Jag vet att du tycker att de borde ha undersökt karatetränarens bostad och bilar. Jag förstår dock inte varför? Liklukt i bil samt blodspår går ju enligt dig alltid att bortförklara. Du kan fortfarande inte se helheten i den här utredningen. Alla som kan de ser att rätt gärningsman greps.
Du borde väl ändå inse att det är gärningsmännen som placerade kroppsdelarna i Gula huset och där i närheten, och varken KJ eller MB har fört några kroppsdelar dit, därför är de heller inga gärningsmän någon av dem.
En ensam person hade inte kunnat placera kroppsdelarna i värnet endast torson vägde 33 kg och svårt att få upp den genom skottgluggem och samma sak att ta ut den.
Om man skall få klarhet i ett mordfall måste man kunna hela förundersökningen och kunna se sambandet, man kan inte utgå från att den personen måste vara gärningsmannen, utan det gäller att vara objektiv.
Det som hunden Uno markerar i KJ:s bil säger ingenting, därför det finns inget samband att det skulle ha funnits likdelar från Bangsuan i bilen.
Jag anser också att om det hade funnits liklukt i bagageutrymmet borde hunden Uno varit mer aktiv, nu var det hundföraren som fick dra Uno i kopplet där markeringen skulle finnas.
Karatetränaren har alibi. Om man inte vill lita på fruns ord så fanns det mer alibi. Taxichauffören samt taxikvitton. Han satt också på kvällen och arbetade med datorn vilket lätt kan kontrolleras. Har man ett gott alibi spelar det ingen roll hur starkt motiv man kan tyckas ha. Tänk om alla skulle ha ihjäl de som man blir förbannad på? De flesta hanterar sånt på andra sätt än mord.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den möjligheten finns. Vi har bara karatetränarens ord på vad som stod i SMS, han raderade alla SMS och de gick inte att återställa. Han har inte alibi efter kl 20:39 då taxiresan slutade, och enligt Kim gick Vatchareeya efter kl 21. Han och frun försökte ge varandra ömsesidigt alibi men berättelserna om vad de gjorde på kvällen stämmer inte överens. Båda hade motiv, till skillnad från Kim.
Precis som Quarrel skriver så har karatetränaren enbart ett alibi "av värde" fram till strax innan 9, vilket var då VB, enligt KJ, lämnade hans hem. Kan ju vara tillfällighet, men jag tycker att det är intressant att KJ bestämt hävdar att VB lämnade den specifika tiden samtidigt som det är klarlagt att karatetränaren och VB har haft kontakt innan dess. Det finns således en möjlighet att VB har stämt träff med karatetränaren och därför skulle lämna den aktuella tiden.
Det som dessutom gör det hela ännu mer intressant är att det inte är troligt att VB har dött hemma hos KJ, och då alltså någon gång lämnat KJs bostad levande.
Något jag funderar på är om KJ skjutsade VB och att det har hänt någonting under färden.
Senast redigerad av Kreutzmann 2018-12-09 kl. 15:25.
Något jag funderar på är om KJ skjutsade VB och att det har hänt någonting under färden.
KJ kan inte ha skjutsat Bangsuang därför vittnet såg henne komma marscherande efter Lejonbacksvägen vid 21.30 tiden, som stämmer in att hon gick hela vägen från KJ:s bostad.
Enligt obduktionsprotokollet blev Bangsuan misshandlad med skador på ansiktet och halsen samt hade fått slag påhuvudet av något tillhygge som orsakat inre blödning.
Därför kan man dra slutsatsen att överfallet och kidnappningen av Bangsuan skedde på Lejonbacksvägen och det var två personer, där den ena sannolikt behärskade karate.
Gärningsmännen måste ha använt en skåpbil, som också passar in med att en man som rastade sin hund sent på kvällen när Bangsuan försvann observerade en parkerad liten Ford bil på en avtagsväg inne i skogen, där en skummis med solglasögen satt vid förarsätet och sannolikt hans kumpan var gömd under ett gult skynke som fanns där.
De väntade sannolikt en senare tid för att placera kroppsdelarna i värnet vid Mjösjöberget.
