2019-01-19, 13:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag har tänkt att det var hennes otrogne man som ville skiljas men att det nu är tvärtom, eftersom han ligger risigt till och vill ha stöd framöver.

Aha, så skulle det ju kunna vara förstås.

Jag har låst mig omedvetet (?) att det är HD som ville skiljas. Vet inte riktigt varifrån denna tanke har kommit.

Om det är min egen känsla av att HD har blivit bedragen i åratal, det har kommit fram att HD fått veta om anmälningarna och att SD inte varit "att lita" på, eller om det också är något som har kommit fram i tråden? EGT? Tyvärr börjar jag glömma detaljer.

Utan att veta något egentligen, utan det är bara vilda spekulationer, får jag en känsla av att SD gärna vill gärna äta av kakan och ha hela kakan kvar. Dvs han tycker att det inte är något direkt hinder att vara gift, tvärtom. HD är en trogen klippa, som under åren fått ta mycket. Hon har accepterat både det ena och andra. Han har kunnat göra saker som han gillar och lite till. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det kommer fram att SD varit otrogen flera gånger. Inte bara med LW.

Det har ju kommit fram i tråden en postare som berättat om sexuella inviter med hänvisning till att en avsugning inte skulle räknas som otrohet och att det var pga av HDs sjukdom som gjorde att han inte kunde få sex hemma. I mina öron låter denna förklaring som en typisk manipulativ lögn som en person som är van att dra till med för att få fram sin vilja. Också MV har nämnt att barnens kompisars mammor fått opassande och oönskade inviter med sexuell antydning. Dessa har vi fått vetskap om.

Hur många fler finns det?

Du kan ha rätt, men jag misstänker att det är HD som på ett eller annat sätt fått vetskap om och börjat förstå hur det ligger till och vill ur detta.

Nu när situationen blivit väldigt allvarlig, kanske hon ändå för barnens skull vill hålla ihop familjen? Tills stormen lagt sig? För hon tror att han inte är skyldig? Att han kommer bli avskriven? Eller är hon rädd? Också?

Det är många som har sagt det, men det kan väl ändå inte vara så att det har nuddat hennes tanke någon gång på att han kan vara skyldig? Det känns helt omöjligt att hon aldrig skulle ha tänkt det en mikrosekund, hur säker hon än är att han är oskyldig.
Citera
2019-01-19, 14:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om man känner sig hindrad av omgivningen för att de på ett eller annat sätt gjort klart att de inte vill se en och man därför hamnar i en depression, så kan du vara säker på att många i omgivningen får dåligt samvete för sitt förhastade dömande och beteende om alla misstankar avskrivs.

De flesta får dåligt samvete och känner skam för att de mer eller mindre förstört en oskyldig mans liv. Logiken och förnuftet kommer nu in att man inte borde tagit för givet att någon är skyldig innan åtal eller dom.

Eller de människor som inte har någon form av empatistörning eller dylikt får dåligt samvete och skamkänslor, ska tilläggas. De med olika störningar bryr sig inte ett dyft om att en annan oskyldig människa lidit onödigt mycket på grund av deras beteende.

Jag vet att människor kan känna obehag av situationer där man inte riktigt vet hur man ska bete sig.

Det är inte säkert att man vet hur man ställer sig i skuldfrågan, men bara det att det finns där kan göra att situationen blir konstig och obekväm.

Självklart känns det inte bra att en person ( och hans familj) som inte är dömd får sitt liv förstört. Pöbeln ska inte straffa personen ytterligare. Men att grannar snackar, att människor tvivlar, att människor känner obehag, det är svårt att undvika.

Om han en dag skulle bli avskriven misstankar, då hoppas jag att människor förklarar hur de kände. Ber om ursäkt. Om man begriper hur saker och ting ligger till blir det ändå lättare.

Jag kan tänka att han själv skulle kunna minimera sig själv, men framför allt sina barn och sin hustrus utsatthet genom att inte skriva och lägga ut loggar på geocaching- forumet för allmänhetens beskådan.

Man behöver inte gömma sig, låsa in sig, sluta med allt man gjort tidigare. Men alla behöver inte veta exakt vad inte bara han gör utan vad HD och barnen gör.
Citera
2019-01-19, 14:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du kanske har missat att MP och FP är densamma? Eller att BO hade en relation med MGM i ca sex år? Kanske inte under det senaste året men det vet nog anhöriga och nära vänner bäst.
Jag sätter mina slantar på att rätt MGM är under luppen! Det här är en nära relation som så småningom försämrats och urartat. Inslag av makt och kontroll.

Enligt alla sannolikhetsberäkningar man kan finna på att applicera så är MGM också GM, eller anstiftare. Det finns icke skuggan av tvivel. Om de informationer vi har är mer eller mindre korrekta.

Det är väl bara HD som kan vara alternativet nu.

Jag tror jag lanserade idén att MGM bett någon annan utföra mordet på LW och låta misstankarna falla på honom, men någon övertygade mig om att så inte kunde vara fallet. Och det framstår som i djärvaste laget.

