2019-01-17, 13:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Haha otippat att det blev du som svarade....Visst kan du spekulera kring teorier som fokuserar mer på H om du tycker det är intressant och kanske att du även bör tro på det lite också. Du verkar ha en blind fläck på kartan när det gäller personer av den här typen. Jag skulle vilja påstå att det krävs minst en person med denna typ av störning(Narcissist, psykopat, extremt kontrollbehov etc) för att dessa mord ska kunna ske. Jag tror Oskar skulle få långt över medel på alla dessa skalor. Bilden av föräldrarna är inte i närheten av klar men jag har gjort bedömningen att Oskar ser ut att passa bäst för den rollen. Hanna tror jag var den som var mer "fokuserad" på viljan att dö själv med en twist av bittert projicerat hat mot barnen. Finns inte mycket info om henne men jag tror på att hon var med i planeringen och också ville dö samt att barnen skulle dö. Hon kan även ha varit med och mördat minst ett barn själv eller med hjälp av Oskar. Nu kanske det skulle komma ett anklagande men jag kan helt enkelt inte engagera mig i henne, det är Oskar som är den, av mig påstådda, personlighetstypen jag är mest intresserad av i det här fallet.
Blind fläck? Själv verkar du ha tappat bägge ögonen för din egen framfart..
Och det går fort med lögnerna (för det ska inte missan belastas) så har du lyckats göra en tillsägelse till spontan utskällning av Moa.

Det går av bara farten tydligen med överdrifterna.

Nej, det behövs inte nån jävla personlighetsstörning - det kan likaväl handla om djup depression och att ha gått på knäna i flera år som grund. Däremot krävs det garanterat nåt mer gällande att inte mäkta med om två kommer till nåt så makabert beslut relaterat till copingstrategier osv.

Din trovärdighet är noll vad du än levererar - jag vill inte ens tänka tanken på att du skulle börja förklara nån psykisk sjd eller störning.
Tvi vale.
Citera
2019-01-17, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
så länge överdrifter och galenskaper gäller O så är det helt okej, förslår jag
Ja? Då kanske man inte angrips hela tiden? Sluta skriv, ta en paus, dra härifrån, varför kom du, vad gör du i tråden?
Vuxendagis.

Sånt här vill man inte ska komma fram. Att det fanns en normalitet innan det skena käpprätt åt helvete.
De SKA ha varit isolerad, kuvade, förtryckta. De MÅSTE skapa en viss bild av O för att påvisa att han är en hemsk trippelmördare.
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Hanna och Oskar satte sig in i sociala medier, musik och andra ungdomsföreteelser för att kunna ge töserna en så normal uppväxt som möjligt och förbereda dem inför en framtid om de tex skulle kunna gå på gymnasiet. Inte av kontroll, utan av omsorg så att de inte skulle missa viktiga saker och vara utanför när eller om de blev bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Det sista stämmer att barnen inte alltid orkade träffa andra. Varken kamrater eller lärare som skulle hem och undervisa dem. Moa hade en vän som de avtalat skulle komma en dag per vecka. Det var Oskar och Hanna som hade frågat föräldrarna till det barnet om de tyckte att det var ok. Jag tror att det var när besöken började glesas ut. Tror. Det kanske inte var så roligt att komma hem till någon som var sjuk i sitt rum och inte hade något nytt kul att berätta.Däremot hade flickorna ofta kontakt med sina klasskamrater genom tex snappchat och instagram. Några av kamraterna har blivit förhörda av polis eftersom de hade kontakt med flickorna strax före polisen antog att töserna dog. Båda flickorna hade både egen mobiltelefon och surfplatta.
Senast redigerad av develi 2019-01-17 kl. 14:01.
Citera
2019-01-17, 14:10
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Kunde inte tro att ni var så dumma så ni inte begrep att det gällde precis den situationen.

Snarare är det du som är för dum för att sätta in det hela i en logisk kedja, du verkar inte förstå att morden visar på en riktigt sjuk människa som antagligen inte hade en enda sund relation med en annan människa över huvud taget. Mer än kanske trivsamma diskussioner kring väder och likande vid kaffeautomaten eller brevlådan.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Flickan visste nog inte vad det var för slags mamma hon hade heller, antar att mammans planer också kom som en överraskning för flickstackaren, eller vad tror du?

Fin liten mamma döttrarna hade tycker du inte det?

Jag skrev lite om det i ett senare inlägg, hon intresserar mig inte men visst har hon sin del av skulden helt klart. Oavsett hur aktiv hon var i själva mördandet. Det kan någon annan fokusera på om någon nu vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Blind fläck? Själv verkar du ha tappat bägge ögonen för din egen framfart..
Och det går fort med lögnerna (för det ska inte missan belastas) så har du lyckats göra en tillsägelse till spontan utskällning av Moa.

Det går av bara farten tydligen med överdrifterna.

