2019-01-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decembergui
Alltså problemet är att man TROR att män som inte får några tjejer har några fel, man utgår från det.

Typ "fixa ditt självförtroende", "gå till gymet", "skaffa ett jobb!".

Det finns mängder mängder och MÄNGDER med män i dagens Sverige som går till gymet, tjänar över snittet och har ett relativt gott självförtroende, men dom blir ändå utan. Finns flertalet exemplar på detta.

Betänk också att det hos unga finns många fler män än kvinnor, hos 17-18åringar är det 120 män per 100 kvinnor, förstår ni det? Så ÄVEN OM varje man faktiskt lyckades bli en casanova, så skulle det FORTFARANDE vara 20 män över per 100.

.. Och antalet ökar

.. Och det är känt att kvinnor ofta "delar på några män" än att fylla alla platser, dvs kvinnorna dras till c:a 10-20% toppen av män.

Hur i hela helvetes jävlar tror ni att det ska gå ihop?

Vi har framför oss en tid där mängder och jag menar MÄNGDER av män kommer bli totalt utslagna från samhället när det kommer till kärlek, närhet, sex, romantik och familjebildning.

Fattar ni det? Särskilt ni kvinnor, som alltid yrar om "jämställdhet!" och att det "måste vara rättvist" Hur i HELVETE hade ni tänkt lösa denna fråga, era jävla ärthjärnor?

Svenska kvinnor kanske är kräsna, när singelmännen åker utomlands verkar de ha enklare för att få kvinnor.
Citera
2019-01-14, 22:47
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ja.
Och hur ofta sker det?
Citera
2019-01-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Svenska kvinnor kanske är kräsna, när singelmännen åker utomlands verkar de ha enklare för att få kvinnor.

fast svenska män åker till länder där kvinnor är fattiga och träffar kvinnor. Varför träffar inte dessa män kvinnor från Frankrike eller kanada eller norge?
Citera
2019-01-14, 23:45
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolfno1
Vad är det som får folk som ger den här typen av råd att tro att en person som frågar om råd på området ställer frågan som första åtgärd? Eller på förhand innan vederbörande försökt allt den kan komma på, allt den hört av andra osv? Mer troligt är ju att hela anledningen till att någon frågar är för att den personen tror sig ha testat allt men ingenting fungerat.

Att handlingarna beskrivs hypotetiskt och som meningslösa utan att ha utförts och därefter utvärderats? Det framgår, tycker jag, med all tydlighet av inlägget ifråga.

När vederbörande dessutom ger uttryck för en hel mängd tankar som ger uttryck för att denne redan på förhand anser att eventuella försök att förändra sin livssituation är dömda att misslyckas kan man börja fundera över vad detta beror på. Vi har faktisk agens i våra liv, vi kan inte förutspå framtiden däremot kan vi om vi så önskar forma den.

Citat:
"Skaffa självförtroende" är kanske också en av de vanligaste jag glömde. Att ha gott självförtroende hipp som happ är inte heller något som berättar HUR man kommer dit. Det berättar en bra egenskap, men att ha bra självförtroende (vilket många har för ingenting, trots att de är värdelösa på det mesta, exempelvis samtliga deltagare i paradise hotel, korkade som tegelstenar, självtroende så de spricker) är fortfarande inget man plockar upp på 3e hyllan på ICA direkt. Mer troligt blir det ett självändamål någon jagar i oändlighet.

Självförtroende och självkänsla är ej synonyma. Än värre, fler såkallade 'självbegrepp' existerar och gör saker så fruktansvärt röriga att huvudet bara spricker!

Självförtroende är kontextuellt betingat. En individ som har förvrängd perception har med högsta sannolikt även en haltande självbild. Hur man förbättrar sin självkänsla och får en mer nyanserad självbild beskrev jag redan kortfattat i mitt förra inlägg.

För mig tycks ditt nedvärderande av dokusåpadeltagarna i det närmaste vara ett försök att kasta sten genom glashuset, försätta den i en intrikant beräknad projektilbana som tar den ett varv runt planeten för att krossa ännu en ruta och träffa dig själv i huvudet snabbare än jag kan gasta Dunning Kruger för fulla muggar springandes med en sax i varje hand efter att ha passerat under en stege, stött på ett tiotal svarta katter utan att spotta och krossat varenda spegel jag sett min reflektion i på min tur genom lustiga huset iklädd en offerkofta indränkt i lammblod. Är det min tur att vara blödig nu?

Citat:
Vad får dig att tro att en person som ställer den här typen av frågor och får den typen av svar inte försökt innan? Hur många gånger har man inte stött på personer som tex försöker vara roliga? Eller försöker spela självsäkra osv. Varför gör de det? Jo just för att de i allmänhet försöker "förändra sig" till vad som helst som inte är de själva och därmed hoppas de att det ska ha högre chans att fungera. Det finns väl egentligen 2 huvudkategorier här;
De som försöker imitera någon som de ser att det fungerar för och de som försöker följa den här typen av tips, både resulterar i regel i något sjukt awkward.

