2018-12-27, 18:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tråkiga är att om man svarar på typen av utlägg och hat, så kommer dom förmodligen att radera och varna istället för att angripa den som trakasserar eller sitter och tramsar.
Får inläggen ligga, så tycker nog jag att man ska svara upp på skiten. Det får finnas gränser och man kan direkt säga att diskussionerna handlar inte om andra postare däremot postarens åsikter. Postaren talar om dig som person vilket i sig måste vara off topic, men ibland så går det sakta och den delen är väl mycket tramsig över lag.

Förstår vad du menar. När jag var moderator upplevde jag att fenomenet kring att man diskuterade de andra personerna som deltog i tråden, dvs att man attackerade själva personen och inte inlägget, som ett stort problem. Kim Wall-tråden var ett väldigt tydligt exempel på just detta. Jag vet inte hur många inlägg jag gjort i den och i andra trådar om att man inte ska diskutera varandra utan själva ämnet. Inlägg har tagits bort, otaliga varningar har delats ut och intensiva pm-diskussioner har hållits kring detta. Pm där jag ofta gett exempel på hur man diskuterat på ett vettigt sätt, hur man ifrågasätter själva åsikten och inte personens liv eller personlighet. Men jag har ständigt talat för döva öronen. Och användarna har fortsatt i samma spår och alltid varit lika oförstående inför varningar eller borttagna inlägg.

Problemet med den diskussionsstilen är nämligen det att om man ska börjar kritisera andra i tråden för deras sätt att vara eller deras livsstil, så går tråden direkt OT. En tråd om ett barnmord i Marstrand kan sluta i att man istället angriper varandras särskrivningar, val av avatar samt tidigare inlägg i helt andra trådar. Och då faller ju vitsen med själva tråden - en tråd som folk över hela landet läser just för att få veta mer om mordet. Istället hamnar de i ett träsk av personliga påhopp. Något jag har svårt att förstå vitsen med.

Somliga som diskuterar påminner om fotbollshuliganer - man säger sig vilja se fotboll, men använder istället tiden till att hota och slåss.
Citera
2018-12-27, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tråkiga är att om man svarar på typen av utlägg och hat, så kommer dom förmodligen att radera och varna istället för att angripa den som trakasserar eller sitter och tramsar.
Får inläggen ligga, så tycker nog jag att man ska svara upp på skiten. Det får finnas gränser och man kan direkt säga att diskussionerna handlar inte om andra postare däremot postarens åsikter. Postaren talar om dig som person vilket i sig måste vara off topic, men ibland så går det sakta och den delen är väl mycket tramsig över lag.
När jag tar debatt med personer med "jargongen" att bemöta mina inlägg med att jag är psykiskt labil, en hora, fitta, kuksugare, att min röstrött ska dras in, etc etc, alltså inget konkret utan enbart off topic/trams och personangrepp, så blir det ofta mina inlägg som raderas, jag som får varningar och jag som blir avstängd.

Alltså ska man antingen hålla truten och låta idioter komma undan med att bete sig precis hur som helst eller så bemöter man dem och blir straffad för det. Vet inte vilket som är värst.
Citera
2018-12-27, 20:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jag har oerhört svårt för att läsa andras tankar, särskilt när de framförs så grumligt i skrift, så jag har ingen aning om vilken poäng han ville göra. Vad han skrev var att vad han gissade var "vänster" inte skulle komma hit, något jag tycker är totalt motsats till vad Flashback som plattform står för.

Det handlar inte om tankeläsning utan om läsförståelse. Du missar poängen i det han skriver.
Citera
2018-12-27, 22:35
Medlem
Några konstiga pm har jag fått. Nån kille bland annat som beskrev sina sexuella preferenser rätt ingående med en lätt hotfull underton (som jag tolkar det när jag läste det idag). Hade glömt bort det, men kollade i inboxen när jag läste trådstarten. Inget minnesvärt och högst förväntat på flashback som tyvärr är fullt med märkliga ensamma killar.
Citera
2018-12-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
hej

Jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort
det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.

Det förekom hot om våldtäkt och dylikt. Detta ledde till att ingen av dessa använder Flashback längre, det blev för mycket helt enkelt. De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.

Tanke om detta? Någon fler tjej som upplevt detta?

