2019-01-14, 20:36
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Det handlar nog om ambitionsnivå helt enkelt. Vissa har gett upp och anammat en självbild som halvlyckade. Andra greppar varenda chans till självförbättring.
Citera
2019-01-14, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Du verkar ha missat den grundläggande skillnaden mellan kvinnor och män. Det är mycket enklare för en kvinna att skaffa sig en man än vad det är för en man att attrahera en kvinna.

Varför skrev du att kvinnor "skaffar" män, men att män "attraherar" kvinnor? Menade du att män utnyttjar kvinnor genom att låtsas vara attraherade av dem fast de egentligen bara utnyttjar kvinnor för att få vara i ett förhållande?
Citera
2019-01-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Varför skrev du att kvinnor "skaffar" män, men att män "attraherar" kvinnor? Menade du att män utnyttjar kvinnor genom att låtsas vara attraherade av dem fast de egentligen bara utnyttjar kvinnor för att få vara i ett förhållande?

I de flesta fall är det kvinnan som väljer partner och mannen som blir vald.
Citera
2019-01-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Hur blir man vald? Väljer vi inte varandra i det här landet? Blir män kidnappade och våldtagna av svenskor?
Citera
2019-01-14, 21:41
Bannlyst
Upp i åldrarna skiter man i det liksom. Som 19-åring var man ju desperat på ett helt annat sätt.
Citera
2019-01-14, 21:44
Bannlyst
Citat:
Precis.
Citera
2019-01-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatlingGunnar
Genom att göra något (då detta tillfället då förändring är möjligt) istället för att överanalysera, övergeneralisera, komma med spådomar om framtiden, använda sig av selektiv perception eller sysselsätta sig med känslotänkande.

Dina exempel och på förhand förkastande av deras eventuella fruktbarhet låter som att de konstruerats av någon med förvrängt tankesätt, bristande självuppfattning/självkänsla som upplever hjälplöshet och vanmakt. En tänkbart funkrionell förändring för denna typ av individ skulle kunna tänkas vara att arbeta med att ifrågasätta giltigheten i dessa tankar.

Människor med depressiva tankar drar sig inte bara undan från andra utan stöter även dem ifrån sig.

Vad är det som får folk som ger den här typen av råd att tro att en person som frågar om råd på området ställer frågan som första åtgärd? Eller på förhand innan vederbörande försökt allt den kan komma på, allt den hört av andra osv? Mer troligt är ju att hela anledningen till att någon frågar är för att den personen tror sig ha testat allt men ingenting fungerat.

"Skaffa självförtroende" är kanske också en av de vanligaste jag glömde. Att ha gott självförtroende hipp som happ är inte heller något som berättar HUR man kommer dit. Det berättar en bra egenskap, men att ha bra självförtroende (vilket många har för ingenting, trots att de är värdelösa på det mesta, exempelvis samtliga deltagare i paradise hotel, korkade som tegelstenar, självtroende så de spricker) är fortfarande inget man plockar upp på 3e hyllan på ICA direkt. Mer troligt blir det ett självändamål någon jagar i oändlighet.

Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Det handlar inte om att byta personlighet utan mer om att hitta problemen och ta itu med dom. Alla förändringar tar tid, men hur vet du hur lång eller kort den tiden blir om du inte ens försöker?

Vad får dig att tro att en person som ställer den här typen av frågor och får den typen av svar inte försökt innan? Hur många gånger har man inte stött på personer som tex försöker vara roliga? Eller försöker spela självsäkra osv. Varför gör de det? Jo just för att de i allmänhet försöker "förändra sig" till vad som helst som inte är de själva och därmed hoppas de att det ska ha högre chans att fungera. Det finns väl egentligen 2 huvudkategorier här;
De som försöker imitera någon som de ser att det fungerar för och de som försöker följa den här typen av tips, både resulterar i regel i något sjukt awkward.

