2019-01-07, 19:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
En liten fråga, jag kan ju ha missat något, vad jag förstår så hade man spaning även på en annan person. Så på något sätt hade man även en någon annan misstänkt. Min fråga är då, gjordes det någon husrannsakan där? och beslag tog man då eventuellt något fordon för teknisk undersökning och kan någon referera var jag kan hitta det i FUP i såfall.
Mannen i fråga var Vatchareeyas älskare. Han uppgav falskt alibi i förhör så polisen spanade på honom i en vecka. Den undersökte också hans mobil, där alla SMS till och från Vatchareeya var raderade, inklusive SMS:en från kvällen då hon försvann. Hans bostad, arbetsplats och fordon har inte undersökts. Förhören börjar på sidan 986.
Citera
2019-01-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mannen i fråga var Vatchareeyas älskare. Han uppgav falskt alibi i förhör så polisen spanade på honom i en vecka. Den undersökte också hans mobil, där alla SMS till och från Vatchareeya var raderade, inklusive SMS:en från kvällen då hon försvann. Hans bostad, arbetsplats och fordon har inte undersökts. Förhören börjar på sidan 986.

Tack då fick jag dom svaren jag förväntade mig!!
Citera
2019-01-07, 19:44
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag har gjort en egen analys vilka två som kunde vara gärningsmännen för Bangsuan och har kommit fram till följande:
Jag anser att gärningsmännen kommer inte från Boden området, de skulle aldrig ta på sig ett uppdrag att styckmörda en ung oskyldig tjej mot betalning, kan aldrig tro det, och skulle det ske hade de åkt fast omedelbart, därför ingen hade skyddat dem.
Boden är en liten ort där de bofasta kan ses som att alla känner alla.
När tjejen dödas under en plågsam död som var fallet för Bangsuan är helt främmande från mord som utförts i Sverige tidigare,
Den som kände till orten skulle aldrig parkerat bilen när de väntade in en senare tid att åka till värnet, som gjorde att en person som rastade hunden påträffade den bilen, som de använde.
En från orten hade känt till att det finns många hundägare i Boden som rastar sina hundar i området där bilen var parkerad, de kan frikoppla sina hundar därför det finns ett mycket stort skogsområde som tillhör militären.
Mordet på Bangsuan var ett beställningsmord och beställaren kommer från orten och sannolikt betalt gärningsmännen med Afrika pengar, som också hade god lokalkännedom och kunde instruera gärningsmännen var kroppsdelarna skulle gömmas och placeras.
Jag drar slutsatsen att gärningsmännen har utländskt ursprung och utförde det mot betalning, fanns inge annat motiv.
Den ena bör ha varit karatekunnig enligt skador på Bangsuan, och kanske medlem i karateklubben i Boden, kanske den andre också.

Kan du på något sätt verifiera att precis alla känner alla andra i Boden ?
Det är inte tillåtet att rasta sina hundar i ett stort skogsområde hur som helst
oavsett om det tillhör militären eller någon annan .
Afrika pengar ? Utveckla gärna detta ...
Karatekunnig ? Är det karatetränaren som är på tapeten igen ?
Han som hade mer anledning än KJ att döda Bangsuan eller hur var det nu igen ?
Eller är det kineserna med drogen som inte går att spåra som utförde mordet kanske ?
Citera
2019-01-07, 19:47
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
På vilket sätt är fallet solklart för dig!?

På alla sätt .
Citera
2019-01-07, 19:49
Medlem
så en liten kort sammanfattning kan man säga att så här om den andre misstänkte, ni får rätta mig om jag har fel på någon punkt.

1. Har en sexuell relation
2. uppger falskt alibi för att dölja relationen
3. Polisen blir misstänkta och har span en vecka, men man begär inte en husrannsakan! varför?
4. Raderade sms under samma period som försvinnandet, sms har inte kunnat att återskapats.
Citera
2019-01-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
På alla sätt .

utveckla gärna ditt svar.
Citera
2019-01-07, 19:56
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Spaning mot KJ Tisdag 21 maj

Spaning mot Kristoffers bostad visar att han inte befann sig i bostaden, hos föräldrarna, eller hos sina bröder under natten.
Först klockan 12,32 kopplar hans telefon upp sig mot masten Verkstadsvägen SO. En mast som har ungefärligen samma täckningsområde som han hade sista uppkopplingen mot dagen innan klockan 20,50.
Klockan 14.35 iakttas Kristoffer av polisens spanare när han anländer till sin bostad.
Resterande delen av dygnet följs Kristoffer av polisens spanare.

Den här natten befann sig KJ i familjens sommarstuga för att undvika närgångna journalister, som måste vara orsaken att polisens spanare missade honom och spaningsledningen drog slutsatsen att han under natten hade flyttat kroppsdelarna från värnet till Gula huset och därintill.

På det här sättet spräcktes hans juridiska alibi, jag är mycket förvånad att inte polisen kände till att han kunde finnas i familjens sommarstuga, sedan var han bilburen och måste ha haft bilen parkerad vid stugan, och det var dagsljus hela dygnet.

Om de här uppgifterna om spaningen är korrekta, kan påstås att det var en miserabel spaning, och det kan inte dras slutsats att han flyttat kroppsdelar.

Såg du med egna ögon att KJ var i sommarstugan ?
KJ kanske hade släckt lanternorna på sin bil så att den inte syntes .
Precis som i ett annat fall där det var ljust hela dygnet .
Citera
2019-01-07, 21:25
Medlem
Nu har jag en annan fråga, försöker att titta i FUP. Är den som uppgav ett falskt alibi, är dennes fru/sambo förhörd, var hittar jag det förhöret någonstans?
Citera
2019-01-07, 21:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu har jag en annan fråga, försöker att titta i FUP. Är den som uppgav ett falskt alibi, är dennes fru/sambo förhörd, var hittar jag det förhöret någonstans?
Sid 1104 och framåt.
Citera
2019-01-07, 21:44
Medlem
Nu har jag läst! Hade varit önskvärt att pressa sambon lite mera i förhöret.
Citera
2019-01-07, 21:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu har jag läst! Hade varit önskvärt att pressa sambon lite mera i förhöret.
Hustrun. De åkte samma taxi hem och kom hem med en timmes mellanrum. De är helt oense om vad de gjorde under kvällen. Så det är inte konstigt att polisen satte span på mannen. Ändå påstod åklagaren i rättegången att han hade alibi, försvaret motsatte sig det inte och domstolarna svalde det.
Citera
2019-01-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hustrun. De åkte samma taxi hem och kom hem med en timmes mellanrum. De är helt oense om vad de gjorde under kvällen. Så det är inte konstigt att polisen satte span på mannen. Ändå påstod åklagaren i rättegången att han hade alibi, försvaret motsatte sig det inte och domstolarna svalde det.

Tack Quarrel!! Ju mer jag forskar i fallet, ju mer frågetecken blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in