2019-01-17, 12:59
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptobonden
” schizofreni är ett sätt för staten att kontrollera människor som inte är pk” en av mina vänner fick i grunden schizofreni sen autism Aspbergers o efter det adhd. Unvik kontakt med psykiatrin dom vet inte vad dom håller på med. Deras syfte är kontroll över människor som tidigt uttryckt nationella åsikter eller har föräldrar som anses vara ett hot mot globalismen.

Så är det väl med allt, inte bara psykiatrin.
Citera
2019-01-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Vad kritiserade hon mer specifikt? Ja det är godtyckligt i stor utsträckning. Vid diagnoser utgår dom ifrån vad dom själva anser är rimligt. Om det däremot kommer in någon som tror att försvarsmakten kan läsa tankar, så kan jag förstå dom.

För att hålla det kort; hon sade att det planerades ett folkmord mot alla vita i alla europeiska länder som tar emot folk från islamistiska nationer. Detta ogillades av en infödd gammal etnisk vit svensk nordbor till psykiater och han tyckte att det var en vanföreställning att muslimer ville ha ihjäl alla vita i Europa och särskilt i Sverige, eftersom invandrare också förtjänar en chans tyckte han också.
Citera
2019-01-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everyoneisdead
Det är de andra som trycker in tankar, bilder osv.
Hon kallar jag den vänliga viljan/anden... Hon är min spegelbild om man kan beskriva det så.
Vi diskuterar om olika saker, vardagssaker och framtiden, beslut osv. Men hon kan också kommentera hur andra människor ser ut, att de inte går att lita på och vara allmänt dryg, så det är på gott och ont.
Jag har levt med detta så länge att jag blivit kroniskt förändrad och det är en del av mitt liv/värld nu. Jag har haft psykoser som jag blivit inlagd för, men trotts det inte blivit ordentligt utred eller fått rätt diagnos, så jag har varit felbehandlad länge.

Låter ju som att det är ett annat medvetande som delar hjärna med dig. Är hon alltid närvarande eller zonar hon/du ut i perioder?
Kanske är en ofödd tvilling som absorberats delvis, men det är ju förstår bara spekulation.

Hur är det med kontroll över kroppen? Förlorar du den nån gång till de andra eller är det du som har fullmakt?

Och vad det gäller psykos så förstår jag att det är väldigt skadligt för hjärnan, men hur är det att vara i en?
Citera
2019-01-17, 17:41
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButchMighty
Låter ju som att det är ett annat medvetande som delar hjärna med dig. Är hon alltid närvarande eller zonar hon/du ut i perioder?
Kanske är en ofödd tvilling som absorberats delvis, men det är ju förstår bara spekulation.

Hur är det med kontroll över kroppen? Förlorar du den nån gång till de andra eller är det du som har fullmakt?

Och vad det gäller psykos så förstår jag att det är väldigt skadligt för hjärnan, men hur är det att vara i en?

Vet faktiskt inte mycket mer än att hon låter som mig. Jag går i auto ibland, där jag liksom styrs och inte kommer ihåg så mycket efter, samma med psykoserna, där jag efteråt inte vet riktigt vad som hänt eller varför, ganska stor ångest kommer sen också.
De arga, inte så snälla andarna/viljorna menar att jag måste dö för att vakna till verkligheten. Att jag är fast mellan två dimensioner, typ limbo, och måste vakna.
Citera
2019-01-17, 18:06
Medlem
Citat:
Vet faktiskt inte mycket mer än att hon låter som mig. Jag går i auto ibland, där jag liksom styrs och inte kommer ihåg så mycket efter, samma med psykoserna, där jag efteråt inte vet riktigt vad som hänt eller varför, ganska stor ångest kommer sen också.
De arga, inte så snälla andarna/viljorna menar att jag måste dö för att vakna till verkligheten. Att jag är fast mellan två dimensioner, typ limbo, och måste vakna.