Precis som Quarrel skriver så har karatetränaren enbart ett alibi "av värde" fram till strax innan 9, vilket var då VB, enligt KJ, lämnade hans hem. Kan ju vara tillfällighet, men jag tycker att det är intressant att KJ bestämt hävdar att VB lämnade den specifika tiden samtidigt som det är klarlagt att karatetränaren och VB har haft kontakt innan dess. Det finns således en möjlighet att VB har stämt träff med karatetränaren och därför skulle lämna den aktuella tiden.
Det som dessutom gör det hela ännu mer intressant är att det inte är troligt att VB har dött hemma hos KJ, och då alltså någon gång lämnat KJs bostad levande.
Visst, men det räcker inte. Man kan inte utelämna allt annat som blod och liklukt i Kristoffers bil, misslyckat larm till 112, kvinnoskrik, sms till karatetränaren om en "galen" person och andra bevis. Bara en sån sak som att Kristoffer försade sig om var i bilen de funnit blod är besvärande för honom. Varför sa han så tidigt till flera personer att han skulle bli misstänkt? Det var innan de hittade Vatchareeya. Det är mycket märkligt att han uttrycker sig så vid den tidpunkten. Det hade han aldrig gjort om hon lämnat hans sällskap levande den kvällen. Sen hans märkliga beteende vid söken. Ville inte skriva upp sig på listor, letade inte utan ville bara följa polisens arbete. Ville förhindra att de andra sökte i gula huset osv. Det är bara att inse att han är skyldig så det tjongar om det.
Om det är riktigt att han nu sitter och ritar teckningar av avhuggna händer och hänger upp på väggarna så är han läskigare än jag trott. Det kan jag lova att karatetränaren inte gör.
Lägger man ihop allting så är det inte svårt att förstå varför Kristoffer dömdes. Beviskraven är höga, lite väl höga ibland kan jag tycka, men hellre det. Det finns personer som aldrig är nöjda. Jag tror inte att vissa här skulle acceptera domarna ens om Kristoffer en dag erkände, då har han blivit manipulerad att erkänna eller något annat tossigt.
Det kan mycket väl ha varit Vatchareeya som sågs på vägen den kvällen. Men det utesluter inte Kristoffer som möjlig gärningsman. Det är väldigt motsägelsefullt det här att han sa att han inte kunde skjutsa hem tjejen för att han druckit en öl när han i nästa stund säger att han drack flera öl till och sen gav sig ut och körde bil. Det är nog lite typiskt Asperger, nästlar in sig i lögner vartefter frågorna kommer. Ingen vidare logik där inte. Det enda som besvärar mig är att de inte hittat händerna och att Kristoffer kanske snart är fri. Jag vill helst se honom inlåst längre.
Jag vet att du tycker att de borde ha undersökt karatetränarens bostad och bilar. Jag förstår dock inte varför? Liklukt i bil samt blodspår går ju enligt dig alltid att bortförklara. Du kan fortfarande inte se helheten i den här utredningen. Alla som kan de ser att rätt gärningsman greps.
Varför bytte du ämne? Tog argumenten slut?
Ett par händer, ett mordvapen, en mordplats och Vatchareeyas kläder hade varit svårare att bortförklara, särskilt på en plats som hölls låst eller där de lätt upptäcktes.
Vilken helhet? Alla bevis, studerade ett och ett, kan förklaras bort med naturliga orsaker, förutom blodfläckarna i bilen. Helheten består alltså bara av blodfläckarna, och omständigheterna för plantering var i det närmaste idealiska.
Varför ser du inte helheten i detta? Karatetränaren påstod att förhållandet med Vatchareeya upphörde, först hösten 2012, sedan i februari medan Facebook säger annat.
den 16 mars
09:18
Vatchareeya Bangsuan
Jag vill du vill också?
09:24
Micke Berg
09:45
Vatchareeya Bangsuan
Hehe,jasså;-)
09:51
Vatchareeya Bangsuan
Vi måste
Micke Berg
jo och du är vaken redan. kul
09:53
Vatchareeya Bangsuan
Nej inte naken idag har kläder på mig:-)
09:54
Micke Berg
Redan påklädd också... tråkigt.
09:56
Vatchareeya Bangsuan
Hehe du då?;-)
Jag ta ica påse med mig och ett rep stoppa din i påsen och knyta med repet kanske funkar när man inte ha
kondom.
10:03
Micke Berg
naken såklart
10:08
Vatchareeya Bangsuan
Stor eller mjuk?:-)
10:13
Vatchareeya Bangsuan
Hård bara med mig men hemma din är alltid mjuk för jag är inte där
10:25
Micke Berg
jo det är den.
Måste åka nu. ha det bra
10:29
Vatchareeya Bangsuan
Ja du måste köpa kondom också. Ha det bra!
Karatetränaren var noggrann med att framhålla att han och Vatchareeya var goda vänner när de skildes sista gången. Facebook säger annat.
2013-05-02 21:52
Vatchareeya Bangsuan
förlåt jag använder svordomar jävla m#cke varför försvann du
2013-05-02 21:57
Vatchareeya Bangsuan
ett år och två månader betyder inte något för dig? jag hatar dig och jag vet att du hatar mig
också när jag håller på såhär. jag undrar om det finns mer ord som är värre än hatar för jag
gör det mer än vad ordet betyder. du gjorde slut jag sagt inte något emot men sen är vi
ovänner hels plötsligt också.
2013-05-02 22:47
Vatchareeya Bangsuan
är det så kul för dej att dissa folk och varför blev vi ovänner bara för att det är slut få man inte
vara vänner efteråt? förlåt att jag fråga jag får ändå inte något svar från dig! nu ska man
fortsätta programera.
2013-05-02 23:29
Vatchareeya Bangsuan
hatar dig blir så arg när du dissar
så du tänker dissar mig hela livet nu eller
2013-05-02 23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade
förtroende för dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars
hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.
2013-05-03 00:20
Vatchareeya Bangsuan
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter
knullade med varann? :@
Han ljög alltså.
Karatetränaren raderade sin SMS-konversation med Vatchareeya 30 april, alternativt 1 maj. Han och Vatchareyya hade SMS-konversation på kvällen 4 maj. Hans sista SMS till Vatchareeya skickades 5 maj kl. 16:12 och mobilen beslagtogs 8 maj kl. 23:30. Däremellan raderade han än en gång avsiktligt alla SMS från och till Vatchareeya, men inga andra. Han skyllde på att mobilens telefonboksfunktion gick långsamt när mobilen hade många SMS, men den andra raderingen var inte nödvändig. Han påstod i domstol att han raderade SMS successivt, vilket alltså inte var sant.
Karatetränaren lämnade sin alibihistoria på kvällen 8 maj och alibivittnet förhördes dagen därpå. Polisen trodde inte på alibit och den satte span på honom 13 maj en vecka framåt. Ändå påstod åklagaren i domstolarna att han hade alibi. Karatetränaren och hans hustru hade motiv och tillfälle.
Ett vittne såg en asiatisk kvinna på Lejonbacksvägen ca kl 21:30 4 maj, vilket styrker att Vatchareeya var på väg mot gångvägen till Sävast precis i lagom tid för att ha lämnat Kim strax efter kl 21.
Karatetränaren gjorde inget försök att hitta Vatchareeya medan hon var försvunnen.
Karatetränaren har uppvisat ett våldsamt förflutet.
Karatetränaren är en samlare av ovanliga knivar. Vatchareeya mördades troligen med en ovanlig kniv. Knivsamlingen är inte undersökt.
Benen hittades dagen efter att span på karatetränaren upphörde.
Vad mer behöver du för att se helheten och vilja ha en husrannsakan hos karatetränaren? Polisen hade mindre när den gjorde husrannsakan hos Kim.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Visst, men det räcker inte. Man kan inte utelämna allt annat som blod och liklukt i Kristoffers bil, misslyckat larm till 112, kvinnoskrik, sms till karatetränaren om en "galen" person och andra bevis. Bara en sån sak som att Kristoffer försade sig om var i bilen de funnit blod är besvärande för honom. Varför sa han så tidigt till flera personer att han skulle bli misstänkt? Det var innan de hittade Vatchareeya. Det är mycket märkligt att han uttrycker sig så vid den tidpunkten. Det hade han aldrig gjort om hon lämnat hans sällskap levande den kvällen. Sen hans märkliga beteende vid söken. Ville inte skriva upp sig på listor, letade inte utan ville bara följa polisens arbete. Ville förhindra att de andra sökte i gula huset osv. Det är bara att inse att han är skyldig så det tjongar om det.
Om det är riktigt att han nu sitter och ritar teckningar av avhuggna händer och hänger upp på väggarna så är han läskigare än jag trott. Det kan jag lova att karatetränaren inte gör.
