2019-01-21, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Tror ni det är en trådsanning att Oskar skickade avskedsbrev till sina arbetskamrater och var det dessa mail som låg till grund för pm:et som florerat väldigt länge i tråden?

Intressant tanke faktiskt. Mån om sin levnadshistoria, påminna om sin (o)skuld, sitt rykte, slå bort tvivel?
Citera
2019-01-21, 09:29
Medlem
Sentinelesens avatar
Citat:
Tror ni det är en trådsanning att Oskar skickade avskedsbrev till sina arbetskamrater och var det dessa mail som låg till grund för pm:et som florerat väldigt länge i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Intressant tanke faktiskt. Mån om sin levnadshistoria, påminna om sin (o)skuld, sitt rykte, slå bort tvivel?

Vi genomgång av tråden så framkommer det att Solglittret är upphovsman till PMet och har distribuerat det via reviews. Eftersom Solglittret genom hela tråden på olika sätt sörjt för att snärja Oskar och fria Hanna, är min bedömning att Solglittret planterade PMet i tråden för att det skulle fungera chikanerande mot Oskar.
Så ja, jag tror att uppgiften om att Oskar skickade avskedsbrev till sina arbetskamrater är en trådsanning.
Citera
2019-01-21, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sentinelesen
Vi genomgång av tråden så framkommer det att Solglittret är upphovsman till PMet och har distribuerat det via reviews. Eftersom Solglittret genom hela tråden på olika sätt sörjt för att snärja Oskar och fria Hanna, är min bedömning att Solglittret planterade PMet i tråden för att det skulle fungera chikanerande mot Oskar.
Så ja, jag tror att uppgiften om att Oskar skickade avskedsbrev till sina arbetskamrater är en trådsanning.

Hur vet du det du påstår?
Citera
2019-01-21, 09:46
Medlem
Sentinelesens avatar
Citat:
Som jag skrev har det framgått i tråden.
Citera
2019-01-21, 10:04
Medlem
Citat:

Då får du för ordningens skull sammanställa det.
Citera
2019-01-21, 10:14
Medlem
Citat:

Hittade.Har läst PM och kan tänka mig att någon som inte är med oss längre i tråden har skrivit det. Ingen ledamot i Svensk Akademien. Håller med om att det låter som en Fantasy Novel.

Definitivt inte Solglittret så du måste förklara din slutledning eller vad som ”framgått i tråden”.
Citera
2019-01-21, 10:22
Medlem
Citat:
Jag skulle nog påstå att de flesta psykiatriska tilltånd är ännu mer "måendediagnoser" än vad ME är vilket inte hindrar att det kan vara livsviktigt att sätta dem. ME har i alla fall en del tydliga mätbara symtom som tex feber och svullna lynfkörtlar, uttryckliga somatiska symtom som halsont och ledvärk. Inom psykiatrin hade vi skattat oss lyckliga med en sådan explicit symtomatologi.

Snälla sentinelesen ..menar du att du jobbar inom psykiatrin ??

Är det dessa mätbara symtom som finns för att ställa diagnos på ME? Alltså feber, svullna lymfkörtlar, ont i halsen och ledvärk!!
Då får ni som arbetar inom psyk tänka till...det finns många sjukdomar som har dessa symtom och en av dessa hamnar ibland hos psykiatrin som skickas tillbaks dit remissen kom ifrån.
Citera
2019-01-21, 10:26
Medlem
Citat:

Vad menar du med ”framgått i tråden”? Syftar du på att någon postare skrivit att så var fallet? Tar du det då som en sanning? Har du missat den emellanåt (för mig helt oförståeliga, detta är ju faktiskt bara ett diskussionsforum) bittra polarisering som finns här? Ytterligare en fråga: din utgångspunkt är alltså att allt som skrivits i tråden är sant - s a s?
Citera
2019-01-21, 10:59
Medlem
Sentinelesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Snälla sentinelesen ..menar du att du jobbar inom psykiatrin ??

Är det dessa mätbara symtom som finns för att ställa diagnos på ME? Alltså feber, svullna lymfkörtlar, ont i halsen och ledvärk!!
Då får ni som arbetar inom psyk tänka till...det finns många sjukdomar som har dessa symtom och en av dessa hamnar ibland hos psykiatrin som skickas tillbaks dit remissen kom ifrån.

Det verkar som att du missförstått mitt inlägg som var ett svar till en annan användare.

Man diagnosticerar inte ME i psykiatrin utan det är somatikens område. Mitt svar handlade om att det inte är något unikt att sätta diagnos utan tydliga biologiska markörer i vården och att det finns sjukdomar och tillstånd som har ännu färre än ME. Däribland depression som skribenten jag svarade menade att barnen kanske egentligen led av istället för ME.

Sen kan man ju såklart inte sätta diagnosen ME endast på feber, svullna lymfkörtlar, halsont och ledvärk, men det var inte heller det jag menade och jag är dessutom helt säker på att det är inte heller så man gör
Citera
2019-01-21, 11:23
Medlem
Sentinelesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxxxxx
Vad menar du med ”framgått i tråden”? Syftar du på att någon postare skrivit att så var fallet? Tar du det då som en sanning? Har du missat den emellanåt (för mig helt oförståeliga, detta är ju faktiskt bara ett diskussionsforum) bittra polarisering som finns här? Ytterligare en fråga: din utgångspunkt är alltså att allt som skrivits i tråden är sant - s a s?
Nej, det är väl det jag inte gör när jag benämner uppgiften om att Oskar skickade ett brev till sina arbetskamrater som en trådsanning. Men om du har information som påvisar att jag misstagit mig, är du välkommen att presentera den här.
Citera
2019-01-21, 11:41
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Vi genomgång av tråden så framkommer det att Solglittret är upphovsman till PMet och har distribuerat det via reviews
Citat:
. Eftersom Solglittret genom hela tråden på olika sätt sörjt för att snärja Oskar och fria Hanna, är min bedömning att Solglittret planterade PMet i tråden för att det skulle fungera chikanerande mot Oskar.

Citat:

Citat:

Citat:
Hittade.Har läst PM och kan tänka mig att någon som inte är med oss längre i tråden har skrivit det. Ingen ledamot i Svensk Akademien. Håller med om att det låter som en Fantasy Novel.

Definitivt inte Solglittret så du måste förklara din slutledning eller vad som ”framgått i tråden”.

Det har förekommit pm hit och dit, så jag skulle vilja veta vilket av dem som avses.
Var snäll och länka till det pm som avses samt till var påståendet i mitt fetade framgår.
Citera
2019-01-21, 12:23
Medlem
Det PM som jag förmodar vi pratar om.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här