Nej, det behövs inte nån jävla personlighetsstörning - det kan likaväl handla om djup depression och att ha gått på knäna i flera år som grund. Däremot krävs det garanterat nåt mer gällande att inte mäkta med om två kommer till nåt så makabert beslut relaterat till copingstrategier osv.

Din trovärdighet är noll vad du än levererar - jag vill inte ens tänka tanken på att du skulle börja förklara nån psykisk sjd eller störning.
Tvi vale.

Tragikomiskt att läsa dina inlägg. Både underhållande och frustrerande på samma gång att följa dina försök att misstolka och förvrida inläggen du svarar på, ojoj så viktigt att få rätt eller i alla fall kunna inbilla sig att man har rätt.
Djup depression som grund, ja visst, men det krävs mycket mer för att mörda sina barn. Annars kan man låta de få hamna under annan vårdnad som kanske kan hjälpa barnen t.ex. Du skriver själv något luddigt om att det krävs något mer, vad menar du då skulle kunna vara detta "något mer"? Ta en risk och spekulera lite mer kring det så kan du bidra med mer än bara massa pajkastning fram och tillbaks med diverse tråddeltagare. Ta en risk att ha fel, insatserna är lägre än vad du inbillat dig.
Citera
2019-01-17, 14:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Haha otippat att det blev du som svarade....Visst kan du spekulera kring teorier som fokuserar mer på H om du tycker det är intressant och kanske att du även bör tro på det lite också. Du verkar ha en blind fläck på kartan när det gäller personer av den här typen. Jag skulle vilja påstå att det krävs minst en person med denna typ av störning(Narcissist, psykopat, extremt kontrollbehov etc) för att dessa mord ska kunna ske. Jag tror Oskar skulle få långt över medel på alla dessa skalor. Bilden av föräldrarna är inte i närheten av klar men jag har gjort bedömningen att Oskar ser ut att passa bäst för den rollen. Hanna tror jag var den som var mer "fokuserad" på viljan att dö själv med en twist av bittert projicerat hat mot barnen. Finns inte mycket info om henne men jag tror på att hon var med i planeringen och också ville dö samt att barnen skulle dö. Hon kan även ha varit med och mördat minst ett barn själv eller med hjälp av Oskar. Nu kanske det skulle komma ett anklagande men jag kan helt enkelt inte engagera mig i henne, det är Oskar som är den, av mig påstådda, personlighetstypen jag är mest intresserad av i det här fallet.

I det här fallet blir det inte rätt om man väljer ut vissa delar som man är mest intresserad av. Man bör nog se till helheten. I en polarisering brukar ”sanningen” ligga nånstans mittemellan.
Citera
2019-01-17, 14:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Snarare är det du som är för dum för att sätta in det hela i en logisk kedja, du verkar inte förstå att morden visar på en riktigt sjuk människa som antagligen inte hade en enda sund relation med en annan människa över huvud taget. Mer än kanske trivsamma diskussioner kring väder och likande vid kaffeautomaten eller brevlådan.
Saken är den att jag fullständigt VÄGRAR att ta del av era sjuka konspirationer, lögner och överdrifter som är förankrat i rent gunfly vid en kontroll. Flockbeteende har aldrig varit min grej och jag sväljer inte åsikter med hull och hår. Jag bildar mig en egen uppfattning.
Citat:
Djup depression som grund, ja visst, men det krävs mycket mer för att mörda sina barn. Annars kan man låta de få hamna under annan vårdnad som kanske kan hjälpa barnen t.ex. Du skriver själv något luddigt om att det krävs något mer, vad menar du då skulle kunna vara detta "något mer"? Ta en risk och spekulera lite mer kring det så kan du bidra med mer än bara massa pajkastning fram och tillbaks med diverse tråddeltagare. Ta en risk att ha fel, insatserna är lägre än vad du inbillat dig.
Vem vet vad som det rör sig om mer än att djup depression brukar föregå självmord? Att de inte kunde hantera tillvaron är mer än givet (bristande copingstrategier) och för övrigt har jag inget utbyte av en dialog med dig så det kan du fundera ut själv.
Citera
2019-01-17, 14:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ja? Då kanske man inte angrips hela tiden? Sluta skriv, ta en paus, dra härifrån, varför kom du, vad gör du i tråden?
Vuxendagis.

Sånt här vill man inte ska komma fram. Att det fanns en normalitet innan det skena käpprätt åt helvete.
De SKA ha varit isolerad, kuvade, förtryckta. De MÅSTE skapa en viss bild av O för att påvisa att han är en hemsk trippelmördare.

Polisen säger att de efter noggrann utredning kommit framtill att föräldrarna i samförstånd och gemensamt planerat för att hela familjen skall utplånas. Det finns bevis, brev, testamente, tekniskt undersökning av platsen samt digitala bevis som styrker detta

Vad har vi missat? Hur kunde vi missa allt otrevligt O utsatt familjen för? Brrrrr
Citera
2019-01-17, 14:23
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I det här fallet blir det inte rätt om man väljer ut vissa delar som man är mest intresserad av. Man bör nog se till helheten. I en polarisering brukar ”sanningen” ligga nånstans mittemellan.

