2019-01-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nu får allt foliehattarna ta och läsa på lite här:

(FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)
(FB) Stockholm, Vasastan: Eric Torell med Downs syndrom ihjälskjuten av polis (2018-08-02)

Men då får vi se om det stämmer att det blir åtal, ska vi utgå ifrån att polisen/poliserna då dragit nitlotten i SU:s tombola.

Det som är så härligt när foliehattar trasslar in sig i sina argument. Man kan inte förlora

Kan dock ge att det är liiitet nederlag om det blir åtal/ fällande dom, då jag personligen tycker foliehattarnas konspirationsteorier är mera humor, det bjudar jag på, så kan ni torka tårarna lite iaf

Ang att poliser åtalas mera lättvindigt, för att många åklagare inte vill vara dom som tar det friande beslutet själva har debatterats länge, och även varit en fråga för polisförbundet( buhu partinsaga kommer foliet att skrika nu, dock betydligt trovärdigare källa än stollebloggarna,konspirationsteoriern och skvallret).

Detta är något som faktiskt stöds av statistiken då det kan sättas i samband med att det är fler poliser, än icke poliser som frias i domstolarna. Något man kan se genom att jämföra med andra länder där antalet åtalade poliser är färre, men dom fällande domarna är fler

Som sagt, statistik är en sak, varför statistiken ser ut som den gör är en annan. Något foliet inte förstår.

Oväntat....

Inte ett ord om att du i hundratals inlägg skrivet om att det inte kommer att bli något åtal mot Erics banemän.

Istället, som annonserat, ett spastiskt inlägg om att "titta nu, poliser åtalas".

Att du inte kan tolka ens statistik, det har framgått med all önskvärd tydlighet.
Statistiken för åtal mot poliser är som sagt 0.8% väckta åtal och 45% fällande domar.

Att du är så efterbliven så att du tror att det betyder att det väcks många åtal mot poliser, det kan nog ingen här hjälpa dig med.
Däremot kanske man kan hjälpa dig att förstå vad advokat Eriksson menar, han menar att det är många åtal jämfört med andra tjänstemän.

Alla vet om att det i de 0.8% väckta åtalen är en extrem slagsida för brott som INTE utförts i tjänsten (mao slå på kärringen hemmavid, rattfylla och visa polisleg på fyllan i krogkön).

Ta och skaffa dig ett arbete istället för att göra bort dig här 24/7.

Med vänlig hälsning / En tjänsteman.
Citera
2019-01-15, 19:09
Bannlyst
Återigen så får foliet läsa på . Inläggen jag länkade till har för länge sedan passerat tiden för att kunna redigeras

Jag tror inget, jag koller på vetenskapliga studier, istället för illa stavade stollebloggar med div könsord, samt artiklar i skvallerblaskor.

Faktum kvarstår, siffror är en sak, anledningen till dom är en annan.

Att foliet sedan inte förstår vad mätsatsen " procent " fyller för funktion får stå för dom.

Det finns poliser som åtalats , och dömts, för brott som utförts i tjänsten. Men dom domar som finns på det kanske är en mörkläggningskampanj av SU, åklagarna, domstolarna, och regeringen

Att ha heltids arbete och skriva på flashback är inga problem för mig, för andra " tjänsteman" kanske det är annorlunda( sådana som inte klarar att tugga tugummi och gå på samma gång
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-01-15 kl. 19:59.
Citera
2019-01-15, 19:36
Medlem
Citat:
Återigen så får foliet läsa på . Inläggen jag länkade till har för länge sedan passerat tiden för att kunna redigeras

Jag tror inget, jag koller på vetenskapliga studier, istället för illa stavade stollebloggar med div könsord, samt artiklar i skvallerblaskor.

Faktum kvarstår, siffror är en sak, anledningen till dom är en annan.

Att foliet sedan inte förstår vad mätsatsen " procent " fyller för funktion får stå för dom.

