2019-01-15, 17:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Personen måste ha haft vetskap om att Vatchareeya var hos Kim den kvällen och kännedom om Kim för att kunna plantera blodet i hans bil och placera ut kroppsdelarna nära föräldrahemmet.

Clouseau har talat ?
Vem är personen som vet att VB är hos KIM ?
Vem har kännedom om KIM så att hen kan plantera blod i KIM:s bil ?
Vem placerar ut kroppsdelarna nära KIM:s föräldrahem ?
Bevis för dina påståenden för en gångs skull kanske vi kan få ? Nä trodde väl det ...
Eftersom jag menar riktiga bevis och inte svamlerier som vanligt .
Är det karatetränaren som är den skyldige som vanligt ?
Han som har pappaskräck och vänsterprasslar och har stor press på sig ?
Citera
2019-01-15, 17:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den här vita trosan påträffades av en polis i närheten av Lorvenvägen, som registrerades men sändes aldrig för kontroll av DNA.
Om DNA hade överensstämt med VB:s hade inte spaningsledningen kunnat påstå att det inte var VB som gick efter Lejonbacksvägen, samma sak sades i rätten att vittnet var inte trovärdigt m.m.
Det skulle inte varit möjligt att åtala KJ om trosan tillhörde VB, som den sannolikt gjorde.
Det kan vara orsaken att trosan aldrig sändes för kontroll, vems skulle trosan annars tillhört ?
Jag skulle tro att det var gärningsmännen som lade dit trosan.

Att inte trosan sändes in för kontroll av DNA är undanhållande av viktigt bevismaterial, som hade gynnat KJ och är kriminellt.
Du har fått påpekat för dig flera gånger att ingen har sagt något om att detta vittne på
Lejonbacksvägen inte skulle ha varit trovärdigt. Men du lyssnar inte, du tar inte till dig vad
som skrivs.
Det handlar inte om någon trovärdighet, det handlar istället om att det kvinnliga vittnet inte
med någon bestämdhet kan uttala sig om det var Vatchareeya eller ej som hon observerade
vid tillfället ifråga. Hon är helt enkelt osäker på saken. Därifrån till att hon skulle vara att
uppfatta som otrovärdig är steget bra långt alltså.
Kan du möjligen till slut få in detta i skallen eller det låter sig inte göras nu heller kanske?

Sedan angående det andra fetade:

Inte nog med att Vatchareeya tydligen skulle ha varit den enda unga kvinnan av asiatiskt
ursprung i Boden - kanske hela Norrbotten? - vid aktuella tidpunkten utan hon
verkar dessutom ha varit den enda personen av kvinnligt kön överhuvudtaget i Boden när
det begav sig...
Citat:
vems skulle trosan annars tillhört?
Senast redigerad av Grandioso 2019-01-15 kl. 18:13.
Citera
2019-01-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Clouseau har talat ?
Vem är personen som vet att VB är hos KIM ?
Vem har kännedom om KIM så att hen kan plantera blod i KIM:s bil ?
Vem placerar ut kroppsdelarna nära KIM:s föräldrahem ?
Bevis för dina påståenden för en gångs skull kanske vi kan få ? Nä trodde väl det ...
Eftersom jag menar riktiga bevis och inte svamlerier som vanligt .
Är det karatetränaren som är den skyldige som vanligt ?
Han som har pappaskräck och vänsterprasslar och har stor press på sig ?

Jag har reflekterat över dina inlägg i denna tråd. Du tar upp mycket i försvar om karatetränaren (MB)
Senast redigerad av Grannen007 2019-01-15 kl. 17:57.
Citera
2019-01-15, 17:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Asiater kan inte komma till Sverige som asylinvandrare därför finns inga asiater bland dem.
Asylinvandrarna är genomgående män mycket fåtal kvinnor, till Boden kommer många från Afghanistan och söker uppehållstillstånd, sannolikt andra också från tredje världens länder.
Det behövs ingen statistik det kan ses som uteslutet att det var någon annan än VB, allting passar in att det var VB och signalementet överensstämmer helt på VB.
Sedan hör det till saken att innan hon på Lejonbacksvägen lämnade vittnesuppgifter, fanns det en tjej som såg en asiatisk tjej komma ut från fastigheten där KJ bodde vid 21.00 tiden, hon anmälde till polisen uppgifterna, men tog sedan tillbaka dem.
Nu blev inte det något registrerat vittne men det stärker uppgifterna på Lejonbacksvägen av det vittnet.
Om det var Bangsuans trosa, måste gärningsmännen ha kommit dit och planterat den där för att provocera polisen. Men trosan borde skickats in för DNA analys, när DNA på VB fanns tillgängligt, det skickas in för analys massor med skräp varför inte den här trosan, som polisen registrerat också och upphittades av en polis.
Spaningsledningen avfärdade vittnet på Lejonbacksvägen som inte trovärdig och att hon hade sett fel och hade inte tid att observera vittnet, fastän de körde bilen i 30 km och den tiden är det inte mörkt i Boden, kanske inte dagsljus men inte långt ifrån om himlen är molnfri.