Håller med till viss del. Men det verkar vara väldigt svårt att få många av er här i tråden att förstå följande: Det faktum att jag valt att fokusera på Oskar innebär inte att jag ser Hanna som ett oskyldigt offer som enbart brutits ned av Oskars ondska. Däremot intresserar det mig mer att försöka "dissekera" Oskars personlighetsstörningar och fokusera på hans roll. Jag tror att det var han som var den som krävdes för att barnen skulle kunna mördas. Han hade kunnat bli en mer klassisk typ av familjeförintare som mördat barn och fru men i det här smått unika fallet så fick han Hanna med sig i planer och kanske även utförande. Däremot tror jag inte Hanna hade mördat någon annan än sig själv utan Oskar på sin sida. Detta är vad jag tror, behöver inte stämma.
Citera
2019-01-17, 14:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Polisen säger att de efter noggrann utredning kommit framtill att föräldrarna i samförstånd och gemensamt planerat för att hela familjen skall utplånas. Det finns bevis, brev, testamente, tekniskt undersökning av platsen samt digitala bevis som styrker detta

Vad har vi missat? Hur kunde vi missa allt otrevligt O utsatt familjen för? Brrrrr
Han är grym ordagrant!
Han är grym innanför väggarna, han är grym på att manipulera fram Agnes sjukdom, ruggig skarp på att lura skolan och han lyckas med en dotter till.

Ända sen 2015 har hans extreeeemt långa plan fallit i god jord - för Oskar vill hyllas postumt som stendöd.
Fy fan va han ska vara lycklig där han sitter när pappa har behållit hans sida med CV och han klappar nog i händerna över att polisen tystats ner.

Det är bland det mest fantastiska motiv jag hört nån gång. Det ryser i mig hur slug han är, vilken motivation och drivkraft.
Han beskrevs ju vara lika kraftfull som en hjälte. Jag tror Tom Cruise nämndes.
Puh.. vilken karl..
Citera
2019-01-17, 14:29
Medlem
Citat:
Nej, det skrevs det inte. Jag hade nyss kollat tillbaka på skribenten som kallades RK och minns inläggen.
Information var tydligen svårsmält, om det var nåt mer framgår inte.
Dess innan har denne påstått att barnen var kärnfriska.

Maj:

Jo, så skrevs det jag avstår från att tolka. Citerar RK 12 juni:

- Nej du jag har inte skrivet Agnes var döds sjuk- jag har skrivet hon var sjuk och att jag var tvungen att smällta det-
- vet det är fler som inte kan förstå om sjuk -
- Sen sjuk och sjuk -?
- Moa ❤️ Agnes hade hela livet framför sig-
Citera
2019-01-17, 14:31
Medlem
Citat:
Nej, inte via pressträffen.
Däremot vet jag inte om det var för mycket sagt eller nåt denna tror: Elli skrev om pressträffen och polisen verkar det som. Nån frågade men jag tror inte det besvarades.

OK, då minns jag rätt. Vi vet inte.
Citera
2019-01-17, 14:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jo, så skrevs det jag avstår från att tolka. Citerar RK 12 juni:

- Nej du jag har inte skrivet Agnes var döds sjuk- jag har skrivet hon var sjuk och att jag var tvungen att smällta det-
- Sen sjuk och sjuk -?
Ok, läste sammanhanget. Han dementerar att elli09 påstår att han sagt dödssjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Detta har jag också försökt förklara.De var INTE dödssjuka.
Vem har skrivit att de var dödssjuka?
Var väl Rockkungen som.skrev att A var dödssjuk helt plötsligt efter att innan påstått att de var
kärnfriska
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Sen sjuk och sjuk -?
Det överensstämmer således med att han får besked att A var sjuk (tydligen en nyhet) och behöver smälta det.
Citera
2019-01-17, 14:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Håller med till viss del. Men det verkar vara väldigt svårt att få många av er här i tråden att förstå följande: Det faktum att jag valt att fokusera på Oskar innebär inte att jag ser Hanna som ett oskyldigt offer som enbart brutits ned av Oskars ondska. Däremot intresserar det mig mer att försöka "dissekera" Oskars personlighetsstörningar och fokusera på hans roll. Jag tror att det var han som var den som krävdes för att barnen skulle kunna mördas. Han hade kunnat bli en mer klassisk typ av familjeförintare som mördat barn och fru men i det här smått unika fallet så fick han Hanna med sig i planer och kanske även utförande. Däremot tror jag inte Hanna hade mördat någon annan än sig själv utan Oskar på sin sida. Detta är vad jag tror, behöver inte stämma.

Att du väljer att fokusera på en person av två misstänkta så är det inte konstigt att du hamnar snett i förhållande till polisens förundersökning, där flera utbildade yrkesgrupper har kommit till en helt annan slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in