Citat:
Aha, så skulle det ju kunna vara förstås.
Jag har låst mig omedvetet (?) att det är HD som ville skiljas. Vet inte riktigt varifrån denna tanke har kommit.
Om det är min egen känsla av att HD har blivit bedragen i åratal, det har kommit fram att HD fått veta om anmälningarna och att SD inte varit "att lita" på, eller om det också är något som har kommit fram i tråden? EGT? Tyvärr börjar jag glömma detaljer.
Utan att veta något egentligen, utan det är bara vilda spekulationer, får jag en känsla av att SD gärna vill gärna äta av kakan och ha hela kakan kvar. Dvs han tycker att det inte är något direkt hinder att vara gift, tvärtom. HD är en trogen klippa, som under åren fått ta mycket. Hon har accepterat både det ena och andra. Han har kunnat göra saker som han gillar och lite till. Det skulle faktiskt inte förvåna mig om det kommer fram att SD varit otrogen flera gånger. Inte bara med LW.
Det har ju kommit fram i tråden en postare som berättat om sexuella inviter med hänvisning till att en avsugning inte skulle räknas som otrohet och att det var pga av HDs sjukdom som gjorde att han inte kunde få sex hemma. I mina öron låter denna förklaring som en typisk manipulativ lögn som en person som är van att dra till med för att få fram sin vilja. Också MV har nämnt att barnens kompisars mammor fått opassande och oönskade inviter med sexuell antydning. Dessa har vi fått vetskap om.
Hur många fler finns det?
Du kan ha rätt, men jag misstänker att det är HD som på ett eller annat sätt fått vetskap om och börjat förstå hur det ligger till och vill ur detta.
Nu när situationen blivit väldigt allvarlig, kanske hon ändå för barnens skull vill hålla ihop familjen? Tills stormen lagt sig? För hon tror att han inte är skyldig? Att han kommer bli avskriven? Eller är hon rädd? Också?
Det är många som har sagt det, men det kan väl ändå inte vara så att det har nuddat hennes tanke någon gång på att han kan vara skyldig? Det känns helt omöjligt att hon aldrig skulle ha tänkt det en mikrosekund, hur säker hon än är att han är oskyldig.