2019-01-15, 15:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Angående att vara gränslös:

"Det räckte med lite konstsnö och diskret julpynt så infann sig snart julstämningen."
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b275acb9-63b9-4b09-ad14-93386192b640_l.jpg

23 Dec 17

Seså, seså, döm inte ut hans diskret julpyntade hus - det har ju faktiskt uppmärksammats av media

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-era-inskickade-bidrag

Men julmusik utomhus dygnet runt? Tur att man inte bor granne
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-15 kl. 15:23.
Citera
2019-01-15, 15:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nope , det där är inte Ta*r*s1981 utan P*tte84 .

Det kan iofs variera litet från år till år, beroende på vem som arrangerar dessa traditionsenliga glögg-event. Några år har det tillfälliga nicket T*mTen även utgjorts av andra geocachare som tagit på sig värdskapet. SD verkar dock vara den mest frekvente.
Citera
2019-01-15, 15:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vette sjutton , jag håller med Viggosros att om en person är MGM så behöver man inte umgås med den . Tycker inte som snor-Johan , utan tycker som jag skrev att SD inte verkar bry sig om att Lena är mördad och att ett helt gäng människor är ledsna . Det är det, som gör mig så fundersam .
I normala lägen brukar saker som geocaching läggas på hyllan ett tag , när någon mördats , just för att minnena omkring personen som dött kan göra en trött och deppig i situationer som härrör till vad den pysslade med ; geocaching . Man blir liksom handlingsförlamad och inte extra aktiv som ” vissa andra” (SD & Co ) som inte verkar påverkas ett dyft...
Sorry att jag svarade på fel inlägg , ville hålla med Viggosros ...

Pudelns kärna som med rätta vållar stort förtret .
Hur svårt är det att förstå att om hade SD slutat med det vikigaste i sitt liv (slutat ta bilder på sina barn, slutat geocatchat etc) som det högröstade drevet så gärna vill så hade samma systrar tagit det som bekräftelse på att han var skyldig. Så förhåller det sig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-01-15 kl. 15:33.
Citera
2019-01-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att det inte finns några bindande bevis mot SD betyder inte att det inte finns andra indikationer mot honom som är för honom graverande.

Att det inte finns några bindande bevis mot honom (och inga andra heller)betyder inte att han är oskyldig. Det betyder inte heller att ingen annan är skyldig heller.

Någon har ju mördat henne. Avsaknaden av bindande bevis betyder ju inte att hon inte har mördats eller hur?

Om man hade hittat bindande DNA från annan/okänd person hade SD blivit avskriven som Glouriouslife säger och masstopsningar hade inletts.

Bra sammanfattat inlägg!
Citera
2019-01-15, 15:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det va väl tur att jag inte skrev något så tokigt, eller hur

Det finns inga bevis mot honom, tråkigt men sant.
Skulle det finnas bevis mot honom så skulle han inte va ute å
ränna å reta gallfebern på en del, det är fakta, åtminstone i nuläget.

Utan någon form av bevis hade han inte blivit häktad.
Citera
2019-01-15, 15:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet inte VAD Du menar med "byskvaller" men det var bla Du som de första veckorna i tråden hade SD som GM (vilket jag inte hade).

Efter lång tid är han fortfarande inte avskriven från misstankar... plus eller minus ingen som vet!

Vem har pekat ut någon misstänkt mördare innan gärningen skett? Det som framkommit efterhand i tråden pekar på att MGM är en märklig person (inte nödvändigtvis mördare).

VAD hade Du på MGM när Du pekade ut honom innan Du gjorde en skarp gir?

Intentioner i tråden... VAD menar Du?

Jag och mina vänninor...?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ditt inlägg från 22/5
Här har Du en bestämd uppfattning om att SD är GM... vad har fått Dig att ändra Dig? Motiv?

Själv har jag ändrat mig vad gäller MGM från något som har med LW:s jobb att göra till att luta mot SD efter vad som framkommit i tråden om hans inte alltför trevliga inlägg/uppförande.