Det finns poliser som åtalats , och dömts, för brott som utförts i tjänsten. Men dom domar som finns på det kanske är en mörkläggningskampanj av SU, åklagarna, domstolarna, och regeringen

Att ha heltids arbete och skriva på flashback är inga problem för mig, för andra " tjänsteman" kanske det är annorlunda.

1. Trollet måste förstå att jag aldrig kommer att klicka på några länkar av trollet.

2. Trollet måste förstå att det finns ingen som påstått att det inte finns några poliser som dömts för brott i tjänsten ( för trollets förståelse se begreppet "Halmgubbe").

3. Trollet måste förstå att för alla som inte befinner sig på en treårings mentala kapacitet, så finns det inget motsatsförhållande i att Erics banemän åtalas samtidigt som extremt få poliser bli åtalade och extremt många av de få åtalade blir frikända.

För alla icke förståndshandikappade (eller uppenbara troll om man så vill) så är det här inga som alls konstigheter.

Vore ju trevligt om admins kunde åtgärda det här problemet, som helt uppenbart aldrig går in för att diskutera sakfrågan.
Citera
2019-01-15, 19:45
Bannlyst
1)Nej nog bäst att du inte gör det, då rasar väl korthuset helt.

2)Sen får foliet ta och läsa det dom själv skrivit( ja skärmdump finns)

Citat:
Alla vet om att det i de 0.8% väckta åtalen är en extrem slagsida för brott som INTE utförts i tjänsten (mao slå på kärringen hemmavid, rattfylla och visa polisleg på fyllan i krogkön).

3) Det är endast foliet som stirrat sig blind på siffror och inte kan se att någon annan orsak än korruption om inte 99% av alla anmälda poliser åtalas, döms och avskedas.

Faktum kvarstår, siffror är en sak, anledningen till dom en annan. Det kan ju faktiskt också vara så att dom flesta poliser faktiskt inte begår brott alls, on.

Foliet måste lära sig vad mätsatsen procent fyller för funktion, det låga antalet säger INGET om vart en åklagare i regel lägger ribban, och det låga antalet som går till åtal bör kanske också sättas i relation till antalet ärenden som det för det första finns förutsättningar för att ta till åtal till att börja med. Men att fundera på det orsakar väl härdsmälta i foliehattarnas huvuden
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-01-15 kl. 20:29.
Citera
2019-01-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Om man skall tro SVT, så kommer det att bli ett eller flera åtal i det här ärendet.

Advokat Johan Eriksson (som skall företräda minst en av poliserna) gav även han intrycket av att det kommer att bli så när han framträdde i programmet "Min sanning".

Eriksson uppgav i programmet att han "känner inte till någon annan yrkesgrupp som åtalas så här lättvindigt", vilket givetvis är korrekt när man jämför olika yrkeskategorier.

Ställer man dem däremot mot vanliga dödliga (dvs civilister) då är det snarare som GW sagt flera gånger, "vill man öka på självförtroendet som advokat, då skall man företräda poliser. Sådan mål är nästan omöjliga att förlora".

Sedan kan jag väl lika gärna nu skriva vad FBs största troll (ondska-blabla) kommer att kommentera, "titta nu, poliser blir åtalade" ungefär som att det här är något slags trendbrott (siffran på 0.8% väckta åtal lär inte höjas nämnvärt av det här fallet)

Att densamme stenhårt spammat tråden om att det inte kommer att bli något åtal, det är inte så noga...

Det var ett intressant program som jag rekommenderar att man ser på.

Men jag håller inte riktig med dig att Johan Eriksson gav det intrycket att det blir åtal. Men det bästa är väl att intresserade i denna tråd ser programmet själv så de kan bilda sig en uppfattning om det.

Ca 41:45 så börjar de prata om poliser.

Vad som sas är följande. Jag har försökt att skriva ned efter SVT textning.

Citat:
Anna: Nu ska du försvara en av poliserna i dödsskjutningen av en 20-åring med Downs syndrom i Stockholms innerstad.

