2019-01-14, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hur mycket anser du att man ska försöka?

Har du funderat på ett miljöombyte, kanske resa någonstans och spendera en månad eller två?
Vet att livet kan kännas piss ibland och ärligt talat tror jag de flesta män kommer någon gång i deras liv, om inte många, uppleva "torkan", vare sig det är självvalt eller inte. Har du funderat på att bredda urvalet?

Backpadde genom latinamerika/karibien med två svenska polare för ca. 3 år sedan, en av dessa var en mer introvert typ, lite nerdig och blyg men i övrigt en jävla go kille med världens humor när man väl känner honom. Han är ingen Johnny Depp till utseendet heller, ser så ordinär ut som en svensk kille kan.

Han hade inte haft en enda tjej sedan gymnasiet när vi gjorde den resan (vi var i de sena tjugo redan vid det här laget), men något förändrades med honom under den resan, ibland gäller det bara att få igång "flytet" så att säga. Inte nog med att han fick till det med flera fina donnor så kärade han även ner sig i en brutalt snygg columbianska och det dröjde inte långt efter att vi kom hem tills han vände tillbaka till henne. De har tre barn idag - Hans bakrund som programerare kom inte heller till spillo då de numera driver ett internetcafe/spelställe samt en datorbutik som även ägnar sig åt reparationer, komponentbyte, mjukvaruhantering och dylikt. Han tjänare inte stjortan, betydligt mindre än han gjorde här, men saker är även betydligt billigare där och än viktigare, han är lycklig. Spanskan hans är även numera betydligt bättre än min och då fick jag mer eller mindre agera tolk under resan, utom när vi skulle köpa öl förstås.

Det finns en hel värld av kvinnor där ute som inte har näsan i vädret, det finns länder där kvinnor inte drunknar i män som här Sverige, det finns ställen där du fortfarande blir riktigt uppskattad även om det enda du har att erbjuda som man är en snäll personlighet och en villighet att arbeta dig frammåt. Så ge inte upp om det är något du verkligen vill ha, har du ordnad ekonomi har du möjligheter, kan förstå om du inte vill resa bort själv, men kanske vore det möjligt att åka någonstans med en grupp killar i samma sits?

Anyways, önskar dig välgång.

Och till alla dryga feminister som kommer att säga att min kompis kvinna är en hora och att han köpte henne:
A pre-emptive fuck off to ya'll, you don't know jack because what sets of the metal detector is the lead in your ass and the shit in your brains.
Citera
2019-01-14, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Bra text

Kan instämma. Jag har liknande erfarenheter, dock I mitt fall från asien. Flera i min umgängeskrets är idag lyckligt gifta med asiatiska tjejer, likt som för dig så var en av dessa även en av de som till synes är permanent ratade här i Sverige.
Citera
2019-01-15, 09:50
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Du glömmer bort att det handlar om att "brinna" för rätt säker. Tror du på allvar att en passionerad fågelskådare, exempelvis, attraherar kvinnor?
Känner rätt många kvinnor som är fågelskådare.

Men absolut, om det är en fotomodell man vill ha så är nog uppförsbacken lite längre om man sitter och stirrar på fåglar.
Citera
2019-01-15, 10:39
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Jag är inte en dominant alfa med odrägligt bra självförtroende utan rätt så lugn och introvert. Detta är oattraktiva egenskaper idag och de går inte att ändra bara sådär till nästa dejt, eller ens alls. Har träffat många olika typer av tjejer, allt från introverta till extremt extroverta. Men alla säger samma sak: "Det klickade inte". Alla tjejer jag mött bestämmer sig på 1:a dejten att de inte vill gå på en andra.

De flesta män är inte dominanta alfa med odrägligt bra självförtroende. Men de flesta män får både ligga och relationer.
Citera
2019-01-15, 10:45
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Det kanske är dags att sluta inbilla folk att "du duger precis som du är" och "det finns någon för alla". Nej, det har aldrig i människans historia funnits någon för alla, det har alltid funnits män och kvinnor som blivit utan sex och/eller relationer. Skillnaden är att förr accepterade man att det är så det är, och satt inte på internet och bildade incel-klubbar.