Jag förstod omedelbart nu kommer det att bli ett fall "bluff och båg" därför vittnet gynnade KJ och han skulle sannolikt få skulden för mordet, och bedömningen var till 100% rätt.

Det är självklart att gärningsmännen kommer utifrån, därför två personer från orten skulle väl aldrig tagit ett sådant uppdrag även med hög betalning och svarta kulor, om så skulle skett hade de åkt fast omedelbart, därför ingen hade skyddat dem.
Beställaren en "klant" kommer från orten och var förutsättningen att de kunde veta värnet där kroppsdelarna förvarades.
Självklart var det beställaren som lurade VB att gå till Lejonbacksvägen där gärningsmännen fanns i ett bakhåll. Klanten kunde inte fatta att det fanns risk att VB möter någon boende som skall till sitt hus, som också hände.
När gärningsmännen tog kroppsdelarna till Gula huset och därintill naturligtvis var det på klantens order, som skulle göra att han fick alibi som gärningsmannen.
Han tycks inte förstå att det är anstiftaren som är skyldig att mordet utförts och borde fått minst 25 år.

Ha Ha Ha
Så det stärker uppgifterna med ett vittne som har tagit tillbaka uppgifterna .
Men i ditt FUP är väl vittnet registrerat och klart va ?
Hur kan det ses som uteslutet att den inte var VB som sågs ?
Du var väl inte på plats igen som vanligt och såg VB va ?
"Om det var VB:s trosa" , men det är du ju säker på .
Du har ju själv anal(yserat) både brunrost och annat i ditt eget labb eller hur ?
Jo , men fick ju inte klanten KJ nåt alibi utan åkte dit för mordet på VB .
Klantens order ? Du menar att KJ är schizo och pratar med sig själv då eller ?
Så du tycker att KJ borde fått 25 år ?
Han borde ha fått en skott i nacken istället :
Då hade alla kvinnor i Boden gått säkra när aset kommer ut .
Citera
2019-01-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Du och dina "sannolikt"...
Om den varit nerkissad då? Om den togs om hand men upptäcktes vara i helt fel storlek eller legat allt för länge, är det fortfarande kriminellt att inte skicka den på analys?

F ö är din förklaring till varför VB:s trosa isf skulle ligga där obetalbar. Det asylsökande mördarkommandot vet om att dom är så untouchable att dom inte bara kan begå mord hur som helst utan att åka dit, dom kan dessutom öppet håna polisen med det.
Så är det sannolikt . För annars är ju (den av dig analyserade) trosan i skogen lite oförklarlig. Varför drog mördarkommandot av henne kläderna där? Och hur kunde dom missa en vit trosa där mitt på marken? Såna proffs som kan kidnappa, mörda, stycka, förvara och transportera VB utan att i övrigt lämna ett endaste litet spår efter sig...är inte det lite märkligt?

Kidnappningen skedde på vägen men sedan måste de snabbt därifrån och mordet och styckningen har skett i skåpbilen på annat ställe.
Sedan åkte de förbi stället där kidnappningen skedde och placerade trosan där att polisen skulle hitta den. Det enda motivet som det kunde vara är att håna svenska polisen.
Men när svensk polis bjuder på kaffe och varmkorv till kriminella asylinvandrare blir det den utvecklingen, de tappar all respekt för polisen, och tar för sig.
Citera
2019-01-15, 18:00
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Jag har reflekterat över dina inlägg i denna tråd. Du tar upp mycket i försvar om karatetränaren (MB)

Och ?
Jag har reflekterat över DINA inlägg i denna tråd .
Du tar upp mycket i försvar om mördaren (KIM) .
Citera
2019-01-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Och ?
Jag har reflekterat över DINA inlägg i denna tråd .
Du tar upp mycket i försvar om mördaren (KIM) .

