Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Varför inte ringa polisens kontaktperson i Bjärreds ärendet, EGW och fråga rätt ut och be om förtydligande om inte PTns uppgifter avsåg att förmedla ett självmord och tre mord, två genom strypning/kvävning och ett mord genom kvävning?
De flesta verkar ha uppfattade det just så. Inklusive GWs - inte emotsagda eller dementerade - uttalande om ” ett självmord och tre mord i Bjärred”.
Mig veterligen är det hitintills bara du som uppfattat det annorlunda.
Jag pm-ade dig tidigare EGWs direktnummer.
Ska jag ringa och fråga varför Svensson mycket tydligt klargjorde att han endast kommer att presentera dödsorsaker?
På slutet är det en reporter som ställer frågan om vem som dödade vem.
FuL svarar - precis som vid uppläsning ur rättsmedicinskt protokoll - att han endast tänker presentera dödsorsaker.
GW Persson försökte du köra med som argument sist och att denna är skitrolig att lyssna på råder ingen tvekan men att han är förvirrad gällande detaljer är det nog ingen som missat.
Han har inte mer koll på Fu än nån annan och hans gissande gällande fallet med Lisa Holm var ju onekligen intressant att ta del av.
Du försökte även övertyga mig om att strypning/kvävning var helt omöjligt som självmord - för man skulle tappa greppet som ren reflex...
Därav lyftes ligatur med i ämnet och en herrans massa exempel gav jag dig - ända bort i olycksfall i ämbetet vid autoerotiska sexlekar där de strypt sig själva och dött kvävningsdöden med snaror kring halsen.
Du fick även boktips, en fet krim.bibel från USA på över 1000 sidor, som finns att ladda ner.
Säg mig:
Varför förtydligade FuL att det var endast dödsorsaker han skulle beskriva?