Anna: Hur har du tänkt här?

Johan: Det målet är oerhört speciellt.

Johan: I det här läget kan jag tyvärr inte berätta nånting om det.

Johan: Det jag möjligen kan tänka är att den beskrivning som finns av den förfärliga händelsen har varit lite ensidig, faktiskt.

Johan: Man har nästan fått uppfattningen att det som skulle läggas de här poliserna till last är att de var helt nonchalanta inför att ta livet av en person som led av ett handikapp.

Anna: Bilden som jag har stött på är mer: Ser våra poliser inte skillnad på en brottsling och en kille med Downs syndrom med en leksakspistol?

Johan: Jag kan inte säga nåt om detaljerna.

Anna: Var det oerfarna poliser?

Johan: Inte alla.

Johan: Jag skulle så gärna berätta mer för alla som vill höra men bilden som har lämnats är inte så där enkel.

Om det blir åtal så kommer åklagaren åtminstone få en bra motståndare.
Citera
2019-01-15, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd

Men jag håller inte riktig med dig att Johan Eriksson gav det intrycket att det blir åtal. Men det bästa är väl att intresserade i denna tråd ser programmet själv så de kan bilda sig en uppfattning om det.

Följande uttalande var ju verkligen intelligent.

Citat:
Anna: Bilden som jag har stött på är mer: Ser våra poliser inte skillnad på en brottsling och en kille med Downs syndrom med en leksakspistol?

Skvallerkärringen kanske skall fundera över varför polisen i åratal varnat för just detta, att springa omkring med plastvapen på stan, det är ju knappast något man hittat på för att kunna skjuta på mongoloider lite lattjo

Man funderar knappast på en persons fysiska anomalier då ens egna liv ligger i vågskålen, tror man det ska man nog inte yttra sig om sådana här situationer ens.

Sen undrar jag när downs syndrom blev någon slags naturlag för att man inte kunde vara farlig, elak, vilja skada någon, etc etc, och ännu mindre hur det skulle kunna utesluta att man utgör en fara utan att begripa det( vilket är mer troligt).

Finns det någon hemlig lag som säger att man inte har nödvärnsrätt mot folk som har downs syndrom?

Om inte så skall det mycket till för att kunna motbevisa någon invändning om nödvärn.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-01-15 kl. 21:38.
Citera
2019-01-17, 18:28
Avstängd
konstapels avatar
Eftersom vi vet att antal tomhylsor som återfanns på brottsplatsen inte matchar de antal skott som avlossades så är det nog först och främst det som åklagaren kommer vilja utkräva ansvar för, inte dödsskjutningen i sig.
Det är i princip omöjligt här i Sverige att få poliser fällda för våldsanvändning i tjänsten. Däremot övergrepp i rättssak och på andra sätt försvåra utredningen av dödsskjutningen är nog lättare att få dem fällda för.
Citera
2019-01-17, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Eftersom vi vet att antal tomhylsor som återfanns pmhylså brottsplatsen inte matchar de antal skott som avlossades så är det nog först och främst det som åklagaren kommer vilja utkräva ansvar för, inte dödsskjutningen i sig.
Det är i princip omöjligt här i Sverige att få poliser fällda för våldsanvändning i tjänsten. Däremot övergrepp i rättssak och på andra sätt försvåra utredningen av dödsskjutningen är nog lättare att få dem fällda för.

Vad skulle han åtala dom för då? Stöld av tomhylsor? Egenmäktigt förfarande medelst att försnillat tomhylsorna

Tomhylsorna kan mycket väl ha kommit bort, fler eller ett par utav dom med det folk som rört sig på platsen efteråt, det kommer aldrig åklagaren att kunna motbevis.

Och jo, det finns visst poliser som fällts för våldsanvändning i tjänsten, för misshandel bla.
Citera
2019-01-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd

Är mest min tolkning, har för mig att hon först sa "i ett kommande mål" och då fick i vart fall jag intrycket av att det är på väg att väckas åtal.