Beteendeförändring handlar främst om beteenden som inte är funktionella, inte om att bli någon annan. Vi kan gå ner på extremt detaljerad nivå men jag upplever att det vore att skjuta mig i foten när jag har den i munnen. Pipan mot huvudet istället, riktig no brainer änna så va?

Övning ger färdighet, det är möjligt att bli bättre även på saker man inte har naturlig fallenhet för. Det krävs blott att ha tolerans för misslyckande.

Citat:
Dessutom finns det ju ofta med i deras frågor; "Hej jag är 25 år, jag har försökt 3 olika dejtingsidor och gått ut på krogen varje helg i 3 år, tagit 6 danskurser, varit med i 7 frivilligföreningar som student, läst the game och 5 liknande titlar till, och för 2 år sedan fick jag en kram av en tjej det är den enda kroppskontakt jag haft i hela mitt liv, hur ska jag göra?" typ, eller något i den stilen.
Då är ju i princip alla de här råden värdelösa, man ber någon att flyga till månen som inte har upptäckt hjulet än, och inte ens greppar att månen är en faktisk plats.

Formulering av slutmål, delmål och att bryta ner dessa utförbara moment torde vara genomförbart för majoriteten av normalbegåvade individer. Om slutmålet är att hitta en partner och man försökt upprepade gånger med misslyckat resultat kan även dyskalkyliker finna ekvationens minsta gemensamma nämnare.

För övrigt, om jag inte missminner mig, rör diskussionen ovilja till förändring. Läs rigiditet, självberättigande, känslomässig försummelse, beroende, sårbarhet, utanförskap, skam och värdelöshet, beroende och krydda på med några goa scheman till.

Kör huvudet i väggen med upprepandets paradox, perpetuell bekvämlighet i den falska trygghet som förutsägbarhet och stagnation innebär. Låt bekvämlighet vara livets drivande kraft; motangrepp, att kapitulation eller flykt är de enda strategier möjliga att använda när hot och faror som förändring och förslag om ökad flexibilitet nalkas.
Citera
2019-01-15, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
fast svenska män åker till länder där kvinnor är fattiga och träffar kvinnor. Varför träffar inte dessa män kvinnor från Frankrike eller kanada eller norge?

För att kvinnorna där är mer eller mindre exakt likadana. x)
Iaf enligt min egna anektdotiska upplevelse.
"Självförverkligande" är lika mycket prio ett för dessa som för svenska donnor.
Så varför åka till ett land bara för att få mer av exakt samma grej?

Dessutom verkar det som att fattiga kvinnor fortfarande uppskattar män som kanske inte har så mycket att erbjuda utöver en snäll personlighet och vilja att arbeta framåt, det räcker inte på långa vägar här och likaså i länderna du nämnde - såvida man inte vill nöja sig med bottenskrap och då kan man ju lika gärna vara utan.

Så jag har full förståelse för de män som tar sig en fattig kvinna, med det sagt tycker jag inte dessa kvinnor är sämre för fem öre. Har t.ex. aldrig träffat en thailändska i Sverige utan ett jobb, kanske finns de, men jag har inte träffat någon. Kanske är det just för att dessa inte föddes med en silverdildo i baksidan och en offerkofta runt halsen som de har en stark vilja att arbeta sig framåt, uppåt och på förhållandet? Tycker det är fina egenskaper även om jag inte tänder på thailändskor själv.

I vilket fall som har svenska kvinnor mer eller mindre gjort klart för dessa män att de inte vill ha dem, så varför bryr ni er om vilka de finner sin lycka hos? Snacka om att vara missunsam.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2019-01-15 kl. 00:03.
Citera
2019-01-15, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Inte kräsen alls? Alla kan hamna i en dålig situation ekonomiskt eller i en psykologisk svacka. Det betyder inte att det är kroniskt. Jag tror att du har högre krav än du själv tror. Dejtar du tjejer som har 5 kg övervikt eller är det en tjockis i dina ögon?

Ett ex vägde 110kilo... Så vaddå jag bryr mig inte om det.

jag gjorde slut på grund av att just dom nämnda problemen jag tog upp var permanenta dessutom annars hade vi förmodligen vart tillsammans i dag. har mött henne tio år senare och hon lever på föräldrar /sos /pojkvän eventuellt... Hon hoppar bara runt där och jag tycker bara det är skönt att slippa vara pappa åt nån som snart är 40 med noll koll.

