2019-01-15, 14:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tar du på dig ansvaret att svara åt Snor-Johan som Vigos hade citerat?

Vette sjutton , jag håller med Viggosros att om en person är MGM så behöver man inte umgås med den . Tycker inte som snor-Johan , utan tycker som jag skrev att SD inte verkar bry sig om att Lena är mördad och att ett helt gäng människor är ledsna . Det är det, som gör mig så fundersam .
I normala lägen brukar saker som geocaching läggas på hyllan ett tag , när någon mördats , just för att minnena omkring personen som dött kan göra en trött och deppig i situationer som härrör till vad den pysslade med ; geocaching . Man blir liksom handlingsförlamad och inte extra aktiv som ” vissa andra” (SD & Co ) som inte verkar påverkas ett dyft...
Sorry att jag svarade på fel inlägg , ville hålla med Viggosros ...
Senast redigerad av landbandy 2019-01-15 kl. 14:10.
Citera
2019-01-15, 14:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, samma som i år såg jag, haha.
Humor antar jag.
Eo, vad betyder det??
Tom och Ten? Känner igen detta också, vilka är de?

EO - kanske betyder event owner?

Tom och Ten är väl också "humor".

Det verkar vara SD och taurus1981.

Edit: SD och Putte84
Senast redigerad av gloriouslife 2019-01-15 kl. 14:27.
Citera
2019-01-15, 14:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nog det är det mer smaklöst att du låtsas inte vilja döma honom för att i nästa rad göra precis det.

Om det visar sig att SD är oskyldig framträder dina moraliska kullerbyttor i sin nakenhet.
Vilket leder till frågan. Har du modet att be ursäkt för att undvikit honom om det visar sig han är oskyldig?

Vänd på det.
Du fortsätter att umgås med mgm, är med honom och geocachar. Du åker hem till honom på julevent. Allt detta trots att LW som varit er gemensamma geocachvän är mördad och han är den för hennes mord skäligen misstänkt.
Det visar sig sedan att han bevisas vara skyldig och blir dömd...

Allt detta medan du vet att han är skäligen misstänkt ännu, han har två anmälningar mot sig sedan tidigare. Av ingen mindre än den mördade.

Om du är mycket nära vän, eller som HD gift med personen kan jag förstå att man kan ha svårt att tro detta om någon som man tycker sig känna väl.

Men är man lite mindre nära vän, mer bekant. Då finns väl ingen anledning att inte vänta tills man vet lite mer?
Citera
2019-01-15, 14:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tyvärr kommer det nog inte hittas en fingertutt.

Beteendet hos mgm underlättar inte för honom. Inget bevis förstås, tondöva finns fler (som det verkar) i hans orkester, den som han dirigerar.

Argumentationen hos vissa av "icke" formalisterna haltar om man ska använda logiken att inga bevis mot mgm visar att han är "mer eller mindre" oskyldig. Det skulle i princip kunna användas mot vilken annan person som helst och om man fortsätter den logiken (nu överdriver jag lite ) så är hon ju i princip inte mördad. Och om hon är mördad ändå då blir det nästan som Holmes ironiskt skrev; att hon har väl nästan mördat sig själv...

Det håller inte.

Ja, mördad är inte så många. Och det är sällan aktuellt att förvandla mördade till självdöda pga avsaknaden av teknisk bevisning som definitivt binder en GM.

Och man kunde döma mördare innan det fanns teknisk bevisning också. Det var inte så att man så gärna lät GM löpa. Om man hade en. Och ingen annan funnits tillstädes.

Så det blir lite ”låsta rummets logik” över det, fast med GM innanför den låsta dörren då i stället. Eller i det låsta huset, hur man vill se det.

MGM är inte i någon lätt sits. En riktig karl skulle förstås stiga fram och erkänna.
Citera
2019-01-15, 14:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Misstänkte att det kunde var något åt det hållet.
Tack.
Citera
2019-01-15, 14:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Nope , det där är inte Taurus1981 utan Putte84 .
Senast redigerad av landbandy 2019-01-15 kl. 14:24.
Citera
2019-01-15, 14:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nope , det där är inte Taurus1981 utan Putte84 .

Tack.
Jag ber om ursäkt.
Citera
2019-01-15, 14:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
2017 var LW med på SDs event 1a advent:
Sunday, 03 December 2017
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=25ef83e1-903c-4403-a00d-7b62e20e9744
18 st har loggat att de var där.

4:de advent var de 25 st.
LW var inte med men skickade en hälsning
till dem:
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=33c1e6eb-cd9f-4aba-8281-80960bdb8aef
23 Dec 17

Det blir extra sorgligt allt i detta ljus.
Det var väl inte direkt i hennes minne som de firade ad(e)vent detta år. Inte hennes namn som nämns.
Som om hon aldrig hade funnits för någon av dessa.
Citera
2019-01-15, 14:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Tack.
Jag ber om ursäkt.

Ingen fara . Inte lätt att se när alla är skäggiga på vintern 😉.

Det där var ju innan Lena blev mördad . Undrar hur alla mår nu när detta hänt ?
Hur många som vågar lita på SD tex ?
Om nu ingen blir dömd för mordet utifrån för dåliga bevis , så kan ju ingen veta vem som är den , som faktiskt dödade Lena .
Citera
2019-01-15, 14:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det blir extra sorgligt allt i detta ljus.
Det var väl inte direkt i hennes minne som de firade ad(e)vent detta år. Inte hennes namn som nämns.
Som om hon aldrig hade funnits för någon av dessa.

Håller med dej .
Det är just det som känns så olustigt .
Citera
2019-01-15, 14:45
Medlem
landbandys avatar
Säga vad man vill om Lena , men hon var en trevlig glad prick och skrev alltid roliga intressanta loggtexter .
Hon lärde en hur man geocachade och var aldrig avig mot en .
Hon gav en positiva influenser omkring natur o miljö .
Hon var aldrig elak eller nedlåtande utan mänsklig. Hon skodde sig aldrig på någon annan .
Geocachingen har tappat sin tjusning och nyfikenheten på gömmorna försvann iochmed att Lena slutat ingå i letandet .

Hon saknas av mig i vilket fall .Mycket
Senast redigerad av landbandy 2019-01-15 kl. 14:51.
Citera
2019-01-15, 14:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ingen fara . Inte lätt att se när alla är skäggiga på vintern 😉.

Det där var ju innan Lena blev mördad . Undrar hur alla mår nu när detta hänt ?
Hur många som vågar lita på SD tex ?
Om nu ingen blir dömd för mordet utifrån för dåliga bevis , så kan ju ingen veta vem som är den , som faktiskt dödade Lena .

Omgivningen borde förstå att misstankarna med fog och nödvändighet kommer falla även på dem, och gynna dem illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in