2019-01-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
En fråga man bör ställa sig.

Varför tittar polisen i en bil (när en busschaufför uppger att den stått där endast ett par timmar).

Bör ju vara tips? Annars går det väl inte så snabbt innan polisen börjar snoka i en random bil på en stor parkering?

Någon?
En hyrbil som skulle vara tillbaks igår, eller tidigare, hyresmannen svarar inte. Cirkel-K spårar bilen via GPS, hittar bilen och öppnar bakdörren. Ringer polisen.
Citera
2019-01-18, 16:02
Medlem
Är de döda svenskar eller "svenskar"?
Citera
2019-01-18, 16:03
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag var på platsen precis. Rätt så stor avspärrning. 3-4 polisbilar kvar och dom fotar och går igenom bilen fortfarande. Kl 15.45. Cirka.

Hundar som rastas på platsen också.

Usch och fy. Gud välsigne deras själar.
Citera
2019-01-18, 16:05
Medlem
BlurryFace69s avatar
Har det framkommit någonstans vad det är för slags bilmodell?

Med tanke på att det står om att de hittades i bak på bilen här i tråden?

Eller är det bara spekulationer?
Senast redigerad av BlurryFace69 2019-01-18 kl. 16:07.
Citera
2019-01-18, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Det finns en bild på en person med hund som intervjuas(?) av polisen. Om denne är myndighetspersonal eller vittne vet jag inte (med tanke på reflexjackan).

Jag är ingen hundperson så detta kanske är en dum fråga, känner hundar lukten av lik även i minusgrader? Det har väl visserligen pendlat kring nollan på sistone, men hundfynd verkar inte otroligt.

Jag är bekant med området och intilliggande platser som kan vara beaktansvärda är: Campingen, Kolonilotterna, Cirkle K. Det finns massor av gömda platser i området, jag kan tänka mig bättre ställen att gömma en bil på. Men tanken var möjligen att det skulle se alldagligt ut? Ingen bryr sig om en skåpbil, förutom en hund?
Min före detta hund var en likhund, han kunde känna lukten av lik på flera hundra meter i älvvatten, så minusgrader är inga problem, skulle nästan vilja påstå att minusgrader är bättre, tror faktiskt att doftpartiklarna ligger mer stilla i kallt väder, framförallt om det är vindstilla eller svag vind.
Citera
2019-01-18, 16:08
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Jag var på platsen precis. Rätt så stor avspärrning. 3-4 polisbilar kvar och dom fotar och går igenom bilen fortfarande. Kl 15.45. Cirka.

Hundar som rastas på platsen också.

Usch och fy. Gud välsigne deras själar.

Och vilken sjö var det?
Citera
2019-01-18, 16:10
Medlem
En teori från en av fotograferna på plats är att kvinnan och barnet har blivit påkörda av bilen och inslängda i skåpet.
Barnvagn står utanför bilen
Citera
2019-01-18, 16:11
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Och vilken sjö var det?

Flatenbadet-Flatensjön
Citera
2019-01-18, 16:16
Medlem
Mercury007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlers
En teori från en av fotograferna på plats är att kvinnan och barnet har blivit påkörda av bilen och inslängda i skåpet.
Barnvagn står utanför bilen

Då var det inte planerat ialla fall, så förhoppningsvis finns det en massa dna då. Men barnvagnen borde ha omfattande skador i så fall...
Citera
2019-01-18, 16:17
Medlem
Det där är flaten i Nacka, Älta. Åkte precis förbi, avspärrat med en massa nissar i vita overaller och poliser med polishund.
Hela flaten parkeringen avspärrad.
Citera
2019-01-18, 16:21
Medlem
Exakt läge på skåpbilen
https://goo.gl/maps/dRuoqQhDhH12
Senast redigerad av home-sapiens 2019-01-18 kl. 16:26.
Citera
2019-01-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Låter långsökt. Varför skulle han inte gasa sig själv i skåpet?
Jag vet inte hur det är med det men kanske han visste att sannolikheten för att han hade blivit medvetslös innan kvinnan blev det var stor. Han ville inte riskera att hon skulle komma undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in