Citat:
Ursprungligen postat av
DixieD
Vi lmnar inte bort det till ngra frmlingar. Vi lmnar bort det till mina frldrar eller till hans. Man mste gra det fr att kunna vara tillsammans och rdda frhllandet eftersom barn r tufft.
Mnga frldrar/lyckade frhllanden som gr s.
Har frgat mnga kvinnor som ftt barn och d har man ppekat fr mig att det r viktigt att skapa egentid fr oss sjlva ocks. Min chef som har 3 barn rekommenderade resor ensamma bara jag och han medan barnet fr vara hos farmor/mormor.
Strunta i de dr kommentarerna, det r sknt att veta att man fr avlastning om man behver.
Sen r det omjligt att sga om /hur mycket osv, men jag frstr knslan av att vilja planera eftersom man vill ha "kontroll" nr man knner sig osker.
Men det ger sig, ni kommer, om och nr ni fr barn, vara tvingade att ta en dag i taget och anpassa er efter situationen.
Man fr ocks lite andra prioriteringar, och andra saker knns viktiga. Huvudsaken tycker jag r att ni har folk omkring er som stller upp, och att ni bda har en vilja att se till att den andra parten ska m bra och f chans att terhmta sig + att ni frstr att det r viktigt att vrda er egen relation.
Sen kan det... kan.. hehe... bli s att er plan p romantisk middag p restaurang ett antal gnger slutar med att ni sitter i soffan med magsjukekrk rinnande i ansiktet och dricker kaffe istllet och drar lott om vem av er som ska f duscha bort spyorna frst.

Men finns viljan s lser det sig