2019-01-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Angående testamentet:
Oskar gjorde stavfel. Jag kan tänka mig det skedde när han var stressad. Ens eget psyke kan stressa en. Ni som har haft ångest vet säkert hur det känns i kroppen. Jag har hans mejl med små stavfel. Dom har jag för länge sen lämnat till polisen. För mig är det solklart att det var Oskar som var författaren till testamentet . Inget som han har författat på sistone, innan dådet skedde , var bra skrivet. Det borde visa hur dålig han var. Psykisk.
Och att författaren var Oskar.
Jag visade mejlen från honom redan då för min partner för han är svensk och frågade om stavfelen och om Oskars sätt att uttrycka sig . Oskar var annars en väldigt ordentlig person. Han skötte sig med betalningen och annat bra. Förutom mot slutet i april. Då började allt vackla. Tyvärr berodde det inte på att Moa blev sjuk. Nej, hon var inte ett dugg sjuk. Det var Oskar som började bli riktigt riktigt dålig. Jag vill inte ens tänka mig hur han blev sen på hösten. Om han redan i april var så dålig menar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag dör av skratt har du läst några av Oskars alster för om det är något den mannen inte var så var det kortfattad och koncis.

Testamentet är baserat på en mall och är i stora stycken identiskt med denna inklusive grammatiska fel så där är det i så fall den som har skrivit mallen som uttrycker sig ovanligt maskulint.

Jag trodde att det var fastslaget via Missan27, den enda i tråden som har träffat familjen och släkten, att det baserat på skrivsättet var Oskar som hade skrivit testamentet. Men man måste kanske vara selektiv med vilka fakta man ska ta fasta på. Man bör kanske bara välja ut såna vittnesmål från Missan som passar in i ens egen föreställning om hur allt hänger ihop och bortse ifrån sånt som talar emot?
Citera
2019-01-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror inte att tråden handlar om vad jag tycker, det är väl föräldrarnas handlande och tyckande som borde vara det centrala. Dom hade inte ekonomi till att ta tjänstledigt i ett par år och barnen var för sjuka för att orka med en sån påfrestning. Om barnen varit friska så skulle dom inte haft något läkarintyg för särskild undervisning i hemmet. Då skulle dom ha gått i skolan och familjen skulle ha varit vid liv, men det vägrar du inse.

Du blir inte trodd. De hade ekonomi, snälla släktingar som du förnekar, och flickorna var inte för sjuka men du har rätt i att tråden inte handlar om vad du tycker.
Citera
2019-01-17, 22:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nej, vad vet jag. Det verkar oerhört kallsinnigt men inte omöjligt. Jag har inte ens tänkt den tanken men allt är så jävla sjukt så varför inte?
Eftersom ingen av flickorna var drogade så kan de inte gärna tagit den första utan att nr två hade vaknat.
Eller om de helt enkelt gick in till var sitt barn för att slippa dramatiken när barn nr 2 vaknar och säkerligen hinner fatta.
Hualigen vilken mardröm

Det är inte riktigt ”så jävla sjukt”. De har av allt att döma ändå vinnlagt sig om att skapa så lite ”sjukt” som möjligt.
Citera
2019-01-17, 22:57
Medlem
Citat:
Jag trodde att det var fastslaget via Missan27, den enda i tråden som har träffat familjen och släkten, att det baserat på skrivsättet var Oskar som hade skrivit testamentet. Men man måste kanske vara selektiv med vilka fakta man ska ta fasta på. Man bör kanske bara välja ut såna vittnesmål från Missan som passar in i ens egen föreställning om hur allt hänger ihop och bortse ifrån sånt som talar emot?
Oj vad det var roligt igen....
Var det inte så att datumet var felskrivet från början och det var nån ” att ” för mycket?
Det är exakt såna fel Oskar gjorde. Jag har mejlen. Har du några mejl från Oskar?
Citera
2019-01-17, 23:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är intressant om man kan se en dramatisk förändring ett dygn för då måste det ha skett något drastiskt, men att förbrukningen sedan har gått upp till ”normal förbrukning” går inte att säga eftersom det inte finns något sådant som en normal förbrukning i ett hus. Men att den gick upp igen behöver inte bero på att någon har höjt termostater, de slår på till slut ändå så länge inte värmen var helt avslagen utan bara sänkt så långt termostaten tillåter. Det finns en nedre gräns på termostaterna eftersom det normalt inte finns någon anledning att kyla ner ett hus hur mycket som helst.
Jag såg att den som lämnat informationen skrev även om elpatroner.
Hur som haver har det dragits ner varav jag tror det har med gärningen att göra. Därav och ihop med att ingen svarar den 6:e verkar det vara det kritiska datumet.
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Det är mycket möjligt. Dom kan tex haft värme som ej varit elburen. Stänger dom då av sitt primära värmesystem kan det vara så att elementen börjar ta värme från elpatronerna tex, och då ökar elförbrukningen. Men det går bara att spekulera i det.
Citera
2019-01-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du blir inte trodd. De hade ekonomi, snälla släktingar som du förnekar, och flickorna var inte för sjuka men du har rätt i att tråden inte handlar om vad du tycker.
Jag vet tyvärr inte hur man citerar två samtidigt. Dom orden ovan var skrivna mot Armstark....
Exakt så var det. Familjen var välbärgad. Barnen var inte sjuka. Dom behövde inga assistenter. Som många barn hade dom en barnvakt. Om vissa hävdar motsatsen ständigt och envisas med det då har dom personerna en agenda och det är inte så svårt att gissa vilken den är : barnen var sjuka i me.
Senast redigerad av Missan27 2019-01-17 kl. 23:03.
Citera
2019-01-17, 23:05
Medlem
harperlees avatar
Citat:

