2019-01-23, 09:53
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag kan inte uttala mig om HDs personlighet alls, finns för sparsam info om henne. Hon har sett till, om än via tillfälligt lån, att barnen fått en tryggt boende med närhet till pappan och att barnen kan gå kvar i samma skola. HD har ett fast jobb som hon tycks sköta bra. Enligt mig finns inga tecken på ansvarslöshet.

Dessutom tycks hennes föräldrarna själva utöva samma "lekar" och jaga burkar, vilket kan öka acceptansen. Alla har vi våra sätt att koppla av ....

Att fatta beslutet att lämna och gå ifrån sin man när man har gemensamma barn är trots allt ett Stort beslut. Alla papper om skilsmässan har undertecknats av båda parter för snart ett år sedan, borde alltså trätt i kraft.

Att det ännu inte "verkar" fullföljts väcker dock en hel del frågetecken.

Rätta mig om jag har fel, kan man inte slippa vittna mot varandra om man är gift?

Annars kanske de bara ändrade sig och försöker lappa ihop det. Sånt kan ju också hända.
Citera
2019-01-23, 09:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?

Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.

Hu, filmade genom fönstret????

Finns det någon anledning i hela världen som kan få det att verka normalt?
Kan bara tänka mig några helt absurda situationer som inte kan vara aktuella i det här fallet.

Jag blir helt galen av att tänka på att detta mord inte ska kunna lösas!

Den som vet något om detta mord måste tala ur skägget. NU.
En dag händer det något mer, och då ångrar du att du inte berättade det!
Citera
2019-01-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt ärligt har jag inte förstått vad det har hållits på med i tråden, det har haussats upp något så ända in i helvete att MGM minsann är "skäligen misstänkt" vilket är löjligt, förmodligen är det historiken som legat MGM i fatet och något annat har inte utredarna lyckats med att få fram.

Men det är ju bra att Hiding indirekt talar om att det har gått åt helvete med förundersökningen.

Nej det är tydligt för alla här att du inte förstått någonting. LW är mördad och hennes mördare finns där ute hur mycket du än öser galla över Åklagaren.
Mördaren är SD, polisiärt är mordet uppklarat, återstår att binda honom till dådet med vattentäta bevis också men eftersom det verkar saknas blir det en indiciekedja.
Citera
2019-01-23, 09:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Rätta mig om jag har fel, kan man inte slippa vittna mot varandra om man är gift?

Annars kanske de bara ändrade sig och försöker lappa ihop det. Sånt kan ju också hända.

Mitt fetade:

"3 § Den som med part är eller varit gift eller är i rätt upp- eller nedstigande släktskap eller svågerlag eller är syskon eller är i det svågerlag, att den ene är eller varit gift med den andres syskon, eller som på liknande sätt är parten närstående, vare ej skyldig att avlägga vittnesmål. Står någon till parts ställföreträdare i sådant förhållande, som nu sagts, äge han ej på grund därav undandraga sig att vittna. Lag (1973:240)."

https://lagen.nu/1942:740#K36P3
Citera
2019-01-23, 10:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?

Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.

Nu blir jag så upprörd av att ÅK skrev till när och "OM" det blir åtal och SDs läskiga stalkande att jag måste citera dig igen.

Kom att tänka på de olika bedömningsverktyg som används för att bedöma risk för att bli dödad i ett förhållande med våld i nära relationer.

En riskfaktor som man hade med i bedömningen var att personen tidigare undkommit att straffas för våld i nära relationer.

Det är otrevligt att veta att om han är mördaren så har han undkommit lagens långa arm (korta?). Min tro är att det är vid båda de två tillfällena som han har anmälts av LW och om han kommer undan nu, då har han sluppit undan med ett bestialiskt mord.

Om han är skyldig, då är hans glättiga geocachande ett läskigt tecken på att han känner sig oövervinnerlig.

Nu blir han farligare än tidigare.
Det ä vad jag tror.
Citera
2019-01-23, 10:16
Medlem
Citat:
Nej det är tydligt för alla här att du inte förstått någonting. LW är mördad och hennes mördare finns där ute hur mycket du än öser galla över Åklagaren.
Mördaren är SD, polisiärt är mordet uppklarat, återstår att binda honom till dådet med vattentäta bevis också men eftersom det verkar saknas blir det en indiciekedja.

