Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-30, 02:56
  #49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag skulle säga att hasch är bättre. De få gångerna som jag blivit nöjd när jag rökt cannabis är de gångerna som jag rökt hasch. Aldrig blivit särskilt nöjd när jag rökt weed, som verkar vara enligt de flesta som jag känner att det skulle vara det bästa att röka. Rökte nyss hasch ur en hemmagjordburkbong meckade inget då jag inte har några cigg, rökte en fet jävel och mår rätt så gott. Men jag tycker ändå att cannabis är en rätt så överskattad drog egentligen.
Citera
2019-01-03, 23:21
  #50
Medlem
Grönt är finast, uppvuxen på brunt men lämnade det helt för 12 år sedan. Helst skall det vara hemmaodlat, Sativa eller Hybrid på dagtid och en Indica eller Hybrid på kvällen. Vaporizer för hälsans skull

FAST rosin eller hasch från egen planta är faan inte heller att leka med. Blandade just blandpollen från kvarnen med Gorilla Glue i vappen, fock det är svårare och svårare att skriva trots att batteriet på vappen dog mitt i sessionen
Citera
2019-01-03, 23:54
  #51
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilmannen1
Hej allesammans!
Kort och gått: Vilket är bättre och varför?

Jag och de vänner jag haft som rökt genom åren har ofta kommit tillbaka till frågan, vad är bäst?
För mig och den person som jag lätt rökt mest med, min lillebror, är svaret självklart hasch. Bruning ger mig alltid det jag vill ha till skillnad från Weed där jag oftast måste röka en större mängd för att uppnå samma resultat. Överlag är bruning oftast tyngre dvs ger hårdare effekt enligt egen erfarenhet.

OT: När man håller på att sälja och ta in partier så får man ju se det mesta och jag ska säga er att det bästa weed jag rökt är UK cheese. Blev som en betongklump hela jag och somnade mellan varje gås.

Mvh



Det beror helt på situation

Gräs:
Dyrare för samma hög, dock trevligare att röka och kräver inte tobak.

Hash:
Brukar vara billigare samt är bra när man inte vill dra till sig uppmärksamhet.

Så det beror på situationen.
Citera
2019-01-04, 13:23
  #52
Medlem
Har rökt weed i över 20 år nu. Rökte bara weed första ca. 18 åren, då jag även rökte cigg. När jag slutade med att röka cigg så vände jag mig till att rulla pure, men problemet är att det både är dyrt och starkt. Nu bor jag inte i Sverige längre, och det är väldigt svårt att få tag på gräs, 99% av allt är hash här. Det är också smidigare, då jag har köpt en liten pipa som jag lägger hashet i, tillräckligt för en hit, och man blir lika stenad som med lite mer gräs. Så ja, för tillfället föredrar jag hash...
Citera
2019-01-04, 13:33
  #53
Medlem
Brukar bli något indica hasch på eftermiddagen. På morgonen och på förmiddagen blir det oftast något sativa grönt då de är svårt att få tag på sativahasch. Men jag föredrar brunt då det är mer ekonomiskt och räcker längre.
Citera
2019-01-04, 13:49
  #54
Medlem
Föredrar hasch tammefan.
Citera
2019-01-04, 14:01
  #55
Medlem
Jag har en skumt litet café här i min neighborhood. Man går in, pröjsar 35 euro, och kommer ut med en liten femma brunt. Det haschet är dugligt, men jag föredrar weed för tillfället. Jag vill inte röka tobak, så jag springer nu runt med en liten orange pipa och "medicinerar" rätt regelbundet.

En av mina gräskranar bor för övrigt bredvid baren jag jobbar, och om jag inte jobbar men vill röka ändå, brukar han kunna köra hem gräset till min trappa. Därför föredrar jag weed för tillfället. När/om jag trillar tillbaka på tobak kommer jag röka hasch med ett leende på läpparna,
Citera
2019-01-06, 19:39
  #56
Medlem
Det finns några med fördelar med hasch!
- Luktar MYCKET mindre.
- Tar mindre plats. (lätt att gömma/slänga iväg)
- Krävs mindre mängd för att bli stenad. = räcker längre

Sen finns det såklart fördelar med gräs med!
- Smakar godare!
- Kan rökas rent i joint och överlag lättare att röka imo.

Sen det här med att folk blir ''uppåt'' av gräs och ''neråt'' av hasch köper jag inte, Det har inget att göra med om det är hasch eller gräs du röker utan endast vilken strain du röker.

Jag skulle säga att i mitt tycke spelar det inte så stor roll om jag röker hasch eller gräs. Båda har sina för/nackdelar.
Citera
2019-01-06, 23:34
  #57
Medlem
mr2cools avatar
hellre bra brunt en bra grönt, men hellre dåligt gräs kontra dåligt brunt, if that makes any sence
Citera
2019-01-11, 11:32
  #58
Medlem
Men om du vill röka för smaken så är de gräs som gäller.
Citera
2019-01-11, 11:33
  #59
Medlem
Gräset är "mildare"
Citera
2019-01-13, 15:10
  #60
Medlem
Weed känns nyttigare på nåt sätt, då vet du vad du får iaf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback