2019-02-04, 23:33
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confuvirrad
Hahhaa, ja, där övertygade du minsann alla
Hur kan du påstå att du klarar av att tänka när du inte förstår grundläggande logik.

I moderna samhället väljer först mannen kvinnan, därefter väljer kvinnan mannen, därefter igen väljer mannen kvinnan och därefter igen väljer kvinnan mannen.

Det börjar med att män uppvaktar kvinnan på något stället -> mannen väljer -> därefter väljer kvinnan ja eller nej, därefter väljer mannen igen om han vill satsa på långsiktighet eller enbart knulla -> därefter väljer kvinnan om hon vill stanna kvar i relationen eller inte.

Skriv inte till mig igen, svara inte på fler inlägg, du är för korkad.
Citera
2019-02-04, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Hur kan du påstå att du klarar av att tänka när du inte förstår grundläggande logik.

I moderna samhället väljer först mannen kvinnan, därefter väljer kvinnan mannen, därefter igen väljer mannen kvinnan och därefter igen väljer kvinnan mannen.

Det börjar med att män uppvaktar kvinnan på något stället -> mannen väljer -> därefter väljer kvinnan ja eller nej, därefter väljer mannen igen om han vill satsa på långsiktighet eller enbart knulla -> därefter väljer kvinnan om hon vill stanna kvar i relationen eller inte.

Skriv inte till mig igen, svara inte på fler inlägg, du är för korkad.

Du förstår ingenting över huvud taget märker jag

KVINNAN väljer mannen, alltid. Det är kvinnor som är "The sexual gatekeepers" pga ett begränsat antal ägg jämfört med mannens obegränsade antal spermier.

Män konkurrerar i dominanshierarkier för att den som når toppen blir vald av flest kvinnor, således ökar han chansen till reproduktionsmöjligheter så mycket som möjligt.

Ska vi leka en lek? Du ger mig 5 olika källor från evolutionsbiologer som påstår att MÄN väljer inom det mänskliga släktet, så ger jag dig 10 olika källor, oberoende av varandra, som menar att KVINNOR väljer, män konkurrerar om att bli valda.

Klarar du inte av detta så håll käften, detta börjar bli löjligt. Det är då inte konstigt att Sverige går som det går när det finns idioter som dig med rösträtt.
Citera
2019-02-04, 23:40
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confuvirrad
Du förstår ingenting över huvud taget märker jag

KVINNAN väljer mannen, alltid. Det är kvinnor som är "The sexual gatekeepers" pga ett begränsat antal ägg jämfört med mannens obegränsade antal spermier.

Män konkurrerar i dominanshierarkier för att den som når toppen blir vald av flest kvinnor, således ökar han chansen till reproduktionsmöjligheter så mycket som möjligt.

Ska vi leka en lek? Du ger mig 5 olika källor från evolutionsbiologer som påstår att MÄN väljer inom det mänskliga släktet, så ger jag dig 10 olika källor, oberoende av varandra, som menar att KVINNOR väljer, män konkurrerar om att bli valda.

Klarar du inte av detta så håll käften, detta börjar bli löjligt. Det är då inte konstigt att Sverige går som det går när det finns idioter som dig med rösträtt.
Kolla din idiot, du förstod inte ens orden att du inte skulle svara på mina inlägg. Din idiot, klarar du inte ens av att läsa skriven text?
Citera
2019-02-04, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Kolla din idiot, du förstod inte ens orden att du inte skulle svara på mina inlägg. Din idiot, klarar du inte ens av att läsa skriven text?

Hahhaha, underbara argument igen ser jag
Citera
2019-02-05, 11:09
Medlem
Tror det handlar om dåligt självförtroende som resulterar i 0 driv. Sen även trygghetsnarkomaner brukar ha svårt för att förändras, testa något nytt och tävla med andra män.
Citera
2019-02-07, 22:05
Medlem
Jag vill inte förändra mig. Låtsas som att jag är någon jag inte är till jag tror på det själv.

Eller jag vill ändra de sidor av mig jag anser dåliga, detta är lättare sagt än gjort. Men jag vill inte ändra de sidor av mig någon kvinna tycker är dåliga, om de inte överlappar med att jag tycker det själv.

Därför jag inte kan spela the game, varken det som är skrivet i bokform eller det många spelar naturligt. Vill helt enkelt inte låtsas som att jag är någon jag inte är. Gör jag det någon enstaka gång, eller är utanför mitt normala element, och får en kvinnas intresse tappar jag själv intresse och börjar tycka kvinnan är en idiot som går på de billiga tricken och är intresserad av den typ av människa jag låtsas vara.

