2019-01-15, 20:11
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Du har fel.

Så vad skulle du få ut av att några kvinnor med Asiatiskt utseende fick säga om de befanns sig på berörd plats vid berörd tidpunkt?
Citera
2019-01-15, 20:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
OM polisen hittat 2-3 kvinnor med asiatiskt utseende, och låt säga att de inte varit på den aktuella platsen vid given tidpunkt (vilket är det troligaste). Vad hade det gett?

Jag har en känsla av att det inte skulle duga med mindre än att att alla kvinnor med asiatiskt utseende som befanns sig norr om Sundsvall skulle kartläggas av polis.

För varje annan kvinna som kunde avfärdas skulle ju förvisso möjligheten att det var VB öka.... MEN det skulle ändå vara oanvändbar information ända tills man kartlagt precis ALLA möjliga kvinnor-
Nu går du bortom inom rimligt tvivel. Ska man vara absolut säker på allt skulle ingen kunna dömas. Just det faktum att det är sällsynt med asiatiska kvinnor på Lejonbacksvägen, tidpunkten stämmer överens med Kims uppgifter, signalementet stämmer och att troligen samma kvinna sågs på Flottiljvägen gör det mycket troligt att det var Vatchareeya. Det minskar domarnas trovärdighet särskilt som Hovrätten utesluter att det var Vatchareeya då vägen inte gick mot Sävast. Vägen gick mot Sävast.
Citera
2019-01-15, 20:14
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu går du bortom inom rimligt tvivel. Ska man vara absolut säker på allt skulle ingen kunna dömas. Just det faktum att det är sällsynt med asiatiska kvinnor på Lejonbacksvägen, tidpunkten stämmer överens med Kims uppgifter, signalementet stämmer och att troligen samma kvinna sågs på Flottiljvägen gör det mycket troligt att det var Vatchareeya. Det minskar domarnas trovärdighet särskilt som Hovrätten utesluter att det var Vatchareeya då vägen inte gick mot Sävast. Vägen gick mot Sävast.

Jag har läst tillräckligt många inlägg här för att veta att somliga aldrig blir nöjda.
Citera
2019-01-15, 20:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har läst tillräckligt många inlägg här för att veta att somliga aldrig blir nöjda.
Jag förstår, jag har samma erfarenhet.
Citera
2019-01-15, 20:20
Medlem
egoonlines avatar
Citat:

Jag tänker att det kan vara VB som vittnet ser OCH att det är Kristoffer som dödar VB.
Citera
2019-01-15, 20:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Har du hakat upp dig också nu ?
Var det inte SANNOLIKT samma kvinna den här gången som sågs på båda ställena ?
Pisstrynet KIM ljuger om tidpunkten , hur lättlurad kan du vara egentligen ?
Signalementet kan stämma in på fler kvinnor än VB, du har inte en aning om
det kunde ha funnits en kvinna till som stämmer in på signalementet .
Såg du den mystiska skåpbilen också ?
Dom där trosorna var väldigt intressanta va ?
Det kanske är KIM som har använt dom när han tramsade , förlåt transade .
Han verkar ju ha en del konstiga böjelser ...
Citera
2019-01-15, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tänker att det kan vara VB som vittnet ser OCH att det är Kristoffer som dödar VB.
Visst, men det krånglar till gärningsbeskrivningen betydligt om han hittade och dödade Vatchareeya ute på vägen utan att spilla blod någon annanstans än i bagageutrymmet. Ett enklare scenario är att hon gick mot Sävast och mötte någon annan baneman på vägen dit eller där, någon hon hade stämt träff med.
Citera
2019-01-15, 20:29
Medlem
Quarrels avatar
fp
Citera
2019-01-15, 20:41
Medlem
Citat:
Visst, men det krånglar till gärningsbeskrivningen betydligt om han hittade och dödade Vatchareeya ute på vägen utan att spilla blod någon annanstans än i bagageutrymmet. Ett enklare scenario är att hon gick mot Sävast och mötte någon annan baneman på vägen dit eller där, någon hon hade stämt träff med.

