2019-01-22, 08:16
Medlem
butofcourses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsameascrubnub
Allt kvinnor inte gillar är hat eller sexism.

Det verkar inte bättre.
Jag tolkar det som att hon inte kan ta kritik och på något sätt blivit kränkt och ska böla ut lite.
Citera
2019-01-22, 08:22
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavinia.
Är detta dagens män? Är det socialt acceptabelt? Hur tror ni dessa individer mår? Är de en fara för samhället?

Dagens män? Nej, det är en ytterst liten klick av män som känner sig förbisprungna av kvinnor pga olika orsaker. De beskyller kvinnorna för sina egna misslyckanden/tillkortakommanden.

Socialt acceptabelt? Ja, men enbart i kretsar med likasinnade.

Hur de mår? De mår nog förhållandevis bra, de har ju funnit vilka som är skyldiga till allt elände (i deras ögon).

Fara för samhället? Det tror jag inte, precis som med Lady Dahmer och andra manshatare så är det så ytterst få som tar dem på allvar - de flesta skakar nog bara på huvudet när de läser sånt där.

admin5
Citera
2019-01-22, 09:01
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Innan vidare diskussion så vill jag bara tipsa dig om att rapportera varje inlägg du ser där användare nyttjar grovt nedsättande epitet (syftar främst på alla typer av hot, könsord och uttryck som avser kränkningar mot kvinnlig sexualitet likt Durzdurans text här ovan) för 1.08., dvs, personangrepp vilket går emot forumets regler.

Jag hoppas modsen inte böjer sig för könsord eller uttryck. Isf måste dom skrota sexforumet om det pratas om fittor/vaginor/fiffis Är det vad du vill? Sedan får man fan "kränka" kvinnlig sexualitet i diskussionssyfte bäst man vill i yttrandefrihetens namn. Den kränker samhället rejält faktiskt.
Citera
2019-01-22, 09:03
Medlem
Europes avatar
1. Vad är problemet med inläggen?

2. Det är uppenbart utifrån TS posthistorik att denne är antingen är en typisk vetenskapsfientlig vänsterextremist, alternativt ett troll. De förstnämnda typen av människor blir ofta offentligt finansierade i Sverige, något som rimligtvis borde vara mindre socialt accepterat än de två inlägg TS postar.
Citera
2019-01-22, 09:12
Bannlyst
Citat:
Exempel på respons jag kan få av kvinnohatare på flashback:

Är detta dagens män? Är det socialt acceptabelt? Hur tror ni dessa individer mår? Är de en fara för samhället?

Jag är ingen psykolog men tror att fenomenet ungefär beror på att du egentligen inte har något att tillföra och därför skapar en offermentalitet i din hjärna för att kunna provocera med en oneliner. Som i den här tråden.

Så skulle jag ha tänkt i alla fall. En man som gör likadant, dvs bara vill bråka, brukar få samma bemötande.
Citera
2019-01-22, 09:58
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2019-01-22, 10:24
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag har funderat på att skapa ett andra konto där man nu utger sig för att vara tjej för att se om detta återkommande dilemma faktiskt stämmer.

Bespara dig ansträngningen.
TS bitchen har inget case. Hon har fått sanningen kastad i ansiktet på sig. Sanning och bitchar är som vampyrer och solljus. Ouuääääh! Det bränner!

Personen i tråden som påstår att alla hennes väninnor fått hot-PM ljuger såklart. Kvinnor i allmänhet ljuger en hel del. Om hur alla de där snygga läkarna/rockstjärnorna/direktörerna var efter henne, som ser ut som en sugga. Säkert att de var. Läkare tänder på suggor. Jättemycket. Gör vi inte alla? Mmmmh, sugg---gor.

Kvinnor ljuger om sina x. De ljuger om våldtäkter. De ljuger om sin vikt, hur många kukar de haft i sig, och tuttarna du ser utanpå är inte vad som döljer sig inuti push-up behån. Aaah, gravitationen, den förbannade gravitationen.

För mycket makt och för lite ansvar har gjort dom rubbade.
Som romerska kejsare.
Citera
2019-01-22, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
de har ju funnit vilka som är skyldiga till allt elände (i deras ögon).

admin5

Lura inte dig själv.

Mitt inlägg blev skrivet för att hon satt och skröt om hur hon rapporterade vissa användare.
Typ registrerad igår, och sitter redan och säger vilka som ska få umgås här inne eller inte.