Dejtat en betydligt smalare tjej efter det men hon hade så dåligt självförtroende så jag orkade inte med det tillslutet. En annan tjej var så otroligt enformig och tråkig, hon gillade exakt bara en sak. Fotboll och exakt inget annat och det vara väl ett permanent ej påverkansbart problem det med.

En annan snackade om att vi skulle köpa ett hus efter tre veckor... Hon hade inkomst men shoppade för mycket på kreditkort och höll på. Hon drog jag snabbt från den gången också.

Lite sånt gör ju att man bara drar efter ett tag. Har inte lust att hålla på och berömma någon utseende så att det blir abrupt eller ljuga om att jag vill sitta å titta på en boll i två timmar eller dra på mig en massa skulder. nej.
Citera
2019-01-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatlingGunnar
Formulering av slutmål, delmål och att bryta ner dessa utförbara moment torde vara genomförbart för majoriteten av normalbegåvade individer. Om slutmålet är att hitta en partner och man försökt upprepade gånger med misslyckat resultat kan även dyskalkyliker finna ekvationens minsta gemensamma nämnare.

Jag tror detta kokar ner i kärnan av problemet, dels för dig att förstå vad jag skrivit, men också för personer som får de här råden, för de som "provat allt", och sedan får råd som "skaffa en personlighet"/"byt personlighet" eller "skaffa självförtroende", "bli rik" etc, blir det svårt att bryta ned till delsteg för de flesta.

Jag antar att den som söker efter trådar om "vad är självförtroende?" springer in en del av detta, de flesta har helt olika bild av vad det är till at börja med. Konceptet är med andra ord abstrakt. Vissa kommer att säga att det är det egna erkännandet av ens egna kompetens tex. Andra som en slags förmåga att "känna sig bra" eller "att inte bry sig om något". Det blir dessutom desto mer abstrakt desto mindre man känner att man har det. En person med väldigt lågt självförtroende, kommer troligen att ha väldigt svårt för att konkretisera vad som ens menas.

Jämför med ett mål att bänkpressa 100 kg, bänkar man då 80 kg så vet man hur mycket som fattas. Troligtvis kan en person med det målet, oavsett frustrationsnivå osv förstå att om vederbörande repeterar bänkpressande tillräckligt många gånger så når vederbörande dit till slut, och inte bara det, framsteg på vägen är konkret mätbara.

Tillbaka till exemplet självförtroende, säg att personen ifråga gör ett par saker den känner att den uppnått något av, nytt jobb den velat ha tex. Personen mår bra, självförtroende går upp, antar vi. Så personen går på krogen tänker "nu har jag förbättrat mig, let's ride on the wave of success". Sagt och gjort nobbad av 12 brudar senare så är den tidigare framgången till intet gjord. Om personen gör lite självrannsakan så vet han troligen att han har flyttat fram sin position med det bättre jobbet och en kväll ute betyder egentligen ingenting och han borde känna viss tilfredsstillelse, men jag betvivlar starkt att en person som är van vid att förlora gör det.
Det blir en slags cirkeluppfyllande där dåligt självförtroende förhindrar personen från att förbättra sitt självförtroende på ett hållbart sätt, även om framgångar finns.

Varför betyder det något för "oviljan att förändra sig"? Ja hela argumentationen gäller ju egentligen att jag ifrågasätter att det verkligen är en ovilja till förändring som ligger bakom bristen på förändring. Hela konceptet med att till exempel skriva den typen av trådar som inleds på det sättet jag skrev kursivt i mitt förra inlägg handlar ju egentligen om just viljan att förändra sig kontra svårigheten i att identifiera vart man börjar.

Det kommer alltså tillbaka till att de som startar
"Hur skaffa~~kvinnor~~??" -trådar och dylikt frågar om "HUR?" men istället får svaret på frågan "VAD?",vilket de mer än troligt redan hört svaret på massor med gånger innan och därmed är det inte så konstigt att de inte förändrar sig.
Citera
2019-01-15, 01:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta. Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi. Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Du har ju själv svårt att träffa en lämplig man, kanske ligger svaret på din fråga hos dig själv?
Citera
2019-01-15, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-

Ja, snart tar de samma flyg, svenskarna åker utomlands, den ena är kräsen och den andra är för blyg för att ta kontakt med svenska tjejer. ( var fan är världen på väg )
Citera
2019-01-15, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du har ju själv svårt att träffa en lämplig man, kanske ligger svaret på din fråga hos dig själv?

Ja, visste är det märkligt att TS tycker att de ska ändras, i stället för att titta på sig själv.
Citera
2019-01-15, 07:20
Medlem
Det kan vara väldigt svårt att förändra sig. Ofta är det lätt att stå utifrån och se att om A bara kunde lära sig att komma i tid eller om B bara kunde göra sina uppgifter lite noggrannare istället för så snabbt och slarvigt så skulle de bli jätteframgångsrika.