Vem har sagt något om SMS om "galen" person till karatetränaren? Hur kunde Vatchareeya fortsätta att SMS:a i lugn och ro efter 112*?
Citat:
Lägger man ihop allting så är det inte svårt att förstå varför Kristoffer dömdes. Beviskraven är höga, lite väl höga ibland kan jag tycka, men hellre det. Det finns personer som aldrig är nöjda. Jag tror inte att vissa här skulle acceptera domarna ens om Kristoffer en dag erkände, då har han blivit manipulerad att erkänna eller något annat tossigt.
Det är inte alls konstigt att Kim dömdes när polisen undanhöll och förfalskade bevis, samt underlät att utreda alternativa gärningsmän.
Citat:
Det kan mycket väl ha varit Vatchareeya som sågs på vägen den kvällen. Men det utesluter inte Kristoffer som möjlig gärningsman. Det är väldigt motsägelsefullt det här att han sa att han inte kunde skjutsa hem tjejen för att han druckit en öl när han i nästa stund säger att han drack flera öl till och sen gav sig ut och körde bil. Det är nog lite typiskt Asperger, nästlar in sig i lögner vartefter frågorna kommer. Ingen vidare logik där inte. Det enda som besvärar mig är att de inte hittat händerna och att Kristoffer kanske snart är fri. Jag vill helst se honom inlåst längre.
Om det var Vatchareeya som gick ensam på Lejonbacksvägen, kan 112* mer än tre timmar tidigare ha varit något allvarligt? Vägen gick inte hem, vart var hon på väg? Om Kim stoppade henne, varifrån kom då skriken? Ingen vidare logik där inte.
SLUTA LJUGA! Kim ville skjutsa Vatchareeya men hon avböjde för att han hade druckit öl.
Ett par händer, ett mordvapen, en mordplats och Vatchareeyas kläder hade varit svårare att bortförklara, särskilt på en plats som hölls låst eller där de lätt upptäcktes.
Vilken helhet? Alla bevis, studerade ett och ett, kan förklaras bort med naturliga orsaker, förutom blodfläckarna i bilen. Helheten består alltså bara av blodfläckarna, och omständigheterna för plantering var i det närmaste idealiska.
Förutom att det inte är praktiskt möjligt. Kanske dags att ta in det?
Och du har fortfarande inte någon förståelse för indicier ser jag. Läste du inte vad Diesen skrivit?
KJ kan inte ha skjutsat Bangsuang därför vittnet såg henne komma marscherande efter Lejonbacksvägen vid 21.30 tiden, som stämmer in att hon gick hela vägen från KJ:s bostad.
Enligt obduktionsprotokollet blev Bangsuan misshandlad med skador på ansiktet och halsen samt hade fått slag påhuvudet av något tillhygge som orsakat inre blödning.
Därför kan man dra slutsatsen att överfallet och kidnappningen av Bangsuan skedde på Lejonbacksvägen och det var två personer, där den ena sannolikt behärskade karate.
Gärningsmännen måste ha använt en skåpbil, som också passar in med att en man som rastade sin hund sent på kvällen när Bangsuan försvann observerade en parkerad liten Ford bil på en avtagsväg inne i skogen, där en skummis med solglasögen satt vid förarsätet och sannolikt hans kumpan var gömd under ett gult skynke som fanns där.
De väntade sannolikt en senare tid för att placera kroppsdelarna i värnet vid Mjösjöberget.
KJ kan ha skjutsat VB en bit och därefter släppt av henne.
Jag är ambivalent.
Å ena sidan tycker jag, precis som du skriver, att det är så uppenbart att det är han som har mördat VB. Det finns viss teknisk bevisning samt hans agerande där han vet att det finns blod i bagageluckan.
Å andra sidan så tycker jag att bevisningen inte är så övertygande som flera anser. Grannar hörde en tjej skrika, samtidigt som det inte finns någon teknisk bevisning att VB skulle ha avlidit i KJs bostad. Det finns också ett vittne som sett VB en stund efteråt. Det finns inget riktigt motiv.
Det jag också reagerar på, vilket jag i viss mån kan tycka ha missats, är att KJ (under rättegången tror jag det var) säger något i stil med att han körde VB, vilket han därefter tar tillbaka/låtsas som en felsägning.