Eriksson har väl även belagts med yppandeförbud vad det verkar (även om försvararen även i normalfallet håller inne på info inför huvudförhandling).
Citera
2019-01-18, 23:22
Medlem
Citat:
1)Nej nog bäst att du inte gör det, då rasar väl korthuset helt.

2)Sen får foliet ta och läsa det dom själv skrivit( ja skärmdump finns)

3) Det är endast foliet som stirrat sig blind på siffror och inte kan se att någon annan orsak än korruption om inte 99% av alla anmälda poliser åtalas, döms och avskedas.

Faktum kvarstår, siffror är en sak, anledningen till dom en annan. Det kan ju faktiskt också vara så att dom flesta poliser faktiskt inte begår brott alls, on.

Foliet måste lära sig vad mätsatsen procent fyller för funktion, det låga antalet säger INGET om vart en åklagare i regel lägger ribban, och det låga antalet som går till åtal bör kanske också sättas i relation till antalet ärenden som det för det första finns förutsättningar för att ta till åtal till att börja med. Men att fundera på det orsakar väl härdsmälta i foliehattarnas huvuden

Du har uppenbarligen fruktansvärda problem med att tillgodogöra dig text, hur fan kan du se något i min text som skulle ge sken av att jag skulle hävda att poliser aldrig blir åtalade för brott i tjänsten??

En majoritet av åtalen (avseende icke i tjänsten) är väl för fan inte samma sak som noll, ditt patetiska troll.

Är så innerligt trött på dina konstanta halmgubbar och maniska patetiska ska-alltid-ha-sista-ordet-jag-tror-att-jag-vunnit-då.
Senast redigerad av Berra168cm 2019-01-18 kl. 23:26.
Citera
2019-01-19, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Du har uppenbarligen fruktansvärda problem med att tillgodogöra dig text, hur fan kan du se något i min text som skulle ge sken av att jag skulle hävda att poliser aldrig blir åtalade för brott i tjänsten??

En majoritet av åtalen (avseende icke i tjänsten) är väl för fan inte samma sak som noll, ditt patetiska troll.

Är så innerligt trött på dina konstanta halmgubbar och maniska patetiska ska-alltid-ha-sista-ordet-jag-tror-att-jag-vunnit-då.

Nähä men du var ändå tvungna att lansera ännu en konspirations och foliehattsteori. Grattis

Även att det är fler poliser som åtalas för brott begångna på fritiden jämfört med i tjänsten har troligtvis andra förklaringar än att samhällsapparaten bestämt att det bara är brotten på fritiden dom skall åka dit på, såsom du tror

Faktum kvarstår, poliser blir dömda för brott när tillräcklig bevisning finns, oavsett om dom varit i tjänsten eller inte.

I detta fall så rörde det sig om en klockren nödvärnssituation, givet att dom inte kunde veta att vapnet var äkta eller inte.

Att det inblandade( i den FUP vi ännu inte sett) poliser kommer att säga " hehehehe...vi såg ett mongo..hehehe...han bestämde vi oss för att skjuta på lite för skojs skull..hhehehe"..." ville ju bara lattja lite hehehe"..kan vi sågott som utesluta tror jag

Det är som sagt av en anledning som polisen har gått ut med detta i kampanjer tidigare och varnat för det olämpliga i att vifta med plastvapen eftersom dom kan vara väldigt svåra att skilja ifrån riktiga. Det är knappast för att dom ville kunna skjuta på mongoloider lite på lattjo när dom nu skulle känna för det.

Ang sista stycket:Bra, att kunna irritera foliehattar som dig är ett stort plus( ja kalla det för trollning om du vill, det bjuder jag på)
Citera
2019-01-19, 11:04
Medlem
Kommer inte internutredningen snart? Vill höra förklaringen varför dom sköt han i ryggen.. såg poliserna inget pga all krutrök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in