Nu sitter folk istället och målar upp värsta framtids-dystopin för att några män inte får knulla.
Citera
2019-01-15, 11:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
De flesta män är inte dominanta alfa med odrägligt bra självförtroende. Men de flesta män får både ligga och relationer.

Överdriver förstås en smula. Men är man lugn och introvert som man och visar minsta tecken på osäkerhet i något läge samt inte tar allt ansvar för att driva saker och ting framåt så är man körd. Vara nervös är bara att glömma om man vill ha en chans. Kanske det absolut mest avtändande tjejer kan tänka sig.

Grejen är att hade man fått fyra dejter på sig med samma tjej hade det kanske gått bättre men idag bör man ta henne med storm helst inom en kvart annars är det över.
Citera
2019-01-15, 11:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Det kanske är dags att sluta inbilla folk att "du duger precis som du är" och "det finns någon för alla". Nej, det har aldrig i människans historia funnits någon för alla, det har alltid funnits män och kvinnor som blivit utan sex och/eller relationer. Skillnaden är att förr accepterade man att det är så det är, och satt inte på internet och bildade incel-klubbar.

Nu sitter folk istället och målar upp värsta framtids-dystopin för att några män inte får knulla.

Nej, skillnaden är att förr byggde samhället på monogami och kärnfamiljen vilket gjorde att majoriteten av män hade en bra chans att hitta en kvinna på någorlunda liknande nivå. Idag är det helt nedmonterat och istället låter vi människans (ffa kvinnans) natur löpa fritt och det leder till att majoriteten av män blir utslagna. Ca 20% av männen och 80% av kvinnorna tros ha fortplantat sig för ett antal tusen år sen innan vi hade civilisationer. Det är så naturen ser till att arten ständigt utvecklas. Kvinnorna väljer ut de bästa männen att sprida sina gener vidare. Vi kan välja att ha det så igen men det är inte förenligt med ett civiliserat samhälle. Det är trots allt den stora majoriteten män som gör alla tunga, skitiga, farliga och svåra jobb som möjliggör en civilisation. Frågan är om dessa män kommer se poängen att fortsätta med det om de ändå bara kommer hem till en tom lägenhet efter slitsamma arbetsdagar.

90-talisterna och 00-talisterna är den mest skadade generationen någonsin och värre kommer det bli för de som föds hädanefter. När dessa är i medelåldern skulle det inte förvåna mig om långt över majoriteten av alla män är ensamma. Men vi får väl se.
Citera
2019-01-15, 11:53
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Överdriver förstås en smula. Men är man lugn och introvert som man och visar minsta tecken på osäkerhet i något läge samt inte tar allt ansvar för att driva saker och ting framåt så är man körd. Vara nervös är bara att glömma om man vill ha en chans. Kanske det absolut mest avtändande tjejer kan tänka sig.

Grejen är att hade man fått fyra dejter på sig med samma tjej hade det kanske gått bättre men idag bör man ta henne med storm helst inom en kvart annars är det över.

Med andra ord är de flesta männen inte nervösa eller osäkra, och tar allt ansvar för att driva saker och ting framåt? Någonstans känner jag spontant att du har fel där. Det är mänskligt att vara nervös och osäker, idag är det även vanligare än förr att kvinnor tar ansvar och driver saker framåt. Jag har väl mest anekdotisk bevisföring att luta mig mot, men jag upplever definitivt att det är stor skillnad på mot för ca 20-25 år sedan, framför allt är det stor skillnad på kvinnorna som är 10-15-20 år yngre, de är oerhört mycket mer framåt och försigkomna när de tar kontakt och visar och talar om vad de vill och hur. Och nej, jag är varken rik, vältränad eller jobbar som säljare. Samma gäller de flesta män jag känner, det är bara någon enstaka som står ut utseendemässigt eller inkomstmässigt, eller som är superöverjävligt charmig. Visst träffar jag fler kvinnor än genomsnittsmannen, men jag är som sagt varken rik, särskilt snygg eller überalfabadboykriminell (ok, har några tatueringar, men inget som syns). Man kommer nog långt med personlighet och att göra sin grej.

