2019-02-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En likhund markerade i värnet, så det är inte en trådsanning.
Du har alltså ingen aning gällande mina frågor?
Citera
2019-02-03, 23:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Hen öppnade luckan.

Vem är hen då ?
Och med 100 % säkra bevis på att det stämmer också då förstås .
Citera
2019-02-03, 23:28
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Kim fick inte hitta det, men det var inte extremt lite. Polisen såg det direkt.

Nä , det är tydligt att KIM inte hittade blodet .
Trots att han själv hade sett till att det hamnade där .
Jävligt klantigt av den svage stackaren KIM att inte orka lyfta
VB helt över tröskeln i skuffen på bilen va ?
Sitter på ett väldigt karaktäristiskt ställe också .
Borde inte planteraren placerat det på ett annat ställe ?
Och som sagt , vem var planteraren ?
Citera
2019-02-03, 23:29
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det vet jag inte. Ring och fråga.

Borde inte MB vetat det ?
Citera
2019-02-04, 00:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Att polisen inte hittade spår i lägenheten ger två alternativ: 1) mordet skedde inte där, eller 2) polisen letade inte tillräckligt noga.
Det ena alternativet utesluter inte det andra här. Det skulle ju kunna vara både så att mordet inte skedde i KJ:s lägenhet, och att polisen inte letade där tillräckligt noga.

Att kvarlevorna tycktes vara avtvättade skulle kunna tyda på att de hade spolats av i ett badkar, som väl för övrigt är det klassiska stället att stycka lik på.

Man kan ju undra lite över varför inte badkaret undersöktes närmare, genom att spraya med luminol som inte kan vara särskilt dyrt. Vill man vara lite konspiratorisk kan man tänka sig att polisen inte ville göra en sådan undersökning, eftersom ett negativt resultat skulle kunna ge ökat utrymme för tvivel kring att det var KJ som dödade och styckade Vatchareeya.

Vill man vara ännu mer konspiratorisk kan man också tänka sig att en sådan undersökning faktiskt gjordes, och då med negativt resultat. Och att provresultatet av den anledningen hamnade i ett extra sidomaterial.
Senast redigerad av Draifos 2019-02-04 kl. 00:57.
Citera
2019-02-04, 00:57
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Självfallet kan MB ha lärt känna värnen på andra sätt än genom lumpen. Han behövde bara ha känt till ett värn, och det tror jag många bodenbor gör. Vi känner till mycket lite om MB:s bakgrund.

Jag vet det, därför skrev jag att han inte tjänstgjorde vid Mjösjöfortet.

Var inte MB tidigare en pistolskytt som huserade på skjutbanan nära FP?

Mina källor placerar MB på AF1 när han gjorde lumpen.
Citera
2019-02-04, 01:02
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
En likhund markerade i värnet, så det är inte en trådsanning.

En likhund _________ i värnet. Oklart varför.

( Skriv in något av följande på den streckade linjen: 1) lekte 2) ville ha sin pipleksak 3) blev trött på husses lek och ville bajsa )
Citera
2019-02-04, 01:07
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det ena alternativet utesluter inte det andra här. Det skulle ju kunna vara både så att mordet inte skedde i KJ:s lägenhet, och att polisen inte letade där tillräckligt noga.

Att kvarlevorna tycktes vara avtvättade skulle kunna tyda på att de hade spolats av i ett badkar, som väl för övrigt är det klassiska stället att stycka lik på.

Man kan ju undra lite över varför inte badkaret undersöktes närmare, genom att spraya med luminol som inte kan vara särskilt dyrt. Vill man vara lite konspiratorisk kan man tänka sig att polisen inte ville göra en sådan undersökning, eftersom ett negativt resultat skulle kunna ge ökat utrymme för tvivel kring att det var KJ som dödade och styckade Vatchareeya.

Vill man vara ännu mer konspiratorisk kan man också tänka sig att en sådan undersökning faktiskt gjordes, och då med negativt resultat. Och att provresultatet av den anledningen hamnade i ett extra sidomaterial.

Eller så insåg man snabbt att badkaret inte var rengjort de senaste tre månaderna och ville inte slösa spray i onödan, utan det räckte med att spraya vattenlåset.

Förövrigt, OM nu mordet INTE skedde i KJ's lägenhet(vilket allt talar för) hade han heller ingen anledning att transportstycka kroppen.
Citera
2019-02-04, 01:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Eller så insåg man snabbt att badkaret inte var rengjort de senaste tre månaderna och ville inte slösa spray i onödan, utan det räckte med att spraya vattenlåset.

