2019-01-18, 15:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Just att dränka sig efter att ha mördat fru och barn? Eller vad?
Att gå ut i en sjö med stenar i fickorna har jag nog inte hört talas om sedan dess.
Citera
Medlem
Yinool0401s avatar
En fråga man bör ställa sig.

Varför tittar polisen i en bil (när en busschaufför uppger att den stått där endast ett par timmar).

Bör ju vara tips? Annars går det väl inte så snabbt innan polisen börjar snoka i en random bil på en stor parkering?

Någon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jo om man är på flykt.
Då är det en flyktbil dom hittat...
Citera
2019-01-18, 15:14
Medlem
Pulpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att gå ut i en sjö med stenar i fickorna har jag nog inte hört talas om sedan dess.

Dreviken (en stor sjö brevid flaten,) är belagd med 15 cm is. Antar att flaten har minst lika mkt, så om det är någon som dränkt sig i samband med detta bör man snabbt se en vak...
Citera
2019-01-18, 15:22
Medlem
Kvinna & Barn hittade döda i en vit skåpbil (Södra Stockholm)!

Kvinna & Barn hittade döda i en vit skåpbil (Södra Stockholm).

Vad vet vi om denna fruktansvärda händelse?
-Polisen vill inte lämna några kommentarer och tekniker är på plats.
Senast redigerad av Kardemumma16 2019-01-18 kl. 15:37.
Citera
2019-01-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401

Varför tittar polisen i en bil (när en busschaufför uppger att den stått där endast ett par timmar).

Bör ju vara tips? Annars går det väl inte så snabbt innan polisen börjar snoka i en random bil på en stor parkering?

Någon?

Det finns en bild på en person med hund som intervjuas(?) av polisen. Om denne är myndighetspersonal eller vittne vet jag inte (med tanke på reflexjackan).

Jag är ingen hundperson så detta kanske är en dum fråga, känner hundar lukten av lik även i minusgrader? Det har väl visserligen pendlat kring nollan på sistone, men hundfynd verkar inte otroligt.

Jag är bekant med området och intilliggande platser som kan vara beaktansvärda är: Campingen, Kolonilotterna, Cirkle K. Det finns massor av gömda platser i området, jag kan tänka mig bättre ställen att gömma en bil på. Men tanken var möjligen att det skulle se alldagligt ut? Ingen bryr sig om en skåpbil, förutom en hund?
Citera
2019-01-18, 15:23
Medlem
Hört ryktesvägen att det är Flatenbadets parkering. Kan inte bekräfta dock
Citera
Medlem
Suspensviders avatar
Mycket skit på parkeringen vid badet särskilt nattetid, asfaltsläggarna brukar campa där titt som tätt antagligen för det är så "off".
Bor en hel del udda typer året runt nere på campingen också så det finns ju flera möjligheter om vad som hänt.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
En CircleK bil men utlandsreggad eller ej vet vi inte.. ett så stort skåp innehåller mycket luft....

Den är svensk.
Citera
2019-01-18, 15:24
Medlem
Citat:

Någon?
En klok frågeställning.
Det finns människor som går med hundar eller motionerar i området som kan ha snokat men även polisen patrullerar kring dom områdena.
Det verkar som att polisen fått kännedom om dödsfallen i ett väldigt tidigt skede.
Citera
2019-01-18, 15:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
En CircleK bil men utlandsreggad eller ej vet vi inte.. ett så stort skåp innehåller mycket luft....
Ja, fast ha de haft fel värmekälla så hjälper inte det. Läckande gasol, gasolvärmare för utomhusbruk, grill etc...
Citera
2019-01-18, 15:25
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Någon?

Det kan ju vara Cirkle-K som anmält att bilen inte återlämnats eller hyrts på falsk id. GPS-spårningen har då visat platsen och man bett polisen kontrollera om bilen dumpats där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in