Skulle själv aldrig träffa en kvinna fyra gånger om inte första gången kändes väldigt bra. Själv vet jag efter ca fem minuter om jag är attraherad eller inte, är jag inte det så kommer det inte att ändras efter fem dejter heller. Varför skall jag då slösa min tid?
Citera
2019-01-15, 11:55
Medlem
OhemulHemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaceman81
Detta är bara en teori, men jag tror att du helt enkelt försöker för mycket. Antingen kan man ragga eller så kan man inte. Med ditt utfall så hade jag nog övervägt att byta taktik. Tjejer ser desperation på långt håll och det är sällan attraktivt. Alla tjejer är inte bekväma med att bli "uppraggade" heller. Vi som inte kan ragga får helt enkelt vänta på slumpen. Om vi bara sitter hemma och spelar tevespel så är dock sannolikheten att vi träffar någon i princip obefintlig. Något intresse har du väl. Gå med i nån förening eller nåt. Gör det utan intentionen att ragga, försök istället bara att vara social. Du kanske inte träffar någon direkt där. Men du blir kanske bekant med nån som du börjar umgås med privat och som har en syrra, kompis eller liknande. Kärleken kommer när du minst anar det sägs det ju, och det stämmer nog. Det är väl sällan tjejer svarar: "Han raggade upp mig på ..." på frågan: -Hur träffades ni?
Om man utökar sitt sociala nätverk och lär känna fler människor så stöter man nog på sin kärlek förr eller senare.
THIS!
Så jävla rätt!

Det här är inte till dig Spaceman81 utan till snubben som du quotade:

Du måste trivas i situationen. Låt ett samtal med en tjej vara just ett samtal med en tjej, och försök trivas med att ha det där samtalet. Låt en dejt vara en dejt, ha kul, njut och hoppas att hon känner samma sak.

Se alltid till att en dejt som inte leder till något ändå inte känns bortkastad, se till att du åtminstone gjorde något kul, åt något gott eller såg en bra film med tjejen. Om du får ut något av tillfällena då du interagerar med tjejer så trivs du och jag lovar att dom flesta tjejer kan känna på en mils håll om en kille trivs i hennes sällskap eller om han är desperat efter att ta det till nästa nivå hela tiden.
Citera
2019-01-15, 11:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Fast det är inte vanligt att man träffar 1 person under hela sin livsstil.
Om det är så svårt att träffa kvinnor, hur lyckades den där Anders träffa 24 kvinnor samtidigt?

Det är fortfarande så att män kan ragga det anses naturligt och kvinnor står och väntar, endast fåtal psykopatbrudar raggar upp män.

I åldern under 20 måste det vara väldigt enkelt för killar att hitta tjejer, om de försöker, för 90% av killarna har andra intressen, så som datorer eller sport.
De har även kvinnliga klasskamrater de träffar naturligt och många tjejer vill h en kille men so sgt killarna har andra intressen.

Här är en studie som omkullkastar allting du har påstått här det senaste månaderna:

https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2d df370a6e9a

Den har säkert postats här förr men den är isf värd att posta igen. Studien visar att 78% av kvinnorna på Tinder slåss om topp 20%-männen medan övriga 80% av männen får slåss om bottom 20%-kvinnorna. En extrem ojämställdhet. Du frågar hur det kan vara så svårt att träffa kvinnor när Anders kan träffa 24 st? Det kanske är lätt för Anders eftersom han tillhör de topp 20% av männen som alla kvinnor slåss om? Tror du att alla män kan träffa 24 st samtidigt? För en en liten del män är det lätt, ja. För majoriteten extremt svårt. Det är hela poängen i denna tråd men den verkar flyga helt över ditt huvud gång på gång.

Citat:
I åldern under 20 måste det vara väldigt enkelt för killar att hitta tjejer, om de försöker, för 90% av killarna har andra intressen, så som datorer eller sport.

Vadå för killar? För ett fåtal killar, ja. Inte för alla killar. Killar är inte en homogen grupp där exakt alla är precis likadana och kan agera exakt likadant och få ett exakt likadant resultat. Seriöst hur gammal är du? Du uttrycker dig som en mellanstadieelev. Vilket hån mot alla mängder med killar som kämpade hela sina tonår okyssta och sexuellt frustrerade att få höra att "det måste varit enkelt".

