Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Jag bifogade ett inlägg som visade att det blev 4˚kallare ute från den 6;e till den 7;e januari så förutsättningarna var inte desamma.
Det är ganska viktigt om dådet är så välplanerat att föräldrarna till och med har tänkt på att sänka temperaturen i huset efteråt. En sån åtgärd skulle visa på ytterligare en otäck rationalitet. Jag vill inte att möjligheten ska uteslutas av gissningar eller för att man inte tar hänsyn till alla omständigheter.
Stön, nu har vi iaf utrett hur elförbrukning fungerar.
Det stör mig och det skaver att två vuxna är så noga med förklaringar, testamente och instruktioner och sedan efter all planering dödar barnen på detta sätt. Det skulle inte alls förvåna mig om de tänkt på att det inte skall vara för varmt i huset efter dåden. Allt detta rationella och noggrannheten gör att morden blir mer och mer iskalla och ofattbara. Man kan tycka att lever paret i symbios i sin svarta värld och tycker att det bästa är att alla dör så borde de fullständigt skitit i testamente osv. Varför bry sig?
Eller om det var allt det planerande och rationella som gjorde att de klarade att utföra det otänkbara?
Håller med dig att vi inte kan gissa ang. den markanta minskningen av el den 6/1. Jag har funderat och funderat på olika scenarier. Med tanke på att det var vinter och minskningen var så stor så borde det handla om uppvärmningen av huset. Vet inte hur man skall kunna luska ut varför? Man skulle behöva penna och papper samt förbrukning per timme samt exakta temperaturer eller inte ens då skulle vi fatta. Hade de haft än braskamin så hade jag förutsatt att de eldade flitigt i den just den dagen.
off topic måste ut med hundarna.