2019-01-20, 10:47
Medlem
Ursäkta.. men prat om litet barn... barnvagn... amning mm mm... vart finns uppgifter på det? Är det inte en trådsanning? Folk säger självmord! Nen polisen gick ju direkt ut med att de misstänker mord! Om det nu va så att det fanns en engångsgrill.... kolbrasa... slsng kopplad från avgasrör.... skulle de nog inte gå ut med mordmisstanken.
Citera
2019-01-20, 11:03
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Ursäkta.. men prat om litet barn... barnvagn... amning mm mm... vart finns uppgifter på det? Är det inte en trådsanning? Folk säger självmord! Nen polisen gick ju direkt ut med att de misstänker mord! Om det nu va så att det fanns en engångsgrill.... kolbrasa... slsng kopplad från avgasrör.... skulle de nog inte gå ut med mordmisstanken.
Oklara omständigheter = initial misstanke om mord för att frigöra resurser. Man arbetar brett för att kunna utesluta det värsta, och för att undvika att en potentiell GM ränner runt fritt.

Dessutom, även om det nu skulle röra sig om ett utvidgat självmord så har det tekniskt skett ett mord.
Citera
2019-01-20, 11:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sedan bär ju skribenter här ett eget ansvar för vad man skriver här. De är de som producerar, enligt dig, "helgalna" uppgifter.

Att hitta igen trovärdiga uppgifter här är sannerligen ingen lätt uppgift. För en random journalist.
Skribenterna här har ett ansvar för vad de skriver, men journalisterna har ett helt annat ansvar i sin yrkesroll över vad de producerar emot betalning.
När jag använde ordet "helgalna" uppgifter så avsåg jag inte normala spekulationer utan sådana rena felaktigheter som vissa journalister borde kunna avfärda om de brydde sig mer om faktakoll än över kåtheten att skapa de klick som ägarna förväntar sig.

Vill inom parentes betona att jag ofta njutit av dina inlägg genom åren och kommer även fortsättningsvis att intressera mig för allt det som du skriver.
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-01-20 kl. 11:22.
Citera
2019-01-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
På vilket sätt skulle det skada det ev brottsmålet om polisen gick ut med exempelvis nationalitet och identitet på offren?
De kunde ju säga om det är svenska medborgare eller ej..
Citera
2019-01-20, 11:34
Medlem
Apjesuss avatar
Jag tror de flesta svensksålda Mercedes Sprinter (har inte kollat bilderna, men det skrivs att det ev var en sådan) har orginalmonterade dieselvärmare modell Webasto (skånska för vedbastu). Om tanken är full (minst 80l) kan man låta den gå lääänge. Den fungerar så den förbränner diesel och värmer kylarvattnet som används i ”värmefläktarna”. Avgaserna från den är inte renade på något sätt, och går dessutom ut mitt under bilen.
Var väl några ryska värnpliktiga som strök med på det sättet för några år sedan, finns säkert fler fall, pallar inte googla runt, så betrakta det senare som mitt eget påstående.
Citera
2019-01-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apjesus
Jag tror de flesta svensksålda Mercedes Sprinter (har inte kollat bilderna, men det skrivs att det ev var en sådan) har orginalmonterade dieselvärmare modell Webasto (skånska för vedbastu). Om tanken är full (minst 80l) kan man låta den gå lääänge. Den fungerar så den förbränner diesel och värmer kylarvattnet som används i ”värmefläktarna”. Avgaserna från den är inte renade på något sätt, och går dessutom ut mitt under bilen.
Var väl några ryska värnpliktiga som strök med på det sättet för några år sedan, finns säkert fler fall, pallar inte googla runt, så betrakta det senare som mitt eget påstående.

Problemet är att batteriet klarar max 2 timmar då kommer den stanna, kupéfläkten måste gå hela tiden och suger mycket ström.
Citera
2019-01-20, 12:08
Medlem
nitecores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Problemet är att batteriet klarar max 2 timmar då kommer den stanna, kupéfläkten måste gå hela tiden och suger mycket ström.
Anta att batteriet är på cirka 80Ah Så du tror att kupéfläkten drar 40A ström ? 12 * 40 = 480W

Måste vara en sjuhelvetes storm i din bil. Jag har en webasto igång hela dagarna i en crafter utan att batteriet tar slut.
Citera
2019-01-20, 12:20
Medlem
Polisen har nu uppdaterat sin hemsida:

Uppdatering 20 januari kl 12.10

Identiteten på de två avlidna har nu klarlagts och det är två personer som tidigare anmälts försvunna - en kvinna och ett barn. Anhöriga är underrättade.

Arbetet i förundersökningen fortsätter och analysen av den tekniska undersökningen pågår. Brottsrubriceringen är i nuläget oförändrad. Inget ytterligare finns att berätta i ärendet.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/januari/18/18-januari-11.56-morddrap-stockholms-lan/?fbclid=IwAR2e2VZmpgRAJ09q5mC5gv-uu_duveC9ephzv1_TLmaPgVlb0MyIpQCBv3E
Senast redigerad av Jumanjii 2019-01-20 kl. 12:24.
Citera
2019-01-20, 12:22
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
En motorvärmare som bara kan stå på i två timmar, innan batteriet är slut? Sluta nu.
Citera
2019-01-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Polisen har nu uppdaterat sin hemsida:

Uppdatering 20 januari kl 12.10

Identiteten på de två avlidna har nu klarlagts och det är två personer som tidigare anmälts försvunna - en kvinna och ett barn. Anhöriga är underrättade.

Arbetet i förundersökningen fortsätter och analysen av den tekniska undersökningen pågår. Brottsrubriceringen är i nuläget oförändrad. Inget ytterligare finns att berätta i ärendet.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/januari/18/18-januari-11.56-morddrap-stockholms-lan/?fbclid=IwAR2e2VZmpgRAJ09q5mC5gv-uu_duveC9ephzv1_TLmaPgVlb0MyIpQCBv3E

Ja det var väldigt väntat. Hade varit ett väldigt konstigt sammanträffande om det inte var dem. Så då har hon förankring i samhället på något vis iallafall.
Citera
2019-01-20, 12:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det var väldigt väntat. Hade varit ett väldigt konstigt sammanträffande om det inte var dem. Så då har hon förankring i samhället på något vis iallafall.

Ja, nu får jag ge mej. Jag var säker på att de inte var anmälda försvunna och att de levde i vårt parallellellsamhälle som blir större och större.
Tycker ändå det är märkligt att det inte uppmärksammats mer i media.
Citera
2019-01-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, nu får jag ge mej. Jag var säker på att de inte var anmälda försvunna och att de levde i vårt parallellellsamhälle som blir större och större.
Tycker ändå det är märkligt att det inte uppmärksammats mer i media.

Jo MEN. Jag blir galen!

Varför ingen som skrivit "Vila i frid?" (som vi har fått se i alla fall) Varför inga efterlysningar på sociala medier? Varför inte någonting om någonting?

En mamma och ett barn försvinner och det är helt tyst. Att ingen är gripen eller misstänkt tyder ju på att man egentligen inte misstänker brott känner jag. Jag vet inte, blir bara mer förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in