Men man kanske borde kika i sådan riktning igen.
Citera
2019-01-19, 14:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aha, så skulle det ju kunna vara förstås.

Jag har låst mig omedvetet (?) att det är HD som ville skiljas. Vet inte riktigt varifrån denna tanke har kommit.

Om det är min egen känsla av att HD har blivit bedragen i åratal, det har kommit fram att HD fått veta om anmälningarna och att SD inte varit "att lita" på, eller om det också är något som har kommit fram i tråden? EGT? Tyvärr börjar jag glömma detaljer.

Utan att veta något egentligen, utan det är bara vilda spekulationer, får jag en känsla av att SD gärna vill gärna äta av kakan och ha hela kakan kvar. Dvs han tycker att det inte är något direkt hinder att vara gift, tvärtom. HD är en trogen klippa, som under åren fått ta mycket. Hon har accepterat både det ena och andra. Han har kunnat göra saker som han gillar och lite till. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det kommer fram att SD varit otrogen flera gånger. Inte bara med LW.

Det har ju kommit fram i tråden en postare som berättat om sexuella inviter med hänvisning till att en avsugning inte skulle räknas som otrohet och att det var pga av HDs sjukdom som gjorde att han inte kunde få sex hemma. I mina öron låter denna förklaring som en typisk manipulativ lögn som en person som är van att dra till med för att få fram sin vilja. Också MV har nämnt att barnens kompisars mammor fått opassande och oönskade inviter med sexuell antydning. Dessa har vi fått vetskap om.

Hur många fler finns det?

Du kan ha rätt, men jag misstänker att det är HD som på ett eller annat sätt fått vetskap om och börjat förstå hur det ligger till och vill ur detta.

Nu när situationen blivit väldigt allvarlig, kanske hon ändå för barnens skull vill hålla ihop familjen? Tills stormen lagt sig? För hon tror att han inte är skyldig? Att han kommer bli avskriven? Eller är hon rädd? Också?

Det är många som har sagt det, men det kan väl ändå inte vara så att det har nuddat hennes tanke någon gång på att han kan vara skyldig? Det känns helt omöjligt att hon aldrig skulle ha tänkt det en mikrosekund, hur säker hon än är att han är oskyldig.

Det är högst troligt att han är van att rationalisera och ta sig friheter.
Citera
2019-01-19, 15:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Enligt alla sannolikhetsberäkningar man kan finna på att applicera så är MGM också GM, eller anstiftare. Det finns icke skuggan av tvivel. Om de informationer vi har är mer eller mindre korrekta.

Det är väl bara HD som kan vara alternativet nu.

Jag tror jag lanserade idén att MGM bett någon annan utföra mordet på LW och låta misstankarna falla på honom, men någon övertygade mig om att så inte kunde vara fallet. Och det framstår som i djärvaste laget.

Men man kanske borde kika i sådan riktning igen.

Polisens sannolikhetsberäkningar verkar inte gå ihop.
Om det inte finns skuggan av ett tvivel så varför är inte MGM lika med GM ännu?

Vilka informationer har "vi"?
Citera
2019-01-19, 15:28
Medlem
PeterNosters avatar
Har polisen gått ut med att de vet att GM och BO gått från BOs hem till FP?
Citera
2019-01-19, 15:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Polisens sannolikhetsberäkningar verkar inte gå ihop.
Om det inte finns skuggan av ett tvivel så varför är inte MGM lika med GM ännu?

Vilka informationer har "vi"?

Man väger det förmodligen mot andra hänsyn och avvaktar till dess man kan minimera häktningstid fram till rättegång.

Man har väl något rimligt tvivel kvar att beta av kanske. Eller så är det kö hos domstolen.

Jag syftar på det ”samlade intrycket”.
Citera
2019-01-19, 17:39
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om jag minns denna postare #10152030 för sitt ovanliga nick, eller om det var inlägget som gör att jag la nicket på minnet.
Nu minns jag dock inte inlägget alls.

Kommer du ihåg något av innehållet mer än att det var aggressivt och att det uppfattades som att det riktades mot dig?

Du skriver:
"Enligt moderator så sker det att användare stängs av utan att det går att finna varför när det handlar om en användare [b]som redan är avstängd eller bannlyst med ett annat konto."

Det här är ju intressant också, då jag nyligen upptäckte att en postare försvunnit från tråden utan att jag noterat när det skett. Nicket är avstängd, men jag har inte kunnat hitta när det skett på "avstängningar" trots att jag letat två gånger från postarens sista inläggsdatum.

Om du kollar mina inlägg så finner du mitt svar till 10152030, skrivet av mig 18/12-18 kl 19:55. Där finns även meddelandet jag svarar på. Mitt inlägg som väckte reaktionen är skrivet 14/12-18.
Senast redigerad av Zymbal 2019-01-19 kl. 18:03.
Citera
2019-01-19, 18:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Om du kollar mina inlägg så finner du mitt svar till 10152030, borde vara skrivet av mig 17/12-18. Där finns även meddelandet jag svarar på. Mitt inlägg som väckte reaktionen är skrivet 14/12-18.