Ingen ursäkt men en förklaring: Flashback har 1,2 miljoner medlemmar. Om bara 1 ‰ av dem är sådana som roas av det du utsatts för så är det ändå 1200 personer! I en tillräckligt stor folksamling kommer det alltid finnas några individer som är otrevliga. Några av dessa 1,2 miljoner människor blev dumpade idag, några har alkoholproblem osv.

Utifrån ovanstående perspektiv är 10 hotmeddelanden ganska lite, eller hur?
Citera
2019-01-22, 04:14
Bannlyst
Kvinnohatare/sexister på Flashback

Exempel på respons jag kan få av kvinnohatare på flashback:

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vilka vänder man sig till när man vill sätta dit någon som dig?

Du är registrerad i januari och någonstans mitt i allt detta virrvarr så misstänker jag att du någonstans även tycker att du har humor?

Fruktansvärt oattraktivt för att vara kvinna.

Så vart vänder vi oss om vi behöver hjälpa någon som dig? Narcissism och princesskomplex är något som samhället inte borde uppmuntra, så det är dags att vi fixar ett omskolningsläger åt er kvinnor med för mycket fritid.
Vi kan inte ha uppkäftiga människor springa frit, och tro att det är dominant beteende att vara en översittare. Samhället blir så jävla konstigt då.

Citat:
Ursprungligen postat av durzduran
Den enda som har en offermentalitet är du, ingen annan. De flesta kvinnor är absoluta experter på att framstå som offer, ni använder det av verktyget varenda jävla gång ni blir ställda mot väggen, "muhuu stackars mig jag är bara en liten tjej!!" för att någon ska komma och rädda dig, ni är helt otroligt jävla patetiska och svaga.

Svenska män är de mest jämställda, snällaste i världen, som gett kvinnan mer än någon annan man. Dessa svenska män är extremt attraktiva ur en nationell synpunkt, men ändå dissas de av medelmåttiga 35åriga kedjerökande singelmorsor som bor i soc-2or.

Det är inte männen, som ska förändra sig, det är kvinnor som behöver tas ner på jorden och inse att deras lilla självbild som social media och nuvarande politiska feministiska klimat lurat i dom är falsk, dom är inte "all that", i själva verket är dom inte mycket alls förutom en livmoder. Exakt vad har kvinnor rent historiskt bidragit med, mer än att föda barn då?

Det är män som skapat samtliga broar, brunnar, avloppssystem, dragit kablar, snickrat och murat ihop hus och byggnader. Det är män som skapat internet, datorn, telefonen, stolen, pianot, tallriken, spisen, mikrovågsugnen, biografen, tvn, videon, dvdn, wifi, vattenkranen, stekpannan, bilen, cykeln, infrastrukturen.

Det är män som skapat i princip ALLT i vårat samhälle, som kvinnor använder sig av.

Det är även (vita) män som uppfunnit den såkallade "jämställdheten", det är VITA män som gett kvinnan mer frihet än någon annan manlig folkgrupp i hela den mänskliga historien.

Fattar ni det, era bortskämda jävla fitthoror? Inser ni hur jävla mycket män har gjort för er och samhället eller? Sen har ni make att klaga, det är då fanimig helt jävla otroligt vad sjuka i huvudet ni är.

Fortsätt klaga ni bara, MGTOW och incels växer så det knakar, snabbare än någon annan subkultur någonsin gjort, till slut kommer vi till en punkt där det slår över en viss procent och då blir elden ett inferno som sprider sig otroligt snabbt.

Kanske ni då kommer uppskatta de gamla goa männen igen, för särskilt bra behandlade kommer ni antagligen inte bli efter erat jävla fittiga gnäll.

Svara nu på detta inlägg med något ironiskt eller sarkastiskt typiskt kvinnligt passivt aggressivt så jag kan fortsätta slå in pannan på dig rent verbalt, ditt jävla luder.

Är detta dagens män? Är det socialt acceptabelt? Hur tror ni dessa individer mår? Är de en fara för samhället?
Senast redigerad av lavinia. 2019-01-22 kl. 04:23.
Citera
2019-01-22, 05:17
Medlem
Taklampsfots avatar
Vad var det som var hatiskt? Tyckte inlägget verkade vettigt.
Citera
2019-01-22, 05:17
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavinia.

Är detta dagens män? Är det socialt acceptabelt? Hur tror ni dessa individer mår? Är de en fara för samhället?

Nej, detta är inte dagens män generellt räknat utan snarare en minoritet för vilka det numera finns en mycket passande typ av personlighetsbegrepp - Incels eller i många fall Volcels.

