2019-01-15, 19:34
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Naturligtvis är det av vikt för svenska folket att informeras om detta. Han är en såpass stor TV-personlighet som de flesta känner till

Nja, se utanför din bubbla. Bosse Hansson var tillsamman med Tommy Engstrand och Ingvar Oldsberg och kanske några till stora inom tv-sporten sent åttiotal. De båda andra gjorde sig dessutom kända för den icke-sport-intresserade allmänheten genom att de ledde vanliga underhållningsprogram på tv.

Så vad är de andras status idag?

Oldsberg har jag inte sett röken av sedan han slutade leda På Spåret. Antagligen tar han välbetalda uppdrag från näringslivet.

Tommy Engstrand har jag inte sett på säkert 25-30 år. Kanske för att jag aldrig sett sport på betalkanaler där jag misstänker att han har jobbat. Lever han ens?

Om Tommy Engstrand varit misstänkt för detsamma som Bo Hansson skulle det heller aldrig uppmärksammats i det här skedet. Detsamma med Staffan Lingh från Staffan & Bengt.

Det speciella är alla rykten som omgärdat Bosse Hansson, men det i sig är ju inget skäl för att rapportera.
Citera
2019-01-15, 19:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Nja, se utanför din bubbla. Bosse Hansson var tillsamman med Tommy Engstrand och Ingvar Oldsberg och kanske några till stora inom tv-sporten sent åttiotal. De båda andra gjorde sig dessutom kända för den icke-sport-intresserade allmänheten genom att de ledde vanliga underhållningsprogram på tv.

Oldsberg har jag inte sett röken av sedan han slutade leda På Spåret. Antagligen tar han välbetalda uppdrag från näringslivet.

Tommy Engstrand har jag inte sett på säkert 25-30 år. Kanske för att jag aldrig sett sport på betalkanaler där jag misstänker att han har jobbat. Lever han ens?

Om Tommy Engstrand varit misstänkt för detsamma som Bo Hansson skulle det heller aldrig uppmärksammats i det här skedet. Detsamma med Staffan Lingh från Staffan & Bengt.

Det speciella är alla rykten som omgärdat Bosse Hansson, men det i sig är ju inget skäl för att rapportera.
Det här fallet är speciellt eftersom det hände på utländsk mark, i Florida, och den misstänkte riskerar ett långt fängelsestraff. Jag tror att många svenskar är intresserade av att informeras om detta.
Citera
2019-01-15, 19:47
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Deras uppgift är nyhetsbevakning och den här nyheten är av sådan karaktär att den skulle intressera många. Den fanns med i amerikanska TV-nyhetssändningar.
Hade han varit med om en bilolycka och hamnat på sjukhus då hade det varit annorlunda, det hade med säkerhet tagits upp i Sportnytt. Eller rånad och misshandlad hade det tagits upp även i SVT. Men inte detta - det hålls det tyst om.

Bosse måste varit orolig och fundera mycket över vad som kommer ut i media här hemma.
Citera
2019-01-15, 19:55
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hade han varit med om en bilolycka och hamnat på sjukhus då hade det varit annorlunda, det hade med säkerhet tagits upp i Sportnytt. Eller rånad och misshandlad hade det tagits upp även i SVT. Men inte detta - det hålls det tyst om.

Bosse måste varit orolig och fundera mycket över vad som kommer ut i media här hemma.
De försöker väl skydda en tidigare medarbetare. Problemet är att det kommer ut ändå.
Citera
2019-01-15, 20:04
Medlem
Proras avatar
Citat:

Man måste skilja på nyheter som kvällspressen gärna vill blåsa upp och nyheter som tas upp i public service.

Bert-Åke Varg åkte under oklara omständigheter av vägen för säkert 10 år sedan, Tommy Körberg åkte fast för rattfylla någonstans vid den tiden (snarare tidigare). Båda incidenterna rapporterades det om i kvällspress. Inget från PS. Ska tillägga att Körberg som körde på fälgen med ett av däcken var mycket hövlig mot ordningsmakten vid tillfället, någon gång på småtimmarna, vilket mitt i misären ändå hedrar honom.

Vad jag vill ha sagt med detta är att detta är en kvällstidningshistoria. Inget för public service, knappast ens om fällande dom kommer. Så om Arne Weise grips av tafslustens frestande virus är det bara att boka in valfri Sydostasienresa.
Citera
2019-01-15, 20:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Det här är en stor TV-personlighet i Sverige och jag tycker att nyheterna har skyldighet att informera oss även om sådana händelser.
Vad är det med dig? Det finns 15 pensionerade sportredaktörer från svt som är lika stora profiler som Bosse, och t ex skandalmannen Oldsberg som sökt uppmärksamheten och är mycket större kändis än Bosse. Som Prora-hotellet skrev. Därtill finns det ett hundratal profiler i Bosses gebit i Sverige som till skillnad från honom är aktiva nu. Hur viktigt blir det då inte för dina grannar att få veta när de åker dit för något liknande?

Citat:
Naturligtvis är det av vikt för svenska folket att informeras om detta. Han är en såpass stor TV-personlighet som de flesta känner till
De kommer ändå inte kunna namnge honom (utan hans eget tillstånd) innan dom, och du vet ju redan vem det är. Detta är och har varit kvällstidningarnas intresseområde. Har du haft problem med det hela tiden de senaste sextio åren?
Citera
2019-01-15, 20:22
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Han kom till Radiosporten 1965 och började vid TV 1969. Han har sammanlagt jobbat på SR i 54 år och inte ett ord.
Hur räknar du nu?
Han började på SR 1965 skriver du och han har varit pensionär i 20 år alltså sen 1999 för mig blir det 34 år. Vilken skola gick du i?
Citera
2019-01-15, 20:26
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hans nye försvarare är Alan L. Grinberg. Denne har skrivit en Notice of appearance och av denna framgår också att BH skriftligt förklarar sig oskyldig och nekar till alla anklagelser samt att man begär en Jury Trial.

Edit: https://www.gmvlawgroup.com/team/alan-grinberg/

Vad har du för källa till detta? Intressant information hur som helst.
Citera
2019-01-15, 20:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora

Både Oldsberg och Engstrand har varit aktiva inom TV långt efter att du senast la märke till dom. Bara en notering..
Citera
2019-01-15, 20:32
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Hur räknar du nu?
Han började på SR 1965 skriver du och han har varit pensionär i 20 år alltså sen 1999 för mig blir det 34 år. Vilken skola gick du i?
Du har helt rätt. Jag tänkte och räknade helt tokigt.
Citera
2019-01-15, 20:33
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Han som representerar Bosse Hansson gor det garanterat mot betalning per timme arbetad. Bosse har med storsta sakerhet ocksa redan betalat en handpenning, en sk. "retainer" pa $7-10k. Detta blir inte billigt for Bosse men en offentlig forsvarare utan erfarenhet kan sta honom annu dyrare...

Frågan är då hur han rent praktiskt har betalat denna retainer fee? Jag menar, han sitter ju inne och har knappast tillgång till bank-ID och dator med internetuppkoppling.
Citera
2019-01-15, 20:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vad har du för källa till detta? Intressant information hur som helst.
browardclerk.org

Edit: https://www.browardclerk.org/Web2/CaseSearch/

Vet inte om den funkar bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in