2019-01-17, 12:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sentinelesen
Ja så har det ju beskrivits och det rimmar inte så bra med att Moa sitter gladlynt med glimten i ögat och skojar om sin pappas egenheter hos Missan med pappan närvarande. Det låter för mig mer som en föräldra-barnrelation som bygger på tillit och tolerans där man inte är rädd repressalier för saker man sagt.
Ja, här är både diagnoserna och de negativa omdömen snabba. A friskförklarad efter en timmes möte max och H gillade ju att Dylan fått nobelpris. Det visade på:
"väldigt betryckt / nertryckt av konservativa krafter."
Citera
2019-01-17, 12:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Tyvärr alldeles för ofta. Ofta säger man till föräldrarna att dom inte skall vara med. Det brukar jag be om. Och det brukar respekteras. Det sa jag också till Oskar. Så några lektioner var han borta faktiskt. Jag vill inte säga varför han började närvara igen. Vill inte heller säga när Moa började. Hon spelade en vals i d moll av Kabalevsky bland annat. Det var det sista.
Det verkar ha gällt bägge två enligt tidigare utsagor.
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Jag fick inte känslan att Moa var kontrollerad av pappan. Känner inte till hur det var med kompisar. Men eftersom Moa gick i skolan innan så kan hon inte vara så kontrollerad. Men däremot på nåt sätt ändå lite ” ja” på din fråga.
Hon blev avbruten då och då av föräldrarna men inte på det knölaktiga sättet alls.
Citera
2019-01-17, 13:00
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sentinelesen
Ja så har det ju beskrivits och det rimmar inte så bra med att Moa sitter gladlynt med glimten i ögat och skojar om sin pappas egenheter hos Missan med pappan närvarande. Det låter för mig mer som en föräldra-barnrelation som bygger på tillit och tolerans där man inte är rädd för repressalier för saker man sagt.

Visst kan man se det ur den vinkeln men om man tittar på kedjan handling-konsekvens ur en annan vinkel, vad hände?
Dotter sitter och är lustig "på pappans bekostnad" framför en utomstående, kanske gjorde hon det ofta......Dotter blir ME-sjuk och ska även hon isoleras under kontroll i hemmet i depressiv miljö......Dotter mördas för sitt eget bästa.
Den Oskar som jag och en del andra "föreslår" var inte någon som spontant skällde ut Moa för det lilla uttalandet framför pianoläraren utan det sväljs och tas upp senare när ingen finns nära för att eventuellt försvara barnet eller inse vilket kontrollfreak de har att göra med. Straffet kom hemma när barnet var ensamt utan möjligheter till hjälp och stöd. Kanske Oskar tog Hanna till hjälp för att straffa i liknande situationer, då kan man verkligen snacka om ojämn kamp. Behöver inte ha varit någon vansinnig utskällning utan ett mer iskallt och mentalt straffande av typen skuldbeläggande eller liknande. Steg för steg skulle hon brytas ner tills respekten var total.
Citera
2019-01-17, 13:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Visst kan man se det ur den vinkeln men om man tittar på kedjan handling-konsekvens ur en annan vinkel, vad hände?
Dotter sitter och är lustig "på pappans bekostnad" framför en utomstående, kanske gjorde hon det ofta......Dotter blir ME-sjuk och ska även hon isoleras under kontroll i hemmet i depressiv miljö......Dotter mördas för sitt eget bästa.
Den Oskar som jag och en del andra "föreslår" var inte någon som spontant skällde ut Moa för det lilla uttalandet framför pianoläraren utan det sväljs och tas upp senare när ingen finns nära för att eventuellt försvara barnet eller inse vilket kontrollfreak de har att göra med. Straffet kom hemma när barnet var ensamt utan möjligheter till hjälp och stöd. Kanske Oskar tog Hanna till hjälp för att straffa i liknande situationer, då kan man verkligen snacka om ojämn kamp. Behöver inte ha varit någon vansinnig utskällning utan ett mer iskallt och mentalt straffande av typen skuldbeläggande eller liknande. Steg för steg skulle hon brytas ner tills respekten var total.
Hux flux har han skällt ut Moa, hahaha.

Ja, man kan hitta på vad som helst i den här storyn. Sätta diagnoser kors och tvärs. Funderar på om jag ska applicera borderline eller narcissistisk personlighetsstörning på H.

Har inte riktigt bestämt mig än men den Hanna som jag "föreslår" kommer nog inte bli fager.
Man kan ju koka soppa på en spik eller en viss person i tråden. Återkommer.
Senast redigerad av develi 2019-01-17 kl. 13:20.
Citera
2019-01-17, 13:25
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Jisses vilken pappa barnen hade!
Du tror inte att en elvaårig flicka känner sin pappa så väl att hon helt tryggt kan göra sig lustig på hans bekostnad? Känner mig ganska övertygad om att hon vid den åldern visste exakt vad hon hade sin pappa och inte kom det några reprimander alls, precis som vanligt.
Låter i mina öron som ett sunt pappa-barn förhållande.

