Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-20, 03:25
  #13
Medlem
Om du genuint känner att du inte vill så tycker jag inte att du ska göra det, ifall du tvingar dig själv mot din egen vilja är risken rätt stor att det bara blir en jobbig upplevelse som gör det ännu jobbigare nästa gång. Förstår känslan av att man vill få det gjort men inte till vilket pris som helst.

Om du vill men är nervös så är det tyvärr bara att försöka hantera den nervositeten och försöka att inte känna några krav att prestera. Ingen förväntar sig att man ska vara bra första gången. Allt annat än totalt usel är en positiv överraskning.
Citera
2019-01-20, 10:22
  #14
Medlem
För att lära dig nya saker i livet så måste du gå utanför din comrtzone, glöm inte det!
Citera
2019-01-20, 10:31
  #15
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatley
Jag är 20-25 år och oskuld. Jag är glad för de gångerna jag tidigare dryftat det i forumet och fått till svar att det inte är lika farligt som jag trott. Men nu när jag står inför att träffa en tjej som vet om detta och verkar vilja "hjälpa" mig med det (nej, ingen glädjedam) så är det nästan som att jag backar. Jag har tidigare märkt att jag tar ett steg tillbaka när man träffat någon tjej och det faktiskt går bra så att någon sorts närhet finns på kartan, jag vet inte riktigt vad det gör men jag märker som av en shift i huvudet på mig. Jag vet inte om jag inte vågar eller rentav inte kan eller vad det är för fel på mig. Hur kan detta ens vara ett problem?

Fattade för länge sen jag har svårt med närhet/intimitet allmänt, men nu snackar vi ju "bara" om att ligga? Jag tänker det ska hjälpa att "pusha" mig för att våga mer i framtiden och jag vet inte hur det kan bli smidigare än med någon som a) vet om det b) verkar förstående c) inte tycker det är ett problem. Jag känner inte henne sen tidigare förvisso men hon verkar reko.

Jag är nervös redan nu, men känns som att det inte stannar vid nervositet utan att det är någonting med det hela som nästan känns direkt jobbigt och som nästan får mig att vilja banga. Men det känns som det sämsta man kan göra förstås.

Hjälp?
Så du tycker att närhet är jobbigt, men sex "är bara ett ligg"

Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Det är bara att köra. Tänk inte så mycket på det, det är bara sex. Ingen stor grej egentligen.
Tänker många såhär eller? Sex är ingen stor grej. Själv tycker jag det en jävligt stor grej. Större än att byta jobb, bostad eller åka på resa. Jag ser sex som något större och inget man "bara gör". Jag kanske inte har fattat att sex bara är någon liten skitsak egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av helsvensken
Hej! Vad trevligt att läsa om någon som värdesätter sexualiteten på ett sådant moraliskt och unikt sätt!

Jag tror du vill vara säker på att du känner tjejen ifråga tillräckligt bra och att lära känna en annan människa på djupet är ingen snabb process, utan det tar sin tid. Med tiden växer tilliten fram, och om någon friendzonar dig direkt är den personen knappast relevant, men smarta personer som letar efter något riktigt långsiktigt (helst för livet) förstår detta.
Citera
2019-01-20, 10:40
  #16
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tänker många såhär eller? Sex är ingen stor grej. Själv tycker jag det en jävligt stor grej. Större än att byta jobb, bostad eller åka på resa. Jag ser sex som något större och inget man "bara gör". Jag kanske inte har fattat att sex bara är någon liten skitsak egentligen.
Det blir vad man gör det till. Jag tänkte också som du förut, framförallt när jag haft ett sex jag ångrat och behövt hitta något sätt att hantera det. Då tänkte jag efter, att det är ingen stor grej egentligen. Ingen behöver veta och det handlar trots allt om en privatsak, alltså är det ingen plikt att man måste vara ärlig med vem man haft sex med. Jag hoppas att du förstår någorlunda hur jag tänker.
Citera
2019-01-20, 11:42
  #17
Medlem
zebrabodys avatar
Jag tycker inte du ska pressa dig själv till att ha sex. Du ska verkligen vilja.
Och vill du med denna tjej som du uttryckt kan "hjälpa" dig, så - go for it!
Men vill du egentligen hellre vänta tills sexet sker mer naturligt och inte är uppgjort innan, så tycker jag du ska göra det.
Och är det en vettig människa så kommer det inte vara ett problem att du är oskuld.