Förövrigt, OM nu mordet INTE skedde i KJ's lägenhet(vilket allt talar för) hade han heller ingen anledning att transportstycka kroppen.

Jag tänker också så, att i så fall fanns det ju inget behov alls av att stycka kroppen. Det kanske var här den märkliga teorin om ett ritualmord fick fylla en viktig funktion:
https://www.aftonbladet.se/incoming/article16844909.ab
Citera
2019-02-04, 01:28
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Känns som att det blivit en trådsanning att kroppen måste ha förvarats i ett värn, ett värn ingen verkar veta nått om mer än att "det var vattenfyllt", så jag frågar igen:

1. Var dörren till värnet under maj månad stängd/låst eller på annat sätt obrukbar så det var omöjligt att ta sig in via denna?
Jo jag har förstått att värnet var vattenfyllt, men det jag undrar är om det var så pass vattenfyllt så det var omöjligt att gå in via dörren?

2. Angående skottgluggarna på värnet, vilken dimension hade dessa och var det möjligt att ta sig in i värnet via dessa?

1) Det är två ingångar i ena änden, båda ingångarna saknar dörr. Värnet är långt och sluttar nedåt mot den andra änden, som slutar med en liten trappa på ca 10 steg ned och ett rum på ca 3x3 meter. Det är denna sista del som varit vattenfylld och frusen.

2) Ingen aning på måtten, men tror det går klämma sig igenom.
Citera
2019-02-04, 01:34
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tänker också så, att i så fall fanns det ju inget behov alls av att stycka kroppen. Det kanske var här den märkliga teorin om ett ritualmord fick fylla en viktig funktion:
https://www.aftonbladet.se/incoming/article16844909.ab

Aftonbladet. Det säger väl allt?

Nej, i utredningen finns ingen sådan bäring alls, men passar bra när man inte hittar fler bevis.. ("Poliskällan" )
Citera
2019-02-04, 01:41
Medlem
Sibyls avatar
Någon annan som efter att ha forskat i fallet och lärt sig mer om Vatchareeya sörjer henne trots att ni inte träffat henne? Hon verkade väldigt speciell och skulle gärna velat vara hennes vän. Sättet hon verkar leva i sin egna lilla bubbla som på hennes Facebook där hon för en rätt gullig monolog om allt från frågor på körkortsprov till halvdant översatta dikter som har typ en like (nästan alltid från hennes mamma). Många kanske ser henne som lite korkad i efterhand men jag finner hennes naivitet förtjusande. I en tid där unga ska formulera sig på antingen en akademisk eller vulgär nivå när dom skriver på sociala medier är hennes cykelannons där hon lägger till att "alla som gillar måste köpa! " rätt befriande att se. Ännu mer gulligt/sad var att det inte var nån som gillade inlägget i slutändan.
Finner det oerhört sorgligt hur hon verkligen hamnade i klorna på Kristoffer när hon bara skulle "ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^". Liksom inte så många som använder Facebook för att skriva så enkla statusar. För mig är blir det hela extra sorgligt när en lite awkward loner utsätts för såna här gräsliga brott då jag kan identifiera mig med offret plus att hon är rätt söt. Främst söt i sättet liksom.
Några av mina favoritcitat från Ploy:

"vad small du har blivit, vill du att jag ska komma och laga nå käk till dig? )
du måste börja äta vännen min"

(Med kontexten att KJs hund inte sover bra) "ja han vet inte hur man sova "

"tack att jag är den speciell person för dig. Men att vara vän med dig betyder inte att jag älskar dig för lite. Jag älskar dig för du är min kompis. Jag är inte så bra på säga såna saker hoppas det värme iallafall <3"

"Har du skaffat dig en vovve? "

"hehe ofta det du har skaffat hunden
.denn är söt, ju vilken tid är du hemma?"

(Gällande KJs hund) "aww sÖt så ung nu fattar jag varför du har varit så upptagen "

".jag är inte kul jag är inte mr bean"

Kontentan är att Vatchareeya är mycket saknad även av folk som aldrig träffat henne och att KJ aldrig förtjänade en person som henne i sitt liv. Så jävla äckligt att hon skrivit hur mycket han betyder för henne och att sedan bli styckad av samma person.
Senast redigerad av Sibyl 2019-02-04 kl. 01:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in