Innan vidare diskussion så vill jag bara tipsa dig om att rapportera varje inlägg du ser där användare nyttjar grovt nedsättande epitet (syftar främst på alla typer av hot, könsord och uttryck som avser kränkningar mot kvinnlig sexualitet likt Durzdurans text här ovan) för 1.08., dvs, personangrepp vilket går emot forumets regler.

Durzduran är förövrigt antingen ett troll som enbart söker negativ respons och upprördhet från andra medlemmar eller så är han en äkta misogynist som i sin egen självgodhet tror sig ha rätten att spy ut vilken dynga som helst riktad mot forumets kvinnliga skribenter.

Oavsett vilket så är det ganska uppenbart att det sitter en och samma användare bakom detta nya nick likt ett oräkneligt antal tidigare konton som skapats och även blivit avstängda relativt snabbt av modsen.

Något som förhoppningsvis beror på att det finns fler härinne med samma flit och ihärdighet som jag när det kommer till att sätta dit användare som sällan tillför något av värde i sina knappa diskussionsunderlag utan mest verkar nyttja forumet till sin egen privata sfär att ventilera aggressioner på.
Citera
2019-01-22, 05:23
Avslutad
Citat:

Nej, de är inte särskilt representativa för dagens män. Men de är däremot representativa för en grupp som kanske växer.

Vem bryr sig om vad som är socialt acceptabelt att yttra på ett anonymt forum?
Har du missat poängen med anonymitet på ett forum?

Då både du och dem gör en höna av en fjäder vore det resonligt att anta ni mår ungefär lika bra.

Nej. Eller, inte än iaf.
Citera
2019-01-22, 05:33
Medlem
Citat:

Människor som misslyckats i livet kan bli farliga, ja. Är de det? Oftast inte. Jag ser en hel del som försöker trolla brottstrådar med svammel de tar från ingenstans. Enda orsaken att jag ser det, beror på att de är troll och använder ungefär lika provokativa påståenden ämnade att skapa oro, oreda känna makt eller vad fan som helst. Tror inte de hade varit särskilt populära om de haft sina identiteter öppna. Internet ger de mest misslyckade känslor av storhetsvansinne de annars aldrig skulle uppleva. Är de farliga? Möjligt men har man haft riktiga psykon i sina liv eller exempelvis råkat ut för att få en arg främmande galning utanför ens köksfönster (hände som ung) som stirrat in på dig med tydlig mentalsjukdom i blicken, vet man att de likaväl kan vara medelålders kvinnor.

Utgå inte från att alla nätets svin är män eller en specifik grupp av män, du kan ha fel.
Citera
2019-01-22, 05:59
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:

Att du ställer frågan "är detta dagens män?", får mig att tro att du är lika oseriös som dem du kritiserar.
Citera
2019-01-22, 07:59
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:

Det är dock delvis sant. Man ska lyssna till vad en person verkligen försöker säga, bara ett barn hakar upp sig på ordvalet. Många kvinnor lider absolut av princesskomplex idag, vita kvinnor är den mest priviligerade gruppen inte bara i samhället utan någonsin i världshistorien, det finns inget motstycke på en grupp som fått allt de pekat på i den omfattningen som dagens vita kvinnor.

Var är hatet? Möjligtvis irritation och frustration över kvinnor med princesskomplex som tror att de är "entitled" till allt. Alla skall vara princessorna till behag och tjäna dem, får de inte allt de pekar på så skriker de om diskriminering som ett bortskämt barn som vill ha godis i affären.

Det här gäller inte alla kvinnor, men det gäller en hel del. De vill ha feminina män eftersom att de vill ha en hund (kvinnor är ju besatta av hundar just nu eftersom att de vill ha något att kontrollera och som lyder minsta vink och ger dem konstant bekräftelse), sen tröttnar de och vill ha en manlig man och eftersom att männen har blivit trasiga i huvudet av social ingenjörskonst behöver man åka enda till Gambia för att få riktig machopenis (eller få ihop det med en muslimsk man som har en skev patriarkal kultur).

Kvinnohat finns det dock gott om här, typ diverse snubbar som säger att kvinnor inte ska få rösta eller ska vara vid spisen. Men det är ju fortfarande inte i närheten av den nivån av människoförrakt som radikala mainstream feminister yttrar dagligen. Vad bör vi göra med dem? Är de farliga för samhället?
Senast redigerad av nordicwrath 2019-01-22 kl. 08:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in