2019-01-15, 18:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han kom till Radiosporten 1965 och började vid TV 1969. Han har sammanlagt jobbat på SR i 54 år och inte ett ord.

Varför skulle detta innebära att SVT blev mer angelägna att skriva om detta som till sin nivå handlar om att ha tagit en pojke utanpå byxorna? Finns ingen anledning att åka med i amerikanska villfarelser innan de fått lite mer substans att gå på.

Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Leif GWP har väl yttrat sig i TV4 om jag sett rätt tidigare i tråden. Annars är det väl i sin ordning att det bara är kvällstidningarna som hugger på snaskigheter om någon, som visserligen var ett namn alla kände till då det begav sig, men försvann från rampljuset för tjugo år sedan. Få under trettio vet vem han är.

Han är misstänkt för att ha tafsat på ungdomar, inget mord. Jag är en av de nyfikna, men förstår att SVT inte rapporterar. Blir han fälld kommer det säkert nämnas i de flesta etablerade media är min gissning.

Exakt så.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-01-15 kl. 18:19.
Citera
2019-01-15, 18:28
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför skulle detta innebära att SVT blev mer angelägna att skriva om detta som till sin nivå handlar om att ha tagit en pojke utanpå byxorna? Finns ingen anledning att åka med i amerikanska villfarelser innan de fått lite mer substans att gå på.
Kan samtidigt förstå att det är tyst, ingen på SR eller SVT vill hänga ut en fd kollega efter en så lång och trogen tjänst. Vi får se vad domen blir - och då förväntar jag mig att det kommer ut något. Men jag är nästan säker på att det är lika tyst, det finns liksom ingen anledning att gå ut då plötsligt, när det inte har rapporterats om det under den tid som gått.
Citera
2019-01-15, 18:30
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag är säker, inte ett ord från SVT. Märkligt med tanke på att det handlar om en av landets mest kända TV-profiler.
Anonymiserade kändisar (eller medarbetare) har väl aldrig varit TV-nyheter? Och knappast morgontidningsnyheter heller sedan 1950-talets skandaler.

Det är det nya formatet med kriminalitetsfamiljetevemagasin som bryter mönstret lite nu, med Kvartoft och Strömstedt-Östergren.

Skulle någon svensk massmedia namnouta Bosse nu skulle ansvarig utgivare fällas.
Citera
2019-01-15, 18:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Kan samtidigt förstå att det är tyst, ingen på SR eller SVT vill hänga ut en fd kollega efter en så lång och trogen tjänst. Vi får se vad domen blir - och då förväntar jag mig att det kommer ut något. Men jag är nästan säker på att det är lika tyst, det finns liksom ingen anledning att gå ut då plötsligt, när det inte har rapporterats om det under den tid som gått.

Tror inte att de tänker så alls. De rapporterar sådant som är definitivt, inte misstankar.
Citera
2019-01-15, 18:34
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag googlade lite och det finns flera sätt på vilket sätt advokaten får betalt; antingen per timme, per dag eller per "case".

Den som vill läsa mer hittar lite info här: http://www.affordablelegalfees.com/criminal-attorney-florida/ och här: https://www.nolo.com/legal-encyclopedia/paying-private-criminal-defense-attorney.html

Hur pass representativa dessa prisbilder är låter jag vara osagt. Kanske kan det i alla fall ge en fingervisning för vilka kostnader Bosse Hansson kan förvänta sig. Om utredningen drar ut på tiden i flera månader eller till och med år så lär det bli ett rejält hål i den gode Bosses plånbok. Eftersom Bosse redan har gnällt över advokatkostnaden så har han sannolikt redan fått punga ut med ett par tusen dollar i förskottsarvode.