Letsdoit har delat en länk till mallen som de har använt så det spelar ingen roll vad Missan eller någon annan tror.

Jag har för övrigt tydligt klargjort att jag inte tycker att allt Missan skriver är relevant så du får nog ta just det klagomålet med någon annan.

Att Oskar inte alltid är en särskilt god skribent har hon dock helt rätt i.
Citera
2019-01-17, 23:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag vet tyvärr inte hur man citerar två samtidigt. Dom orden ovan var skrivna mot Armstark....
Exakt så var det. Familjen var välbärgad. Barnen var inte sjuka. Dom behövde inga assistenter. Som många barn hade dom en barnvakt. Om vissa hävdar motsatsen ständigt och envisas med det då har dom personerna en agenda och det är inte så svårt att gissa vilken den är : barnen var sjuka i me.
Ekonnomin vet vi. Vi vet även att de har läkarintyg och ME så ditt svammel om att de var friska kan du ha lyckats med att köra med förr fram till pressträffen - nu funkar det inte.

Att du sett Agnes knappt en timme i hennes liv gör ditt uttalande ännu mer patetiskt.
Citera
2019-01-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Hahaha detta är ju för absurt för att vara på riktigt? Visste exakt var hon hade pappa? Samma pappa som mördade henne några månader senare......hon visste definitivt inte var hon hade pappan eller tror du att hon deltog i mordplaneringen?

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ekonnomin vet vi. Vi vet även att de har läkarintyg och ME så ditt svammel om att de var friska kan du ha lyckats med att köra med förr fram till pressträffen - nu funkar det inte.

Att du sett Agnes knappt en timme i hennes liv gör ditt uttalande ännu mer patetiskt.
Vi som kan tänka inser också att ett intyg på ME behöver inte betyda att dom verkligen hade ME.
Citera
2019-01-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja det är pinsamt för svensk polis att dom går i en mördares ärenden. Barnen näms inte som individer. Vet du en sak ; du har inte träffat den familjen en sekund av ditt liv. Om jag hade varit dig så hade jag varit lite mer ödmjuk.
Senast redigerad av Missan27 2019-01-17 kl. 23:18.
Citera
2019-01-17, 23:15
Medlem
Citat:
Vi citerar även Hannas chef för balansens skull:

Vi vet inte hur mycket dom utnyttjade sina möjligheter att anpassa arbetssituationen, bara att Oskar gjorde det till en del. Han visade den omtanke som många efterlyser i tråden. Han ville vara hemma mer med barnen. Hanna verkar inte varit lika mån om detta. Det finns en feminin nyans i formuleringen:

Så formulerar sig ytterst få män. Det bryter av väldigt mycket mot det kortfattade och koncisa testamentet som enligt några i tråden bär prägel av att vara skrivet av en man. Så arbetsfördelningen blev nog:

Oskar skriver testamentet och Hanna författar brevet till familjerna. Det fanns något inlägg tidigt i tråden om en önskan om förlåtelse eller liknande från Hanna till Oskars föräldrar i avskedsbrevet, så det förefaller som en rimlig uppdelning på de förberedelserna. Sen stämmer det kanske att Oskar åkte iväg för att ge Hanna tid att avsluta Agnes liv utan att Moa skulle behöva se det. Sen hjälptes man åt med Moa varefter Oskar ströp Hanna och därefter hängde han sig själv.

Dom kände förmodligen att dom sonade sitt brott genom att avsluta sina egna liv.

Förlåtelsen från Hanna, var inte den till hennes egna föräldrar?

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Om Hannas föräldrar har Avd 9 skrivit om. Att de typ fick en förlåtelse från Hanna i avskedsbrevet.
Citera
2019-01-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Förlåtelsen från Hanna, var inte den till hennes egna föräldrar?
Jag tror du har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in