Citat:
Ursprungligen postat av
glendale
Håller med om det fetade.
Tack för svar
Det finns en komponent här i hans beteende som visar att han inte verkar tycka att det finns några/något hänsyn att ta.
Det finns i det här fallet inga skrivna regler. Allt handlar om normer i det samhälle som vi lever i. Dessa normer är inte strikt skrivna utan finns mer som lite löst sammanhållna regler om hur man förväntas bete sig.
Detta kräver av en person att man har en viss känslighet för det underförstådda och att man ibland håller tillbaka sina egna önskemål och tänker på att ta hänsyn, på vad andra känner, vad andra behöver osv framför sin egen vilja.
Med det beteendet att inte tycka att man behöver följa normen (eller inte förstå den) kan vara ett beteende som tyder på den balanssvårighet jag tycker mig se. En distanslöshet att han tycker att regler (och normer) är till för andra. Eller så begriper han inte dom.
Han skulle kunna fråga; varför skulle jag inte kunna ha ett event hemma hos mig?
De som kom på eventet är naturligtvis helt införstådda med att han är den skäligen misstänkte.
Det måste betyda att de har tagit ställning för att de tror att han är oskyldig? Eller visste de inte om att koordinaterna ledde hem till SD?
Var HD med på eventet?