2019-01-12, 09:29
Medlem
Energiknippes avatar
Vra tv frsta barn har tv r mellan fr att f ut maximalt av SGI samt att vr teori var att de skulle leka med varandra. Mycket brk i flera r men nu har de stor nytta av varandra. vriga tv barn har varit fyra r efter 2:an och tre r efter 3:an. Det var som att brja om igen.

Tror mer p att ha dem ttt och sedan vara frdig med bljor, vlling, mm.
Citera
2019-01-12, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Vi lmnar inte bort det till ngra frmlingar. Vi lmnar bort det till mina frldrar eller till hans. Man mste gra det fr att kunna vara tillsammans och rdda frhllandet eftersom barn r tufft.

Mnga frldrar/lyckade frhllanden som gr s.

Har frgat mnga kvinnor som ftt barn och d har man ppekat fr mig att det r viktigt att skapa egentid fr oss sjlva ocks. Min chef som har 3 barn rekommenderade resor ensamma bara jag och han medan barnet fr vara hos farmor/mormor.

Strunta i de dr kommentarerna, det r sknt att veta att man fr avlastning om man behver.
Sen r det omjligt att sga om /hur mycket osv, men jag frstr knslan av att vilja planera eftersom man vill ha "kontroll" nr man knner sig osker.
Men det ger sig, ni kommer, om och nr ni fr barn, vara tvingade att ta en dag i taget och anpassa er efter situationen.
Man fr ocks lite andra prioriteringar, och andra saker knns viktiga. Huvudsaken tycker jag r att ni har folk omkring er som stller upp, och att ni bda har en vilja att se till att den andra parten ska m bra och f chans att terhmta sig + att ni frstr att det r viktigt att vrda er egen relation.
Sen kan det... kan.. hehe... bli s att er plan p romantisk middag p restaurang ett antal gnger slutar med att ni sitter i soffan med magsjukekrk rinnande i ansiktet och dricker kaffe istllet och drar lott om vem av er som ska f duscha bort spyorna frst.
Men finns viljan s lser det sig
Citera
2019-01-12, 09:45
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dlinksweex
Strunta i de dr kommentarerna, det r sknt att veta att man fr avlastning om man behver.
Sen r det omjligt att sga om /hur mycket osv, men jag frstr knslan av att vilja planera eftersom man vill ha "kontroll" nr man knner sig osker.
Men det ger sig, ni kommer, om och nr ni fr barn, vara tvingade att ta en dag i taget och anpassa er efter situationen.
Man fr ocks lite andra prioriteringar, och andra saker knns viktiga. Huvudsaken tycker jag r att ni har folk omkring er som stller upp, och att ni bda har en vilja att se till att den andra parten ska m bra och f chans att terhmta sig + att ni frstr att det r viktigt att vrda er egen relation.
Sen kan det... kan.. hehe... bli s att er plan p romantisk middag p restaurang ett antal gnger slutar med att ni sitter i soffan med magsjukekrk rinnande i ansiktet och dricker kaffe istllet och drar lott om vem av er som ska f duscha bort spyorna frst.
Men finns viljan s lser det sig

Det r frsta barnbarnet i hans familj. S alla i hans familj har verkligen sett fram emot det. I min familj s har min syster ftt 2 barn. En son och tvillingar.

Jag r dock den yngsta och aldrig ens tagit hand om ett barn men mamma r van och min syster r van. Hans mamma r van i alla fall. Pappan r van.

Det hr r ngot vi sett fram emot ganska lnge och planerat fr sedan vi var i tjugo.

Min man ser fram emot det och jag r 3 veckor ver mensen. Har bara inte berttat det fr ngon av vra familjer. Provet visade positivt

Vi har planerat alltifrn klder till resor fr barnet. Planen r att jag blir mammaledig och drefter tar han ver
Citera
2019-01-12, 09:57
Medlem
Citat:
Det r frsta barnbarnet i hans familj. S alla i hans familj har verkligen sett fram emot det. I min familj s har min syster ftt 2 barn. En son och tvillingar.

Jag r dock den yngsta och aldrig ens tagit hand om ett barn men mamma r van och min syster r van. Hans mamma r van i alla fall. Pappan r van.

Det hr r ngot vi sett fram emot ganska lnge och planerat fr sedan vi var i tjugo.

Min man ser fram emot det och jag r 3 veckor ver mensen. Har bara inte berttat det fr ngon av vra familjer. Provet visade positivt

Vi har planerat alltifrn klder till resor fr barnet. Planen r att jag blir mammaledig och drefter tar han ver

Stort grattis!!!♥️
Det kommer g finfint, man lr sig allt eftersom.
Citera
2019-01-12, 10:16
Medlem
Det finns inga garantier att man verhuvudtaget kan f barn och det r svrt att planera innan och veta hur stor lderskillnad man vill ha. Det kanske blir p ett helt annat stt n man tnkt sig. Jag fick tvillingar nr ldsta barnet var drygt 2 r och det var sklart jobbigt ibland men jag ser ocks mnga frdelar med att f barn ttt i lder. Man fr helt enkelt ta det som det kommer.
Citera
2019-01-14, 20:26
Medlem
Vrt att tnka p r att det sliter p kroppen att f barn ttt. Fr man andra inom ett r kan man rkna med att ens eget liv frkortas med ett par r. Amerikanska myndigheter rekommenderar att man vntar 18 mnader efter frlossning innan man blir gravid igen.
Citera
2019-01-16, 21:31
Medlem
stilichos avatar
Det beror nog mycket p vilken sorts barn man fr hur nra inp man orkar med ett nytt barn.

Det typiska r vl annars att spdbarn blir vldigt snlla och lttsktta i ettrsldern, de traskar runt och undersker saker, roar sig sjlva, behver inte vervakas exakt hela tiden och gr dessutom roliga ljud och annan underhllning. D knner mnga frldrar att detta gr geschwint och bestmmer sig raskt fr att skaffa nnu ett barn. D kommer de visserligen sitta dr ett drygt r senare med en kolikbbis och ett barn i trotsldern, men de flesta verlever ven den saken.

Fr att komma till pongen r det nog bara du sjlv som kan avgra hur du vill lgga upp din familj. Jag har haft flera barn med ungefr tv rs mellanrum och tycker att det fungerar bra. Barnen brukar kunna leka konstruktivt med varandra nr de r ungefr tv och fyra. En annan frdel r att man ofta kan flytta urvuxna klder och urlekta leksaker frn ett rum till ett annat. Men det r petitesser i sammanhanget.
Citera
2019-01-17, 02:15
Medlem
iSees avatar
Vi har ett barn och kommer inte skaffa fler barn. Strsta sklet till det r att frlossningen var vldigt dramatisk och min fru nstan hll p att stryka med. Ett till barn behver inte bli lika dramatiskt men ingen av oss r beredd att ta risken. Annars hade vi troligtvis skaffat ett till.
Citera
2019-01-17, 11:41
Medlem
Citat:
Hej

Jag undrar om er som ftt barn. Har ni tnkt p att kra 1 barn och vnta i ngra r eller har ni ftt 2 barn efter varandra?

Min man vill ha ett barn t gngen men jag vill ha 2 barn efter varandra

r det mer jobbigt?Tnker jag fel?
Det finns fr o nackdelar med bda delarna.
Jag o mina syskon r lite strre skillnad mellan o vi jobbar hrt fr att hlla syskonkontakten.
Mina egna barn r det tv r mellan o de r bsta vnner.
Citera
2019-01-17, 12:49
Medlem
Citat:
Hej

Jag undrar om er som ftt barn. Har ni tnkt p att kra 1 barn och vnta i ngra r eller har ni ftt 2 barn efter varandra?

Min man vill ha ett barn t gngen men jag vill ha 2 barn efter varandra

r det mer jobbigt?Tnker jag fel?

Vi har 4,5 r mellan vra. Det r ju p tv stt. Har man ttare s har barnen mer gldje av varandra nr de r sm. Men det r ocks jobbigare. Att skaffa barn ttt r som att rycka av sig plstret. Jobbig som fan men under en kortare period.

rligt talat s var det p vippen att vr frsta knckte vrt ktenskap s det r vl lite drfr det tog tid ocks.

Vrt andra barn r mycket lugnare och har inte alls varit samma pfrestning. Samtidigt r man ju mer van ocks. Var en sjujkla omstllning i brjan nr man helt pltsligt inte fick sova eller gra nnting som man ville...
Citera
2019-01-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det finns fr o nackdelar med bda delarna.
Jag o mina syskon r lite strre skillnad mellan o vi jobbar hrt fr att hlla syskonkontakten.
Mina egna barn r det tv r mellan o de r bsta vnner.

Det kan vara en slump ocks. Min mamma var sjukt nra sina brder och de var 10 och 12 r ldre n henne. Mina kusiner dr det iofs skiljer 3 r trffas knappt en gng per r.
Citera
2019-01-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSee
Vi har ett barn och kommer inte skaffa fler barn. Strsta sklet till det r att frlossningen var vldigt dramatisk och min fru nstan hll p att stryka med. Ett till barn behver inte bli lika dramatiskt men ingen av oss r beredd att ta risken. Annars hade vi troligtvis skaffat ett till.

Planerat kejsarsnitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in