Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-21, 12:34
Medlem
-Zingaja-s avatar
Jag är ganska så övertygad att tyvärr så tror jag pappan med alla släktingarna fick panik och sprang runt hålet och av misstag hasade ner mer jord. Inte mycket men tillräckligt för att fylla den där lilla hålet´ med några cm
Citera
2019-01-21, 12:46
Medlem
Papulis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zingaja-
Och vad är alternativet då? jo vi ser ju hur bra det går, det här visste dom om.
Ta bart sanden och stenarna så han får syre.
Det finns liksom inget alternativ "det är farligt det kan ramla ner stenar, jag inbillar mig att det är farligare vara utan syre i några dagar, eller vi chansar att det finns luft på ett djup på 25Ø/120+m.
Dom gaggade om att stenarna kunde ge honom luft. låter det troligt?

Han är ju pluggen, hans tillbehör ligger ju synligt på "pluggen" Så frågan är hur farligt det är att försöka ta bort dom där cm sand som ligger på hans skalle. Dessutom låg det godis, plastmugg, smycken OVANFÖR pluggen, och så vitt jag vet så faller allt lika fort av gravitationen. Då lär han inte ligga långt under.

Är han på botten, d.v.s 17 meter under pluggen så är ju garanterad död, av syrebrist. Och då spelar det ju ingen roll

Hur många % böjning är hålet? Knappast märkbart och inget som skulle försvåra i alla fall att få upp honom.
Det här är idioter som gjorde en extremt felbedömning.

Om du själv hamnade i vatten i en bil och inte fick upp rutorna. Vad hade du själv föredragit?
dykare som inte chansar och ger dig luft av t.e.x dykflaska och krossar rutan trots att du kan få svåra skador av glassplitter på dig?
Eller chansa att du hade lite luft och ringa bärgningsbil. Det är ju trots allt säkrare?
Men vad vet jag..

Det förutsätter vakuum, vilket inte är fallet här.

Har han åkt ner med händerna ovanför huvudet med muggen och påsen med godis i händerna är det inte konstigt att de har hamnat efter.
Citera
2019-01-21, 12:48
Medlem
Det här går till historiens sämsta räddningsaktion
Citera
2019-01-21, 12:53
Medlem
Starbacks avatar
Detta är mycket plågsamt att följa. Jag tränger bort det hela. Riktar intresset åt annat håll. En 2-åring. Lämnad utan vuxentillsyn. Plågsamt är bara förnamnet. Lillskiten fyllde visst 3 under dramat. Hissade dom ner hans tårta eller
Citera
2019-01-21, 12:54
Medlem
-Zingaja-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papuli
Det förutsätter vakuum, vilket inte är fallet här.

Har han åkt ner med händerna ovanför huvudet med muggen och påsen med godis i händerna är det inte konstigt att de har hamnat efter.

Nej inte ett dugg konstigt tvärtom. Full logiskt och troligt, Hade han däremot ramlat framlänges så tror jag inte muggen + godis smycken hade legat ovanför
Citera
2019-01-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Det här går till historiens sämsta räddningsaktion

Verkligen. Det börjar bli extremt pinsamt.

Det här är 2019, inte 1919. Att det ska ta sådan här lång tid är absurt.
Citera
2019-01-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Att suga upp de nedfallna jord- och stenmassorna låter för farligt, man ser ju inte hur långt man har kvar och kommer man ner till ungen så lär han dö av suget om han inte var död innan. Det jag tycker hade känts mest naturligt vore att plocka upp jord och sten med en liten skopa genom borrhålet, jag tänker något liknande Ekmanhuggaren. Är det någon som sett om man testat något sådant? Är det större stenar som kilats fast så kanske metoden inte funkar men det borde gå att få upp på något sätt i alla fall.

Andra metoder än att få upp honom genom samma borrhåll som han föll ner i (om han nu är där nere) ser jag som alldeles för långsamma men det är väl så dags nu.
Väldigt vanligt verktyg det där - fanns förr på de flesta gårdar och användes för att rensa brunnen. Funkar väldigt bra - men knappast med 70 meters skaft...
googla rensskopa eller kloakskopa
Citera
2019-01-21, 13:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Ungen är ju död. Fyll igen hålet och placera en minnessten på platsen.
Citera
2019-01-21, 13:21
Moderator
Jultrollets avatar
De sänder live här nu: https://www.youtube.com/watch?v=WM_lTbuby14

Kusligt med den där bruna hunden som far omkring som ett jehu emellanåt i jordhögarna. Det är den man hör skälla hela tiden. Snart försvinner den väl också..
Citera
2019-01-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
De sänder live här nu: https://www.youtube.com/watch?v=WM_lTbuby14

Kusligt med den där bruna hunden som far omkring som ett jehu emellanåt i jordhögarna. Det är den man hör skälla hela tiden. Snart försvinner den väl också..
Hade det inte varit för att borriggen fungerar som ett solur hade man gissat att det var ett foto och inte en video. Som en snigel i sirap.
Citera
2019-01-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Verkligen. Det börjar bli extremt pinsamt.

Det här är 2019, inte 1919. Att det ska ta sådan här lång tid är absurt.

1919 eller 2019 att, utan förberedelser, flytta på ett jävla berg, speciellt utan att spränga det, tar självklart tid.

För övrigt står det för mig ganska klart att antingen så finns han inte där nere eller så är han pluggen. Oerhört tragiskt såklart- undrar hur markägaren mår.
Citera
2019-01-21, 14:07
Medlem
-Zingaja-s avatar
Annan vinkel med bättre bild. https://www.youtube.com/watch?v=wqxg3zdO4Vw
Senast redigerad av -Zingaja- 2019-01-21 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in