2014-12-08, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Utveckla nu hur du tänker här är du snäll.

MB raderade smsen PERMANENT av en anledning.

Antingen är han själv inblandad eller så känner han till känsliga detaljer, ex att VB var i fara.

Frågan är om det var AN och MB som försatte VB i fara den 4 maj?
Citera
2014-12-08, 03:23
Medlem
shponglads avatar
Några frågor till en som sitter och läser fup en natt som denna.

Sitter och läser förhören med AN och har jag missförstått det hela eller ljuger hon inte rakt ut i förhöret om hennes vetskap om VBs relation till sin man MB hon säger först att hon inte ens haft en misstanke om det förrns polisförhören.

Sen i senare förhör så rullas det ut historier som går ett år tidigare tillbaka om en efterhängsen VB och div kontakter på Facebook.?

Har jag missförstått nått?
Fortsätter läsa men kanske nån kan svara om man gjort någon BP-undersökning hemma hos MB, eller i deras stuga?
Citera
2014-12-08, 03:33
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Camilla berättar att hon har
känt Mikael Berg i många år, hon säger att det är minst 10 år sedan som hon lärde känna
honom. Camilla lärde känna Mikael genom att han var karatetränare åt hennes son Mattias.
Camilla uppger att hon och sonen flyttade för ca 6,5 års sedan från Boden. Camilla uppger att
en tid före de skulle flytta så strulade hon med Mikael. Mikael skulle gå isär från Annika som
han var med. Camilla berättar att hon var med Mikael och han och sonen låtsasbråkade, men
plötsligt så svartnade det för Mikael och han slog sonen på riktigt. Camilla försökte att få
Mikael att ge sig men han såg svart, och slutade inte.
Till slut så lugnade Mikel sig och
avbröt, Camilla sa till Mikael att han skulle be Mattias om ursäkt. Mikael svarade bara kallt
att Mattias förtjänade det och vägrade att be om ursäkt.
Camilla tänkte då att hon inte kunde vara ihop med någon som gjorde så mot hennes son.
Camilla säger att egentligen så var det denna händelse som gjorde att det tog slut med Mikael.
Camilla uppger att hon umgicks med Mikael efter händelsen med hennes son. Hon sa till
Mikael att "jag ska berätta om vårat strul för Annika". Camilla säger att Mikael tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör".
Camilla säger att Mikael saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.

Camilla säger att hon vid något tillfälle sagt till Mikael att förr eller senare så kommer Annika
att få veta. Mikael har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl
dem".

Han verkar ju vara rätt empatistörd denna MB, för att säga det minsta. med våldskapital dessutom.

FUp sid 1129
Citera
2014-12-08, 03:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad

Sitter och läser förhören med AN och har jag missförstått det hela eller ljuger hon inte rakt ut i förhöret om hennes vetskap om VBs relation till sin man MB hon säger först att hon inte ens haft en misstanke om det förrns polisförhören.

Sen i senare förhör så rullas det ut historier som går ett år tidigare tillbaka om en efterhängsen VB och div kontakter på Facebook.?

Fortsätter läsa men kanske nån kan svara om man gjort någon BP-undersökning hemma hos MB, eller i deras stuga?
Det gjordes ingen BPU i bostad, stuga eller fordon.
Citera
2014-12-08, 03:51
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det gjordes ingen BPU i bostad, stuga eller fordon.

Det är för mig oförståeligt, han har ju själv mordhotat VB

sid 900 i Fup Facebook medelande till MB

Citat:
26 april 00.43
Vatchareeya Bangsuan
menade du på riktigt att du vill döda mig? Hoppas du inte skojade mig. Hatar är starkt ord lika stark som du, om
hatar då vill man döda någon.

Edit: fupen är rörig här, va det till MB eller KJ som detta skickades till?
Senast redigerad av shponglad 2014-12-08 kl. 03:54.
Citera
2014-12-08, 03:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

MB.
Citera
2014-12-08, 04:15
Medlem
shponglads avatar
Vilken sjuk relation dom hade, vilket triangeldrama. AN visste ju uppenbarligen till att MB var otrogen

Varför ljög AN i förhör om det?

Fupen sid 902

Citat:
30 April
22:47
Vatchareeya Bangsuan
är det så kul för dej att dissa folk och varför blev vi ovänner bara för att det är slut få man inte vara vänner
efteråt? förlåt att jag fråga jag får ändå inte något svar från dig! nu ska man fortsätta programera.
23:29
Vatchareeya Bangsuan
hatar dig blir så arg när du dissar
så du tänker dissar mig hela livet nu eller
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig.
(dig, min kommentar) Du
verkar inte gillar när vi älskade dig.
00:20
Vatchareeya Bangsuan
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@
måndag
17:24
Micke Berg
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.

