2019-01-22, 08:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag har inga namn på dem utan ser det som en grupp, som också kan bli en stor grupp med många inblandade.

Du har inte en blekaste aning om vilka de är med andra ord .
Du kan inte namnge en enda av dessa inblandade ?
Hur fick gruppen med sig alla i komplotten mot KJ ?
Någon borde ju ha reagerat mot att sätta dit en oskyldig ?
Hur höll man borta alla grävande journalister som du alltid kör med .
Borde de inte även denna gång grävt fram sanningen?
Tala om nu var KJ har gömt händerna och höftkulan .
Var han stressad i sitt smutsiga hantverk eftersom höftkulan fattas ?
Var har han gjort av ryggsäcken , sängen och duschdraperiet ?
Vart tog hans vanliga kronkläder vägen ?
Citera
2019-01-22, 09:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Om det är någon som är ett yxskaft är de du, som du hattar från det ena till andra.
Du har försökt få karatetränaren till gärningsmannen men du har kommit ingenstans med det, som är självklart att han var ingen gärningsman.
Nu försöker du få det till att kroppsdelarna förvarades inte i värnet vid Mjösjöberget, fastän polisens likspårhundar har haft kraftiga markeringar inne i värnet och även utanför.
Du går emot polisens undersökning och tror att du kan det bättre än dom genom att sitta med en Lap top och fantisera.
Du skall ha besökt något värn i området men enligt dina uppgifter var det fel värn, och inte det värnet där kroppsdelarna skall ha varit gömda och förvarade.
Jag själv går inte emot polisens undersökning utan har all respekt för den.
Söket som polisen gör i värnet vid Mjösjöberget finns i FUP 394 - 399

Du är ju mycket värre så snacka inte om att gå emot utredningen .
Du idiotförklarar ju hela rättsväsendet och påstår att alla dansar efter
auktoritetens pipa i fallet med KJ/KIM:s mord på och styckning av VB .
Och detta trots att du inte kan bevisa ett jävla skit .
Du har varken respekt för offret , offrets anhöriga , polisen eller resten av rättsväsendet .
Citera
2019-01-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jo, jag förstår det. Foliehattar brukar gilla att hålla det lite vagt.
Att bara säga "auktoriteten" är dock lite väl luddigt. Utan att ta upp personer, vilka utgör denna auktoritet? Regeringen? Politikerna från alla partier utom SD? Rikspolisstyrelsen? Diskrimineringsombudsmannen? Aftonbladet?

Du sitter ju på info om en gigantisk och direkt samhällsfarlig konspiration här. Endast du har genomskådat den. Vi andra lever i blindo. Vill du inte öppna våra ögon så att vi tillsammans kan sätta stopp för detta?

Det svenska rättssystemet är sådant att auktoriteten kan styra spaningsutredningen, däremot kan de inte styra polisen som inte tar order från dem.
Chefen för spaningsutredningen är åklagaren, som sedan tar fram åtalet och domen blir efter åtalet.

Det moderna rättssystemet som ett flertal länder använder, där är det en högre polischef som leder spaningsutredningen med en biträdande och under sig har de poliser och utredare som tar fram förundersökningen.
När förundersökningen är klar går den till åklagarna som är två stycken och de beslutar om den misstänkte skall åtalas, om de beslutar för åtal går det till domstolen som friar eller dömer personen.
Den misstänkte skall ha tillgång till advokat hela tiden, och åklagarna kan ställa kompletteringsfrågor till chefen för spaningsutredningen som är en polis.

Med sådant system finns det ingen möjlighet att styra en utredning, därför polisen tar inte direktiv från auktoriteten.
Om sådant rättssystem funnits vid utredningen om styckmordet på VB, hade beställaren och de två gärningsmännen varit infångade mycket snabbt, finns ingen tvekan till det.

Polisteamen lägger ned mycket jobb vid utredningarna och de vill lösa brotten och inte att en oskyldig skall få skulden, för att skydda något för auktoriteten.
Citera
2019-01-22, 09:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det svenska rättssystemet är sådant att auktoriteten kan styra spaningsutredningen, däremot kan de inte styra polisen som inte tar order från dem.
Chefen för spaningsutredningen är åklagaren, som sedan tar fram åtalet och domen blir efter åtalet.

Det moderna rättssystemet som ett flertal länder använder, där är det en högre polischef som leder spaningsutredningen med en biträdande och under sig har de poliser och utredare som tar fram förundersökningen.
När förundersökningen är klar går den till åklagarna som är två stycken och de beslutar om den misstänkte skall åtalas, om de beslutar för åtal går det till domstolen som friar eller dömer personen.
Den misstänkte skall ha tillgång till advokat hela tiden, och åklagarna kan ställa kompletteringsfrågor till chefen för spaningsutredningen som är en polis.

Med sådant system finns det ingen möjlighet att styra en utredning, därför polisen tar inte direktiv från auktoriteten.
Om sådant rättssystem funnits vid utredningen om styckmordet på VB, hade beställaren och de två gärningsmännen varit infångade mycket snabbt, finns ingen tvekan till det.

Polisteamen lägger ned mycket jobb vid utredningarna och de vill lösa brotten och inte att en oskyldig skall få skulden, för att skydda något för auktoriteten.

Om jag försöker sålla bort de 90% som inte besvarar min fråga hamnar vi alltså i: åklagaren. I detta fall Bergström/Schönbeck.
Ålrajt. Dessa tillhör alltså "auktoriteten", och har medvetet givit direktiv till spaningsledningen om att låta det asylsökande mördarkommandot gå fria och frejma KJ istället. Ok.