Och det på någon användare som var helt oskyldig?

Igår skrev hon exempelvis till en användare att "det finns ett forum på nätet där folk försöker lista ut din identitet. Inte för att jag är delaktig i den, men jag tänkte bara att du skulle veta det."
Bara för att hon hade slut på argument och han tyckte att det var fel att kvinnor tvingas bära slöja?

Men jag vet inte. Kanske tycker er sort att jag har helt fel?

Förövrigt var det inget PM jag skickade. Utan det här skrev jag öppet på forumet.
Och det för att om någon beter sig som en idiot så tänker jag inte hålla käften. Det gäller för både män och kvinnor, oavsett hur mycket hon vill anspela på att det inte skulle vara det.

Kort och gott:
Hon attackerade en av era användare. Så jag skrev det där.
Hon tog det ur sin kontext och kallar det för kvinnohat.
Jag älskar kvinnor. Det är det absolut bästa jag vet.
Men jag hatar alla de beteenden som HON håller på med.
Och mig veterligen är inte hon hela kvinnosläktet, utan hon är EN kvinna.
Senast redigerad av therefore 2019-01-22 kl. 11:33.
Citera
2019-01-22, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Lura inte dig själv.

Mitt inlägg blev skrivet för att hon satt och skröt om hur hon rapporterade vissa användare.
Typ registrerad igår, och sitter redan och säger vilka som ska få umgås här inne eller inte.

Och det på någon användare som var helt oskyldig?

Igår skrev hon exempelvis till en användare att "det finns ett forum på nätet där folk försöker lista ut din identitet. Inte för att jag är delaktig i den, men jag tänkte bara att du skulle veta det."
Bara för att hon hade slut på argument och han tyckte att det var fel att kvinnor tvingas bära slöja?

Men jag vet inte. Kanske tycker er sort att jag har helt fel?

Förövrigt var det inget PM jag skickade. Utan det här skrev jag öppet på forumet.
Och det för att om någon beter sig som en idiot så tänker jag inte hålla käften. Det gäller för både män och kvinnor, oavsett hur mycket hon vill anspela på att det inte skulle vara det.

Kort och gott:
Hon attackerade en av era användare. Så jag skrev det där.
Hon tog det ur sin kontext och kallar det för kvinnohat.
Jag älskar kvinnor. Det är det absolut bästa jag vet.
Men jag hatar alla de beteenden som HON håller på med.
Och mig veterligen är inte hon hela kvinnosläktet, utan hon är EN kvinna.
Acceptera att admin5 tycker du e bäng.

För övrigt så har jag inte attackerat någon. Jag informerade. Skillnad.
Citera
2019-01-22, 12:46
Bannlyst
Citat:
Acceptera att admin5 tycker du e bäng.

För övrigt så har jag inte attackerat någon. Jag informerade. Skillnad.

Men snälla du. Då ska väl du acceptera att jag tycker att du är det och inte sitta och påstå att det skulle vara för att jag hatar kvinnor?

Blanda inte in andra i det här. Utan inse att det beror på att många avskyr ditt beteende.
Citera
2019-01-22, 14:05
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
hej
Jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort
det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.
Det förekom hot om våldtäkt och dylikt. Detta ledde till att ingen av dessa använder Flashback längre, det blev för mycket helt enkelt. De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.
Tanke om detta? Någon fler tjej som upplevt detta?

Jag får inte kränkande PM, men jag skriver mest i politiska trådar. Har det betydelse var man skriver? kanske om man skriver om feminism, sex och samlevnad eller annat som män provoceras av?

Angående rubriken om kvinnohat i trådarna så ja det är vanligt och hela det här nya mångkulturella språkbruket om att alla är horor och allt skall knullas hela tiden. Och dessa sexuella liknelser där om någon t.ex. blir överkörd i politiken så blir de den mottagande parten i analsex etc. Meningslöst och antiintellektuellt språkbruk. Tyder på moralpanik, sexualskräck och kvinnohat.
Citera
2019-01-22, 15:47
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis så har jag ett toxiskt beteende enligt er misognya skithögar. Ni kan inte hantera att kvinnor bemöter er likadant som ni bemöter kvinnor.

Men du generaliserar grovt och har tagit på dig rollen att försvara alla kvinnor från elaka män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in