4 dagar innan hon försvann

Det intressanta med det här fallet är att ingen BP har funnits, att stycka ett lik lämnar så mycket spår att det praktiskt taget är omöjligt att dölja om polisens tekniker fått nyss på den(platsen). blod partiklar som är osynliga för ögat hittas utan problem.
Senast redigerad av shponglad 2014-12-08 kl. 04:22.
Citera
2014-12-08, 04:24
Medlem
shponglads avatar
Vad finns det för teorier om var KJ skulle ha styckat kroppen?

Hans lägenhet måste vara avförd iom att man inte kunnat säkra några spår?
Citera
2014-12-08, 06:51
Medlem
Citat:
Vad finns det för teorier om var KJ skulle ha styckat kroppen?

Hans lägenhet måste vara avförd iom att man inte kunnat säkra några spår?
Några vanligen förekommande teorier:
i lägenheten,
vid väderkvarnshöjden,
i ett, idag nedbränt, ödehus,
vid fyndplats 2,
i ett skyttevärn i närheten av fd gula huset,
på en släpvagn.
Citera
2014-12-08, 10:24
Medlem
Del 2
Kj kör över viadukten(väg97) när bråket blossar upp igen nu med orkanstyrka Kj viker vänster upp på Gruvbergsvägen(en helt öde plats denna tid på kvällen) någonstans där stannar Kj bilen och VB gör ett försök att fly sedan Kj hotat henne till livet om hon gör verklighet av sina anklagelser.Det hela är över på några sekunder VB ligger helt öppet på vägen livlös efter ett stick av KJ:s "vapen"
han drar nu kroppen av vägen så den inte är synlig om nu någon skulle råka passera,nu börjar det gå upp för Kj vad han ställt till med.Han skulle nu kunna återvända hem och hoppas att någon inte har sett han lämna lägenheten.Tusen tankar rusar nu genom KJ:s huvud,alla filmer han sett,alla kompisar som han pratat med om det perfekta mordet allt detta kokar nu i hans huvud.
Kj har nu bestämt sig konstigt nog har han tänkt ut någon form av plan vilket han långt efteråt fortfarande funderar hur han lyckades med.Han åker mot N:a Svartbyn och föräldrahemmet dels för att kunna få någon form av alibi men framförallt måste han hämta utrustning för att kunna fullfölja sin plan.Först hade han tänkt gräva ner kroppen långt ute på skjutfältet vid Väderkvarnshöjden men ändrar sig då det är alltför riskabelt.Att få in kroppen i bilen är uteslutet med alla spår det skulle lämna efter sig det återstår egentligen bara ett alternativ att stycka kroppen och paketera delarna i plastsäckar.Med säckar en overall och ett par gamla skor samt verktyg för styckningen återvänder nu Kj till Gruvberget.Det blir tre säckar en med händerna VB:s kläder och böcker en säck med benen och en säck med torson.Kj försöker vara så noggrann som han bara kan genom alla filmer han sett vet han att bara en bloddroppe kan vara förödande om man skulle gå igenom hans bil.
Nu beger han sig mot ett område han känner väl till Gammelängsberget mitt i natten finns det inte en människa i detta område.Han har nu sin plan klar så han" konserverar" nu två av säckarna i en isbelagd bunker den tredje med händerna gör han sig av med dagen efter.Att kroppsdelarna ska eldas upp i ett övergivet militärförråd är helt enkelt en genialiskt plan.Kj har med egna ögon sett ett förråd brinna ner till grunden medans Brandkåren lugnt stod och tittade på Polisen gjorde sedan en rutinundersökning utan något större intresse någon hade helt enkelt tänt på och så var det inget mer med det.Dagarna går och KJ deltager i MP:s arbete mest för att skaffa sig nformation om spaningsläget.När sedan snaran börjar dras åt är KJ fullständigt slut han är trött har svår ångest och en ständig brist på pengar han förstår också att man satt span på honom vilket inte gör saken lättare.
Via en mellanlagring finns nu benen i ödehuset tanken var att göra allting på samma gång men han inser att risken är för stor så han lämnar torson vid fp2.I sitt förvirrande tillstånd ringer han nu polisen och meddelar att huset är tomt i ett försök att vinna tid.Ett problem som nu dyker upp är att Kj inte har några pengar att köpa bensin/diesel till sin tänkta brasa och det måste till erfoderliga mängder plus risken för upptäckt är stor.När sedan MP chefen får någon form av uppenbarelse och beger sig mot Gammelängsberget då är KJ.s öde beseglat
Citera
2014-12-08, 10:57
Medlem
Citat:

ANs och MBs inblandning måste utredas ingående!
Det är makalöst hur det kan gå till i svenskt rättssamhälle.
Citera
2014-12-08, 11:00
Medlem
Citat:

Tyvärr gjordes aldrig husransakan hos de = ett mycket allvarligt och kostsamt misstag.....

...JA AN ljuger rakt ut i förhören....... hon kommer dessutom undan med det.

AN har dessutom hotat att mörda VB strax innan hon mördades den 4 maj......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in