2014-01-24, 20:57
Medlem
enfindams avatar
Utan Fredrik Lindström skulle programmet bli olidligt tråkigt. Grattis Helena och Göran till den välförtjänta segern!
Citera
2014-01-24, 21:01
Medlem
Dupeas avatar
Fy fan vad det förut så utmärkta programmet har sänkts i år med alla dessa ointressanta nötter till tävlande.
Citera
2014-01-24, 21:07
Medlem
Morgonribbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Dominika är ju en snygging och hon ska väl vara rätt intelligent också?

Inget illa menat, men jag tycker inte alls hon verkar intelligent -- var kommer det ryktet ifrån?

Är det någon som håller med mig om att de flesta tävlande är BETYDLIGT sämre allmänbildade än de var förr om åren, på Oldsberg och Hellbergs tid? Vad beror det på, i så fall?
Citera
2014-01-24, 21:14
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag hörde att man gav Augustifamiljen beröm, vad ska jag vara uppmärksam på för komponenter som
kan bedömas som bättre eller sämre?, jag har ingenting att jämföra och jag har inga egna utopier, och jag har inga identifierande känslor, därav behöver jag denna konstgjorda andning
Citera
2014-01-24, 21:19
Avslutad
Minns inte var jag läste att hon skulle ha högt IQ. Håller med om hennes röst, den kunde vara sexigare.
Citera
2014-01-24, 21:22
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Inget illa menat, men jag tycker inte alls hon verkar intelligent -- var kommer det ryktet ifrån?

http://www.expressen.se/nyheter/dominika-fick-hogst-poang-i-iq-testet/

Men som sagt, hög IQ har man nödvändigtvis ingen större nytta av när det gäller vanlig allmänbildning, vilket hon med all önskvärd tydlighet visat

Citat:
Är det någon som håller med mig om att de flesta tävlande är BETYDLIGT sämre allmänbildade än de var förr om åren, på Oldsberg och Hellbergs tid? Vad beror det på, i så fall?

Konstig fråga. Det beror uppenbarligen på att de tävlande är okunnigare numera. De verkar ha fått det allt svårare att locka kunniga och intressanta karaktärer. Vad det beror på vettefan, men det är en tråkig tendens.
Citera
2014-01-24, 23:04
Medlem
Autoziones avatar
Ett riktigt tråkigt avsnitt. Tanterna i dressinen klarar knappt att komma över 20 poäng, detta trots att de gavs svaret på 4 poäng. Istället för att svara på frågorna sitter de bara och snackar skit. Luuk och Lindström är dessutom usla domare och programledare. Sätt in folk med lite talang istället för de där överskattade tråkmånsarna. Släng artisten också, en av de sämsta sångrösterna jag hört i hela mitt liv, eventuellt sämre än Håkan Hellström. Oldsberg och Hellberg visste hur man gör underhållningsprogram.
Citera
2014-01-24, 23:10
Bannlyst
Citat:

Följer ju bara den rådande trenden i samhället, bävar inför dagen då dagens Pisa-genier äntrar scenen. Finns det verkligen fler länder i världen där befolkningen bara blir dummare och dummare?
Citera
2014-01-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Återigen kör Luuk sin patenterade idioti om att dra mitt i en ledtråd. Han kan alltså inte fatta att man annars riskerar att motståndarna hinner före, helt absurt.
Hehe, jo det är lite tröttsamt att han tjatar om det där i avsnitt eller avsnitt...

Detta är väl nån slags mellansäsong antar jag. Kassa och ointressanta lag. Skärpning till nästa säsong!
Citera
2014-01-25, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
http://www.expressen.se/nyheter/dominika-fick-hogst-poang-i-iq-testet/

Men som sagt, hög IQ har man nödvändigtvis ingen större nytta av när det gäller vanlig allmänbildning, vilket hon med all önskvärd tydlighet visat

Konstig fråga. Det beror uppenbarligen på att de tävlande är okunnigare numera. De verkar ha fått det allt svårare att locka kunniga och intressanta karaktärer. Vad det beror på vettefan, men det är en tråkig tendens.

Hon gjorde alltså ett test, i tv, och nu är hon självutnämnd geni? Annars sa väl Stephen hawking det bra;
Citat:
People who brag about their iq are losers
Citera
2014-01-25, 01:37
Moderator
Dr Kings avatar
Ja tyvärr är kvaliteten på årets deltagare sämre än på länge. Framför allt saknas det en bra topp. Är väl knappt något par som fått över 35 poäng i någon match i år och tidigare år har ju topparen snittat 40-45 poäng. Man skulle vilja se fler spännande par såsom

Skype-Niklas Zennström och Spoyify-Daniel Ek
Stefan Edberg och Pia Sundhage
Peter Wolodarski och Kjell-Albin Abrahamsson
Björn Hellberg och Stefan Holm
Mr Rapport Claes Elfsberg och Fru Agenda Anna Hedenmo
Sven Hagströmmer och Pernilla Wiberg
Hans Blix och Yvionne Ryding
Citera
2014-01-25, 02:41
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Fy fan vad det förut så utmärkta programmet har sänkts i år med alla dessa ointressanta nötter till tävlande.

Glöm inte också de förbannade jävla skitfrågorna som de kör med, bara för att tilltala ungdomar så att även de ska kolla på programmet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in