Jag tror som du att KJ inte druckit någonting alls den kvällen.
Å ena sidan tycker jag, precis som du skriver, att det är så uppenbart att det är han som har mördat VB. Det finns viss teknisk bevisning samt hans agerande där han vet att det finns blod i bagageluckan.
Blodspåren i bagageutrymmet har inget bevisvärde att KJ transporterat kroppsdelar från Bangsuan, blodet kom från Bangsuan , men det var från när hon levde.
Om blodet hade varit likblod hade man kunnat påstå att han transporterat kroppsdelar med bilen sin, men nu är inte så fallet.
Det troliga är att Bangsuan öppnat bagageluckan och lagt sin ryggsäck eller väska i bagageutrymmet, som hon vanligen gjorde enligt KJ, och haft någon skada eller näsblod som droppat ned i bagageutrymmet.
Blodspåren tyder på att de kommit uppifrån och ned, det fanns blodspår på listen, som inte kommer dit på annat sätt än det är från skada som Bangsuan haft, sedan fanns en fläck på en plastpåse som tyder på ett dropp och på en handske som fanns på golvet och utspädd med vatten.
Om blodspåren kommit från kroppsdelar skulle det legat en stor pöl på mattan i bagageutrymmet, men det som fanns där var inte synligt för mänskligt öga.
Om blodet varit planterat hade det funnits en pöl av blod på golvet, men det var inte planterat.
Om det skall kunna påstås att det är likblod måste blodet testas, som inte är gjort i det här fallet.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-11 kl. 05:47.
Det kan ses som helt omöjligt att KJ har transporterat kroppsdelar från Bangsuan med bilen sin, eller att det funnits liklukt från sådana kroppsdelar i bagageutrymmet.
Eftersom gärningsmännen placerade kroppsdelar i Gula huset och däromkring, som var i sådant skick att de legat under kyla, kunde konstateras att de legat i ett värn fylld med vatten och isbelagd.
Därför sökte polisen med likspårhundar efter sådant värn, och de fick markering med hundarna Kompis och Uno vid värnet som finns på Mjösjöberget.
Det var skottgluggen som hundarna visade mycket stort intresse för, men värnet måste vattentömmas innan sökning inne i värnet kunde göras, den 24 juli var det tömt och sökning kunde göras inne värnet.
Både Kompis och Uno gjorde kraftiga markeringar även med skall inne ivärnet och det var skottgluggen som var stort intresse för dem.
Båda hundarna är likspårhundar därför finns det ingen tvekan, utan kroppsdelarna från Bangsuan var värnet gömstället och förvaringsplatsen, på isen där.
Därför påståendet att KJ transporterat kroppsdelar med sin bil blir till en lögn, och kan ses som ett påstående utan trovärdighet.
Man kan påstå helt säkert att det som hunden Uno markerade i KJ;s bil var ingen liklukt från kroppsdelar som kom från Bangsuan.
Om det fanns liklukt där har den kommit dit på något sätt och då är det plantering som är möjligheten.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-11 kl. 06:53.
Varför ser du inte helheten i detta? Karatetränaren påstod att förhållandet med Vatchareeya upphörde, först hösten 2012, sedan i februari medan Facebook säger annat.
den 16 mars
09:18
Vatchareeya Bangsuan
Jag vill du vill också?
09:24
Micke Berg
09:45
Vatchareeya Bangsuan
Hehe,jasså;-)
Vatchareeya Bangsuan
Vi måste
Micke Berg
jo och du är vaken redan. kul
09:53
Vatchareeya Bangsuan
Nej inte naken idag har kläder på mig:-)
09:54
Micke Berg
Redan påklädd också... tråkigt.
09:56
Vatchareeya Bangsuan
Hehe du då?;-)
Jag ta ica påse med mig och ett rep stoppa din i påsen och knyta med repet kanske funkar när man inte ha
kondom.
10:03
Micke Berg
naken såklart
10:08
Vatchareeya Bangsuan
Stor eller mjuk?:-)
10:13
Vatchareeya Bangsuan
Hård bara med mig men hemma din är alltid mjuk för jag är inte där
10:25
Micke Berg
jo det är den.
Måste åka nu. ha det bra
10:29
Vatchareeya Bangsuan
Ja du måste köpa kondom också. Ha det bra!