Det låter ju som du är rädd för närhet i allmänhet. Är det en osäkerhet eller har du dåliga erfarenheter kopplade till närhet?
Citera
2019-01-20, 11:50
  #18
Medlem
gärningsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Det värsta som kan hända är väl att du blir nervös och inte får upp lille Niklas. Är hon schyst så kommer hon berätta för dig att det är vanligare än vad du tror och att det inte är en big deal.

Sex är naturligt och direktiven finns i ditt DNA. Om grottmänniskor klarade av att knulla så kan även du. Tänk inte så mycket. Go with the flow.

Nej det är inte alls vanligt, har aldrig varit med om att den vägrat stå. I fyllan ett par gånger möjligtvis har man ju fått rabarbersvajj men en man i sina bästa år bör bli hård som ett järnspett.

Även med kvinnor man inte finner attraktiva bör man kunna prestera, då får man bara ta till mer perversa metoder för att lyckas. Alternativt knulla henne hårdare.
__________________
Senast redigerad av gärningsman 2019-01-20 kl. 11:53.
Citera
2019-01-20, 11:59
  #19
Medlem
Jag tror att det vore bra för dig att lista ut varifrån den här flyktinstinkten kommer. Du har skrivit att det snarare gäller intimitet än sex, att du känner lite som att du inte förtjänar det och att du upplever att det har satt stopp för flera potentiella relationer. Varför hänger du nu upp dig på sex, när problemet verkar vara intimitet? Kanske är det intimitet du behöver öva på, snarare än sex. Kan du träffa den här tjejen och mysa med henne? Vid senare tillfällen kanske det kan bli sex, om det känns rätt, men du behöver inte ta det steget direkt - särskilt inte om det känns fel.

Många i tråden skriver att sex inte är en stor grej och så är det nog för många - men inte för alla. För mig är det en magisk ritual vars syfte är att uttrycka kärlek till min partner. Det är definitivt en stor grej, som jag inte skulle göra med vem som helst. Det är också en stor grej för att det evolutionära syftet är att skapa nytt liv med byggstenar från de två människorna som har sex. Även om man försöker skydda sig, för att man inte vill ha barn, kan det gå fel. Särskilt för dig som man, är det en risk att du sätter ett liv till världen (eftersom kvinnan bestämmer om hon vill föda barnet). Därför är det en bra idé att inte göra det med någon du inte litar på eller kan tänka dig att ha ett barn med ifall det skulle gå snett.

En tredje anledning till att sex är en stor grej, är att könssjukdomar sprids. Ju fler du har sex med, desto större risk är det att du samlar på dig infektioner. Vissa går att behandla, vissa skyddas man bra mot med kondom, men vissa stannar för resten av livet och vissa sprids lätt trots kondom. HPV-virus kan orsaka sjukdomar hos både kvinnor och män. Vaccinet hjälper bara mot vissa (de värsta) versioner av viruset, men de andra sprids extremt lätt och kan smitta trots kondom. Har man legat med många, har man förmodligen samlat på sig en del versioner av HPV-viruset. De verkar försvinna, men man vet inte efter hur lång tid. Det finns inget säkert test för HPV hos män. Man kan få könsvårtor eller cellförändringar som leder till cancer.

Så sex är inte att leka med - det kan få stora konsekvenser. Mitt råd är att tänka efter vem du väljer att ha sex med, hur du skyddar dig och att du är beredd att ta eventuella negativa konskvenser. Ditt egentliga problem verkar vara intimitet, så lös det innan du beslutar hur du ska göra med sexet. Dina känslor kring sex kanske färgas mycket av din rädsla för intimitet, så det är svårt att bedöma om du verkligen vill ha sex med den här tjejen och om det skulle få dig att må bättre eller sämre.
Citera
2019-01-20, 13:38
  #20
Medlem
Om du känner du vill träffa denna tjej så gör det MEN, ta det på en låg nivå och tänk inte ni ska ligga utan kanske bara kramas och kelas.. eller helt enkelt bara mötas o prata.
Om hon är medveten om själva grejen så säg du vill ta det väldigt lugnt och kanske inte ens ligga utan prova dig fram.