"Din oförmåga att begripa vad som är fakta illustreras bra av att du kallar sex (6) månader för "skarp gir"

Citerar dig:
"Själv har jag ändrat mig vad gäller MGM från något som har med LW:s jobb att göra till att luta mot SD efter vad som framkommit i tråden om hans inte alltför trevliga inlägg/uppförande"
----------
Nej jag har inte försvunnit för att jag inte håller med dig och dina skvaller-väninnor om att tex, tårtspadars mystiska skär i tårtor stärkt misstankarna mot SD? För femtioelfte gången så har jag inte avskrivit SD från misstanke men det får inte vara grundat på hur omtyckt hans person är av er tanter i tråden vilket är fullständigt ovidkommande.

För att återgå till i stora stycken vilseledande uppgifter som till som i mycket marinerat tråden.

Det var framförallt "illojal-läckan" Moralensväktare och "klant-fian" Åså H vars obetänksamma uttalanden och villfarelser stärkte misstänksamheten tidigt i tråden. Det är bra konstigt du inte förstått att det "bidde bara en tumme" av uppgifter dessa 2 gökar delgav i tråden/media? Ungefär lika faktaresistent som att kalla 6 mån för skarp gir.

För att förtydliga mina invändningar om dom uppgifter MV presenterat, så refererar jag till KSP (här i polemik med ovan nämda MV) så precist uttrycker vad jag vill ha sagt, varsågod:
-----------------
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Dessa rader är viktiga att ha i åtanke när man läser i tråden. Jag har tidigare uppmärksammat tråden om att "källor med insyn" ofta handlar om enskilda individer som på något sätt fått till sig fragmentariska uppgifter från utredningen som de sedan fört vidare till andra. Problemet med detta är att personer tenderar till att göra egna slutsatser och tolkningar av den informationen som sedermera nästan alltid resulterar i felaktigheter. Det är som viskleken.

Det är just av denna anledning trådsanningar uppstår.

Du kommer med motstridiga uppgifter så jag har svårt att ta det du skriver som fakta.
-----------------
Du frågade mig tidigare vad jag menade med olika intentioner om deltagandet i tråden. Spektrum som sträcker sig från drev-äskande skvallerkärringar till dödstraff-yrkande galenpannor vilka i brottslingar hittar gemensamma legitima offer.

Det som bär tråden är väl att som motvikt också kriminaltekniskt och juridiskt/humanvetenskapligt intresserade sporadiskt deltar, där flera säkert räknar sig.

Det är moraliskt tveksamt att deltaga i en tråd om ett allvarligt brott under rubrik "aktuella brott och kriminalfall" för att få utlopp sina behov av att sladdra om andras vardagliga göromål.

Är det inte intressantare att diskutera vad som initialt fått dom tveksamma misstankarna så snabbt riktats mot att en ostraffad familjefar som under sträng avlyssning och övervakning med horder av utredande poliser som i sju (7) månaders tid inte ens lyckats skrapa ihop det löjligt lilla som behövs för att få honom häktad på sannolika skäl ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-01-15 kl. 15:43.
Citera
2019-01-15, 15:39
Medlem
Honan6s avatar
Tänkte GM ”det är HON eller JAG”, ”det är MIN rätt att försvara mig” när hen hade lyckats få LW till MP/FP och en kamp på liv och död utvecklade sig? Jag kan tänka mig att LW har kämpat emot allt vad hon kunde tills GM slutligen lyckades släcka hennes liv. Om det är MGM som är skyldig vet jag inte, men de tendenser han hittills visat offentligheten tyder iaf på att han aldrig frivilligt kommer att erkänna. Han kommer fortsätta gäcka utredarna så länge det går i syfte att förlänga tid i frihet och samtidigt kan han njuta av att få bli sedd och uppmärksammad. Det finns möjligen ett litet känsloregister i hans själ och den största känslan tycks vara rädslan för att bli ensam och icke bekräftad? Det verkar ju inte spela honom någon roll att han är misstänkt för mord. Kanske han saknar vanliga människors känslor och behöver ständigt gå på yttersta kanten för att känna något över huvud taget?

