2019-01-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nä , det var ju taskigt mot kameleonterna att jämföra dom med dig .
Få höra i vilka sammanhang du har meriter som utredare och spanare ?
Vi ser då naturligtvis fram emot en grundlig beskrivning av hur mordet och styckningen
av VB gick till , från att hon träffar sin baneman och till dess att alla kroppsdelar hittats .
Måste ju vara en smal sak , du som har lösningar på allt .
Hur gick karatetränaren till väga egentligen ?
Vem hjälpte honom , om han nu hade någon hjälp förstås ...
Var gjorde han av händerna ? Höftkulan ?
Eller har du haft spanare och utredare efter dig så det är där kunskapen kommer ifrån ?

Nej min kunskap kommer från att ha arbetat i verket.
Citera
2019-01-17, 22:18
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007

Inte en chans att du gjort. Sluta ljug.
Citera
2019-01-17, 22:22
Medlem
Citat:

Det var därför du ställde såna basic frågor från start? Dom borde du väl tagit reda på väldigt enkelt själv om du är så insatt?
Citera
2019-01-17, 22:22
Medlem
Citat:
Du kanske har lärt upp alla poliser hur man ska utreda ett brott som KIM:s
mord på och styckning av VB ?
Och nu är du sur för att de hittade rätt person som ansvarig för VB: död ?

Är inte sur, vill bara ha en god objektiv bedömning. Hovrätten sänkte straffet från 14 till 10 år. Ha du ett svar på varför?? och nu vill jag inte ha en massa dravel till svar utan ett mer konkret från din sida.
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-17 kl. 22:25.
Citera
2019-01-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Det var därför du ställde såna basic frågor från start? Dom borde du väl tagit reda på väldigt enkelt själv om du är så insatt?

ja det stämmer.
Citera
2019-01-17, 22:30
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Är inte sur, vill bara ha en god objektiv bedömning. Hovrätten sänkte straffet från 14 till 10 år. Ha du ett svar på varför??

Ring och fråga nån på hovrätten på varför straffet för KIM sänktes .
Du menar väl inte att hovrätten tycker som du ?
Att KIM inte fick en god objektiv bedömning .
Men de ansåg tydligen att han var gärningsmannen ...
Om han inte hade varit det , borde han inte blivit friad då i en högre instans ?
Det brukar ju vara mördarnas försvarares tanke att vänta bara till nästa
instans undersöker fallet , då kommer den dömde mördaren att bli fri .
Citera
2019-01-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ring och fråga nån på hovrätten på varför straffet för KIM sänktes .
Du menar väl inte att hovrätten tycker som du ?
Att KIM inte fick en god objektiv bedömning .
Men de ansåg tydligen att han var gärningsmannen ...
Om han inte hade varit det , borde han inte blivit friad då i en högre instans ?
Det brukar ju vara mördarnas försvarares tanke att vänta bara till nästa
instans undersöker fallet , då kommer den dömde mördaren att bli fri .

Nä hovrätten tycker inte som jag det är riktigt. Men du svarade inte på frågan. Hur kommer det sig tror du att hovrätten sänker straffet, då åklagaren yrkade på 18 år och försvaret på livstid.
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-17 kl. 22:36.
Citera
2019-01-17, 22:38
Medlem
Citat:
Nä hovrätten tycker inte som jag det är riktigt. Men du svarade inte på frågan. Hur kommer det sig tror du att hovrätten sänker straffet, då åklagaren yrkade på 18 år och försvaret på livstid.

det ända du åberopar att man ska ringa hit och dit. nu frågar jag dig.
Citera
2019-01-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Inte en chans att du gjort. Sluta ljug.

finner ingen anledning att ljuga.
Citera
2019-01-17, 22:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Försvaret yrkade på livstid? Åh fan.
Annars: sluta fåna dig och get to the point. Din lögn om att du jobbat inom "verket" är endast pinsam. Och dina återhållna oneliners som du tror ska få dig att se ut som en slipad schackspelare med koll är bara tröttsamma.
Citera
2019-01-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Försvaret yrkade på livstid? Åh fan.
Annars: sluta fåna dig och get to the point. Din lögn om att du jobbat inom "verket" är endast pinsam. Och dina återhållna oneliners som du tror ska få dig att se ut som en slipad schackspelare med koll är bara tröttsamma.