Dessutom finns det ju ofta med i deras frågor; "Hej jag är 25 år, jag har försökt 3 olika dejtingsidor och gått ut på krogen varje helg i 3 år, tagit 6 danskurser, varit med i 7 frivilligföreningar som student, läst the game och 5 liknande titlar till, och för 2 år sedan fick jag en kram av en tjej det är den enda kroppskontakt jag haft i hela mitt liv, hur ska jag göra?" typ, eller något i den stilen.
Då är ju i princip alla de här råden värdelösa, man ber någon att flyga till månen som inte har upptäckt hjulet än, och inte ens greppar att månen är en faktisk plats.
Citera
2019-01-14, 21:48
Medlem
Citat:

I naturen så visar hanar/killar upp sig på olika sätt som skönhet/styrka/sång/uthållighet etc inför honorna. Hanar är oftare vackrare än honor se fåglar exempelvis där hanarna har mer klara färger och honorna är oftast gråa och dämpade färger. Då hanar och honor oftast inte bor ihop i natruren får hanar leta upp honor att uppvakta.

Så jag tror att det ligger genetiskt på något sätt för människor med. Men många män idag orkar inte/vill inte/blir kränka av att anstränga sig på något sätt för en tjej. Då finns det andra män/hanar som gör den extra lilla ansträngningen och får tjejer. Då surar lata män och börjar hata kvinnor. Istället för att se till genetik och naturen.
Citera
2019-01-14, 21:50
Medlem
Strunta i vad feministerna säger.

Se till att tjäna mycket pengar, bli rik.

Det är väl visat att de män som klivit tillbaka och/eller tjänar dåligt har svårare att skaffa familj/barn.
Citera
2019-01-14, 22:01
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Strunta i vad feministerna säger.

Se till att tjäna mycket pengar, bli rik.

Det är väl visat att de män som klivit tillbaka och/eller tjänar dåligt har svårare att skaffa familj/barn.

Ja det var någon studie för ett tag sedan där man såg att andelen lågutbildade män som får barn sjunker stadigt. Fanns en tråd om detta.
Citera
2019-01-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Vad är det som får folk som ger den här typen av råd att tro att en person som frågar om råd på området ställer frågan som första åtgärd? Eller på förhand innan vederbörande försökt allt den kan komma på, allt den hört av andra osv? Mer troligt är ju att hela anledningen till att någon frågar är för att den personen tror sig ha testat allt men ingenting fungerat.

"Skaffa självförtroende" är kanske också en av de vanligaste jag glömde. Att ha gott självförtroende hipp som happ är inte heller något som berättar HUR man kommer dit. Det berättar en bra egenskap, men att ha bra självförtroende (vilket många har för ingenting, trots att de är värdelösa på det mesta, exempelvis samtliga deltagare i paradise hotel, korkade som tegelstenar, självtroende så de spricker) är fortfarande inget man plockar upp på 3e hyllan på ICA direkt. Mer troligt blir det ett självändamål någon jagar i oändlighet.

Vad får dig att tro att en person som ställer den här typen av frågor och får den typen av svar inte försökt innan? Hur många gånger har man inte stött på personer som tex försöker vara roliga? Eller försöker spela självsäkra osv. Varför gör de det? Jo just för att de i allmänhet försöker "förändra sig" till vad som helst som inte är de själva och därmed hoppas de att det ska ha högre chans att fungera. Det finns väl egentligen 2 huvudkategorier här;
De som försöker imitera någon som de ser att det fungerar för och de som försöker följa den här typen av tips, både resulterar i regel i något sjukt awkward.

Dessutom finns det ju ofta med i deras frågor; "Hej jag är 25 år, jag har försökt 3 olika dejtingsidor och gått ut på krogen varje helg i 3 år, tagit 6 danskurser, varit med i 7 frivilligföreningar som student, läst the game och 5 liknande titlar till, och för 2 år sedan fick jag en kram av en tjej det är den enda kroppskontakt jag haft i hela mitt liv, hur ska jag göra?" typ, eller något i den stilen.
Då är ju i princip alla de här råden värdelösa, man ber någon att flyga till månen som inte har upptäckt hjulet än, och inte ens greppar att månen är en faktisk plats.

För dom som verkligen försöker men ändå inte lyckas är det såklart synd om. Tänker mig att det alltid finns nya vägar att prova, och mer eller mindre bra sätt att angripa ett problem, men det är kanske inte så enkelt för alla. Tycker inte att man ska försöka tvinga fram en falsk personlighet, men jag tror att alla som vill och hittar rätt metoder kan få ett bättre självförtroende och bli en mer attraktiv variant av sig själva.
Citera
2019-01-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Städar du varje gång det kan komma en gäst hem till dig?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in