Tack, nu hittade jag det och minns det tydligt.
18/12:
https://www.flashback.org/sp66161442

Minns att jag blev något förvirrad av att det inleddes med TeamTinnaNinna (nicket heter ju enbart TinnaNinna85).

Denna tråd är väldigt obehaglig på flera sätt. Det gör att jag har blivit otroligt misstänksam och det har inte förbättrats av det som jag uppfattar obegripliga som jag "råkade" ut för i ett pm.

Om meningen är att vi ska bli misstänksamma mot varandra och kanske sabba tråden har de dock misslyckats helt i mina ögon om syftet är att rikta bort ögonen från mgm.

Jag håller ännu mgm för den som är skyldig till mordet.
Citera
2019-01-19, 19:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Tack, nu hittade jag det och minns det tydligt.
18/12:
https://www.flashback.org/sp66161442

Minns att jag blev något förvirrad av att det inleddes med TeamTinnaNinna (nicket heter ju enbart TinnaNinna85).

Denna tråd är väldigt obehaglig på flera sätt. Det gör att jag har blivit otroligt misstänksam och det har inte förbättrats av det som jag uppfattar obegripliga som jag "råkade" ut för i ett pm.

Om meningen är att vi ska bli misstänksamma mot varandra och kanske sabba tråden har de dock misslyckats helt i mina ögon om syftet är att rikta bort ögonen från mgm.

Jag håller ännu mgm för den som är skyldig till mordet.

Syftet kan lika väl ha varit just att rikta misstankarna mot MGM så att andra alternativa GM inte ska diskuteras mer.

Du tror väl inte att alla s.k. vänner till MGM som skrev dålig svenska eller engelska och enbart skrev ett par rader med hur han är deras vän och inget annat av substans är på riktigt vänner till honom? Tror du han har så dumma vänner som skulle bete sig så som småbarn?

Varje gång dessa skribenter har dykt upp har jag känt att de bara vill smutskasta vår syn på SD genom att vi ska tänka "dålig man har dåliga vänner så klart".

Edit: EGT och Medinsyn är hans vänner, enligt mig. Övriga skribenter som inte skrev annat än hur goda vänner de var och enbart ställde till bråk/hot i tråden och PM tror jag inte på. Då hade de aldrig gått ut med att de var SDs vänner.
Man kan söndra och härska och manipulera på ett så smart sätt att motparten inte förstår att den manipuleras och att man är vän med SD. Om nu verkliga syftet var att rikta misstankarna bort från SD. Det finns säkert vänner till honom här som försöker vända bort misstankarna men de gör det på ett subtilt sätt och ingen av oss vet vilka de är. Alla SDs vänners trovärdighet är ganska låg här och de vet de om.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-19 kl. 19:45.
Citera
2019-01-19, 19:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Syftet kan lika väl ha varit just att rikta misstankarna mot MGM så att andra alternativa GM inte ska diskuteras mer.

Du tror väl inte att alla s.k. vänner till MGM som skrev dålig svenska eller engelska och enbart skrev ett par rader med hur han är deras vän och inget annat av substans är på riktigt vänner till honom? Tror du han har så dumma vänner som skulle bete sig så som småbarn?

Varje gång dessa skribenter har dykt upp har jag känt att de bara vill smutskasta vår syn på SD genom att vi ska tänka "dålig man har dåliga vänner så klart".

Det kan vara vem som helst som vill förstöra en tråd, det har vi ju sett.
En del vill bara känna sig viktiga. En del är ju helt klart bara troll, det har vi ju sett.

Postare som har väldigt aggressiv ton vill ju till varje pris ha fram sin vilja genom att bete sig hotfullt eller vara nedlåtande. Jag har inte sagt att jag tror att det är vänner till mgm. Troll finns i alla trådar mer eller mindre.

I den här tråden har det ju varit flera som poppat in/ut och haft konstiga inlägg på som du säger dålig svenska eller engelska. En del hotfulla och aggressiva. En del bara förvirrande. Kanske är det så alltid i alla trådar?

Vilka de är kan man inte veta, inte ens gissa.
Jag känner bara att det inte känns bra.
Citera
2019-01-19, 21:30
Medlem
Honan6s avatar
På tisdag blir det intressant att få veta om åkl behöver mer tid till FU och om det finns ytterligare någon misstänkt GM eller medhjälpare som t ex HD som skulle skilja sig, men verkar ha ångrat sig eller vännen JG som senare sålde sin bil via Facebook (enl en trådskrivare).
Hade HD ansökt om semester eller sjukskrev hon sig på tisdagen? Verkligen märkligt att hon plötsligt reste iväg med SD när hon hade umgåtts så flitigt med S*ll*n under våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in