Han som representerar Bosse Hansson gor det garanterat mot betalning per timme arbetad. Bosse har med storsta sakerhet ocksa redan betalat en handpenning, en sk. "retainer" pa $7-10k. Detta blir inte billigt for Bosse men en offentlig forsvarare utan erfarenhet kan sta honom annu dyrare...
Citera
2019-01-15, 18:36
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

SVT försöker tiga ihjäl det hela. Men det där om att advokaten är dyr har han råd med. Jobbat med bra lön hela sitt liv utan familj att försörja så han har säkert en bra slant på banken. Slipper han bara ur fängelset och sedan hem till Sverige går det ingen nörd på honom då hans pension säkert är väl tilltagen. Ingen tycker synd om honom hoppas jag? Han kan gott sitta där och må illa några år..
Citera
2019-01-15, 19:07
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Deras uppgift är nyhetsbevakning och den här nyheten är av sådan karaktär att den skulle intressera många. Den fanns med i amerikanska TV-nyhetssändningar.
Citera
2019-01-15, 19:14
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Deras uppgift är nyhetsbevakning och den här nyheten är av sådan karaktär att den skulle intressera många. Den fanns med i amerikanska TV-nyhetssändningar.

Undrar hur man skall rapportera om Bosse Hansson dör.
Senast redigerad av Avsiktaren 2019-01-15 kl. 19:17.
Citera
2019-01-15, 19:16
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Anonymiserade kändisar (eller medarbetare) har väl aldrig varit TV-nyheter? Och knappast morgontidningsnyheter heller sedan 1950-talets skandaler.

Det är det nya formatet med kriminalitetsfamiljetevemagasin som bryter mönstret lite nu, med Kvartoft och Strömstedt-Östergren.

Skulle någon svensk massmedia namnouta Bosse nu skulle ansvarig utgivare fällas.
Det här är en stor TV-personlighet i Sverige och jag tycker att nyheterna har skyldighet att informera oss även om sådana händelser.
Citera
2019-01-15, 19:18
Medlem
Proras avatar
Det klagas på sina håll på att det inte rapporteras på SVT att Bosse Hansson misstänks för tafsbrott i Florida. Höj blicken lite. Gubben gick i pension för tjugo år sedan. Självklart vet alla vi som läser tråden vem han är, självklart minns vi referaten från VM-82 och VM-86. Men vi som gör det utgör en minoritet av den nyhetstörstande allmänheten.

Det finns inget allmänintresse för PS att grotta ner sig i anklagelser om ofredande från någon som var anställd för tjugo år sedan. Därav tystnaden. Däremot nappar kvällspressen på det snaskiga, naturligtvis väl medvetna om årtionden av bögrykten som man klädsamt nog aldrig för på tal.

Jag är själv hyena-aktigt intresserad, det är ju därför jag själv läser här. Men detta är knappast av riksintresse. Faktum är att om han fälls och han får betala någon form av bötesbelopp och blir utsparkad ur landet, så tror jag inte heller det kommer att nämnas. Hade det rört sig om en aktiv medieprofil hade saken varit en annan. Givetvis bara spekulationer.
Citera
2019-01-15, 19:19
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Undrar hur man skall rapportera om Bosse Hansson dör.
Det blir nog bara ett kortfattat konstaterande.
Citera
2019-01-15, 19:24
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det klagas på sina håll på att det inte rapporteras på SVT att Bosse Hansson misstänks för tafsbrott i Florida. Höj blicken lite. Gubben gick i pension för tjugo år sedan. Självklart vet alla vi som läser tråden vem han är, självklart minns vi referaten från VM-82 och VM-86. Men vi som gör det utgör en minoritet av den nyhetstörstande allmänheten.

Det finns inget allmänintresse för PS att grotta ner sig i anklagelser om ofredande från någon som var anställd för tjugo år sedan. Därav tystnaden. Däremot nappar kvällspressen på det snaskiga, naturligtvis väl medvetna om årtionden av bögrykten som man klädsamt nog aldrig för på tal.

Jag är själv hyena-aktigt intresserad, det är ju därför jag själv läser här. Men detta är knappast av riksintresse. Faktum är att om han fälls och han får betala någon form av bötesbelopp och blir utsparkad ur landet, så tror jag inte heller det kommer att nämnas. Hade det rört sig om en aktiv medieprofil hade saken varit en annan. Givetvis bara spekulationer.
Naturligtvis är det av vikt för svenska folket att informeras om detta. Han är en såpass stor TV-personlighet som de flesta känner till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in