2019-01-14, 23:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Sventon tycktes fylla ut PT´n med lite vardagligt, ovidkommande skräp. Konstigt, Efter tio långa månader. Varför ens berätta om ett "vanligt" sms. Borde inte Sventon försökt bringa klarhet i varför dåren O mördat två barn och hustru.
Han får frågan av en reporter efter pressträffen. Uppenbart var det knappast att "fylla ut PT´n".
Citera
2019-01-14, 23:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Man skulle kunna tro att du är reenkarnationen av Frank eller några fler för den delen. Kan inte du och en till här diskutera fallet utifrån dina teorier och låt andra göra det utifrån sina, enkelt eller hur?
Jag är en av dem som inte tror på att hela sanningen släpptes fram på PK, dels för hela alltet är så fenomenalt sjukt och dels för att de flesta vet att polisen är mänskliga, människor begår misstag och gör fel (Kevin-fallet m.f.) och även om utredningen tog så lång tid så tror jag inte de ansträngde sig så mycket och satte resurser för att ifrågasätta detaljer t.ex testamentet. Man gjorde lätt för sig p.g.a för stor belastning samt det geniala brev där bägge föräldrarna erkänner planeringen och morden i samförstånd. Så.

Jag kan inte tänka mej att Hs anhöriga skulle acceptera att polisen ”begår misstag, gör fel och inte anstränger sej”. Som anhörig vill man väl rentvå någon som är oskyldig och inte bara acceptera att polisen far med osanning.
Citera
2019-01-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag kan inte tänka mej att Hs anhöriga skulle acceptera att polisen ”begår misstag, gör fel och inte anstränger sej”. Som anhörig vill man väl rentvå någon som är oskyldig och inte bara acceptera att polisen far med osanning.
Nä för Polisen har aaaaaaldrig gjort fel.
Citera
2019-01-14, 23:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Nä för Polisen har aaaaaaldrig gjort fel.

På vilket sätt har polisen gjort fel?
Citera
2019-01-14, 23:23
Medlem
Har jag sagt att polisen far med osanning? och varför skulle endast Hs anhöriga acceptera eller inte acceptera det, glöm inte Os anhöriga
Det jag säger är att eftersom det fanns ett avskedsbrev och beviset i datorerna som visade att bägge föräldrarna var överens om planen så gjorde de det lätt för polisen samt att polisen begår misstag i vissa fall. Om anhöriga från båda sidorna accepterar utredningen eller inte har jag förstås inte en susning om eftersom jag inte vet vad för sorters människor de är. Vet du?
Citat:
Citera
2019-01-14, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ja, självfallet. De anhöriga har dessutom fått mycket mer information än vi här i tråden. Hade ingen av denna information övertygat dem hade det nog tagit hus i helvete. Kanske har de fått ta del av de digitala bevisen. Om dessa består av en video som det tidigt rapporterades om i tråden, av två uppskärrade föräldrar som precis står inför eller precis har tagit död på sina barn, kan man förstå att polisen accepterade de anhörigas önskan om att inte beskriva det närmare. Då får vi som inte är primärt drabbade acceptera de anhörigas önskan och polisens försäkringar om att dessa mord skedde gemensamt och i samförstånd. Något annat vore oanständigt och respektlöst.
Citera
2019-01-14, 23:27
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Har jag sagt att polisen far med osanning? och varför skulle endast Hs anhöriga acceptera eller inte acceptera det, glöm inte Os anhöriga
Det jag säger är att eftersom det fanns ett avskedsbrev och beviset i datorerna som visade att bägge föräldrarna var överens om planen så gjorde de det lätt för polisen samt att polisen begår misstag i vissa fall. Om anhöriga från båda sidorna accepterar utredningen eller inte har jag förstås inte en susning om eftersom jag inte vet vad för sorters människor de är. Vet du?

Men vilka fel och misstag skulle polisen gjort i detta fall?
Citera
2019-01-14, 23:35
Medlem
Citat:
Tja till att börja med, om dom påstår att båda har dödat barnen så tror jag inte för 5 öre på det. Huruvida dom exakt har sagt att båda deltog i själva dödandet är lite oklart för mig men dom tycks vilja antyda det.... och bara där sjönk deras trovärdighet som en sten. Att båda har planerat är möjligen sant men jag är tveksam till det med.
Citera
2019-01-14, 23:36
Medlem
Reviewss avatar
Skulle vilja återkomma till testamentet - kan det vara så att besöket skedde långt tidigare, i december, men att det råder osäkerhet kring exakt datum för bevittnande och därför har man heller ingen uppgift på "senast sedd" i fråga om HB? Frågeställningen har med all säkerhet varit upp tidigare.

Och vad är syftet med att ta ut A dagen innan all kommunikation tystnar och värmen sjunker i huset? Att hon orkat följa OH ut säger ju också att hon för dagen är hyfsat pigg. De kan ha setts på en närbutik, utanför villan eller så de åkt iväg med bilen och hälsat på någon. - Vad är mest troligt? Fler förslag.
Klockslag för senast sedda: okänt.
Citera
2019-01-14, 23:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Tja till att börja med, om dom påstår att båda har dödat barnen så tror jag inte för 5 öre på det. Huruvida dom exakt har sagt att båda deltog i själva dödandet är lite oklart för mig men dom tycks vilja antyda det.... och bara där sjönk deras trovärdighet som en sten. Att båda har planerat är möjligen sant men jag är tveksam till det med.
Varför skulle de inte ha kunnat agera ihop om de är överens om gärningen sen i höstas?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var allt väldigt vad de försöker styra upp dialogerna.
"du och en till här" är väl jag skulle jag tro.
Så vad ska vi snacka om så det faller herrskapet på läppen?

Att sanningen inte kom fram på pressträffen "för hela alltet är så fenomenalt sjukt"?

Fast iofs då får vi nog inte vara ifred i vår lilla tvåmansklubb i tråden som rekommenderas.

Nåt annat?

Man vill jättegärna skriva om strypning gällande O. HAT. AGGRESSIONER.
Han kokar.

Men ett av barnen kvävdes, det andra med inslag av kvävning.
Har du funderat nåt kring detta? Själv ger det mig mer associationer till kudde.

Även om både kvävning och strypning är "kvinnliga" metoder vid barnamord (män knivar, skjuter) så är just kvävning ännu mer vanligt hos kvinnor än hos män. Hanna kvävde och Oskar strypte varsitt barn? Och ja, kudde är det jag närmast tänker på.
Citera
Medlem
Har redan svarat på den frågan. Svara på min; anhöriga, vad är de för slags personer? Sådana som t.ex pga chock, förnekelse eller annat ”köper” den slutgiltiga utredningen? eller såna som kan tänka sig komma överens om ett uttalande på en PK som passar bägges familj under tiden de själva bär på sanningen?
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in