Karatetränaren var noggrann med att framhålla att han och Vatchareeya var goda vänner när de skildes sista gången. Facebook säger annat.
2013-05-02 21:52
Vatchareeya Bangsuan
förlåt jag använder svordomar jävla m#cke varför försvann du
2013-05-02 21:57
Vatchareeya Bangsuan
ett år och två månader betyder inte något för dig? jag hatar dig och jag vet att du hatar mig
också när jag håller på såhär. jag undrar om det finns mer ord som är värre än hatar för jag
gör det mer än vad ordet betyder. du gjorde slut jag sagt inte något emot men sen är vi
ovänner hels plötsligt också.
2013-05-02 22:47
Vatchareeya Bangsuan
är det så kul för dej att dissa folk och varför blev vi ovänner bara för att det är slut få man inte
vara vänner efteråt? förlåt att jag fråga jag får ändå inte något svar från dig! nu ska man
fortsätta programera.
2013-05-02 23:29
Vatchareeya Bangsuan
hatar dig blir så arg när du dissar
så du tänker dissar mig hela livet nu eller
2013-05-02 23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade
förtroende för dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars
hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.
2013-05-03 00:20
Vatchareeya Bangsuan
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter
knullade med varann? :@
Han ljög alltså.
Karatetränaren raderade sin SMS-konversation med Vatchareeya 30 april, alternativt 1 maj. Han och Vatchareyya hade SMS-konversation på kvällen 4 maj. Hans sista SMS till Vatchareeya skickades 5 maj kl. 16:12 och mobilen beslagtogs 8 maj kl. 23:30. Däremellan raderade han än en gång avsiktligt alla SMS från och till Vatchareeya, men inga andra. Han skyllde på att mobilens telefonboksfunktion gick långsamt när mobilen hade många SMS, men den andra raderingen var inte nödvändig. Han påstod i domstol att han raderade SMS successivt, vilket alltså inte var sant.
Karatetränaren lämnade sin alibihistoria på kvällen 8 maj och alibivittnet förhördes dagen därpå. Polisen trodde inte på alibit och den satte span på honom 13 maj en vecka framåt. Ändå påstod åklagaren i domstolarna att han hade alibi. Karatetränaren och hans hustru hade motiv och tillfälle.
Ett vittne såg en asiatisk kvinna på Lejonbacksvägen ca kl 21:30 4 maj, vilket styrker att Vatchareeya var på väg mot gångvägen till Sävast precis i lagom tid för att ha lämnat Kim strax efter kl 21.
Karatetränaren gjorde inget försök att hitta Vatchareeya medan hon var försvunnen.
Karatetränaren har uppvisat ett våldsamt förflutet.
Karatetränaren är en samlare av ovanliga knivar. Vatchareeya mördades troligen med en ovanlig kniv. Knivsamlingen är inte undersökt.
Benen hittades dagen efter att span på karatetränaren upphörde.
Vad mer behöver du för att se helheten och vilja ha en husrannsakan hos karatetränaren? Polisen hade mindre när den gjorde husrannsakan hos Kim.
Vem har sagt något om SMS om "galen" person till karatetränaren? Hur kunde Vatchareeya fortsätta att SMS:a i lugn och ro efter 112*?
Det är inte alls konstigt att Kim dömdes när polisen undanhöll och förfalskade bevis, samt underlät att utreda alternativa gärningsmän.
Om det var Vatchareeya som gick ensam på Lejonbacksvägen, kan 112* mer än tre timmar tidigare ha varit något allvarligt? Vägen gick inte hem, vart var hon på väg? Om Kim stoppade henne, varifrån kom då skriken? Ingen vidare logik där inte.
SLUTA LJUGA!Kim ville skjutsa Vatchareeya men hon avböjde för att han hade druckit öl.
Det är så logiskt när man läser förhören med karatetränaren. Alla ser det utom du. Han visste inte att tjejen var död därför berättade han inte hela sanningen för polisen direkt. Han hade fått för sig att Vatchareeya hade ett gräl med sin mamma och trodde förmodligen att hon gett sig iväg till någon kompis eller liknande och att hon snart skulle vara tillbaka. Det fanns ingen anledning då för honom att avslöja sin relation med henne. Det hade nog ingen karl gjort.
