2019-01-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du skojar inte? Får mig tänka på barn som ska ha kalas men ingen kommer till kalaset.

Vad tror du om SD som gärningsmannen?
Under normala omständigheter tycker jag att det är fint att bjuda hem till sig, och djärvt. Det är relativt ovanligt men det förekommer. Vilken medlem som helst får komma på dessa event. Vanligtvis förlägger man event i parker eller friluftsområden. Man kan inte neka någon. Av SD under rådande omständigheter är det mest smaklöst att ha ett event hemma.

SD som GM? Om den går som en anka och ser ut som en anka... jag vill samtidigt låta rättsväsendet stå för dömandet. Jag undviker honom så långt det är möjligt till dess det framkommer hur det ligger till.

Inom geocaching växer kontaktnätet hela tiden. Man möts och träffas framförallt på event och när nya geocacher publiceras. Man stiftar nya bekantskaper för att samarbeta om tankenötter, eller när man kontaktar en utläggare om man stöter på problem med en geocache. Dessa kontaktnät har naturligtvis ett enormt överlapp. Jag tror att det är effekter av detta vi sett i den här tråden under året med det massiva försvaret av SD.

Jag har träffat BO flera gånger, men kände henne inte närmare. Vi kommer från olika delar av landet. Hon verkade så livsglad och full av energi utan att vara påträngande. Bara vänlig. Det är svårt att förstå att någon ville henne så illa.
Citera
2019-01-15, 01:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
MJ och jag utövar båda geocaching, men vi känner inte varandra. Mina uppgifter kommer ifrån olika nätforum. Det är medvetet vagt uttryckt då jag inte vill gå in närmare på det av hänsyn. Det kan bli besvärligt för honom om saker han uttryckt kopplas till hans person. Om det skulle komma fram uppgifter som är besvärande för honom kan jag komma att ändra mig men jag är inte här för att rasera oskyldigas tillvaro.

Med tanke på att han deltog på ett event häromsistens tror jag att han fortsatt med geocaching men valt att inte logga på nätet. Han var inloggad senast igår.

Det här eventet hölls för övrigt hemma hos SD på Betesvägen. Koordinaterna pointar på hans gräsmatta. Det är troligt att bara de närmast sörjande deltar, 7 nick har loggat att de var där. Vad jag hört är Örebro uppdelat i två läger.

Jag förstår att du inte vill skriva om det här
men jag hoppas att du informerar polisen om
vad han har uttryckt som du har reagerat på.
Citera
2019-01-15, 01:46
Medlem
Citat:
Under normala omständigheter tycker jag att det är fint att bjuda hem till sig, och djärvt. Det är relativt ovanligt men det förekommer. Vilken medlem som helst får komma på dessa event. Vanligtvis förlägger man event i parker eller friluftsområden. Man kan inte neka någon. Av SD under rådande omständigheter är det mest smaklöst att ha ett event hemma.

SD som GM? Om den går som en anka och ser ut som en anka... jag vill samtidigt låta rättsväsendet stå för dömandet. Jag undviker honom så långt det är möjligt till dess det framkommer hur det ligger till.

Inom geocaching växer kontaktnätet hela tiden. Man möts och träffas framförallt på event och när nya geocacher publiceras. Man stiftar nya bekantskaper för att samarbeta om tankenötter, eller när man kontaktar en utläggare om man stöter på problem med en geocache. Dessa kontaktnät har naturligtvis ett enormt överlapp. Jag tror att det är effekter av detta vi sett i den här tråden under året med det massiva försvaret av SD.

Jag har träffat BO flera gånger, men kände henne inte närmare. Vi kommer från olika delar av landet. Hon verkade så livsglad och full av energi utan att vara påträngande. Bara vänlig. Det är svårt att förstå att någon ville henne så illa.

Det spelar säkert in för folk som känner honom, men det kan ju
även vara det faktumet att det inte finns några bevis mot honom.
Citera
2019-01-15, 01:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Om jag vore MGM till ett brott jag inte begått
så skulle jag försöka ta reda på vem den verkliga
brottslingen var.

Vi som inte ens kände LW är här i tråden för att försöka
förstå vad som kan ha hänt och vem som kan ha
mördat henne.

Det tycks inte vara någonting som bekymrar SD dock.

Han leker glatt vidare
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b1db1309-99b2-4b46-b31e-4978b1193134_l.jpg

Det måste ju vara något riktigt fel i huvudet på honom
vare sig han är GM eller inte.
Citera
2019-01-15, 01:57
Medlem
Citat:

Håller med om det fetade.
Tack för svar
Citera
2019-01-15, 02:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Problemet är väl att det inte verkar finnas
några bevis mot någon.
Om det fanns bevis mot någon annan så
skulle ju SD avskrivas som misstänkt.
Citera
2019-01-15, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har ju skrivits i tråden om att SD vägrat
sälja det gemensamma huset och ge HD hennes del.
Att hennes föräldrar har hjälpt henne att köpa det
nya boendet.
Så att SD skulle ha gått med på att bli utkastad
låter inte troligt, enligt mig.
Om HD (som visste om affären sedan tidigare) ser ett brev från polisen och såklart frågar SD vad det är frågan om... SD måste berätta vad som hänt i bilen men även han är lika förvånad att LW anmält honom för "incidenten".
Kanske HD fattar beslutet att SD får dra från deras gemensamma boende till hon hittat något annat i området (mindre/billigare och hon slipper köpa ut SD) så barnen kan gå kvar i sin skola.

SD och hans vänner börjar diskutera/ta avstånd från LW och hatet växer allt mer mot henne.

Ps Spekulationer om att SD flyttat ut från huset med tanke på vad EGT skrev i sitt inlägg som jag la upp för ett par dagar sedan. Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-01-15 kl. 06:24.
Citera
2019-01-15, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tappade Tairus lusten till sporten redan för ett par år sen då han mystiskt fick punktering på sin stillastående parkerade bil och 3 av 4 bultar fattades på hjulet när han, Softis m fl var och cachade ute i skogen. Kanske han fick ett budskap av en svartsjuk SD då? Helt omöjligt är det ju inte att LW var en nära "kompis" och att MGM inte gillade det...
Vi kan förstås inte veta om det var SD som låg bakom. Om han såg det som ett "practical joke"? Men det låter påtagligt över gränsen. Kanske är det sådana här, och liknande händelser som flera reffar till när de skriver att det finns mera. Undrar om detta och liknande finns polisanmält?
Förövrigt kan jag förstå om en person med hörselnedsättning blir extra mycket på sin vakt i detta. Det måste vara plågsamt att tänka att man måste missat ngn viktig info för att man inte hör allt.
Senast redigerad av Elsa2018 2019-01-15 kl. 08:54.
Citera
2019-01-15, 09:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
MJ och jag utövar båda geocaching, men vi känner inte varandra. Mina uppgifter kommer ifrån olika nätforum. Det är medvetet vagt uttryckt då jag inte vill gå in närmare på det av hänsyn. Det kan bli besvärligt för honom om saker han uttryckt kopplas till hans person. Om det skulle komma fram uppgifter som är besvärande för honom kan jag komma att ändra mig men jag är inte här för att rasera oskyldigas tillvaro.

Med tanke på att han deltog på ett event häromsistens tror jag att han fortsatt med geocaching men valt att inte logga på nätet. Han var inloggad senast igår.

Det här eventet hölls för övrigt hemma hos SD på Betesvägen. Koordinaterna pointar på hans gräsmatta. Det är troligt att bara de närmast sörjande deltar, 7 nick har loggat att de var där. Vad jag hört är Örebro uppdelat i två läger.

Tack!
Tycker att du tar ett bra beslut när du väljer att inte lämna ut denna person mer än nödvändigt.
Vi är självklart nyfikna på vad du vet, men man får inte glömma att det är riktiga människor. Man kan väl bara utgå från sig själv.
Citera
2019-01-15, 10:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Problemet är väl att det inte verkar finnas
några bevis mot någon.
Om det fanns bevis mot någon annan så
skulle ju SD avskrivas som misstänkt.

Att det inte finns några bindande bevis mot SD betyder inte att det inte finns andra indikationer mot honom som är för honom graverande.

Att det inte finns några bindande bevis mot honom (och inga andra heller)betyder inte att han är oskyldig. Det betyder inte heller att ingen annan är skyldig heller.

Någon har ju mördat henne. Avsaknaden av bindande bevis betyder ju inte att hon inte har mördats eller hur?

Om man hade hittat bindande DNA från annan/okänd person hade SD blivit avskriven som Glouriouslife säger och masstopsningar hade inletts.
Citera
2019-01-15, 10:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Håller med om det fetade.
Tack för svar

Det finns en komponent här i hans beteende som visar att han inte verkar tycka att det finns några/något hänsyn att ta.

Det finns i det här fallet inga skrivna regler. Allt handlar om normer i det samhälle som vi lever i. Dessa normer är inte strikt skrivna utan finns mer som lite löst sammanhållna regler om hur man förväntas bete sig.

Detta kräver av en person att man har en viss känslighet för det underförstådda och att man ibland håller tillbaka sina egna önskemål och tänker på att ta hänsyn, på vad andra känner, vad andra behöver osv framför sin egen vilja.

Med det beteendet att inte tycka att man behöver följa normen (eller inte förstå den) kan vara ett beteende som tyder på den balanssvårighet jag tycker mig se. En distanslöshet att han tycker att regler (och normer) är till för andra. Eller så begriper han inte dom.

Han skulle kunna fråga; varför skulle jag inte kunna ha ett event hemma hos mig?

De som kom på eventet är naturligtvis helt införstådda med att han är den skäligen misstänkte.

Det måste betyda att de har tagit ställning för att de tror att han är oskyldig? Eller visste de inte om att koordinaterna ledde hem till SD?

Var HD med på eventet?
Senast redigerad av notknapparen 2019-01-15 kl. 10:42.
Citera
2019-01-15, 11:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Under normala omständigheter tycker jag att det är fint att bjuda hem till sig, och djärvt. Av SD under rådande omständigheter är det mest smaklöst att ha ett event hemma.

Nog det är det mer smaklöst att du låtsas inte vilja döma honom för att i nästa rad göra precis det.

Om det visar sig att SD är oskyldig framträder dina moraliska kullerbyttor i sin nakenhet.
Vilket leder till frågan. Har du modet att be ursäkt för att undvikit honom om det visar sig han är oskyldig?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-01-15 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in