vad är det i mitt påstående som är fel? angående yrkandet.
Citera
2019-01-17, 22:58
Medlem
Intressant tråd, såväl ur "utredningssynpunkt" som karaktärerna som skriver här och deras åsikter/teorier m m ! Får välja ut vissa delar för att undvika att detta blir en memoar.....
Verkar enligt tråden och tyvärr det som framkommit i Fu-protokollet och Överklagan till HD, delar av slasken, (hade varit intressant att få läsa hela "slasken"!!) två tänkbara gärningsmän; MB och KJ!
Om jag varit MB (älskare, gift, datalärare, karatelärare, restaurangägare, ev blivande fader m m)) hade jag lagt fram allt för att bevisa min oskuld såsom DNA, se till att den sålda bilen genomsöktes, återskapa SMS, FB konversation m m!! Något som polisen dock borde ha gjort !!??? Han hade sms kontakt gånger flera med VB den kvällen och ett samtal är registrerat med en minuts skillnad från när taxikvittot registrerades där han och frun åkte hem från restaurangen??? Man undrar ju hur hustrun reagerade på sms, telefonsignaler då hon redan då visste att de haft en relation som han dock förringat och ljugit om så pass bra så hustrun fortfarande var kvar men garanterat inte trygg med hans lögner! Sen har han ungefär lika "dåligt" alibi som KJ?? Olika versioner om vad de gjorde, när de lade sig, vad/om de drack något mer etc. MB skrev 6 maj ett sms till VB minns inte exakt men skilde sig från det tidigare mönstret där VB mest tog kontakt och MB svarade undvikande alternativt med sexuell "antydan"?? "Nu var det du som dissade mig eller något liknande tror jag han skrev ???? Vad sms:ade de om den kvällen ???? Ett vittne som sett en asiatisk kvinna i närheten av MB:s bostad vid en tidpunkt som verkar stämma med både KJ och MB uppgifter? Dock avfärdad som ej trovärdig? Fler vittnen som bara finns i slasken; hört ett kvinnoskrik, lät som någon blev mördad. En som sett en kvinna gå mot tror det var Sävsta? Där bodde väl MB? Var ett tag sen jag läste Fu-prot m m! Framgår inte på vilka grunder MB blev avskriven ? Brott ej styrkt, MT oskyldig, ej hörd som MT??? Tolkar som han blev avskriven p g a hustruns "alibi" ???
KJ har tillbringat kvällen med VB och enligt honom har hon inte tagit emot erbjudande om skjuts hem från honom då han druckit alkohol. Verkar stämma om vittnesuppgifterna är riktiga. KJ har dock ganska snart efter det att VB gått från hans bostad tagit bilen och åkt till sitt föräldrahem och där träffat brodern och en vän. Det finns blod från VB i hans koffert och på en tejprulle (från en levande VB). VB tfn är uppkopplad på en mast nära KJ och därefter en annan mast vid tidpunkt som verkar stämma med de tidsuppgifter som anges. Hennes telefon är sedan borta??? Vem vinner mest på att den försvinner??? Vad innehåller den??? Varken MB eller KJ verkar ha tidsutrymme för att stycka henne den kvällen? Båda skulle ha svårigheter att dölja blodspår (likblod) m m på kläder m m. VB är inte efterlyst förrän tror 8:e maj det innebär att GM har några dagar på sig att stycka och flytta VB. GM är uppenbarligen angelägen om att hennes händer inte återfinns (försvar DNA)!!
Polisen har spaning på både MB och KJ men uppenbarligen inte hela tiden och påbörjades några dagar efter försvinnandet!??? MB gör en smitning från polisen? Båda har tre olika ställen att vistas på! MB har hemmet, sin restaurang och en sommarstuga. KJ har sin lägenhet, föräldrahemmet och en sommarstuga. Vad jag kan utröna är endast KJ´s lägenhet undersökt? MB har varit på KJ`s loftgång och lämnat "fiskrense" till en kvinna? Någon Jeepägare har befunnit sig kring KJ`s bil dagarna innan? Någon har gjort 8 slagningar på KJ`s bil? MB har sålt sin bil och den nya ägaren har erbjudit sig två gånger att polisen får göra teknisk undersökning på den? Missing People har två gånger tittat in i den stuga där VB`s ben återfanns, de hittades sen tror 20:e maj. KJ "låtsats" ringa VB då hans vänner "tjatar" hans motivering är att varför ringa när halva Boden sökt henne! Logiskt hade han varit uträknande hade han ringt på riktigt! Vem hade möjlighet och motiv att placera dit dem och varför lägga dem där och torso på annan plats? KJ beter sig underligt under sökningen MB deltar ej, bådas beteende här kan ha en naturlig förklaring. Vad är motivet? Var är brottsplatsen? Var styckades VB? Var är händerna? Var är hennes telefon? Har under mina nästan 20 år inom rättsväsendet (åklagarmyndigheten) inte ofta stött på så mycket frågetecken och tyvärr vissa felaktigheter/utelämnanden från polisiärt håll! Stannar där men intressant fall och tragiskt för VB som synes ha blivit utnyttjad av ett flertal "personer" !!!
Senast redigerad av MrColumbus 2019-01-17 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in