2019-01-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
En motorvärmare som bara kan stå på i två timmar, innan batteriet är slut? Sluta nu.
I manualen på min dieselvärmare står att den ska ej gå mer än en halvtimme pga av att batteriet kan ta slut.
Citera
2019-01-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det var väldigt väntat. Hade varit ett väldigt konstigt sammanträffande om det inte var dem. Så då har hon förankring i samhället på något vis iallafall.
Vilka var dem då ??
Citera
2019-01-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Jo MEN. Jag blir galen!

Varför ingen som skrivit "Vila i frid?" (som vi har fått se i alla fall) Varför inga efterlysningar på sociala medier? Varför inte någonting om någonting?

En mamma och ett barn försvinner och det är helt tyst. Att ingen är gripen eller misstänkt tyder ju på att man egentligen inte misstänker brott känner jag. Jag vet inte, blir bara mer förvirrad.

Det kan ju fortfarande vara en kvinna och barn som inte haft kontakt med andra än familjen. Kanske nyanlända. Kanske en kontrollerande man som inte tillåtit kvinnan att ha kontakt med andra. Endast förskolan som reagerat när barnet inte kom dit. Det FINNS sånna personer! Personer som lever i en relation med en man som misshandlar psykiskt eller fysiskt har oftast inga kontakter med andra.
Citera
2019-01-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vilka var dem då ??

Vet inte exakt vem dem är men det ska ju vara en kvinna och barn som anmäldes försvunna. Mycket konstigt att det inte togs upp något i media. Tänker på försvunna 21 åringen och Dante osv. Det brukar väl bli nyhet ganska snabbt?
Citera
2019-01-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empan7-9
Det kan ju fortfarande vara en kvinna och barn som inte haft kontakt med andra än familjen. Kanske nyanlända. Kanske en kontrollerande man som inte tillåtit kvinnan att ha kontakt med andra. Endast förskolan som reagerat när barnet inte kom dit. Det FINNS sånna personer! Personer som lever i en relation med en man som misshandlar psykiskt eller fysiskt har oftast inga kontakter med andra.

Ja så kan det vara. Men när en kvinna och ett barn försvinner borde det bli en nyhet kan jag tycka? Dante, 21 åringen nyligen med flera. Så de anmäldes försvunna, men av vem? Det fanns ju ingen såpass stor oro att det blev offentligt iallafall. Så skumt
Citera
2019-01-20, 13:18
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Vet inte exakt vem dem är men det ska ju vara en kvinna och barn som anmäldes försvunna. Mycket konstigt att det inte togs upp något i media. Tänker på försvunna 21 åringen och Dante osv. Det brukar väl bli nyhet ganska snabbt?

Media har en frivillig etisk regel, som går ut på att man inte skriver om självmord, i synnerhet inte om barn mördats ihop med detta.

Chansen är mycket stor att de som skriver om sådant här i tidningarna har fått en liten hint. Att man inte drar på med stora trumman pekar litet på detta. Sedan har ju polisen givetvis, försiktigtvis, ingen anledning att gå ut med något slutgiltigt innan det är klarlagt till fullo. Är det mord kommer det garanterat i tidningarna.
.
Citera
2019-01-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Media har en frivillig etisk regel, som går ut på att man inte skriver om självmord, i synnerhet inte om barn mördats ihop med detta.

Chansen är mycket stor att de som skriver om sådant här i tidningarna har fått en liten hint. Att man inte drar på med stora trumman pekar litet på detta. Sedan har ju polisen givetvis, försiktigtvis, ingen anledning att gå ut med något slutgiltigt innan det är klarlagt till fullo. Är det mord kommer det garanterat i tidningarna.
.

Menar när de försvann. En kvinna och barn som anmäls försvunna borde bli medialt uppmärksammat.
Citera
2019-01-20, 13:27
Medlem
Citat:
Menar när de försvann. En kvinna och barn som anmäls försvunna borde bli medialt uppmärksammat.
Fanns ingen efterlysning på Missing People ? Finns nån länk till när de är försvunna ?
Citera
2019-01-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fanns ingen efterlysning på Missing People ? Finns nån länk till när de är försvunna ?

Nej inget på Missing Peoples sida heller. De anmäldes försvunna på onsdagen vad jag kan minnas
Citera
2019-01-20, 13:42
Medlem
Ingen som är med i Aktuellt i Haninge eller någon liknande sida på Facebook. En av kommentarerna på inlägget som var en artikel på sidan lät:

Alltid fel personer som drabbas vore bättre om det hade varit Johan.F som ex

Vad kan personen mena med det???
Citera
2019-01-20, 13:42
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Det kan man tro, men, ack nej.

Mycket hypotetiskt; 99 ggr av 100 är en försvunnen kvinna med (eget) barn någon som sticker hemifrån av mer eller mindre goda skäl, och som finns någonstans där ingen säger så mycket.

Det här händer ofta, och polisen hanterar ofta detta mycket neutralt. Det första som görs är INTE att ringa tidningarna eller lägga ut det i dagboken (där krimreportrarna fiskar efter notiser).

Det är vanligt, och har litet nyhetsvärde.
Citera
2019-01-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitecore
Anta att batteriet är på cirka 80Ah Så du tror att kupéfläkten drar 40A ström ? 12 * 40 = 480W

Måste vara en sjuhelvetes storm i din bil. Jag har en webasto igång hela dagarna i en crafter utan att batteriet tar slut.

Hehe de va fan, jag har dubbla batterier i passaten där ena enbart står för värmaren men nu har jag iof inte kollat exakt hur länge de räcker men några dagar med en timmes start och halvtimme körning så är de tomt å den startar inte. Samma sak med en kompis transporter skåp med dubbla batterier som båda va nya till denna säsong men de går då inte köra några heldagar iaf utan efter nån dag med flera kortkörningar och timmes gångtid innan varje körning så är det tomt. Står i instruktionsboken att man ska köra minst lika länge som driftstiden på brännaren för att bilen ska hinna ladda batterierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in