Citat:
Ursprungligen postat av
Castorchamp
Fotbollsprofilen fru stoppar skilsmässan skriver Expressen. Domen är inte överklagad sista datum för det 25 Januari.
https://www.expressen.se/noje/domde-fotbollsprofilens-fru-stoppar-skilsmassan/
Det är lite svårt att förstå varför MA tar tillbaka ansökan om skilsmässa, men det finns kanske saker vi inte känner till. Teoretiskt kan hon ju vara av åsikten att Glenn är oskyldig till våldtäkt och att JB frivilligt var med på det. Men juridiskt finns ingen tvekan om att det i lagens mening är frågan om våldtäkt. Sexfälla eller ej, men låt oss för enkelhetens skull säga att det fanns ett samtycke från JB:s sida. När hon sedan säger "nej" och "jag vill inte" (inspelat dessutom) så finns inte längre något samtycke. Om man då väljer att fortsätta trots att samtycket är hävt så är det ur ett juridiskt perspektiv frågan om våldtäkt. Bevis finns i form av en inspelning.
Men det kan ju vara så att hon inte ser det här som något "värre" än att Glenn varit lite otrogen bara. Sådant går ju att släppa och gå vidare även om deras kändisliv aldrig någonsin mera kommer att bli sig likt. Det går inte att komma ifrån att när Glenn kommer ut, att många skulle se som att hon har en våldtäktsman vid sin sida. Ingen kommer att fotografera dem tillsammans och mysreportagen kommer att lysa med sin frånvaro. MA har inte gjort något så det är fullt möjligt att hon kommer att bli inbjuden till TV-studios för att laga mat eller baka, men det underlättar knappast att vara gift med en person som är dömd för våldtäkt.
Jag har också svårt att tro att någon skulle förlåta att bli bedragen i sitt eget hem när man ligger och sover, dessutom med en av sina anställda. Det kan mycket väl ligga andra orsaker bakom att skilsmässan dragits tillbaka som en komplicerad bodelning privat och genom företag och kanske är det bättre att ta en skilsmässa lite senare under mer ordnade former? Kanske vill MA avvakta hovrättens dom i fall Glenn skulle frias där? Men är det så att hon förlåter Glenn och väntar på honom medan han sitter av sitt straff, ja då är det kärlek, banne mig.