Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Du har tjatat om din kudde på Moa i ett antal inlägg nu. En kudde ”låter” mjukt och trevlig - men själva kvävningen med en kudde är raka motsatsen. Det är sannolikt mer långdraget än strypning och plågan och dödskampen större. Kanske säga att M kvävdes med en matta istället?
Nej, jag har inte "tjatat" -
det är första gången jag skriver om M och detta.
Jag har däremot nämnt kudde som förslag x antal ggr för att du et al tjatar om strypning primärt.
.. eftersom ett barn är kvävt.
Citat:
Nej varken A eller M kan fått något som fortfarande var verksamt när de dog. Noll respektive endast spår av lugnande betyder att ingen av dem hade någon verksam substans i kroppen.
Ingen effekt av någonting som sederande dem eller gjorde att de upplevde mördandet mindre traumatiskt.
Det finns spår av lugnande i ett barn, inget i det andra.
Jag har tidigare skrivit att det kan handla om teraputisk nivå, att ett barn kan ha fått Atarax eller annat för att sova. Tror jag skrev en halv Sobril/Oxascand en annan gång.
Jag skrev således inte nån stooor mängd som hade nån effekt gällande att eliminera risk för obehag.
Däremot är det barn med ME som kanske har svårt att somna?
Citat:
Jag kan inte uppge några fakta kring vem som skickade vad per sms eller varifrån. Befinner man sig i ett hus med flera våningar och en tomt är det inte ovanligt att man skickar sms när maten står på bordet eller när barnen ska avsluta vad de håller på med för läggdags.
Det är inte bäbisar som ska nattas.
Citat:
Det fanns tidigare uppgifter en intervjuv med en kassörska att O och M hade varit i en affär och handlat i mellandagarna. Hon kände väl igen flickan Moa som uppgavs se helt normal och inte sjuklig ut. Att A och O har ett uppgett datum för senast sedd i dödsbeviset, betyder det naturligtvis att någon som känner igen dem har sett dem den 5/1, oklart var.
Jag skiter i snabbköpskassörskan i mellandagarna. Jag skriver om datum 18-01-05.
Citat:
Förstår inte i vilket avseende SS förtydligande på en reporters fråga kring vem som gjorde vad skiljer sig från uppgifterna under PT att polisen inte ville gå in på och lämna ut dessa uppgifter.
Det är ju exakt det som polisen hela tiden hållit fast vid.
Och som flera av oss tycker väcker frågor.
Det har jag sagt hela tiden, som inte är ett dugg roligt att höra, på eftersom det omkullvälter dina påståenden:
Han ställer en konkret fråga om vem som dödade vem. FuL svarar att han inte tänker uppge annat än dödsorsaker - likt han räknade upp under pressträffen.
Sluta spela dum nu, du vet vad jag menar och GW kan du behålla.