Då har vi alltså som medlemmar i Konspirationen så här långt:
- spaningsledningen
- åklagarna Bergström/Schönbeck

Vidare då? Du pratade också om "dignitärerna från Stockholm", som kom upp till Boden och gav order. Vilka är dessa? Inga namn behövs, men vilka roller inom auktoriteten hade dom?
Citera
2019-01-22, 09:27
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Börjar du bli desperat nu igen ?
I det här fallet har det ju ingenting med saken att göra .
Det finns ingen auktoritet , ingen oskyldigt dömd , någon beställare
eller asylsökande gärningsmän som annonserar ut små röda Ford skåpbilar på blocket .
Inga stänger . vaggor eller annat trams .
Bara en byfåne vid namnKJ/KIM som tog livet av och styckade VB .
Därmed är fallet löst och klart och inget du skriver ändrar på detta .
Förresten , du har glömt åberopa EU-domstolen den här gången .
Är inte KJ värd en prövning där också precis som NB ?
Du kan ju börja skramla till arvodet till hans blivande försvarare där .
Citera
2019-01-22, 09:39
Medlem
Fagro jag tror du krånglar till det för mycket. Finns inget enligt min uppfattning som påvisar att detta skulle vara ett planerat brott. Jag tror det är situationsbundet.
Citera
2019-01-22, 09:49
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Fagro jag tror du krånglar till det för mycket. Finns inget enligt min uppfattning som påvisar att detta skulle vara ett planerat brott. Jag tror det är situationsbundet.

Haha. Att Fagro "krånglar till det" är lite av definitionen av ett understatement. Ockham roterar vilt i sin grav.

Beskriv vad du tror ha hänt då. Eller är du mer typen som vill mumla lite och se om "MB-anhängarna" röker ut sig själva..?
Citera
2019-01-22, 10:11
Medlem
Citat:
Jag går till botten med det här fallet som jag ser det.
Det sker i landet en röstimport som kallas för asylinvandring och påstås vara flyktingar som flyr för sina liv.
Nu hände i Boden det som sannolikt var två asylinvandrare de tog uppdraget att mörda VB mot betalning.
Det kom sannolikt tips om den här händelsen, att det var två asylinvandrare inblandade, och det måste stoppas till varje pris, och en utsedd gärningsman skulle få skulden som var KJ.
Om fallet hade blivit löst med att gärningsmännen ställts till ansvar, det som auktoriteten var rädd för var att folket lämnar partiet, och går över till ett parti som är motståndare till den här röstimporten.
I Boden skulle det inte blivit något upplopp mot asylinvandrarna, men däremot skulle säkert många gått över till det partiet som önskar stoppa den här röstimporten, som har mycket negativt med sig.
Röstimporten finns för att befästa den politiska makten för auktoriteten och inget annat.
Nu är det inte endast i Boden som folket blivit starkt påverkade gällande mordet på VB, som de sannolikt hade börjat inse konsekvenseran av röstimporten, om inte en "scape goat" blev utsedd.
Citera
2019-01-22, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Att Fagro "krånglar till det" är lite av definitionen av ett understatement. Ockham roterar vilt i sin grav.

Beskriv vad du tror ha hänt då. Eller är du mer typen som vill mumla lite och se om "MB-anhängarna" röker ut sig själva..?

Det handlar inte om att försöka röka ut någon. Men jag menar att det finns brister i utredningen som till 100% utesluter alternativ GM/Gärningsmän. Det är lika viktigt att kunna presentera ett gott utredningsarbete för att avfärda person/personer.
Citera
2019-01-22, 10:21
Medlem
Citat:
Det sker i landet en röstimport som kallas för asylinvandring och påstås vara flyktingar som flyr för sina liv.
Nu hände i Boden det som sannolikt var två asylinvandrare de tog uppdraget att mörda VB mot betalning.
Det kom sannolikt tips om den här händelsen, att det var två asylinvandrare inblandade, och det måste stoppas till varje pris, och en utsedd gärningsman skulle få skulden som var KJ.
Om fallet hade blivit löst med att gärningsmännen ställts till ansvar, det som auktoriteten var rädd för var att folket lämnar partiet, och går över till ett parti som är motståndare till den här röstimporten.
I Boden skulle det inte blivit något upplopp mot asylinvandrarna, men däremot skulle säkert många gått över till det partiet som önskar stoppa den här röstimporten, som har mycket negativt med sig.
Röstimporten finns för att befästa den politiska makten för auktoriteten och inget annat.
Nu är det inte endast i Boden som folket blivit starkt påverkade gällande mordet på VB, som de sannolikt hade börjat inse konsekvenseran av röstimporten, om inte en "scape goat" blev utsedd.

Nu blev det nog ännu krångligare.
Citera
2019-01-22, 10:27
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det handlar inte om att försöka röka ut någon. Men jag menar att det finns brister i utredningen som till 100% utesluter alternativ GM/Gärningsmän. Det är lika viktigt att kunna presentera ett gott utredningsarbete för att avfärda person/personer.

Ok. Hänger inte med på "brister i utredningen som till 100% utesluter alternativ GM/Gärningsmän", men ålrajt.
Citera
2019-01-22, 10:32
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Tung bevisning som vanligt, Fagro. Hur är det nu...just det: "man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det".

Åter till auktoritetslistan nu. Bergström/Schönbeck + spaningsledningen. Vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in