Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-14, 01:46
  #61
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr2cool
hellre bra brunt en bra grönt, men hellre dåligt gräs kontra dåligt brunt, if that makes any sence

^^this
Citera
2019-01-14, 03:43
  #62
Medlem
Aragonis avatar
Föredrar grönt. Så himla härligt att rulla en hövding och slippa tobaken.
Citera
2019-01-14, 15:08
  #63
Medlem
Brunt helt klart, jag röker bara bong dessutom så föredrar helt klart bruning. Jag tränar dock väldigt mkt 6 dagar i veckan men rökningen stör inte med varken träning eller livet allmänt 🤷🏼‍♂️
Citera
2019-01-14, 15:17
  #64
Avstängd
Plaguetongues avatar
röker mest brunt pga man får mer för pengarna, föredrar dock grönt då det är godare
Citera
2019-01-17, 00:11
  #65
Medlem
Ordspottarens avatar
Brunt
+ Tar mindre plats.
+ Luktar mindre.
+ Oftast potentare, så mer bang for the buck.
+ Billigare, iaf för mig.
- Smakar sämre och är jobbigare för halsen. (IMO)
- Röks för det mesta med tobak, och är aningen svårare att vapea än gräset.
- Mindre utbud gällande strains, oftast gjort på okänd indica-strain.
- Ibland utbankat/utblandat med annat eller bara skitkvalité.

Grönt
+ Bättre känsla, känns mer naturligt. (IMO)
+ Smakar bättre, lenare för halsen. (IMO)
+ Kan rökas rent och är enkelt att vapea, man slipper alltså tobaken och därmed mer hälsosammare.
+ Stort utbud gällande olika strains.
- Dyrare (iaf för mig), och inte lika prisvärt som B.
- Luktar mycket, ibland på extrema nivåer.

Sammanfattat
Det finns många fördelar med hasch men ändå föredrar jag det gröna sköna. Hade förmodligen varit annorlunda ifall jag var dagligrökare och inte använde vape.
Citera
2019-01-19, 21:27
  #66
Medlem
wgets avatar
Alltid gräs.
- Går bättre i vapen
- Behöver inte blanda ut med tobak
- Man vet vad man får, så det inte är hennabankat eller något annat skräp.
Citera
2019-01-21, 00:46
  #67
Medlem
jimmyeditss avatar
Hasch,hasch återigen hasch
Blir så jävla stekt på det, helt sänkt blir man. Smakar mycket godare än weed dessutom

Sen äre olika från person till person
Återigen endast en smaksak
Citera
2019-01-21, 01:14
  #68
Medlem
Kafes avatar
Föredrar gräs alla dagar. Men jag har alltid kakor med hasch hemma så är det bra brunt så blandar jag gärna. Vill aldrig helst röka tobak någonsin igen. Rökt i gräs/hasch dagligen mer eller mindre i 10 års tid och mina lungor börjar kännas som att de tar stryk, får rökhosta titt som tätt och hes hals. Så ska nog börja med edibles eller vaporizer penna.
Så olja verkar det bli för mig i framtiden. Känns kanon!

Kvalitémässigt är risken större av min erfarenhet att haschet här i sverige håller högre standard än gräset. Gräs är 50/50 som fan och irriterar mig på okunskapen vad de flesta har ang gräs här.

De jag har att göra med verkar gå med uppfattningen om att allt gräs äs bra och bra kurerat när det är blött eller snustorrt. Skällde ut en kille som sålde mig smulade buds, frågade ifall han gjort det eller om det var kross från botten av påsen. Då hade han suttit och krossat alla buds på ett hegge. Idiot.

Varje gång köper weed som inte är buds är jag direkt misstänksam om att jag blivit lurad.

Men det gräset jag rökt här som är RIKTIGT bra har ju varit ett fåtal sorter på darknet eller import. Men odlingen min polare hade och hans sista skört var det sjukaste jag sett. Så fort man pillade på en av budsen så snöade det ned kristaller och man kunde samla upp en fin liten hög bara av att den legat där så man vågade ju nästan inta ta i det! Det ska ju va i min grinder
__________________
Senast redigerad av Kafe 2019-01-21 kl. 01:22.
Citera
2019-01-21, 23:27
  #69
Medlem
Det gröna har givit mig skönare stunder än haschet kunnat göra.
Citera
2019-01-23, 17:10
  #70
Medlem
Hasch på vintern grönt på sommarn vet inte varför.
Citera
2019-01-23, 17:13
  #71
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Hasch på vintern grönt på sommarn vet inte varför.

Tänkte nästan skriva samma sak.

Men är nog mest för att man är uppvuxen med att grabbarna här bara säljer gräs på sommarn och resten utav året brunt.


Sitta inne eller röka ensam = hasch
Röka utomhus eller med vänner = gräs
Citera
2019-01-23, 18:02
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Tänkte nästan skriva samma sak.

Men är nog mest för att man är uppvuxen med att grabbarna här bara säljer gräs på sommarn och resten utav året brunt.


Sitta inne eller röka ensam = hasch
Röka utomhus eller med vänner = gräs

Va? Vart är detta någonstans?

Är det utomhusodlat de säljer på sommaren eller varför fan slutar det säljas grönt på vinterhalvåret?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback