2019-01-15, 23:38
  #19645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojten
Såg ett tomt tidningsställ och en skylt som sade att från 1 Januari säljs det inga morgon/kvällstidningar på grund av dålig försäljning på min närmaste Pressbyrån. Blev så glad att jag firade med en vaniljbulle!

Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Fantastiskt!
...
Nu ska jag avnjuta ett glas gott vin och tänka på värdelösa journalisthjon som kommer få en reality check 2019.

Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Underbart!! Fan vad najs att bli av med både alla nedlåtande löpsedlar OCH alla svenskfientliga jävla förstasidesrubriker som brukar håna en när man står i kassakön!!

Det enda jag kommer sakna när pissmedia försvinner är den här tråden. Jag har redan tyckt mig se hur uppdateringsfrekvensen fallit det senaste året. En döende gammelmedia är normalen och bölande journalistas har blivit vardag. Denna spaning var dock lite speciell; som vi har väntat! Handeln börjar ge upp! Får denna inställning fotfäste bland personalen i underbemannade butiker så kan det gå riktigt fort. Öppna magsår och en riktigt låg pension önskar vi alla mediagrisar!
Citera
2019-01-15, 23:43
  #19646
Medlem
https://www.medievarlden.se/2019/01/king-minskar-utgivning-gor-en-digital-offensiv/

Citat:
Livsstilsmagasinet King går från 12 till fyra nummer. Det är en del i en omställning till digitalt, där även en sammanslagning av redaktionen med Café är på gång, berättar Kristofer Steneberg, chefredaktör för båda titlarna.

I 2019 års utgivningsplan står det klart att King drar ned på utgivningstakten för magasinet rejält. I stället för 12 nummer kommer det enbart ut fyra stycken. Men Kristofer Steneberg säger att det inte handlar om en besparing.

---

Kristofer Steneberg berättar att Kings annonsintäkter under 2018 minskat med cirka 30 procent i print.

Citera
2019-01-16, 00:12
  #19647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojten
Såg ett tomt tidningsställ och en skylt som sade att från 1 Januari säljs det inga morgon/kvällstidningar på grund av dålig försäljning på min närmaste Pressbyrån. Blev så glad att jag firade med en vaniljbulle!

Mycket härligt att höra.

Har även hört att Göteborgs-Posten nu slutar att leverera till dörren på en mängd adresser i centrala Göteborg. Prenumeranterna tvingas härefter gå ner till entrén i morgonrock för att hämta sin morgontidning.
Citera
2019-01-16, 00:13
  #19648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
[url]https://www.medievarlden.se/2019/01/...ital-offensiv/

Citat:
Livsstilsmagasinet King går från 12 till fyra nummer. Det är en del i en omställning till digitalt, där även en sammanslagning av redaktionen med Café är på gång, berättar Kristofer Steneberg, chefredaktör för båda titlarna.

I 2019 års utgivningsplan står det klart att King drar ned på utgivningstakten för magasinet rejält. I stället för 12 nummer kommer det enbart ut fyra stycken. Men Kristofer Steneberg säger att det inte handlar om en besparing.

---

Kristofer Steneberg berättar att Kings annonsintäkter under 2018 minskat med cirka 30 procent i print.


Ger detta ett år. Sedan är King utraderade i print.
Citera
2019-01-16, 08:01
  #19649
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy-213
Det enda jag kommer sakna när pissmedia försvinner är den här tråden. Jag har redan tyckt mig se hur uppdateringsfrekvensen fallit det senaste året. En döende gammelmedia är normalen och bölande journalistas har blivit vardag. Denna spaning var dock lite speciell; som vi har väntat! Handeln börjar ge upp! Får denna inställning fotfäste bland personalen i underbemannade butiker så kan det gå riktigt fort. Öppna magsår och en riktigt låg pension önskar vi alla mediagrisar!

Det kommer troligen att komma en ny tråd som efterföljer den här, titulerad nåt i stil med "Bonnierkoncernens nära förestående död" eller nånting liknande, där vi sitter och gottar oss över Bonniers konstanta fragmentering, maktförlust och ständigt dalande likviditet. När man äntligen blivit kvitt alla satans journalister och deras pisstidningar sätter man sig naturligtvis och väntar in ägarkoncernens död!

Den här skadeglädjesorgien är inte över på långa vägar än!

Skål!!
Citera
2019-01-16, 19:15
  #19650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.medievarlden.se/2019/01/king-minskar-utgivning-gor-en-digital-offensiv/




Det var ett rätt långt inslag om detta i kulturnyheterna i SVT idag. En tomte på en av tidningarna medgav att man inte vet vad målgruppen efterfrågar. Jag tror att de har gjort ett stort misstag när de började ta in kvinnor på redaktionerna hos tidningar som riktar sig till män. Det blir då ingen grabbig stämning på redaktionerna och det behöver det nog vara.
Citera
2019-01-16, 19:39
  #19651
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Det var ett rätt långt inslag om detta i kulturnyheterna i SVT idag. En tomte på en av tidningarna medgav att man inte vet vad målgruppen efterfrågar. Jag tror att de har gjort ett stort misstag när de började ta in kvinnor på redaktionerna hos tidningar som riktar sig till män. Det blir då ingen grabbig stämning på redaktionerna och det behöver det nog vara.

Visste inte ens att Café fanns kvar. Läste den för många år sedan men slutade köpa den då de anställde massa vänsterextremister som började skriva för tidningen, hela "känslan" av tidningen stendog. Borde gått i graven för länge sedan.
Citera
2019-01-16, 19:43
  #19652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Visste inte ens att Café fanns kvar. Läste den för många år sedan men slutade köpa den då de anställde massa vänsterextremister som började skriva för tidningen, hela "känslan" av tidningen stendog. Borde gått i graven för länge sedan.

Hur är det egentligen; har denna typ av tidskrifter fortfarande några sidor med lättklädda/nakna tjejer?
Citera
2019-01-16, 19:51
  #19653
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Hur är det egentligen; har denna typ av tidskrifter fortfarande några sidor med lättklädda/nakna tjejer?

Nä, det var nog -90 tal?
Citera
2019-01-16, 20:06
  #19654
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Hur är det egentligen; har denna typ av tidskrifter fortfarande några sidor med lättklädda/nakna tjejer?

Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Nä, det var nog -90 tal?

2004-2005 fanns det i alla fall gott om utvik i dessa tidningar fortfarande.
Citera
2019-01-16, 20:14
  #19655
Medlem
Bra och grävande journalistik kostar, försvinner dem vem ska då avslöja tex kommunals fusk med medlemmarnas pengar, bankvdars miljonfallskärmar, politikerfusk, f-kassefusk, bostadskömygel.
Tror ni att ni kan "komma på" sådant själva?
Citera
2019-01-16, 20:24
  #19656
Medlem
kallingars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Bra och grävande journalistik kostar, försvinner dem vem ska då avslöja tex kommunals fusk med medlemmarnas pengar, bankvdars miljonfallskärmar, politikerfusk, f-kassefusk, bostadskömygel.
Tror ni att ni kan "komma på" sådant själva?

Är du bekant med begreppet public service? Vi betalar redan för journalistik med uppgift att göra just detta.

Om du plockar upp en kvällstidning- upplever du att det är fokus på grävande journalistik? Eller för den delen DN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in