2019-01-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalstolpe
Fick du något för det förhöjda östrogenet? Mådde du psykiskt dåligt av det?
Misstänker att jag med ligger för högt, men min läkare tyckte det var onödigt att kolla de värdena. Bör nog byta läkare. Jag har med funderat på självmedicinering.

Nä jag har inte tagit upp det med läkaren. Jag fick Arimidex av en kompis, och eftersom det behövs så otroligt små mängder så kommer det att räcka ett bra tag. Jag kände mig enormt trött efter andra injektionen samt lite svidande bröstvårtor, psykiskt dåligt vet jag inte, men inte blir man glad av att vara jätte trött iaf . Nu mår jag bättre sen jag tagit Arimidex senaste 4 dagarna.
Citera
2019-01-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamasd
Fick min tredje injektion idag. Första följt av 6 veckors intervall. Den därpå efter 8.

Upplever hittills följande:

+Koncentrationsförmåga (inte längre *grumlig* och osäker i tankarna)
+Allmän motivation till typ allt (tränar bra, pluggar bra, läser mer, mer tid till hobbys.. )
+Gladare och piggare (vaknar kl 6 frivilligt)
+Kroppsbehåring
+Träningseffekt (vill inte bli stor men styrke/konditionstränar regelbundet)

-Brösten ömmar rejält, har växt till sig och bröstvårtorna har blivit rätt puffiga. Till den grad att man nojjar i t-shirt..
-Ganska svullen i buken.
-Fettet har fördelats mer feminint?
-Förhöjd vilopuls (från att vara under 40 regelbundet i flera år nu ca. 46-48) Hjärtat verkar slå hårdare dessutom. Känns ansträngt på nåt sätt.
-Sover sämre. Vaknar flera ggr varje natt.

Flera av symptomen hänger nog ihop med högt östrogen. Ska testa det i samband med nästa injektion om 8v.

Blir dock lite orolig här. Vill man verkligen hålla på med östrogen-blockerare? Verkar ju vara svårare att kontrollera o vill ju inte direkt springa in o ut ur kliniker resten av livet... Hormoner är starka grejer. Det är väl ingen som egentligen vet hur det är att få på trt under längre tid. Är runt 25 så har ju en del år kvar...

Konstigt att ingen egentligen ifrågasätter varför vissa har lågt testo? Jag hade 9 nmol när jag började behandlingen men svaret jag fick var att det inte går att ta reda på. Jävligt märkligt i alla fall.

Uppdatering följer om några mån

3 e injektionen i ditt fall 14 v behandling . redan ökad behåring och ö-känningar, du måste ligga på ganska höga peak värden och ökat östro pga av det. dela upp injekten och be läkarn skriva ut anastrozsol.
En fundering kollade man lh fsh östrogen samt en datatomografi innan behandling .9 i testo är inte tok lågt och att i dina unga år ha secundär hypogonadism som inte hittats tidigare (utebliven/svag pubartet). Kan vara så att du har en hög konvertering/obalans till östro och nedreglerar lh/tetosteron produktionen. Är det så så är du felbehandlad.
Citera
2019-01-18, 15:46
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag fick min andra injektion den 4 januari, jag mådde rätt dåligt dock pga förhöjt östrogen. Så fort endokrinologen har bestämt intervall så ska jag börja injicera själv och dela upp dosen. Sådana här toppar och dalar orkar jag inte med längre

Hur skall man förvara den påbörjade ampullen, tål den att förvaras i tre veckor?

Fass:

"Innehållet i ampullen/injektionsflaskan bör injiceras intramuskulärt omedelbart efter att ampullen/injektionsflaskan har öppnats.
Lösningen i ampullen/injektionsflaskan är endast för engångsbruk och oanvänd lösning skall destrueras."

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20040607010532
Citera
2019-01-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Hur skall man förvara den påbörjade ampullen, tål den att förvaras i tre veckor?

