2019-01-16, 11:08
Medlem
Varför tar ni inte bara bort diagnosen? Biverkningarna blir värre med åren och enligt utländsk media så blir man frisk från schizofreni om man slutar ta antipsykotika i 5 år, dock kommer man få psykos under denna period... Kanske utmattningssyndrom också.

Gå på socialbidrag istället och bli frisk från schizofreni.
Citera
2019-01-16, 11:31
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoFB
Schizofrena har ofta minst en narcissistisk eller psykopatisk förälder... Det är dom som är boven i dramat ofta.

Har du falska rövtroll på din arbetsplats och i din umgängeskrets eller kanske kriminella grannar som hatar din person så kan du lita på att du utvecklar ett register av psykiska sjukdomar, inte bara PS.
Citera
2019-01-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Har inte riktigt tid att svara, men gör det ändå.

Har också en nära anhörig som är "schizofren".

Hon gick "obehandlad" från födsel tills den dagen hon fyllde 21 år.

Märkligt kan man tycka. Frisk i 21 år, sedan sjukförklarad med diagnos av systemet.

Hon är precis som vem som helst, säger att hon inte hör några röster eller ser syner.

Men hon fick diagnosen ändå.

Hon är fast bestämd på att hon fick diagnosen för att hon uttryckte sig kritiskt mot systemet under examination.

Det man säger under examination kan definieras som vanföreställningar av systemet.

Helt Ovetenskapligt..

Vad kritiserade hon mer specifikt? Ja det är godtyckligt i stor utsträckning. Vid diagnoser utgår dom ifrån vad dom själva anser är rimligt. Om det däremot kommer in någon som tror att försvarsmakten kan läsa tankar, så kan jag förstå dom.
Senast redigerad av marangzviss 2019-01-16 kl. 11:45.
Citera
2019-01-16, 11:46
Medlem
Citat:
Varför tar ni inte bara bort diagnosen? Biverkningarna blir värre med åren och enligt utländsk media så blir man frisk från schizofreni om man slutar ta antipsykotika i 5 år, dock kommer man få psykos under denna period... Kanske utmattningssyndrom också.

Riktigt fult att sitta och trolla i en tråd som berör människor med verkligt svårare lidanden än vad du antagligen kan föreställa dig.

Antipsykotiska läker hjärnan medan obehandlad psykos bryter ner den och ger hjärnskada. Det kan vara ett fruktansvärt malignt förlopp för hjärnans funktioner.

Man kan inte bli frisk från schizofreni men däremot dämpa symptom med medicinering.
Citera
2019-01-16, 12:12
Medlem
Citat:
För mig är det självklart att schizofrena ofta är övervakade... Jag har själv börjat lyssna mer på schizofrena istället för vad andra säger.

Faktum är att vem som helst kan bli schizofren trots att det är felaktigt, det är min erfarenhet.

Schizofrena har ofta minst en narcissistisk eller psykopatisk förälder... Det är dom som är boven i dramat ofta.

Vad en äkta narcissist är kan ni kolla på "r/raisedbynarcissists" om ni googlar... Där lär ni er deras äkta natur.

Jag tror inte det där med narcissistisk eller psykopatisk förälder stämmer, eller jag har inte sett någon information som säger det. Det stämmer inte i mitt fall. Och jag har vad jag vet heller inga anlag för att utveckla schizofreni.

Men kanske har jag av någon anledning varit sårbar för att utveckla sjukdomen under t.ex. stress. Ökad stress av som i mitt fall vara förföljd och övervakad.
Citera
2019-01-16, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everyoneisdead
För det mesta är de ganska så mörka.
Men jag har en röst/vilja som är ganska lik mig i sättet att vara på, vi har diskussioner och hon är uppmuntrande, fast också lite sträng och vägledande, vilket får mig att aldrig känna mig ensam.
Med mediciner så påverkar inte de negativa viljorna mig så mycket, de är fortfarande där, men jag bryr mig inte om dem så mycket.

Är det denna röst som trycker in "tankarna som inte är dina egna"? Har denne ett namn eller är ni samma?

Låter helt otroligt att föra diskussion med en annan röst i sitt eget huvud!? Är det givande diskussioner?

Slutligen, var det en psykos som ledde fram till diagnosen eller hur funkar det? Kanske olika för olika människor, vad vet jag.

Ber om ursäkt för alla frågor men detta är första gången jag kunnat ställa dessa!

Mvh Butch
Citera
2019-01-17, 10:37
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Tack för denna tråden.

Ditt citat: Samma här, jag började få symtom när jag gick på högstadiet - trodde mig vara avlyssnad och förföljd, samt att kameror fanns gömda överallt, till och med i mitt sovrum. Jag sa "konstiga" saker hemma, fattar inte varför inte min mamma sökte hjälp för mig alltså...

Jag har förstått nu att det inte var 'friskt' iaf. Fick börja med antipsykotiska mediciner 2006. Har haft skov några gånger sedan dess, paranoia verkar latent så det kommer jag nog aldrig ifrån.

Mvh.