Och att 90% av tonårskillar skulle vara ointresserade av tjejer.....

Ärligt talat, du bör inte uttala dig om hur det är att vara kille/man för det blir bara så sanslöst fel.
Citera
2019-01-15, 11:58
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Nej, skillnaden är att förr byggde samhället på monogami och kärnfamiljen vilket gjorde att majoriteten av män hade en bra chans att hitta en kvinna på någorlunda liknande nivå. Idag är det helt nedmonterat och istället låter vi människans (ffa kvinnans) natur löpa fritt och det leder till att majoriteten av män blir utslagna. Ca 20% av männen och 80% av kvinnorna tros ha fortplantat sig för ett antal tusen år sen innan vi hade civilisationer. Det är så naturen ser till att arten ständigt utvecklas. Kvinnorna väljer ut de bästa männen att sprida sina gener vidare. Vi kan välja att ha det så igen men det är inte förenligt med ett civiliserat samhälle. Det är trots allt den stora majoriteten män som gör alla tunga, skitiga, farliga och svåra jobb som möjliggör en civilisation. Frågan är om dessa män kommer se poängen att fortsätta med det om de ändå bara kommer hem till en tom lägenhet efter slitsamma arbetsdagar.

90-talisterna och 00-talisterna är den mest skadade generationen någonsin och värre kommer det bli för de som föds hädanefter. När dessa är i medelåldern skulle det inte förvåna mig om långt över majoriteten av alla män är ensamma. Men vi får väl se.

Majoriteten av män har väl fortfarande relationer och sex idag? Jag ser inte riktigt hur du menar att majoriteten av män blir utslagna.

Trots monogami och kärnfamiljen så blev en hel del människor utan även förr. Man skickade hellre sina döttrar i kloster än gifte bort dem med en man som inte uppfyllde kraven. Och många män fick inte lov att gifta sig av storbonden eller vem de nu arbetade hos.
Citera
2019-01-15, 12:26
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Här är en studie som omkullkastar allting du har påstått här det senaste månaderna:

https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2d df370a6e9a

Den har säkert postats här förr men den är isf värd att posta igen. Studien visar att 78% av kvinnorna på Tinder slåss om topp 20%-männen medan övriga 80% av männen får slåss om bottom 20%-kvinnorna. En extrem ojämställdhet. Du frågar hur det kan vara så svårt att träffa kvinnor när Anders kan träffa 24 st? Det kanske är lätt för Anders eftersom han tillhör de topp 20% av männen som alla kvinnor slåss om? Tror du att alla män kan träffa 24 st samtidigt? För en en liten del män är det lätt, ja. För majoriteten extremt svårt. Det är hela poängen i denna tråd men den verkar flyga helt över ditt huvud gång på gång.

Vadå för killar? För ett fåtal killar, ja. Inte för alla killar. Killar är inte en homogen grupp där exakt alla är precis likadana och kan agera exakt likadant och få ett exakt likadant resultat. Seriöst hur gammal är du? Du uttrycker dig som en mellanstadieelev. Vilket hån mot alla mängder med killar som kämpade hela sina tonår okyssta och sexuellt frustrerade att få höra att "det måste varit enkelt".

Och att 90% av tonårskillar skulle vara ointresserade av tjejer.....

Ärligt talat, du bör inte uttala dig om hur det är att vara kille/man för det blir bara så sanslöst fel.

Det den studien säger mig är att snubbar ska ägna sig mindre åt Tinder. Det ä r inte en app för alla. Det är inte "online-pizza" eller "Taxi 020". Det är en ganska ytlig dejting-app. Alla ter sig inte attraktiva i det formatet.
Vidare: jag vågar påstå att det finns en klar överrepresentation av socialt knepiga snubbar på Tinder. Såna som svajpar allt och är creepy/jobbiga vid kontakt. Detta "sabbar klimatet" för tjejerna och bidrar till en väldigt hård sållning.

Funkar inte Tinder - avinstallera skiten och ragga på annat sätt. Förslagsvis ute bland folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in