Måste göra ett tillägg: detta var en situation som var långt innan morden på barnen eftersom vissa tolkar det lite hur som efter sina egna syften.
Eller kanske han just då inte hörde vad dotterns sa för redan då satt han försjunken i sina tankar och smidde på sina djävulska planer
Senast redigerad av 57Emma 2019-01-17 kl. 13:53.
Citera
2019-01-17, 13:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du tror inte att en elvaårig flicka känner sin pappa så väl att hon helt tryggt kan göra sig lustig på hans bekostnad? Känner mig ganska övertygad om att hon vid den åldern visste exakt vad hon hade sin pappa och inte kom det några reprimander alls, precis som vanligt.
Jisses, jag tycker nog det inlägget sa det mesta om trådens aktiviteter. Sitta och föreslå?!
Plocka helt jävla vilt och överdriva max är det som gäller tydligen.

Som jag skrivit innan - säg det barn som inte tycker att föräldrar lägger sig i vid den åldern.

Fortsättningsvis är det en intressant berättelse att följa växlingarna kring. Ena stunden kokar han, nästa stund är Moa inte kontrollerad av O - sen styr han hela familjen?
Sen sägs det inte vara nåt speciellt detta med att han lagt sig i - det kan ha berott på att Moa talade för mycket.
Samtidigt finns "Pappa var extremt duktig på att förklara"?
Citera
2019-01-17, 13:41
Medlem
Citat:

Sunt pappa barn förhållande?
Vi talar om en pappa som dödat sina två barn. Om han inte drabbats av en psykos så var det nog ingen bra relation.
Citera
2019-01-17, 13:43
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hux flux har han skällt ut Moa, hahaha.

Ja, man kan hitta på vad som helst i den här storyn. Sätta diagnoser kors och tvärs. Funderar på om jag ska applicera borderline eller narcissistisk personlighetsstörning på H.

Har inte riktigt bestämt mig än men den Hanna som jag "föreslår" kommer nog inte bli fager.
Man kan ju koka soppa på en spik eller en viss person i tråden. Återkommer.

Haha otippat att det blev du som svarade....Visst kan du spekulera kring teorier som fokuserar mer på H om du tycker det är intressant och kanske att du även bör tro på det lite också. Du verkar ha en blind fläck på kartan när det gäller personer av den här typen. Jag skulle vilja påstå att det krävs minst en person med denna typ av störning(Narcissist, psykopat, extremt kontrollbehov etc) för att dessa mord ska kunna ske. Jag tror Oskar skulle få långt över medel på alla dessa skalor. Bilden av föräldrarna är inte i närheten av klar men jag har gjort bedömningen att Oskar ser ut att passa bäst för den rollen. Hanna tror jag var den som var mer "fokuserad" på viljan att dö själv med en twist av bittert projicerat hat mot barnen. Finns inte mycket info om henne men jag tror på att hon var med i planeringen och också ville dö samt att barnen skulle dö. Hon kan även ha varit med och mördat minst ett barn själv eller med hjälp av Oskar. Nu kanske det skulle komma ett anklagande men jag kan helt enkelt inte engagera mig i henne, det är Oskar som är den, av mig påstådda, personlighetstypen jag är mest intresserad av i det här fallet.
Citera
2019-01-17, 13:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Sunt pappa barn förhållande?
Vi talar om en pappa som dödat sina två barn. Om han inte drabbats av en psykos så var det nog ingen bra relation.

Givetvis i den situationen som var långt innan morden. Trodde faktiskt inte jag skulle behöva förklara det.
Citera
2019-01-17, 13:46
Medlem
drunknars avatar
Citat:

Hahaha detta är ju för absurt för att vara på riktigt? Visste exakt var hon hade pappa? Samma pappa som mördade henne några månader senare......hon visste definitivt inte var hon hade pappan eller tror du att hon deltog i mordplaneringen?
Citera
2019-01-17, 13:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Hahaha detta är ju för absurt för att vara på riktigt? Visste exakt var hon hade pappa? Samma pappa som mördade henne några månader senare......hon visste definitivt inte var hon hade pappan eller tror du att hon deltog i mordplaneringen?

Kunde inte tro att ni var så dumma så ni inte begrep att det gällde precis den situationen.
Citera
2019-01-17, 13:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Flickan visste nog inte vad det var för slags mamma hon hade heller, antar att mammans planer också kom som en överraskning för flickstackaren, eller vad tror du?

Fin liten mamma döttrarna hade tycker du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in