Jag har ingen relation som föranleder till att jag behöver försvara KJ, Jag tycker utredningen har brister, och går igenom det material som finns tillgängligt.
Citera
2019-01-15, 18:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Kidnappningen skedde på vägen men sedan måste de snabbt därifrån och mordet och styckningen har skett i skåpbilen på annat ställe.
Sedan åkte de förbi stället där kidnappningen skedde och placerade trosan där att polisen skulle hitta den. Det enda motivet som det kunde vara är att håna svenska polisen.
Men när svensk polis bjuder på kaffe och varmkorv till kriminella asylinvandrare blir det den utvecklingen, de tappar all respekt för polisen, och tar för sig.

Vilken kidnappning ?
Var står det om detta i FUP ?
Aha , det står i din egen FUP som du har pusslat ihop med figursåg
och en jävligt stor klubba för att få bitarna att passa till fantasierna ...
Och det kan du bevisa som vanligt va ?
Var tror du att KIM har gjort av händerna ?
Vart tog den ena höftkulan vägen ?
Har KIM den gömt den tillsammans med händerna tro ?
Du kan väl upprepa en gång till det där om skåpbilen (lilla Ford bilen) .
Är det inte svårt att stycka en person inne i en liten Ford bil ?
Eller är de professionella gärningsmännen FÖR VB pygmeér kanske ?
Jag visste inte att KIM är invandrare ...
Senast redigerad av boidis12 2019-01-15 kl. 18:09.
Citera
2019-01-15, 18:14
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Men det gick ju inte att köra på den där vägen sa du ju. Eller gäller det bara KJ:s bil och inte en röd skåpbil? Asylmördarkommandonas styckningsbilar kanske följer andra regler?
Var det kanske beställaren som tyckte att det var en bra idé att lägga trosan där?
Och varför lämnade dom inte bara hela kroppen där, väl synlig? Kanske med en "fuck you Swedish police, greetings from the asylmördarkommando in Boden"-lapp på kroppen? Du verkar ju anse att MB är "beställaren", och han hade ju alibi vid tidpunkten.
Citera
2019-01-15, 18:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Jag har ingen relation som föranleder till att jag behöver försvara KJ, Jag tycker utredningen har brister, och går igenom det material som finns tillgängligt.

Vem har pratat om nån relation till KIM ?
Utredningen har betydligt fler bevis än bristande bevis mot KIM .
Det funkar inte att köra med konspirationsteorier varenda gång .
Eller hänvisa till andra fall som inte har ett skit med mordet på och styckningen av VB att göra .
Det spelar ingen roll vad du tycker eller tror .
KIM sitter där han sitter och när han kommer ut får vi hoppas att svinhugg
går igen så han får känna på samma behandling som han gav VB .
Karatetränaren är nog inte så glad över att ha blivit indragen i fallet .
Citera
2019-01-15, 20:02
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nog brukar man väl ändå lägga ner lite arbete på att försöka kartlägga ett mordoffers sista tid. Vittnet som såg en asiatisk kvinna 21:30 kan ju mycket väl ha varit den sista (förutom GM) att se Vatchareeya i livet. Märkligt om polisen inte prioriterade att reda ut vem den svartklädda asiatiskan var, det här skulle ju kunna ge vägledning i frågan om hur Vatchareeya försvann.

OM polisen hittat 2-3 kvinnor med asiatiskt utseende, och låt säga att de inte varit på den aktuella platsen vid given tidpunkt (vilket är det troligaste). Vad hade det gett?

Jag har en känsla av att det inte skulle duga med mindre än att att alla kvinnor med asiatiskt utseende som befanns sig norr om Sundsvall skulle kartläggas av polis.

För varje annan kvinna som kunde avfärdas skulle ju förvisso möjligheten att det var VB öka.... MEN det skulle ändå vara oanvändbar information ända tills man kartlagt precis ALLA möjliga kvinnor-
Citera
2019-01-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
OM polisen hittat 2-3 kvinnor med asiatiskt utseende, och låt säga att de inte varit på den aktuella platsen vid given tidpunkt (vilket är det troligaste). Vad hade det gett?

Jag har en känsla av att det inte skulle duga med mindre än att att alla kvinnor med asiatiskt utseende som befanns sig norr om Sundsvall skulle kartläggas av polis.

För varje annan kvinna som kunde avfärdas skulle ju förvisso möjligheten att det var VB öka.... MEN det skulle ändå vara oanvändbar information ända tills man kartlagt precis ALLA möjliga kvinnor-

Du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in