Så fort han förstod allvaret var han ärlig och hjälpte till. Det var nog inte riktigt läge för honom att ge sig ut och leta efter henne med en förbannad fru därhemma. Det var nog tillräckligt att hon fått veta vad de sysslat med. Bara det här får mig (och polisen) att inse att han är oskyldig.
Ingen vet hur Kristoffer var den kvällen. Vatchareeya kan vid ett tillfälle blivit så rädd att hon försökte ringa 112. Han kan då ha lugnat ner sig för att senare brusa upp igen. Det här kan pågå i timmar, vi har ingen aning.
Inse för fan att det är Kristoffer som ljuger och ändrar sig vartefter!
FU 1524
Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00, så skulle Vatchareeya åka hem. Kristoffer hade
dock druckit en "kvällsöl" så han kunde ej skjutsa Vatchareeya
Poliser kan lägga ihop ett och ett. När karatetränaren berättar för dom om de sms hon skickade. Att någon var galen osv, det ihop med hennes försök att ringa 112 hänger samman. (för de flesta).
Senast redigerad av Combival 2018-12-11 kl. 07:02.
Haha, var det allt du hade för att förklara bort indicierna? De mest graverande kunde du inte förklara, det falska alibit, lögnen att de var vänner sista gången de skildes och att SMS från kvällen för försvinnandet raderades avsiktligt. De indicier som kvarstår är mer graverande än de mot Kim.
Du hoppade också över dina logiska kullerbyttor. Om hon gick Lejonbacksvägen, vart var hon på väg och varifrån kom skriken?
Citat:
Det är så logiskt när man läser förhören med karatetränaren. Alla ser det utom du. Han visste inte att tjejen var död därför berättade han inte hela sanningen för polisen direkt. Han hade fått för sig att Vatchareeya hade ett gräl med sin mamma och trodde förmodligen att hon gett sig iväg till någon kompis eller liknande och att hon snart skulle vara tillbaka. Det fanns ingen anledning då för honom att avslöja sin relation med henne. Det hade nog ingen karl gjort.
Han berättade aldrig hela sanningen, men den framgår av Facebook. De var fortfarande ett par efter februari. Han vidhöll lögnen även efter att ha berättat om relationen för sin hustru.
Vad har hans av dig påhittade tro att hon hade gett sig iväg till en kompis med saken att göra?
Citat:
Så fort han förstod allvaret var han ärlig och hjälpte till. Det var nog inte riktigt läge för honom att ge sig ut och leta efter henne med en förbannad fru därhemma. Det var nog tillräckligt att hon fått veta vad de sysslat med. Bara det här får mig (och polisen) att inse att han är oskyldig.
På vilket sätt hjälpte han till? Han ringde eller messade inte ens. Polisen hade span på honom, så den insåg inte att han var oskyldig.
Citat:
Ingen vet hur Kristoffer var den kvällen. Vatchareeya kan vid ett tillfälle blivit så rädd att hon försökte ringa 112. Han kan då ha lugnat ner sig för att senare brusa upp igen. Det här kan pågå i timmar, vi har ingen aning.
Då var det alltså inget farligt som föranledde 112*.
Citat:
Inse för fan att det är Kristoffer som ljuger och ändrar sig vartefter!
FU 1524
Då Familyguy var slut, ungefär vid 21:00, så skulle Vatchareeya åka hem. Kristoffer hade
dock druckit en "kvällsöl" så han kunde ej skjutsa Vatchareeya
Du kan väl åtminstone försöka hålla dig till sanningen istället för att återge FL:s förljugna sammanfattningar. Så här sa han:
Citat:
H: …att…ja, men då kommer jag och pluggar hos dig typ. Och så kom åkte..sa hon vilken tid
jag skulle gå komma och hämta hon och så plockade jag upp hon då och så…ehh…kom hon
till mig och pluggade och sånt och så…typ…så tog jag en öl och så…i och med det så ville
hon ju inte ha skjuts av mig tillbaka i och med att jag var alkoholpåverkad dels så ............då
gick hon och då försvann hon tydligen.
Citat:
Poliser kan lägga ihop ett och ett. När karatetränaren berättar för dom om de sms hon skickade. Att någon var galen osv, det ihop med hennes försök att ringa 112 hänger samman. (för de flesta).
Jag håller med om att polisen kan lägga ihop ett och ett. Raderade SMS från kvällen för försvinnandet plus falskt alibi för kvällen blir skäl för misstanke.