Det bidde inte ens en tummetott av det hela, mycket tråkigt men sant.
Citera
2019-01-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath

Det är frivilligt, och ej under ed.
Citera
2019-01-23, 10:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blir jag så upprörd av att ÅK skrev till när och "OM" det blir åtal och SDs läskiga stalkande att jag måste citera dig igen.

Kom att tänka på de olika bedömningsverktyg som används för att bedöma risk för att bli dödad i ett förhållande med våld i nära relationer.

En riskfaktor som man hade med i bedömningen var att personen tidigare undkommit att straffas för våld i nära relationer.

Det är otrevligt att veta att om han är mördaren så har han undkommit lagens långa arm (korta?). Min tro är att det är vid båda de två tillfällena som han har anmälts av LW och om han kommer undan nu, då har han sluppit undan med ett bestialiskt mord.

Om han är skyldig, då är hans glättiga geocachande ett läskigt tecken på att han känner sig oövervinnerlig.

Nu blir han farligare än tidigare.
Det ä vad jag tror.

Läskig stalkare vet vi väl inte om han var/är? Det är obekräftade uppgifter från en eller några skribenter.

Viktigt att tänka på nu är att det kanske börjat dyka upp tvivel hos utredarna och Hiding angående SD:s skuld i och med att det kanske inte blir något åtal.

Det känns i det läget konstigt att smutskasta SD ännu mer utan belägg, nu när sannolikheten att han är oskyldig ökat enligt mig.
Citera
2019-01-23, 10:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Läskig stalkare vet vi väl inte om han var/är? Det är obekräftade uppgifter från en eller några skribenter.

Viktigt att tänka på nu är att det kanske börjat dyka upp tvivel hos utredarna och Hiding angående SD:s skuld i och med att det kanske inte blir något åtal.

Det känns i det läget konstigt att smutskasta SD ännu mer utan belägg, nu när sannolikheten att han är oskyldig ökat enligt mig.

Vi kan inte veta om sannolikheten har ökat att han är oskyldig eller att det finns tvivel hos utredarna om att han är oskyldig.

Vi kan bara veta att det verkar vara svårigheter att knyta honom till brottet.

Jag har visserligen inga belägg för att Holmes talar sanning, men jag väljer just nu att sätta min tilltro till att det är det h*n fått höra.

Jag tycker att det kommit från andra skribenter indikationer på att det finns anledning att tro att det finns "mer".
Citera
2019-01-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

LW anmälde SD för ofredande, det är inga obekräftade uppgifter. Att han fortsätta med sitt ofredande bla genom hennes fönster finns med i utredningen, om du väljer att inte tro på det är upp till dig, men när det blir offentligt kommer du få svart på vitt att så är fallet.
Citera
2019-01-23, 10:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det bidde inte ens en tummetott av det hela, mycket tråkigt men sant.

Eller hur?

Fattar inte vad fan man har att göra i AB&K om man inte har koll på det grundläggande i vad som händer i ett kriminalfall, gången är ju "skäligen misstänkt"-->"sannolika skäl"-->åtal, finns ingen åklagare som ligger och suger på en häktning på "sannolika skäl" om det finns fog för det, Hiding är inget undantag, försökte ju två gånger till och med.

Kommer man inte upp i "sannolika skäl" på åtta månader så är det kört med den gärningsmannen, så enkelt är det.

Nya tag behövs i det här fallet om det ens går att rädda nu.
Citera
2019-01-23, 10:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi kan inte veta om sannolikheten har ökat att han är oskyldig eller att det finns tvivel hos utredarna om att han är oskyldig.

Vi kan bara veta att det verkar vara svårigheter att knyta honom till brottet.

Jag har visserligen inga belägg för att Holmes talar sanning, men jag väljer just nu att sätta min tilltro till att det är det h*n fått höra.

Jag tycker att det kommit från andra skribenter indikationer på att det finns anledning att tro att det finns "mer".

Svårigheterna att knyta honom till mordet kan ju vara just på grund av att han är oskyldig.

I nuläget är det bara bekräftat med ofredande och knoggnuggning p.g.a. att det finns anmälningar.
Allt annat är spekulationer som tyvärr blir och blivit trådsanningar samt obekräftade uppgifter från skribenter vars agendor vi inte har en aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in