Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
Förutom att du - i onödan - förtydligar varför du skrev "ni" så diskuterar du fortfarande saker som överhuvudtaget inte har med vad jag skrev att göra. Jag ifrågasatte aldrig varför de angav barnens diagnoser utan uttryckte endast åsikten att det inte var av respekt för barnen. Tvärtom var det förmodligen som du skriver för att dämpa spekulationer. Således kan man anta att barnens integritet fick stå på foten för att detta syfte skulle uppnås.
Nu skall du få höra min åsikt så att ditt vilda svingande kanske kan få något att träffa. Jag anser att det finns två brottsoffer som behandlas som om de var helt meningslösa. De reduceras gång på gång till två sjuklingar. Deras pappa som uppenbarligen ansträngt sig för att hans eftermäle skulle se ut på ett visst sätt har reducerat dem till två bifigurer i hans momssaga. Deras enda funktion där är att agera ställföreträdare åt sådana som "inte ens vet det mest grundläggande om hur skatten fungerar". Vem tar barnens parti? Var är debatten kring att det givetvis är vanvettigt att påstå att barnens sjukdomar var anledningen till morden? Varför silkesvantarna när man borde rasa?
Vem skall berätta Agnes och Moas historier?
Det är viktigt hur saker och ting presenteras i offentligheten. Det spelar roll hur man berättar om saker och vilka ord man använder. När man använder ordet "familjetragedi" i stället för "mord" så har det konsekvenser. När man lägger fokus på barnens sjukdom så betyder det att man samtidigt inte fokuserar på att de var en massa andra saker förutom sjuka.
Som det är nu och så länge som förundersökningen fortsätter vara hemligstämplad så är det föräldrarnas berättelse som gäller.
Jag skulle önska att vi kunde kalla en spade för en spade. Det finns en anledning varför det anses viktigt att bära vittne.
Nu räcker det med bs.
1. Du diskuterar pressträffen samt skriver:
Citat:
Jag tog framför allt upp saker som de nämnde som exempel på varför jag inte tycker att informationen visade någon särskild respekt gentemot barnen. Att berätta om barnens diagnoser kan knappast anses vara i barnens intresse. Likaså att läsa ur avskedsbrevet. Vanligen när någon blir mördad låter man inte mördaren ange sitt motiv och lämnar det där.
HUR ska jag kunna läsa ut annat än att det är din åsikt om pressträffen VARAV jag då skrev en garanterat stor orsak till anledningen:
ATT de vill minska spekulationer vilket det då varit sju helvetes mycket kring gällande deras ME - vilket var vad JAG skrev.
Du fortsätter:
Citat:
Jag ifrågasatte aldrig varför de angav barnens diagnoser utan uttryckte endast åsikten att det inte var av respekt för barnen.
Exakt. Varav jag skrev att det inte är nån jävla respekt överhuvudtaget gällande spekulationerna kring deras sjukdomstillstånd.
Citat:
Vem skall berätta Agnes och Moas historier?
Go ahead. Du kan ju börja.
Det är nämligen väldigt lite fokus på barnen i den här tråden förutom att de används som klappträ i jakten på O - för att påvisa hur han isolerat dem, förstört A, använt dem för att erhålla falska intyg och upprätthålla fina fasader.
Det är rena pseudomoralen med andra ord där man gömmer sig bakom att förfasas över de stackars barnen för att få spy galla över O.
Citat:
Som det är nu och så länge som förundersökningen fortsätter vara hemligstämplad så är det föräldrarnas berättelse som gäller.
Den är för det första nedlagd och det kallas förundersökningssekretess.
Att du och andra överhuvudtaget inklusive mig har nåt extra i informationsväg får man betrakta som osedvanligt bra läge.
Det finns ett händelseförlopp hur larm inkom och det finns toxologisk beskrivning, fortsättningsvis dödsorsak.
Att gärningsförlopp och vem som dödat vem inte framkommer är inte intressant
iom att slutsatsen av Fu är medgärningsmannaskap. Det finns förklarat vad de analyserat och varför gällande brev, datorer, mobiler.
Fortsättningsvis tidsperspektiv senaste livstecken och att de inte svarar dagen efter. Sen ytterligare delar via frågor från journalister efteråt.
Att de presenterat föräldrarnas motiv är en given del. Vad skulle de ha sagt annars?
Vad är det mer konkret du är ute efter?
Polis lär inte ha lyft in barnens perspektiv överhuvudtaget
eftersom detta inte är målsättningen med en förundersökning och om du sen eftersaknar detta rent generellt är det en helt annan sak och där kan jag hålla med dig.
Det vore fint om media kunde sluta dravla om ME och skriva nåt fint om flickorna mer konkret.
Den som skrivit fint är barnvakten. Vad hände i tråden?
Jo, en analys i konspirationernas anda istället om dottern till lärare och en polischef.
Protesterade du? Har du försökt betona det fina som hon skrev? Vad bidrar du själv med för att lyfta fram barnen mer än att gnälla?