Intressant! Har du någon gång försökt självmedicinera dig med t.ex psykadelier? Inte för att jag uppmuntrar det men det är det närmaste jag kan koppla till ditt tillstånd, undrar hur det skulle vara för dig.
Hur fungerar vardagen för dig annars? Är det som hos en själv att vissa dagar är värre än andra osv? Jobb? Boende? Nära och kära?
Har du ens haft någon "paus" från tillståndet?
Schizofreni låter som en konstant varande dålig tripp, finns det bra "trippstunder" där det känns som att allt står rätt till och att du verkligen är i rätt verklighet?
Citera
2019-01-17, 18:14
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Intressant! Har du någon gång försökt självmedicinera dig med t.ex psykadelier? Inte för att jag uppmuntrar det men det är det närmaste jag kan koppla till ditt tillstånd, undrar hur det skulle vara för dig.
Hur fungerar vardagen för dig annars? Är det som hos en själv att vissa dagar är värre än andra osv? Jobb? Boende? Nära och kära?
Har du ens haft någon "paus" från tillståndet?
Schizofreni låter som en konstant varande dålig tripp, finns det bra "trippstunder" där det känns som att allt står rätt till och att du verkligen är i rätt verklighet?

Har aldrig självmedicinerat.
Jag lever på mitt eget sätt, gick på högskolan innan det blev för jävligt. Läst ekonomi och politik, psykologi och driftingenjör, nu är jag helt sjukskriven.
Bor själv, min familj bor inte i närheten.
Mitt är kroniskt tyvärr, men har sämre och bättre perioder, men aldrig helt utan symptom.
Citera
2019-01-17, 18:36
Medlem
Citat:
Har aldrig självmedicinerat.
Jag lever på mitt eget sätt, gick på högskolan innan det blev för jävligt. Läst ekonomi och politik, psykologi och driftingenjör, nu är jag helt sjukskriven.
Bor själv, min familj bor inte i närheten.
Mitt är kroniskt tyvärr, men har sämre och bättre perioder, men aldrig helt utan symptom.

Skönt att höra att du får det att funka under omständigheterna.
Människan är oändligt fascinerande och jag är glad att ha fått tillfället att ställa dessa frågor till dig och tack för svaren! Jag hoppas innerligt att medicinsk teknologi nån gång hittar ett sätt att lösa såna här "fel" i hjärnan.
Sköt om dig nu och för alltid, everyoneisdead.

Mvh Butch
Citera
2019-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoxxyFox
Tror du inte att det blir bättre när du blir medicinerad? Vad jag har läst är att problemet är att få personen att stå kvar på medicin, men när den väl gör det brukar problemen försvinna.

Hon menar att hon aldrig självmedicinerat, vilket är väldigt bra! Sen har hon förmodligen fått mediciner av psykiatrin utskrivet.
Citera
2019-01-17, 21:50
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Skönt att höra att du får det att funka under omständigheterna.
Människan är oändligt fascinerande och jag är glad att ha fått tillfället att ställa dessa frågor till dig och tack för svaren! Jag hoppas innerligt att medicinsk teknologi nån gång hittar ett sätt att lösa såna här "fel" i hjärnan.
Sköt om dig nu och för alltid, everyoneisdead.

Mvh Butch

Det var så lite så. Detsamma till dig
Citera
2019-01-17, 21:52
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Hon menar att hon aldrig självmedicinerat, vilket är väldigt bra! Sen har hon förmodligen fått mediciner av psykiatrin utskrivet.

Precis.
Jag äter abilify utskrivet av en läkare och följer ordinationen.
Citera
2019-01-19, 05:19
Medlem
WolframTungstens avatar
Det här kan nog bli en lång tråd. Själv sover jag mycket, vad ska jag göra uppe/vaken? Jag klarar inte av arbete, inte ens daglig verksamhet med förståndshandikappade. Sjukdomen förstör så mycket, det är inte "bara" de positiva symptomen som plågar en. Min ekonomi är inte den bästa, till exempel. Schizofreni förstör på alla plan.
Citera
2019-01-19, 08:06
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WolframTungsten
Det här kan nog bli en lång tråd. Själv sover jag mycket, vad ska jag göra uppe/vaken? Jag klarar inte av arbete, inte ens daglig verksamhet med förståndshandikappade. Sjukdomen förstör så mycket, det är inte "bara" de positiva symptomen som plågar en. Min ekonomi är inte den bästa, till exempel. Schizofreni förstör på alla plan.

Ja de negativa aspekter är sjukt destruktiva. Jag har ingen motivation, vill inte/orkar inte göra så mycket, isolerar mig oftast. Känner mig tom och meningslöst att göra något.
Jag har både positiva och negativa delar, som har gett mig kognitiva problem. Minnet är skrot och jag har tankestopp, har jävligt svårt att få ihop denna text, glömmer hela tiden vad jag skriver om och tappar bort orden. Det förstör verkligen på alla plan.
Hur gör du för att distrahera bullret i huvudet? Mina sätt att distrahera cirkusen i skallen funkar inte längre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in