2019-01-22, 17:38
Medlem
Överdoserat läkemedel/sömnmedel? Mor matar barn med spetsad mat och äter själv lite extra för att somna in och frysa ihjäl. Svartsjuka och misstro mot sambo?
Citera
2019-01-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jaha. Så kvinnan heter Jes*ica Nikla*son, 48 år, hemmahörande i bostadsrätt i Johanneshov. Förmodligen en av dessa som passade på att haka på ombildningen runt 2008-2009. Eftersom tidningen Mitti skrev att kvinnan och barnet saknades från samma område (där bilen hittades) så måste dom ha bott i Älta/Stensö utan att för den skull vara skrivna där.

En av dom som förmodligen hyrt ut bostadsrätten i Johanneshov för dyra pengar som möjliggjordes av att moderaterna lättade på de spärrar som förhindrade ocker, så länge de satt. I Stensö bodde dom troligen i andra hand i en hyresrätt och kom undan med en andrahandshyra som ändå möjliggjorde rejäl vinst. Mr Koll ger ingen ledtråd alls till Nacka.

Hennes man som heter Mag*us Heds*röm hittar jag inte på mr Koll men han finns med i uppgifterna om henne. De verkar båda vara skrivna i Johanneshov. Barn finns inte angivna då mr Koll bara tar med barn över 15 år vad dom uppger.
Vart har du sett uppgifter om att de bor i andrahand i Älta?

Kanske har missat något inlägg men det är väl inte klarlagt var någonstans bilen hyrdes? Räknat från deras bostad i Kärrtorp ligger närmsta Circle K vid Nynäsvägen/Sköndalskorsningen. Dit kan man enkelt ta sig till fots eller med buss. Att åka till Älta från Kärrtorp går också men kräver både t-bana och buss, lite krångligare.
Citera
2019-01-22, 18:25
Medlem
Är detta BO

https://mitti.se/nyheter/bostad/garna-ett-bageri-men-inte-en-bar/
Citera
2019-01-22, 18:33
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Är detta BO

Det sägs så. Båda två.
Citera
2019-01-22, 19:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Skulle vi kunna ägna lite idékraft till möjliga scenarior om personen som skrev att vi "har feeeeeeeeel, det är en familjetragedi" faktiskt har rätt?

Vi har ju mig veterligen många gånger tagit upp följande scenarior;

1) det är självmord+barnamord/utökat självmord eller vad vi nu kallar det.
2) det är sambon/pappan till barnet (har vi kollat upp om han är pappan till barnet?) som har mördat
3) det är utomstående som mördat
4)olyckshändelse/smitolycka

Vad finns det för fler scenarior som dessutom kan tänkas gå under beskrivningen "familjetragedi"?

Alltså allt det där har ju tagits upp så att säga att det är en familjetragedi är oerhört luddigt. För mig så är en familjetragedi att folk går bort av en olyckshändelse. Ex bilolycka eller halva familjen dog i en tsunami i Thailand. Om det är mord eller självmord är självklart oerhört tragiskt men jag anser inte att det är en familjetragedi.

Hur som helst så kan jag inte få ihop att det är en olyckshändelse.
Citera
2019-01-22, 19:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Kanske att mamman dog av naturliga skäl (exempelvis stroke, hjärtinfarkt) och dottern frös ihjäl?
Citera
2019-01-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Alltså allt det där har ju tagits upp så att säga att det är en familjetragedi är oerhört luddigt. För mig så är en familjetragedi att folk går bort av en olyckshändelse. Ex bilolycka eller halva familjen dog i en tsunami i Thailand. Om det är mord eller självmord är självklart oerhört tragiskt men jag anser inte att det är en familjetragedi.

Vore trevligt om någon med lite insyn kunde ge lite insyn i hur det verkar ligga till.

Dock kan det vara så att OM pappan är misstänkt så kanske polisen inte vill få honom att tro att han är misstänkt vilket leder till att han målar upp en historia som går att motbevisa.
Vet han om att han är misstänkt finns risk att han blir tyst och inte sätter dit sigsjälv.

Bara spekulation...
Citera
2019-01-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kanske att mamman dog av naturliga skäl (exempelvis stroke, hjärtinfarkt) och dottern frös ihjäl?

Om dottern ålder stämmer så kan det väl omöjligen stämma om nu inte barnet var inlåst där bak och inte kunde meddela sig på något sätt. En 5-6-åring är på intet sätt oförmögen att ta sig ut ur en bil och påkalla hjälp om mamma dör.
Citera
2019-01-22, 19:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Så skulle det iofs vara, problemet är bara att bilen stod på en parkeringsficka. Jag antar att de hittades bak i skåpet och varför sitter man där och har oturen att få hjärtinfarkt
Citera
2019-01-22, 19:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddie
Vore trevligt om någon med lite insyn kunde ge lite insyn i hur det verkar ligga till.

Dock kan det vara så att OM pappan är misstänkt så kanske polisen inte vill få honom att tro att han är misstänkt vilket leder till att han målar upp en historia som går att motbevisa.
Vet han om att han är misstänkt finns risk att han blir tyst och inte sätter dit sigsjälv.

Bara spekulation...

Jag tror som sagt att det är en närstående som mördat dem. Sen om personen åker dit eller inte är en annan femma. Vi har ju den där händelsen i Örebro där nån kvinna hittades mördad bakom något vägplank och där åkte väl ingen dit trots att alla "vet" vem som mördat henne. Vi har även den där Mats alm som mördade sin thailändska tjej några dagar innan bröllopet och även där så slapp personen undan
Citera
2019-01-22, 19:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Är detta BO

Nej, det är det inte!
Citera
2019-01-22, 19:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det sägs så. Båda två.

Nej, det är fel JN......finns rätt länk i tråden till Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in