Sen har jag som sagt problem (vem har inte det iof) som jag gärna skulle fixat om jag visste hur, som överlappar med varför jag väljs bort. Så är inte något generellt kvinnoförakt, jag är väl medveten om att det är jag som är problemet.
Ett generellt förakt mot mänskligheten hyser jag dock.
Citera
2019-10-16, 14:22
Medlem
Fittheligeandes avatar
Att förändra på sig kostar. Det handlar om att vara beredd på att betala priset för förändring.
Citera
2019-10-16, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Jag är långtifrån perfekt och jag har mycket att jobba på, men jag vet att om jag ska nå mina mål i livet, oavsett vilket mål det än är, så måste jag anstränga mig. Vill jag att drömprinsen ska komma med en ros mellan tänderna så måste jag förändra mig i en riktning som möjliggör detta.

Jag kan sura och tänka att det är killarna som är dumma i huvudet eller så klurar jag ut vad jag verkligen vill ha, vem jag är, och hur jag kan bli mitt allra bästa jag så att jag kan hitta en man jag passar med och kan älska. Men under den tid jag har varit singel så har jag haft kontakt med ett antal män där flera förenas av att dom alla verkar ha det lite kämpigt på kärleksfronten. Dom har haft helt olika personligheter och sociala förutsättningar, men det som förenar dom är just oviljan eller oförmågan att se att dom behöver förändra sig eller byta strategi.

Vissa av dessa män har även haft höga krav. Hur kommer det sig att dessa män inte rannsakar sig själva och gör upp en plan? Varför söker dom inte svar och nya infallsvinklar? Jag har tom gett svaren på vissa frågor/problem som ignoreras och personen fortsätter med samma märkliga approach. Vad beror det här på?

Jag erkänner att jag ofta handlar mat klädd i mjukisbyxor. Å ena sidan köpte jag ett par fina, riktigt bra läderskor inför en dejt som aldrig blev av (hon gifte sig med en annan). Klär mig gärna i finare, stiliga byxor där ute.

Utöver sådant vete fan vad man ska göra för att duga. Det får väl funka eller aldrig funka, helt enkelt. Viktigt är att inte vara desperat.
Citera
2019-10-16, 15:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Några kan möjligen förändra sig, träna i gym, få upp testosteron, etc.

Tror det mer intressanta dock är ifall de mer hopplösa kan hitta någon livstillvaro där de slipper vara i beroendeställning till sex och inte bär på massa förbittring.

För den sexuella marknadens förutsättningar måste skapa, av sin själva natur, en massa manliga förlorare.

Vinnaren tar det mesta och alla andra lever i deras skugga, det är hårda bud givetvis.
Citera
2019-10-16, 15:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Må vara, men det är inte så lätt att hitta en man som känns rätt i hjärtat.

Och de män som känns rätt i hjärtat kommer kännas rätt i ett dussin eller hundra andra kvinnors hjärtan. Dessa är de hårda buden, åt bägge könen.

Ifall männen längre ner i pyramiden började gå "all in" i pickup artistry och läsa böcker om kvinnlig psykologi skulle de möjligen sedan (ifall de någonsin hade potential) bli för cyniska för att fastna för någon kvinna.

Livet är ändå ett slagfält, enda problemet ligger i att alla lurats tro något annat från barnsben.

Citat:
Vill man ha något speciellt så måste man jobba på sig själv. Det handlar inte om att bli en helt annan människa. Idag har vi ju även nätet som ger alla möjlighet att hitta svar.

Vi vänder på det: varför lyckas du inte hitta någon "speciel"? Vad kan du arbeta med själv för att få den där som "känns rätt i hjärtat" att fastna för just dig?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-10-16 kl. 15:27.
Citera
2019-10-16, 17:04
Medlem
lakritcs avatar
Dels tror jag det är en fråga om självförtroende eller mod ("Whether you think you can or can't, you're right"), dels måste man förstå att man skapar sin egen framgång ("When it comes to luck, you make your own").

Henry Ford respektive Bruce Springsteen.
Citera
2019-10-16, 19:30
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatlingGunnar
Äntligen ett påstående som är värt att besvara då med: pffft, bara så. Jag antar att vi är klara då? Ännu en fjäder i hatten, en vinstpokal och en överdimensionerad check till Gunnar. Tack för en god match!

Hehe, pekoral-psykhologen som är så kass att man stjäl uttryck från gamla MBMA-texter. Bra skit förövrigt, som aldrig skulle kunna produceras idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in