Har mestadels positiva symptom, paranoia betingade.
Men en del negativa också, förlust av känslor, isolerande m.m.
Sen fått en del kognitiva problem, minnet är kasst, koncentrationen är kass, planering, välja vad jag ska göra/vill är borta.
Mycket av detta är för att rätt diagnos och medicinering tog alldeles för lång tid och min hjärna tog antagligen skada av det.
Dåligt att ens föräldrar inte begärde utredning för mycket av de symptom man hade när man var yngre. Men min mamma klarar inte av allt som har med psykisk ohälsa att göra, och blundade väl för det mesta.
Kvinnor utvecklar ofta schizofreni senare i livet än män, jag fick mer akuta symptom när jag var 26. Men hade sedan tonåren en del också.
Idag är jag 28 och fått diagnos...
Citera
2019-01-17, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everyoneisdead
Har mestadels positiva symptom, paranoia betingade.
Men en del negativa också, förlust av känslor, isolerande m.m.
Sen fått en del kognitiva problem, minnet är kasst, koncentrationen är kass, planering, välja vad jag ska göra/vill är borta.
Mycket av detta är för att rätt diagnos och medicinering tog alldeles för lång tid och min hjärna tog antagligen skada av det.
Dåligt att ens föräldrar inte begärde utredning för mycket av de symptom man hade när man var yngre. Men min mamma klarar inte av allt som har med psykisk ohälsa att göra, och blundade väl för det mesta.
Kvinnor utvecklar ofta schizofreni senare i livet än män, jag fick mer akuta symptom när jag var 26. Men hade sedan tonåren en del också.
Idag är jag 28 och fått diagnos...

Hej!

Dessa negativa symtom, som du beskriver... Det är också något jag har nu och haft sedan jag var 14.

Är oerhört oföretagsam rent allmänt. Jag brukade läsa böcker jämt förut, men idag klarar jag det inte - har noll koncentration... Fick faktiskt avsluta mina studier pga detta.

Läkarna har sagt att dom inte "vågar" sätta en tung diagnos på mig. För "min egen skull" säger dom.. suck.

Och detta du skrev om att man får hjärnskada utan mediciner... Jag var 25 år när jag först började medicineras. Skadan är liksom skedd, min hjärna är inte alls som den var före allting. Minneskapacitet ska vi inte ens prata om, alltså. Det är riktigt uselt här med..

Jag är 37 år idag, kan tilläggas.
Citera
2019-01-17, 11:53
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:

Haaha. Oj att jag inte tänkte på det?
Du, jag har inte tagit antipsykotiska medel sedan nyligen, och inte fan blev jag bättre av det. läs på lite redig fakta innan du skämmer ut dig.
Citera
2019-01-17, 11:54
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Riktigt fult att sitta och trolla i en tråd som berör människor med verkligt svårare lidanden än vad du antagligen kan föreställa dig.

Antipsykotiska läker hjärnan medan obehandlad psykos bryter ner den och ger hjärnskada. Det kan vara ett fruktansvärt malignt förlopp för hjärnans funktioner.

Man kan inte bli frisk från schizofreni men däremot dämpa symptom med medicinering.

Tack!!! <3
Citera
2019-01-17, 12:00
Medlem
everyoneisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButchMighty
Är det denna röst som trycker in "tankarna som inte är dina egna"? Har denne ett namn eller är ni samma?

Låter helt otroligt att föra diskussion med en annan röst i sitt eget huvud!? Är det givande diskussioner?

Slutligen, var det en psykos som ledde fram till diagnosen eller hur funkar det? Kanske olika för olika människor, vad vet jag.

Ber om ursäkt för alla frågor men detta är första gången jag kunnat ställa dessa!

Mvh Butch

Det är de andra som trycker in tankar, bilder osv.
Hon kallar jag den vänliga viljan/anden... Hon är min spegelbild om man kan beskriva det så.
Vi diskuterar om olika saker, vardagssaker och framtiden, beslut osv. Men hon kan också kommentera hur andra människor ser ut, att de inte går att lita på och vara allmänt dryg, så det är på gott och ont.
Jag har levt med detta så länge att jag blivit kroniskt förändrad och det är en del av mitt liv/värld nu. Jag har haft psykoser som jag blivit inlagd för, men trotts det inte blivit ordentligt utred eller fått rätt diagnos, så jag har varit felbehandlad länge.
Citera
2019-01-17, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antichthon
Har inte riktigt tid att svara, men gör det ändå.

Har också en nära anhörig som är "schizofren".

Hon gick "obehandlad" från födsel tills den dagen hon fyllde 21 år.

Märkligt kan man tycka. Frisk i 21 år, sedan sjukförklarad med diagnos av systemet.

Hon är precis som vem som helst, säger att hon inte hör några röster eller ser syner.

Men hon fick diagnosen ändå.

Hon är fast bestämd på att hon fick diagnosen
för att hon uttryckte sig kritiskt mot systemet under examination.

Det man säger under examination kan definieras som vanföreställningar av systemet.

Helt Ovetenskapligt..
” schizofreni är ett sätt för staten att kontrollera människor som inte är pk” en av mina vänner fick i grunden schizofreni sen autism Aspbergers o efter det adhd. Unvik kontakt med psykiatrin dom vet inte vad dom håller på med. Deras syfte är kontroll över människor som tidigt uttryckt nationella åsikter eller har föräldrar som anses vara ett hot mot globalismen.
Senast redigerad av Kryptobonden 2019-01-17 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in