Legat med några oskulder som varit i din ålder och tog inte lång tid innan de hade skaffat tjej för första gången. De är ibland lite som öppna en dörr.

Så bara kramas kela och känner du att nej vill inte, så bara avsluta inte svårare än så.
Citera
2019-01-20, 16:52
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheatley
Jag är 20-25 år och oskuld. Jag är glad för de gångerna jag tidigare dryftat det i forumet och fått till svar att det inte är lika farligt som jag trott. Men nu när jag står inför att träffa en tjej som vet om detta och verkar vilja "hjälpa" mig med det (nej, ingen glädjedam) så är det nästan som att jag backar. Jag har tidigare märkt att jag tar ett steg tillbaka när man träffat någon tjej och det faktiskt går bra så att någon sorts närhet finns på kartan, jag vet inte riktigt vad det gör men jag märker som av en shift i huvudet på mig. Jag vet inte om jag inte vågar eller rentav inte kan eller vad det är för fel på mig. Hur kan detta ens vara ett problem?

Fattade för länge sen jag har svårt med närhet/intimitet allmänt, men nu snackar vi ju "bara" om att ligga? Jag tänker det ska hjälpa att "pusha" mig för att våga mer i framtiden och jag vet inte hur det kan bli smidigare än med någon som a) vet om det b) verkar förstående c) inte tycker det är ett problem. Jag känner inte henne sen tidigare förvisso men hon verkar reko.

Jag är nervös redan nu, men känns som att det inte stannar vid nervositet utan att det är någonting med det hela som nästan känns direkt jobbigt och som nästan får mig att vilja banga. Men det känns som det sämsta man kan göra förstås.

Hjälp?
Det kan alltid känns kämpigt och motigt att göra nya utmanande saker..... Det är inget konstigt att känna så...... Vet inte hur jag ska hjälpa till men man får väl göra som man gör med allt annat i livet:
Dvs ta tjuren i hornen och köra......
Lättare sagt än gjort....

Du kan ju kanske gå och prata med någon stödperson som kan hjälpa dig att ändra tankemönster som får dig att känna mer avslappnad inför en sexuell akt..... Annars är det mycket "träning" som gäller....... Tog lång tid innan min nervositet släppte.....

Hoppas allt går bra....!
Citera
2019-01-20, 21:02
  #22
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Nej det är inte alls vanligt, har aldrig varit med om att den vägrat stå. I fyllan ett par gånger möjligtvis har man ju fått rabarbersvajj men en man i sina bästa år bör bli hård som ett järnspett.

Även med kvinnor man inte finner attraktiva bör man kunna prestera, då får man bara ta till mer perversa metoder för att lyckas. Alternativt knulla henne hårdare.

Jodå. Det är vanligt. Fråga kvinnor bara så ska du se.
Citera
2019-01-20, 21:06
  #23
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Jag tycker inte du ska pressa dig själv till att ha sex. Du ska verkligen vilja.
Och vill du med denna tjej som du uttryckt kan "hjälpa" dig, så - go for it!
Men vill du egentligen hellre vänta tills sexet sker mer naturligt och inte är uppgjort innan, så tycker jag du ska göra det.
Och är det en vettig människa så kommer det inte vara ett problem att du är oskuld.

Det låter ju som du är rädd för närhet i allmänhet. Är det en osäkerhet eller har du dåliga erfarenheter kopplade till närhet?

Du har rätt lika bra att han väntar 23 år till på nästa chans att få lite fitta..
Citera
2019-01-20, 23:45
  #24
Medlem
GeniusGZAs avatar
Stop putting pussy on a pedestal, man.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback