Har du funderat på ett miljöombyte, kanske resa någonstans och spendera en månad eller två?
Vet att livet kan kännas piss ibland och ärligt talat tror jag de flesta män kommer någon gång i deras liv, om inte många, uppleva "torkan", vare sig det är självvalt eller inte. Har du funderat på att bredda urvalet?
Backpadde genom latinamerika/karibien med två svenska polare för ca. 3 år sedan, en av dessa var en mer introvert typ, lite nerdig och blyg men i övrigt en jävla go kille med världens humor när man väl känner honom. Han är ingen Johnny Depp till utseendet heller, ser så ordinär ut som en svensk kille kan.
Han hade inte haft en enda tjej sedan gymnasiet när vi gjorde den resan (vi var i de sena tjugo redan vid det här laget), men något förändrades med honom under den resan, ibland gäller det bara att få igång "flytet" så att säga. Inte nog med att han fick till det med flera fina donnor så kärade han även ner sig i en brutalt snygg columbianska och det dröjde inte långt efter att vi kom hem tills han vände tillbaka till henne. De har tre barn idag - Hans bakrund som programerare kom inte heller till spillo då de numera driver ett internetcafe/spelställe samt en datorbutik som även ägnar sig åt reparationer, komponentbyte, mjukvaruhantering och dylikt. Han tjänare inte stjortan, betydligt mindre än han gjorde här, men saker är även betydligt billigare där och än viktigare, han är lycklig. Spanskan hans är även numera betydligt bättre än min och då fick jag mer eller mindre agera tolk under resan, utom när vi skulle köpa öl förstås.
Det finns en hel värld av kvinnor där ute som inte har näsan i vädret, det finns länder där kvinnor inte drunknar i män som här Sverige, det finns ställen där du fortfarande blir riktigt uppskattad även om det enda du har att erbjuda som man är en snäll personlighet och en villighet att arbeta dig frammåt. Så ge inte upp om det är något du verkligen vill ha, har du ordnad ekonomi har du möjligheter, kan förstå om du inte vill resa bort själv, men kanske vore det möjligt att åka någonstans med en grupp killar i samma sits?
Anyways, önskar dig välgång.
Och till alla dryga feminister som kommer att säga att min kompis kvinna är en hora och att han köpte henne:
A pre-emptive fuck off to ya'll, you don't know jack because what sets of the metal detector is the lead in your ass and the shit in your brains.