Fass:

"Innehållet i ampullen/injektionsflaskan bör injiceras intramuskulärt omedelbart efter att ampullen/injektionsflaskan har öppnats.
Lösningen i ampullen/injektionsflaskan är endast för engångsbruk och oanvänd lösning skall destrueras."

https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20040607010532

Se till att du får injektionsflaska inte brytampull. skjälv tar jag 1ml/3 v så 12v på en nebido. låg på sista testet vid julas på 22.8 i dalvärde. förvarar mina i skafferiet utan problem.
att inj 4ml åt gången är ren idioti enligt mig livet blir en bergodalbana plus att du triggar igång en onödigt hög konvertering med höga peakvärden.
Citera
2019-01-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Se till att du får injektionsflaska inte brytampull. skjälv tar jag 1ml/3 v så 12v på en nebido. låg på sista testet vid julas på 22.8 i dalvärde. förvarar mina i skafferiet utan problem.
att inj 4ml åt gången är ren idioti enligt mig livet blir en bergodalbana plus att du triggar igång en onödigt hög konvertering med höga peakvärden.

Det låter som ett väldigt bra upplägg, har du nebido utskrivet och får injicera det själv? Har läkaren gått med på att dela upp injektionerna eller är det eget initiativ? Jag har fått min tredje spruta, är redan trött på bergochdalbana.
Citera
2019-01-19, 14:30
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Det låter som ett väldigt bra upplägg, har du nebido utskrivet och får injicera det själv? Har läkaren gått med på att dela upp injektionerna eller är det eget initiativ? Jag har fått min tredje spruta, är redan trött på bergochdalbana.

Jag har Nebido och sätter själv. Läkaren tror jag sätter enligt hans ordination var 8’e vecka. Delar upp så jag sticker var 10e dag istället, hur skulle han få reda på det? Bara kör och dela upp om du får sätta själv
Citera
2019-01-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Jag har Nebido och sätter själv. Läkaren tror jag sätter enligt hans ordination var 8’e vecka. Delar upp så jag sticker var 10e dag istället, hur skulle han få reda på det? Bara kör och dela upp om du får sätta själv
Låter kanonbra, men jag vet inte ens vart ja skulle få tag på sprutor eller lyckas sticka själv 😂
Citera
2019-01-19, 15:28
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn

Sätter du i skinkan eller i låret?
Citera
2019-01-19, 20:58
Medlem
Min kompis delar upp Nebido pga berg och dalbana effekten. Han tar ut injektionsflaska med gummi lock, som går att använda flera ggr. Han torkar av injektionsflaska med sprit innan han använder den. Bakterier trivs förövrigt inte själva lösningen, då bakterier frodas dåligt i olja.

Sprutor köpter han på apoteket, och det är inte olagligt att injicera själv.

Själv väntar jag som sagt på att läkarna ska ställa in hur ofta jag kan plocka ut Nebido, så att jag kan börja dela upp dosen. Ursäkta om jag upprepar mig
Citera
2019-01-20, 07:48
Medlem
Citat:
Låter kanonbra, men jag vet inte ens vart ja skulle få tag på sprutor eller lyckas sticka själv 😂
https://nettomedical.se/shop/143-sprutor---injektionssprutor-50-100-st-forpackning/
billigare och du slipper tjabba med apoteket då dom ibland vägrar.
Citera
2019-01-20, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Min kompis delar upp Nebido pga berg och dalbana effekten. Han tar ut injektionsflaska med gummi lock, som går att använda flera ggr. Han torkar av injektionsflaska med sprit innan han använder den. Bakterier trivs förövrigt inte själva lösningen, då bakterier frodas dåligt i olja.

Sprutor köpter han på apoteket, och det är inte olagligt att injicera själv.

Själv väntar jag som sagt på att läkarna ska ställa in hur ofta jag kan plocka ut Nebido, så att jag kan börja dela upp dosen. Ursäkta om jag upprepar mig

fick var 8v med dalvärden mellan 10-11 började sätta själv 1ml/2v alltså samma dos vid nästa provtagning ca 10mån senare 35 i dalvärde har därefter minskatt dosen/sticken allt efterhand ligger nu på var 3v med värden runt 22-23 i t . det blir ca 56mg t i veckan vilket är nära den naturliga produktionen. testo u innehåller 168mg t per 250mg ester.
Citera
2019-01-20, 10:38
Medlem
trottwells avatar
Injicera Nebido själv

Det finns en bra tråd som beskriver olika nålar för uppsugning och injektion av Nebido.

(FB) vilken nål? storlek? är bäst till nebido
Senast redigerad av trottwell 2019-01-20 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in