Citat:
Ursprungligen postat av
Sentinelesen
Du tycker inte detsamma gäller båda föräldrarna? Jag tycker det känns som att det är två föräldrar som borde ha åkt till psykakuten under julen. Ingen gjorde det så ingen lyckades hjälpa den andra att göra det.
Förresten finns det väl ingen fakta som stödjer att Oskar ensam dödade sina barn?
Ja, du har rätt, vi vet inte om O ensam dödade sina barn. Det är troligt att H var med i planering och kanske också i utförandet. Det har ju polisen kommit fram till.
Ifall H är skyldigt till planering och genomförande av de tre morden, det fråntar dock inget ansvar från O.
H var den som blev annorlunda först, troligen var hon deprimerad, enligt vad som framkommit i tråden. Jag anser därför att O borde ha agerat på det och sett till att hon fick vård, alternativt själv tagit över vårdnaden av båda barnen. Nu gjorde han inte det av skäl vi inte känner till, kanske för att han snabbt själv blev lika deprimerad av situationen.
Det konstiga är att ingen larmade. Att inte någon av arbetsgivare , släkt och vänner larmade. Det har ju framkommit i efterhand att det har framkommit många signaler om att det var problem "inne i familjen" och att både O och H förändrades och visade tecken på att inte må bra.
Jag antar att det beror på att larma, det innebär att kontakta socialförvaltningen och det ses som något degraderande. Det vill man inte göra när det gäller en vältalig docent med fina anor och en kompetent skattejurist. I ett fint villaområde i Bjärred.