SD lever på som om ingenting har hänt och har börjat umgås med några kvinnliga cachare som han kan leka med och spela lärare för – t ex KSB och Q*b*ng. Båda verkar ha påverkats av hans humor och skriver på liknande sätt små budskap till offentligheten i sina loggningar – citat Q*b*ng: ”Här kommer Herr TD bakifrån. Himla skönt gjort. Tack för cachen”

Om LW hade levt, så hade kanske de flesta bara ryckt på axlarna (om de ens hade läst hans loggar) och tyckt att SD är en självupptagen fjantig och enerverande typ, men i rådande situation med en mördare lös, så blir hans retsamma ”lekar” med texter och bilder ibland ganska opassande. Takt och ton tycks dock inte vara hans melodi.

Det är modiga kvinnor som vågar cacha ensam med SD och modig var även LW! Antingen så tror SD:s kvinnliga kamrater blint på att han är oskyldig eller så lider de av någon störning och fascineras av spänningen av att umgås med en eventuell mördare?

Kommer SD gå emot sina behov och sluta med att bjuda offentliga inlägg? Det visar sig. Vad han än tar sig för så är LW mördad, han är MGM och utredning pågår. Om en vecka kanske vi och MGM får veta något mer om hur de ligger till i kartläggningarna och om NFC-svar av tyngd har inkommit.
Citera
2019-01-15, 15:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
/../
Edit: SD och P*tte8*

Med tanke på att LW och ovanämnde P*tte8* tidigare verkar ha ägnat sig åt (av LW's allvarliga ansiktsuttryck att döma) seriösa samtal vid lägerelden, så får man väl utgå ifrån att även h*n har förhörts av polisen, i egenskap av person i BO's umgängeskrets tillika bosatt i Örebro.

(Tidigare ej omnämnd i tråden)
Citera
2019-01-15, 15:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Utan någon form av bevis hade han inte blivit häktad.

Nja, man bör ha i åtanke att tidigt i en utredning kan bevis istället utgöras av misstankar, vilket inte är samma sak men icke desto mindre så kan dessa "misstankar" räcka för häktning. När dessa "misstankar" inte kan backas upp med "bevis" så måste häktningen i de flesta fall hävas. Och trots allt är det så fallet är här
Citera
2019-01-15, 16:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Seså, seså, döm inte ut hans diskret julpyntade hus - det har ju faktiskt uppmärksammats av media

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/har-ar-era-inskickade-bidrag

Men julmusik utomhus dygnet runt? Tur att man inte bor granne

Han är lite av en tekniknörd läste jag någonstans? Det blir lite extra svårt att se att denne lite kitschige, pysslige och humoristiske man samtidigt skulle kunna vara en mördare?

Kul (och duktigt av dig) att du hittade detta, som visserligen inte har med mordet att göra, men sätter lite aura runt ad(e)ventet.
Citera
2019-01-15, 16:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Pudelns kärna som med rätta vållar stort förtret .
Hur svårt är det att förstå att om hade SD slutat med det vikigaste i sitt liv (slutat ta bilder på sina barn, slutat geocatchat etc) som det högröstade drevet så gärna vill så hade samma systrar tagit det som bekräftelse på att han var skyldig. Så förhåller det sig.

Det finns något mellan ytterligheterna också. Det är ofta vägen att välja i mänskliga mellanhavanden...
Citera
2019-01-15, 18:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, man bör ha i åtanke att tidigt i en utredning kan bevis istället utgöras av misstankar, vilket inte är samma sak men icke desto mindre så kan dessa "misstankar" räcka för häktning. När dessa "misstankar" inte kan backas upp med "bevis" så måste häktningen i de flesta fall hävas. Och trots allt är det så fallet är här

För att häktas på skälig misstanke krävs mer än misstankar. Misstankar kan vem som helst ha. Det krävs bevisning för att kunna häktas.
Senast redigerad av Netherworld 2019-01-15 kl. 19:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in