Ofta har också A och B fått höra det här ett antal gånger. Kanske också verkligen försökt förändra sitt beteende. Men ibland går det bara inte. Kanske är det för djupt rotat i ens personlighet. Kanske saknar man verktygen.
Citera
2019-01-15, 08:55
Medlem
GatlingGunnars avatar
Citat:
Jag tror detta kokar ner i kärnan av problemet, dels för dig att förstå vad jag skrivit, men också för personer som får de här råden, för de som "provat allt", och sedan får råd som "skaffa en personlighet"/"byt personlighet" eller "skaffa självförtroende", "bli rik" etc, blir det svårt att bryta ned till delsteg för de flesta.

Jag antar att den som söker efter trådar om "vad är självförtroende?" springer in en del av detta, de flesta har helt olika bild av vad det är till at börja med. Konceptet är med andra ord abstrakt. Vissa kommer att säga att det är det egna erkännandet av ens egna kompetens tex. Andra som en slags förmåga att "känna sig bra" eller "att inte bry sig om något". Det blir dessutom desto mer abstrakt desto mindre man känner att man har det. En person med väldigt lågt självförtroende, kommer troligen att ha väldigt svårt för att konkretisera vad som ens menas.

Jämför med ett mål att bänkpressa 100 kg, bänkar man då 80 kg så vet man hur mycket som fattas. Troligtvis kan en person med det målet, oavsett frustrationsnivå osv förstå att om vederbörande repeterar bänkpressande tillräckligt många gånger så når vederbörande dit till slut, och inte bara det, framsteg på vägen är konkret mätbara.

Tillbaka till exemplet självförtroende, säg att personen ifråga gör ett par saker den känner att den uppnått något av, nytt jobb den velat ha tex. Personen mår bra, självförtroende går upp, antar vi. Så personen går på krogen tänker "nu har jag förbättrat mig, let's ride on the wave of success". Sagt och gjort nobbad av 12 brudar senare så är den tidigare framgången till intet gjord. Om personen gör lite självrannsakan så vet han troligen att han har flyttat fram sin position med det bättre jobbet och en kväll ute betyder egentligen ingenting och han borde känna viss tilfredsstillelse, men jag betvivlar starkt att en person som är van vid att förlora gör det.
Det blir en slags cirkeluppfyllande där dåligt självförtroende förhindrar personen från att förbättra sitt självförtroende på ett hållbart sätt, även om framgångar finns.

Varför betyder det något för "oviljan att förändra sig"? Ja hela argumentationen gäller ju egentligen att jag ifrågasätter att det verkligen är en ovilja till förändring som ligger bakom bristen på förändring. Hela konceptet med att till exempel skriva den typen av trådar som inleds på det sättet jag skrev kursivt i mitt förra inlägg handlar ju egentligen om just viljan att förändra sig kontra svårigheten i att identifiera vart man börjar.

Det kommer alltså tillbaka till att de som startar
"Hur skaffa~~kvinnor~~??" -trådar och dylikt frågar om "HUR?" men istället får svaret på frågan "VAD?",vilket de mer än troligt redan hört svaret på massor med gånger innan och därmed är det inte så konstigt att de inte förändrar sig.

Diskussionen tar en oanad vändning och skiftar till lingvistisk art. De semantiska håren klyvs i rasande fart. Vad är vitsen med ords mening denotativt? Om nån tolkar dem helt associativt och konnotativt? Upplevelsen av verkligheten konstruerad helt diskursivt. Ett universum gemensamt men formationer för specifika ämnesområden. Terminologi för att tydligt beskriva fenomen utan att tappa tråden.

Graderad på papper och skattad i formulär, den psykiska hälsan kvantifierad sådär. Ej längre i huvudet blott, konkretiserad och mätbar så smått. Allt eller inget, perfektioniskt beteende till punkt och pricka beskrivet. Att förändring och förbättring inte kan ske är taget för givet.
En rad automatiska tankar i hjärnan orerar, ett vaksamt sinne ser fällan, undersöker och nyanserar. Ej längre helt svart eller vitt, med gråskala levs livet mer fritt.

Hjälplöshet inlärd och betingad som Pavlovs vovvar, viljan finnes men handlingsutlösning fastlåst i klovar. Utveckling fast i arrestens bur, har försökt själv men tonarten kvarstår i moll istället för dur. Ett konstant mörkt moln med ösande skur, ring omedelbart en psykolog, terapeut eller coach på din lur. Överanalytiskt ältande maler själen till stoft, greppar du inte vad jag skriver har du tomtar på ditt loft.
Senast redigerad av GatlingGunnar 2019-01-15 kl. 08:56. Anledning: Slarv korrigerat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in