Ett ytterligare enkelt scenario är att KJ körde ikapp VB o tjatade/bjöd in henne i bilen och hon helt frivilligt hoppar in. Hon kan tom ha suttit i bilens passagerarsätet helt oskadd utanför KJ:s föräldrahem och väntat på KJ, kanske i tron att han sedan skulle skjutsa henne hem eller vart hon nu ville och sedan har det urarta när KJ kört till ett ställe där han kunde jobba ostört med sina fantasier.

Han kan ha lämnat henne medvetslös/eller redan död där för att sen åka hem och hämta diverse redskap (logga in på fb) o sedan återvända för styckning.
Senast redigerad av Jozz79 2019-01-15 kl. 20:44.
Citera
2019-01-15, 20:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag går efter de uppgifter som KJ sade i förhör om hennes vikt, jag anser också 70 kg låter väl mycket, men hon hade en vältränad kropp, som kan påverka vikten.
En människokropp innehåller mycket vatten, som bör ha gått ut en stor del genom stympning och uttorkning av kroppen, vid obduktionen sades att kroppsdelarna var uttorkade.
Även om Bangsuan vägde 60 kg, i medveteslös tillstånd anser jag att KJ kunde inte ensam lyfta in kroppen i en bil. Det fordras teknik för att lyfta kroppar och annat tyngre, och sådan erfarenhet hade inte KJ.
Att placera in KJ som gärningsmannen kan glömmas, det blir också en tidsaxel som inte går ihop.
KJ kommer till föräldrahemmet 22.00 och träffar sin bror och hans kompis.
Han åker därifrån vid 23.00 tiden som han själv säger och det stämmer in därför han går in på Facebook 23,12 och har sista nedladdningen 23,53.
Sedan går han in på Facebook 02.32

Det fanns ingen tid att göra det här styckmordet för KJ, Bangsuang mördades med att långa knivar stacks in genom hjärtat och lungorna flertal gånger en lång och smärtsam död.
Alla kläder måste tas om hand och förintas, sedan skulle kroppen styckas med lämpligt verktyg.
De som utförde dådet hade planerat styckmordet och hade med sig lämpliga verktyg som utesluter KJ.
Sedan skulle kroppsdelarna tas till värnet vid Mjösjöberget och placeras in genom en skottglugg på baksidan.
Den placeringen i värnet bör ha utförts under småtimmarna för att undvika upptäckt av bil.
KJ hade aldrig ensam kunnat placera kroppsdelarna i värnet genom skottgluggen.
Brottsplatsen har aldrig hittats även efter ett omfattande sök.
En omfattande städning och rengöring efter ett sådant styckmord.

Det fanns ingen tid för KJ att utföra det här mordet, som gör att han skulle vara gärningsmannen faller samman och smulas sönder.

Du ska utgå ifrån vad som är sant, Inte falserier!
Citera
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag förstår, jag har samma erfarenhet.

Vad är det du förstår ? Att du aldrig är nöjd med polisens arbete ?
Inte heller i det här fallet med KIM:s mord på och styckning av VB .
Trots att det högst sannolikt är mer sannolikt att KIM är mördaren än karatetränaren
som högst osannolikt är en sannolik mördare FÖR VB .
Ett arsle är han ju visserligen som vänsterprasslar men det gör honom
inte automatiskt mer misstänkt än KIM och till en mördare för VB .
Är det han som planterar blodet i KIM:s bil ?
Han som vet att VB är hos KIM ?
När slår han till och mördar VB tro ?
Citera
Medlem
Citat:
Så vad skulle du få ut av att några kvinnor med Asiatiskt utseende fick säga om de befanns sig på berörd plats vid berörd tidpunkt?

Vi pratar om vittnets uppgifter. Man kan inte som polis/förundersökningsledare avfärda bara för att ett vittne inte är hundra säker, det som är hundra är att vittnet sätt en asiatisk kvinna vid en viktig tidpunkt 21.30. Vittnen kan reflektera, men i stunden inte tänka på ett brott ska begås, varför tror du polisen vid utredningar går ut och säger sig villa ha tips om iakttagelse, det är sedan polisen sak att avgöra om tipsen är av värde. I detta fall hade det ett värde. Men man måste läsa de materialet som finns för att förstå hur det hela förhåller sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in