2019-01-23, 05:36
Medlem
Cameleonts avatar
En leg läkare måste dödförklara, så en akut bil med läkare vore väl passande.
Citera
2019-01-23, 08:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Varför vill inte polisen att vi ska få se regnr på hyrbilen? Är inte det lite konstigt...? Det är ju en hyrbil, vad kan man få fram för info om en sån eg?
(syftar på papperspåsen som dom tryckt dit med en pinne..för vi antar väl att det är polisen som gjort det? )
Det är säkert rutin. Skyltarna täcktes innan polisen hann undersöka och dra några slutsatser alls.
Citera
2019-01-23, 08:43
Medlem
Det lär ju vara mamman som mördat sitt barn och sen sig själv. Inte så vanligt med kvinnor men det sker. Kanske Munchhausen syndrom inblandat på något håll, hehe här slänger vi runt oss teorier.
Citera
2019-01-23, 08:55
Medlem
Jag fick ett PM. Detta är vad denna personen skrev:

Mitt barn går på dotterns skola. Hon gick i förskoleklass på Bj*rkhagens skola och borde därför vara född 2012. Vi föräldrar har inte fått någon information alls om det inträffade. ”ledningen har beslutat att ingen information kommer gå ut efter önskemål från familjen. Krishanteringen sker endast i förskoleklass men givetvis hindrar vi inte övriga barn från att ställa frågor.” Typ. Barnen tror också att det rör sig om en bilolycka (vilket är helt naturligt att de tror). I min värld skriker det här ”familjetragedi” lång väg och är för mig bevis nog för att det är mamman eller pappan som är GM.

Frågade personen om denne träffat föräldrarna men hen är osäker på detta!
Citera
2019-01-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag håller hoppet uppe om att de imorgon har ett preliminärt obduktionsbesked och att utredaren då lämnar mer info och att det rör på sig lite.
Låt oss hoppas på det
Citera
2019-01-23, 10:11
Medlem
Citat:
Jag fick ett PM. Detta är vad denna personen skrev:

”ledningen har beslutat att ingen information kommer gå ut efter önskemål från familjen.

Om PM:et nu är sant så tyder det väl på självmord efter det att hon först har tagit barnet av daga men det konstiga är skåpbilen i så fall. Det kan rimligen inte vara första tanken att hyra en skåpbil för att begå självmord? Ganska komplicerat i så fall.

Jag har tidigare spekulerat i att hon var på "flykt" hemifrån och det hade skett en olyckshändelse vid en övernattning men kombinerar man ihop "flykt"+självmord så kan det också stämma.

Onekligen ett märkligt fall detta.
Citera
2019-01-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om PM:et nu är sant så tyder det väl på självmord efter det att hon först har tagit barnet av daga men det konstiga är skåpbilen i så fall. Det kan rimligen inte vara första tanken att hyra en skåpbil för att begå självmord? Ganska komplicerat i så fall.

Jag har tidigare spekulerat i att hon var på "flykt" hemifrån och det hade skett en olyckshändelse vid en övernattning men kombinerar man ihop "flykt"+självmord så kan det också stämma.

Onekligen ett märkligt fall detta.

Mycket märkligt fall! Men tror att så fort de har resultatet från obduktion och tekniska undersökningar idag eller imorgon kanske kommer de gå ut med info för att stoppa spekulationer.

Hur menar du att PM/ets information tyder på att det är självmord? Det kunde jag själv inte utläsa alls.
Jag tänker bara på att hon sjukanmäldes på måndag, anmäls försvunnen på onsdag och hittas på fredag. Med sitt barn (ganska hög ålder på barnet för att mördas på detta vis) i en hyrd skåpbil. Jag tror att båda är mördade
Citera
2019-01-23, 10:31
Medlem
Citat:
Mycket märkligt fall! Men tror att så fort de har resultatet från obduktion och tekniska undersökningar idag eller imorgon kanske kommer de gå ut med info för att stoppa spekulationer.

Hur menar du att PM/ets information tyder på att det är självmord? Det kunde jag själv inte utläsa alls.
Jag tänker bara på att hon sjukanmäldes på måndag, anmäls försvunnen på onsdag och hittas på fredag. Med sitt barn (ganska hög ålder på barnet för att mördas på detta vis) i en hyrd skåpbil. Jag tror att båda är mördade

Jag kanske övertolkar orden "efter önskemål från familjen". Det tyder som jag känner det som att man vill att det hela fortsättningsvis ska ske i rofylld tystnad. Ett eller ev. flera mord kan omöjligen fortsättningsvis ske i rofylld tystnad. Mord blir en stor offentlig sak oavsett vilka önskemål familjen har.

Kanske att jag övertolkar det hela.
Citera
2019-01-23, 10:32
Medlem
Citat:
Jag kanske övertolkar orden "efter önskemål från familjen". Det tyder som jag känner det som att man vill att det hela fortsättningsvis ska ske i rofylld tystnad. Ett ev. mord kan omöjligen fortsättningsvis ske i rofylld tystnad. Ett mord blir en stor offentlig sak oavsett vilka önskemål familjen har.

Kanske att jag övertolkar det hela.

Nämen det har du ju rätt i! Den meningen missade jag lite i min iver. Det låter onekligen som att det låter så. Men vad menas med ”familjen” hennes mamma och pappa/syskon?? Familjen kan det tillskrivas bara sambon/pappan som är kvar?
Citera
2019-01-23, 10:39
Medlem
Citat:
. Men vad menas med ”familjen” hennes mamma och pappa/syskon?? Familjen kan det tillskrivas bara sambon/pappan som är kvar?

Där har du en intressant fråga att söka svar på. Står sambon/pappan m.fl. bakom uttalandet så är det med största sannolikhet en självmordshistoria men står han utanför så kan det ev. bli ett annat spår.
Citera
2019-01-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
Det lär ju vara mamman som mördat sitt barn och sen sig själv. Inte så vanligt med kvinnor men det sker. Kanske Munchhausen syndrom inblandat på något håll, hehe här slänger vi runt oss teorier.

Woh! Kommer du från Stockholms/Uppsala-trakten där Munchhausen syndrom var epidemi för nåt år sen, enligt soc. handläggarna? M.s. är enormt sällsyt i hela vår planet för övrigt! "hehe"
Citera
2019-01-23, 10:47
Medlem
Citat:
Där har du en intressant fråga att söka svar på. Står sambon/pappan m.fl. bakom uttalandet så är det med största sannolikhet en självmordshistoria men står han utanför så kan det ev. bli ett annat spår.

Ja. Kan man se någonstans familjekopplingar på någon idag? Har inte sett några N*klasson på hennes Facebook iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in